Elikkä minulla on seuraavat laitteet:
-Acer Aspire 5520 -Kannettava tietokone
-Samsung le32b546 LCD-TV
-Samsung HT-A100W -Kotiteatteri
Tarkoitukseni on siis katsoa tietokoneella olevia elokuvia television ruudulta. Miten ja millä piuhalla/piuhoilla kyseiset laitteet olisi kannattavinta liittää toisiinsa? En tajua näistä asioista mitään, joten olisi kiva jos vastaukset tulisivat selkokielellä.
Tietokoneen liittäminen televisioon
12
6563
Vastaukset
- arttu49987
joo ite ajattelin samaa ja menin biltemaan hakemaan vga-scart tai vga-s-video kaapeleita varmistin vielä toimiiko se pelkillä piuhoilla myyjältä myyjä sanoi myös itse yrittäneensä sitä ja sanoi että se ei toimi
- läppärillä
Tuntematta tarkemmin laitteitasi vastaa: Katso niiden liitäntöjä. Minulla on tässä läppäri, jossa on VGA-liitin ja TV:ssä myös. VGA-piuha vain väliin ja mahdollisesti jotain asetuksia, kuvan tarkkuus ja kuvamäärä/sek oikeaksi, niin pitäisi näkyä. Molemmissa on lisäksi myös s.video-liitin. Myös s-videokaapelin pitäisi toimia.
Molemmat liitäntätavat antanevat suunnilleen samalaisen kuva. Teoriassa RGB-johdolla saisi vielä paremman kuvan, mutta vain teoriassa. Joidenkin televisioiden asetukset eivät aina ole oikein, saattaa kuva olla parempi noilla VGA tai s-videolla kuin rgb:llä. Nyt on myös uusissa tietokoneissa ja tv:issä myös digitaalinen liitäntä. Se saattaa ehkä olla paras. - Miksei toimisi?
Jos TV:ssä on tietokoneen PC tai muu yhteensopiva liitäntä se onnistuu "itsestään". TV toimii näyttönä. ihan noin vaan. Äänen saa sitten sopivalla välijohdolla tai ainakin tietokoneen kaiuttimista.
On ollut käytössä, mutta ei kiva, muutoin, kuin juuri filmeissä.
TV täytyy laittaa PC-tilaan, että kuva näkyiski. Joissakin kauko-ohjaimissa on valmis pikanäppäin. Toiset vaatii pitkät menuselaukset. - minä taas
jos tietokoneessa ja televisiossa on vga liitäntä niin vga-vga kaapelilla toimii
- Jii--
-Television liitännät: 3 x HDMI 1.3 (CEC), 1 x Scart, komponenttitulo (Y/Pb/Pr), komposiittitulo, PC-tulo, PC-audiotulo, analoginen ja digitaalinen (optinen) audiolähtö
- Tietokoneen liitännät: 4 x USB 2.0, S-video, audiolähtö (S/ PDIF), mikrofonitulo, VGA, IEEE 1394 Firewire, Infrapuna (CIR), ExpressCard 54 mm - Jii--
Jii-- kirjoitti:
-Television liitännät: 3 x HDMI 1.3 (CEC), 1 x Scart, komponenttitulo (Y/Pb/Pr), komposiittitulo, PC-tulo, PC-audiotulo, analoginen ja digitaalinen (optinen) audiolähtö
- Tietokoneen liitännät: 4 x USB 2.0, S-video, audiolähtö (S/ PDIF), mikrofonitulo, VGA, IEEE 1394 Firewire, Infrapuna (CIR), ExpressCard 54 mmKysiesessä tietokoneessa ei siis olekkaan vga liitäntää.
Jii-- kirjoitti:
- Tietokoneen liitännät: 4 x USB 2.0, S-video, audiolähtö (S/ PDIF), mikrofonitulo, VGA, IEEE 1394 Firewire, Infrapuna (CIR), ExpressCard 54 mmtuon speksin http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/9528/acer_aspire_5520_q2
mukaan siinä tietsikassa on HDMI. Koska telkkarissasi on myös HDMI, on yksinkertaisinta yhdistää se niihin. HDMI:n kautta kulkee myös ääni, jolloin ääntä varten ei tarvitse kytkeä erikseen kaapelia.- vcv
tomaatin_ystävä kirjoitti:
tuon speksin http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/9528/acer_aspire_5520_q2
mukaan siinä tietsikassa on HDMI. Koska telkkarissasi on myös HDMI, on yksinkertaisinta yhdistää se niihin. HDMI:n kautta kulkee myös ääni, jolloin ääntä varten ei tarvitse kytkeä erikseen kaapelia.Paras liitäntä kuvan laadun kannalta on hdmi, dvi-d ja vga.
Muita liitäntöjä ei kannata tietokonekäytössä edes harkita koska ne eivät ole tietokone liitäntöjä.
dvi-d saa adapterilla tai sopivalla johdolla hdmiksi.
vga ei saa helposti muutettua digitaaliseksi eli silloin tvssä tulee olla nimenomaan vga liitin.
dvi-d liitäntöjä on harvoin tvssä.
dvi-d saa helposti vgaksi ja jos tvssä on vga liitin se on hyvä vaihtoehto.
dvi-d ja vga eivät siirrä äänidataa. hdmi menee ääni mutta tietokoneet ei aina osaa syöttää hdmihin oiken ääntä mutta joissa koneissa se onnistuu.
Monessa koneessa on dvi-d liitin ja monesti koneen mukana tulee dvi-d->hdmi adapteri. Silloin lienee järkevintä kytkeä kone tvhen hdmin kautta jos sellainen löytyy.
Tvllä tässä tarkoitetaan uudempaa taulutv. Niissä on yleensä hdmi ja monesti vga. Kannattaa varmaan ostaa taulu tv jossa on vga varmuuden vuoksi. Se ei yleensä maksa paljoa ostotettaessa uutta. - embroville
vcv kirjoitti:
Paras liitäntä kuvan laadun kannalta on hdmi, dvi-d ja vga.
Muita liitäntöjä ei kannata tietokonekäytössä edes harkita koska ne eivät ole tietokone liitäntöjä.
dvi-d saa adapterilla tai sopivalla johdolla hdmiksi.
vga ei saa helposti muutettua digitaaliseksi eli silloin tvssä tulee olla nimenomaan vga liitin.
dvi-d liitäntöjä on harvoin tvssä.
dvi-d saa helposti vgaksi ja jos tvssä on vga liitin se on hyvä vaihtoehto.
dvi-d ja vga eivät siirrä äänidataa. hdmi menee ääni mutta tietokoneet ei aina osaa syöttää hdmihin oiken ääntä mutta joissa koneissa se onnistuu.
Monessa koneessa on dvi-d liitin ja monesti koneen mukana tulee dvi-d->hdmi adapteri. Silloin lienee järkevintä kytkeä kone tvhen hdmin kautta jos sellainen löytyy.
Tvllä tässä tarkoitetaan uudempaa taulutv. Niissä on yleensä hdmi ja monesti vga. Kannattaa varmaan ostaa taulu tv jossa on vga varmuuden vuoksi. Se ei yleensä maksa paljoa ostotettaessa uutta.liitetty on hdmi:llä, kuva näkkyy, muttei ääni kuulu, missä vika??
- 777
http://lmgtfy.com/?q=Tietokoneen liittäminen televisioon
- Kana on hyvää
Syö kanaa
- Siirto tv-lle
Mulla kuva siirtyy telkkarille vasta kun painan tietokoneen FN ja F8 näppäintä yhtä aikaan, ääni vastaavasti FN ja F10.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425