Rakkausruno

Pekka*

Se joka kerran rakasti
se tahtoo aena rakastoo
mutta se joka kerran rakasti
mutta sitte unneutti
ee tiijjä mittee se rakkaus on

Kun taepuu onneen syvän pien
niin onni luonas sun
ja sillo suap kaeken kaevatun

Se hetki vuan suattaa häepyä poes
voe kumpa hän minu luona aena olla voes
Mutta uuvven rakkauven minä
suatan löötee ja hänen kanssaan
oesin onnekkain

10

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan vierähti kyynel Kapteenskan rinnuksille.
      Niin kieras sisältä.
      Pekka, toivon, että rakas löytyy:))

      • Pekka*

        vuan hirveesti Sinulle kapteenin rouvva
        kun tulit tätä lukasemmaan...
        Löötyy jos löötyy...


    • Tähtis98

      nyt tähän kohtaa laittaa? Koska en tiedä, niin laitanpa hyvinkin!

      Mä laatikon komerosta esiin kaivoin
      Tuoliin istahdin, laatikon avasin

      Sen varovasti avasin, koska tiesin
      mitä se sisälsi

      Päiväkirjani

      Kirjaa toisensa jälkeen
      selasin

      Joitakin vain lukaisin ja sitten
      havahduin

      Rakkausrunoni

      Niihin keskityin, niitä luin ja
      lähes oitis oivalsin

      Miksi rakkausrunon tuottaminen
      on mulle vaikeaa

      Tämän lukutuokion jälkeen
      toki huomattavasti helpompaa!

      Ps. Enkä malta olla lausumatta, että päiväkirjan pitäminen teini-ikäisenä on ollut upee juttu, kaikilta kanteilta tarkasteltuna. Tuntuu kuin aikuisiällä eletyt vuodet olisi mennyt ihan muissa sumuissa, koska niissä päiväkirjoissa se pieni tyttönen 'puhuu' tyystin samalla ajatusmallilla, kuin tämä hivenen varttuneempikin tyttönen (tosin vieläkin vähän syvällisemmin)!

      Olen häkeltynyt!

      • Pekka*

        että Sinäkii kirjottelet päeväkirjaan...
        Mitenkä niitä vanahoja asijoita muuten muistas?
        Kiitos käännistä Tähti yheksänkaheksan!


    • lindalinda1

      mie nii toivon, että Sie sen uuven rakkaaven
      vielä löyvät - pehemosen pyöriteltävän sinne
      lakanoihiis ja sen huikasevan tunteen, mittee
      naenen miehellen voep vuan antoo.

      Kaaheen kaanista ja koskettavvoo luettavvoo
      on Siun runos, et ou eilisen teeren poeka
      Sie, et näie runnoin mualimassa.

    • lindalinda1

      ei tainnut olla mieleen.

      Mutta hei, älä pelkää.
      En sorru toistamiseen jättämään palautetta,
      näin olen luvannut eräälle toisellekin
      täällä ja lupaus pitää.

      Rakkautta toivon silti elämääsi,
      linda

      • Pekka*

        ettei oes ollu mieleen?
        Näät Sinäkii hallihtevan tuon savon kielopin....
        Ja mukavoo tuo on lukasemassa kävit.


      • lindalinda1
        Pekka* kirjoitti:

        ettei oes ollu mieleen?
        Näät Sinäkii hallihtevan tuon savon kielopin....
        Ja mukavoo tuo on lukasemassa kävit.

        että runossasi oli 3 kommenttia, yksi allekirjoittaneelta.
        Kahdelle muulle vastasit, minulle et.
        Koen ja näen tällaisen käytöksen siten, ettei komment-
        tini ole ollut tervetullut. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta,
        kun koin saman ja se on minulle varsin selvä viesti.
        Miksi sitten vastasit anteeksipyyntöviestiini, mutta
        et varsinaiseen kommenttiini ?

        Mie hallihen Savon murteen luultavasti siks, että mie
        olin kakarana kaekki suvet Savonmualla mummolassa ja
        kaeketi se sieltä lie tarttunna mukkaan eekä se tunnu
        aenakaa kokonaa tuolta sisimmästä kattoovan.

        Tuon minulle osoitetun kommentin puskistahuutelijalta
        ohitan, en näe mitään syytä vastata siihen.

        Hyvää syksyn jatkoa kuitenkin Sinulle, kaikesta huolimatta.


      • Pekka*
        lindalinda1 kirjoitti:

        että runossasi oli 3 kommenttia, yksi allekirjoittaneelta.
        Kahdelle muulle vastasit, minulle et.
        Koen ja näen tällaisen käytöksen siten, ettei komment-
        tini ole ollut tervetullut. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta,
        kun koin saman ja se on minulle varsin selvä viesti.
        Miksi sitten vastasit anteeksipyyntöviestiini, mutta
        et varsinaiseen kommenttiini ?

        Mie hallihen Savon murteen luultavasti siks, että mie
        olin kakarana kaekki suvet Savonmualla mummolassa ja
        kaeketi se sieltä lie tarttunna mukkaan eekä se tunnu
        aenakaa kokonaa tuolta sisimmästä kattoovan.

        Tuon minulle osoitetun kommentin puskistahuutelijalta
        ohitan, en näe mitään syytä vastata siihen.

        Hyvää syksyn jatkoa kuitenkin Sinulle, kaikesta huolimatta.

        tarkkoo touhua....
        Tosasijassa minun netti on pätkinyt
        mutta nyt toemii.....Se oli yhistetty vastaus
        kumpaankii kommenttiin.
        Onko nyt kaekki ookoo?


      • Tähtis98
        lindalinda1 kirjoitti:

        että runossasi oli 3 kommenttia, yksi allekirjoittaneelta.
        Kahdelle muulle vastasit, minulle et.
        Koen ja näen tällaisen käytöksen siten, ettei komment-
        tini ole ollut tervetullut. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta,
        kun koin saman ja se on minulle varsin selvä viesti.
        Miksi sitten vastasit anteeksipyyntöviestiini, mutta
        et varsinaiseen kommenttiini ?

        Mie hallihen Savon murteen luultavasti siks, että mie
        olin kakarana kaekki suvet Savonmualla mummolassa ja
        kaeketi se sieltä lie tarttunna mukkaan eekä se tunnu
        aenakaa kokonaa tuolta sisimmästä kattoovan.

        Tuon minulle osoitetun kommentin puskistahuutelijalta
        ohitan, en näe mitään syytä vastata siihen.

        Hyvää syksyn jatkoa kuitenkin Sinulle, kaikesta huolimatta.

        Itse koen, että keskustelupalstat yleensä ovat tietynlaista irrottautumista päivän pärskeistä. Toisaalta ne palstat joille itse kirjoittelen (niitä on tosi vähän), niin kyllä niiltä aika usein jää vastakommentointi saamatta.

        Mutta ei tämä haittaa!

        Riittää kun saa sanansa sanottua, siitäkin huolimatta, etten ainakaan minä mikään runoilija sieltä parhaimmasta päästä olekaan! Siltikin joskus jotain heittelen, enkä sen erityisempiä kommentointeja odota.

        Ps. Ystävyydellä lausun tämän, minä kumma ja omituinen höpöttäjä! Ja kuulemma vielä omahyväinenkin. Toisaalta nämä tietyt 'vastenmieliset' lausahdukset ovat opettaneet, ainakin minua, vain ja ainoastaan pohtimaan tätä omahyväisyyttäni!

        Joten huumoria vaan peliin, koska työelämässä tätä niin harvoin kohtaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe