Ce-merkintä

Trophy 2002

Nyt kaivattaisiin tietoa ulkomailta ce-merkittömän veneen tuoneilta.Eli Kuka tekee jälkicertifiointeja suomessa tai ruotsissa ja mitähän moinen lysti maksaa.kyseessä 6-8m walkaround vene.

11

506

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli juttu Wa:n tuonnista. Aika selventävä. Olisko ollut 2008. Googleta ,löytyy monta pätevää ohjetta. Kaveri toi jenkeistä. Kannattaa tehdö ce siellä.

      • Trophy 2002

        Oli juttu jenkkituonnista ja sekin oli uusi vene.Tarkoitus olisi pysyä euroopan markkinoilla.
        Jos jollakulla omakohtaista kokemusta veneen tuonnista ja jälkisertifionti hinnoista niin viestiä vaan tännepäin.


      • Trophy 2002 kirjoitti:

        Oli juttu jenkkituonnista ja sekin oli uusi vene.Tarkoitus olisi pysyä euroopan markkinoilla.
        Jos jollakulla omakohtaista kokemusta veneen tuonnista ja jälkisertifionti hinnoista niin viestiä vaan tännepäin.

        Eu.sta tuotuu tarvitse jälki ce:tä koska siinähän se on jo. Eu:sta tuotaessa tarkasta että alv on maksettu. Eu:n jujuhan on siinä että on vapaat markkinat. Tässä käsityksessä ainakin olen. Ne mitkä ovat tiedossani ovat vain lyöneet hillot myyjäälle kouraan ja ajaneet veneen kotiin.
        Siitäkin on Kipparissa kun hemmo toi Tristanin Hollannista ajamalla.


      • Amerikan ihme
        Trophy 2002 kirjoitti:

        Oli juttu jenkkituonnista ja sekin oli uusi vene.Tarkoitus olisi pysyä euroopan markkinoilla.
        Jos jollakulla omakohtaista kokemusta veneen tuonnista ja jälkisertifionti hinnoista niin viestiä vaan tännepäin.

        Kyse on edelleen jenkkituonnista, jos olet ostamassa USAsta Eurooppaan tuotua venettä, jossa ei ole CE-kilpeä. Silloinhan venettä ei ole hyväksytty EU-markkinoille. Jälkisertifiointi kannattaa yrittää tehdä siinä maassa, joka on päästänyt direktiivin vastaisen veneen EU:n markkinoille. Varmaan siellä tehdään muutakin vilunkia. Sertifiointi ei direktiivin mukaan tehtynä ole helppoa eikä varsinkaan halpaa. Siksi jenkkiveneitä ei tänne kannata itse tuodakaan. Aiheesta on käyty näilläkin sivuilla useita keskusteluja.


      • Amerikan ihme kirjoitti:

        Kyse on edelleen jenkkituonnista, jos olet ostamassa USAsta Eurooppaan tuotua venettä, jossa ei ole CE-kilpeä. Silloinhan venettä ei ole hyväksytty EU-markkinoille. Jälkisertifiointi kannattaa yrittää tehdä siinä maassa, joka on päästänyt direktiivin vastaisen veneen EU:n markkinoille. Varmaan siellä tehdään muutakin vilunkia. Sertifiointi ei direktiivin mukaan tehtynä ole helppoa eikä varsinkaan halpaa. Siksi jenkkiveneitä ei tänne kannata itse tuodakaan. Aiheesta on käyty näilläkin sivuilla useita keskusteluja.

        toi venee jenkeistä 2008 (35 jalkaa), eikä se ce touhu siellä päässä kohtuuttomia maksanut.
        Jos joku on eu:hun uittanut veneen ilman kilpeä ja sen roudaa tänne niin se kilpi saattaa maksaa muutaman tonnin, eri asia onkin sitten onko siihen tehty ne tarvittavat muutokset (toisest prantaa ja toiset huonontaa ominaisuuksia), vai liimattu vain tarra........eipä kai siinä mitään jos mitään ei satu.


      • cee-eee
        jrsj kirjoitti:

        toi venee jenkeistä 2008 (35 jalkaa), eikä se ce touhu siellä päässä kohtuuttomia maksanut.
        Jos joku on eu:hun uittanut veneen ilman kilpeä ja sen roudaa tänne niin se kilpi saattaa maksaa muutaman tonnin, eri asia onkin sitten onko siihen tehty ne tarvittavat muutokset (toisest prantaa ja toiset huonontaa ominaisuuksia), vai liimattu vain tarra........eipä kai siinä mitään jos mitään ei satu.

        No mitö se siellä tarkalleen maksoi ja mitä muutostöitä sun veneeseen tarvi? Entäs alvit ja tullit, paljonko niitä meni? Paljon rahti maksoi? Kerro nyt vähän lisää?


      • Parsakaali58
        cee-eee kirjoitti:

        No mitö se siellä tarkalleen maksoi ja mitä muutostöitä sun veneeseen tarvi? Entäs alvit ja tullit, paljonko niitä meni? Paljon rahti maksoi? Kerro nyt vähän lisää?

        http://www.imci.org/

        Tämä kyseinen toimii myös Jenkeissä ja pitäisi hoitua alle viiden tonnin ehkä jopa alle tonnin?


      • jenkkiveneilijä.
        Parsakaali58 kirjoitti:

        http://www.imci.org/

        Tämä kyseinen toimii myös Jenkeissä ja pitäisi hoitua alle viiden tonnin ehkä jopa alle tonnin?

        Miten se vene tietää siellä jenkeissä olla turvallinen ja sitte ku se tuodaan atlannin ylitse eurooppaan ja sitte se tietää taas muuttua vaaralliseksi. Ja sitte muutosten jälkeen se tietää taas olla turvallinen?? Vastaus on ei mitenkään!!! Koko juttu on vaan eu:n ja jenkkien välistä kauppa-politiikkaa ja miten estetään ihmisiä ostamasta edullisemmin veneitä ja yritetään suojella omia markkinoitaa. Ja ei jenkeissä tuotevastuulaki ainakaan mikään ihan lepsu ole.


      • *Eräs*
        jenkkiveneilijä. kirjoitti:

        Miten se vene tietää siellä jenkeissä olla turvallinen ja sitte ku se tuodaan atlannin ylitse eurooppaan ja sitte se tietää taas muuttua vaaralliseksi. Ja sitte muutosten jälkeen se tietää taas olla turvallinen?? Vastaus on ei mitenkään!!! Koko juttu on vaan eu:n ja jenkkien välistä kauppa-politiikkaa ja miten estetään ihmisiä ostamasta edullisemmin veneitä ja yritetään suojella omia markkinoitaa. Ja ei jenkeissä tuotevastuulaki ainakaan mikään ihan lepsu ole.

        Niin on se kummallista, että Suomessakin on satoja... ellei tuhansia jenkkilästä tuotuja veneitä joissa ei tätä CE-kilpeä ole.
        merenkulkulaitoksen herra oli ollut kesällä sitä mieltä, että "maahantuojan " tuomissa veneissä ei tarvitakkaan.
        Nyt kummastuttaa tämäkin kommentti, että mikä/kuka on "maahantuoja? Miten se eroaa yksityisestä "maahantuojasta? kuka voi antaa luvan jollekkin olla maahantuoja, toinen ei?

        Monessa jenkkiveneessä käyneenä tiedän, että esim. sähköt ym asiat ovat aivan samoja kuin jenkeissä ovat ne tehneet. Ynnä muita asioita joita ei edes täällä ole kukaan huomioinutkaan.

        Samalla olisi kiva kuulla, mitkä asiat ovat EU:n alueella erilaisesti tehdyt kuin niissä jenkkilän omissa.

        tässä... kin muutamia ajatuksia.


      • 4+5
        *Eräs* kirjoitti:

        Niin on se kummallista, että Suomessakin on satoja... ellei tuhansia jenkkilästä tuotuja veneitä joissa ei tätä CE-kilpeä ole.
        merenkulkulaitoksen herra oli ollut kesällä sitä mieltä, että "maahantuojan " tuomissa veneissä ei tarvitakkaan.
        Nyt kummastuttaa tämäkin kommentti, että mikä/kuka on "maahantuoja? Miten se eroaa yksityisestä "maahantuojasta? kuka voi antaa luvan jollekkin olla maahantuoja, toinen ei?

        Monessa jenkkiveneessä käyneenä tiedän, että esim. sähköt ym asiat ovat aivan samoja kuin jenkeissä ovat ne tehneet. Ynnä muita asioita joita ei edes täällä ole kukaan huomioinutkaan.

        Samalla olisi kiva kuulla, mitkä asiat ovat EU:n alueella erilaisesti tehdyt kuin niissä jenkkilän omissa.

        tässä... kin muutamia ajatuksia.

        Suomeen tuodut jenkkiveneet tulivat aikana jolloin ei vaadittu ce-kilpiä. Samanlainen vene nyt tuotuna onkin vaarallinen, mutta samat säännöt maahantuojille kuin yksityisillekin.
        Protektionismia puhtaimmillaan.


      • eeuupiipaa
        jenkkiveneilijä. kirjoitti:

        Miten se vene tietää siellä jenkeissä olla turvallinen ja sitte ku se tuodaan atlannin ylitse eurooppaan ja sitte se tietää taas muuttua vaaralliseksi. Ja sitte muutosten jälkeen se tietää taas olla turvallinen?? Vastaus on ei mitenkään!!! Koko juttu on vaan eu:n ja jenkkien välistä kauppa-politiikkaa ja miten estetään ihmisiä ostamasta edullisemmin veneitä ja yritetään suojella omia markkinoitaa. Ja ei jenkeissä tuotevastuulaki ainakaan mikään ihan lepsu ole.

        Taannoin oli juttua kymmenistä tulliin juuttuneista USAsta tilatuista vesijeteistä, joita ei annettu ulos ilman eu-hyväksyntää ja jonka teettäminen yksittäin esim Lloydsin toimesta kuulemma maksoi enemmän kuin uuden jetin ostaminen eu:sta. Taisi tulli kertoa että vehkeet menevät romuttamoon. Onko järkee vai ei?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      120
      5699
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2080
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1912
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      65
      1080
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1063
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      957
    8. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    9. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      882
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      745
    Aihe