Ce-merkintä

Trophy 2002

Nyt kaivattaisiin tietoa ulkomailta ce-merkittömän veneen tuoneilta.Eli Kuka tekee jälkicertifiointeja suomessa tai ruotsissa ja mitähän moinen lysti maksaa.kyseessä 6-8m walkaround vene.

11

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli juttu Wa:n tuonnista. Aika selventävä. Olisko ollut 2008. Googleta ,löytyy monta pätevää ohjetta. Kaveri toi jenkeistä. Kannattaa tehdö ce siellä.

      • Trophy 2002

        Oli juttu jenkkituonnista ja sekin oli uusi vene.Tarkoitus olisi pysyä euroopan markkinoilla.
        Jos jollakulla omakohtaista kokemusta veneen tuonnista ja jälkisertifionti hinnoista niin viestiä vaan tännepäin.


      • Trophy 2002 kirjoitti:

        Oli juttu jenkkituonnista ja sekin oli uusi vene.Tarkoitus olisi pysyä euroopan markkinoilla.
        Jos jollakulla omakohtaista kokemusta veneen tuonnista ja jälkisertifionti hinnoista niin viestiä vaan tännepäin.

        Eu.sta tuotuu tarvitse jälki ce:tä koska siinähän se on jo. Eu:sta tuotaessa tarkasta että alv on maksettu. Eu:n jujuhan on siinä että on vapaat markkinat. Tässä käsityksessä ainakin olen. Ne mitkä ovat tiedossani ovat vain lyöneet hillot myyjäälle kouraan ja ajaneet veneen kotiin.
        Siitäkin on Kipparissa kun hemmo toi Tristanin Hollannista ajamalla.


      • Amerikan ihme
        Trophy 2002 kirjoitti:

        Oli juttu jenkkituonnista ja sekin oli uusi vene.Tarkoitus olisi pysyä euroopan markkinoilla.
        Jos jollakulla omakohtaista kokemusta veneen tuonnista ja jälkisertifionti hinnoista niin viestiä vaan tännepäin.

        Kyse on edelleen jenkkituonnista, jos olet ostamassa USAsta Eurooppaan tuotua venettä, jossa ei ole CE-kilpeä. Silloinhan venettä ei ole hyväksytty EU-markkinoille. Jälkisertifiointi kannattaa yrittää tehdä siinä maassa, joka on päästänyt direktiivin vastaisen veneen EU:n markkinoille. Varmaan siellä tehdään muutakin vilunkia. Sertifiointi ei direktiivin mukaan tehtynä ole helppoa eikä varsinkaan halpaa. Siksi jenkkiveneitä ei tänne kannata itse tuodakaan. Aiheesta on käyty näilläkin sivuilla useita keskusteluja.


      • Amerikan ihme kirjoitti:

        Kyse on edelleen jenkkituonnista, jos olet ostamassa USAsta Eurooppaan tuotua venettä, jossa ei ole CE-kilpeä. Silloinhan venettä ei ole hyväksytty EU-markkinoille. Jälkisertifiointi kannattaa yrittää tehdä siinä maassa, joka on päästänyt direktiivin vastaisen veneen EU:n markkinoille. Varmaan siellä tehdään muutakin vilunkia. Sertifiointi ei direktiivin mukaan tehtynä ole helppoa eikä varsinkaan halpaa. Siksi jenkkiveneitä ei tänne kannata itse tuodakaan. Aiheesta on käyty näilläkin sivuilla useita keskusteluja.

        toi venee jenkeistä 2008 (35 jalkaa), eikä se ce touhu siellä päässä kohtuuttomia maksanut.
        Jos joku on eu:hun uittanut veneen ilman kilpeä ja sen roudaa tänne niin se kilpi saattaa maksaa muutaman tonnin, eri asia onkin sitten onko siihen tehty ne tarvittavat muutokset (toisest prantaa ja toiset huonontaa ominaisuuksia), vai liimattu vain tarra........eipä kai siinä mitään jos mitään ei satu.


      • cee-eee
        jrsj kirjoitti:

        toi venee jenkeistä 2008 (35 jalkaa), eikä se ce touhu siellä päässä kohtuuttomia maksanut.
        Jos joku on eu:hun uittanut veneen ilman kilpeä ja sen roudaa tänne niin se kilpi saattaa maksaa muutaman tonnin, eri asia onkin sitten onko siihen tehty ne tarvittavat muutokset (toisest prantaa ja toiset huonontaa ominaisuuksia), vai liimattu vain tarra........eipä kai siinä mitään jos mitään ei satu.

        No mitö se siellä tarkalleen maksoi ja mitä muutostöitä sun veneeseen tarvi? Entäs alvit ja tullit, paljonko niitä meni? Paljon rahti maksoi? Kerro nyt vähän lisää?


      • Parsakaali58
        cee-eee kirjoitti:

        No mitö se siellä tarkalleen maksoi ja mitä muutostöitä sun veneeseen tarvi? Entäs alvit ja tullit, paljonko niitä meni? Paljon rahti maksoi? Kerro nyt vähän lisää?

        http://www.imci.org/

        Tämä kyseinen toimii myös Jenkeissä ja pitäisi hoitua alle viiden tonnin ehkä jopa alle tonnin?


      • jenkkiveneilijä.
        Parsakaali58 kirjoitti:

        http://www.imci.org/

        Tämä kyseinen toimii myös Jenkeissä ja pitäisi hoitua alle viiden tonnin ehkä jopa alle tonnin?

        Miten se vene tietää siellä jenkeissä olla turvallinen ja sitte ku se tuodaan atlannin ylitse eurooppaan ja sitte se tietää taas muuttua vaaralliseksi. Ja sitte muutosten jälkeen se tietää taas olla turvallinen?? Vastaus on ei mitenkään!!! Koko juttu on vaan eu:n ja jenkkien välistä kauppa-politiikkaa ja miten estetään ihmisiä ostamasta edullisemmin veneitä ja yritetään suojella omia markkinoitaa. Ja ei jenkeissä tuotevastuulaki ainakaan mikään ihan lepsu ole.


      • *Eräs*
        jenkkiveneilijä. kirjoitti:

        Miten se vene tietää siellä jenkeissä olla turvallinen ja sitte ku se tuodaan atlannin ylitse eurooppaan ja sitte se tietää taas muuttua vaaralliseksi. Ja sitte muutosten jälkeen se tietää taas olla turvallinen?? Vastaus on ei mitenkään!!! Koko juttu on vaan eu:n ja jenkkien välistä kauppa-politiikkaa ja miten estetään ihmisiä ostamasta edullisemmin veneitä ja yritetään suojella omia markkinoitaa. Ja ei jenkeissä tuotevastuulaki ainakaan mikään ihan lepsu ole.

        Niin on se kummallista, että Suomessakin on satoja... ellei tuhansia jenkkilästä tuotuja veneitä joissa ei tätä CE-kilpeä ole.
        merenkulkulaitoksen herra oli ollut kesällä sitä mieltä, että "maahantuojan " tuomissa veneissä ei tarvitakkaan.
        Nyt kummastuttaa tämäkin kommentti, että mikä/kuka on "maahantuoja? Miten se eroaa yksityisestä "maahantuojasta? kuka voi antaa luvan jollekkin olla maahantuoja, toinen ei?

        Monessa jenkkiveneessä käyneenä tiedän, että esim. sähköt ym asiat ovat aivan samoja kuin jenkeissä ovat ne tehneet. Ynnä muita asioita joita ei edes täällä ole kukaan huomioinutkaan.

        Samalla olisi kiva kuulla, mitkä asiat ovat EU:n alueella erilaisesti tehdyt kuin niissä jenkkilän omissa.

        tässä... kin muutamia ajatuksia.


      • 4+5
        *Eräs* kirjoitti:

        Niin on se kummallista, että Suomessakin on satoja... ellei tuhansia jenkkilästä tuotuja veneitä joissa ei tätä CE-kilpeä ole.
        merenkulkulaitoksen herra oli ollut kesällä sitä mieltä, että "maahantuojan " tuomissa veneissä ei tarvitakkaan.
        Nyt kummastuttaa tämäkin kommentti, että mikä/kuka on "maahantuoja? Miten se eroaa yksityisestä "maahantuojasta? kuka voi antaa luvan jollekkin olla maahantuoja, toinen ei?

        Monessa jenkkiveneessä käyneenä tiedän, että esim. sähköt ym asiat ovat aivan samoja kuin jenkeissä ovat ne tehneet. Ynnä muita asioita joita ei edes täällä ole kukaan huomioinutkaan.

        Samalla olisi kiva kuulla, mitkä asiat ovat EU:n alueella erilaisesti tehdyt kuin niissä jenkkilän omissa.

        tässä... kin muutamia ajatuksia.

        Suomeen tuodut jenkkiveneet tulivat aikana jolloin ei vaadittu ce-kilpiä. Samanlainen vene nyt tuotuna onkin vaarallinen, mutta samat säännöt maahantuojille kuin yksityisillekin.
        Protektionismia puhtaimmillaan.


      • eeuupiipaa
        jenkkiveneilijä. kirjoitti:

        Miten se vene tietää siellä jenkeissä olla turvallinen ja sitte ku se tuodaan atlannin ylitse eurooppaan ja sitte se tietää taas muuttua vaaralliseksi. Ja sitte muutosten jälkeen se tietää taas olla turvallinen?? Vastaus on ei mitenkään!!! Koko juttu on vaan eu:n ja jenkkien välistä kauppa-politiikkaa ja miten estetään ihmisiä ostamasta edullisemmin veneitä ja yritetään suojella omia markkinoitaa. Ja ei jenkeissä tuotevastuulaki ainakaan mikään ihan lepsu ole.

        Taannoin oli juttua kymmenistä tulliin juuttuneista USAsta tilatuista vesijeteistä, joita ei annettu ulos ilman eu-hyväksyntää ja jonka teettäminen yksittäin esim Lloydsin toimesta kuulemma maksoi enemmän kuin uuden jetin ostaminen eu:sta. Taisi tulli kertoa että vehkeet menevät romuttamoon. Onko järkee vai ei?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      83
      3921
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3297
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      124
      2597
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      207
      1888
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1764
    6. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      94
      1610
    7. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1590
    8. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      110
      1509
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1281
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1152
    Aihe