Rahaa mopoautoon?

ioniukkeli

Terve! Olen jo pitkään halunnut mopoautoa. Vanhemmilta en kehtaa edes kysyä, vaan haluaisin itse hommata rahat kyseiseen peliin. Uutena en ostaisi, vaan hyvän käytetynkin saa jo siihen 3000-4000 e. Tuollainen raha pitäisi saada jostain kehiteltyä. Minkälaista työtä voisin tehdä, kun olen vasta 15-vuotias (vuoden alussa 16) enkä voi jakaa lehtiä (äiti ei anna).

Toinen vaihtoehto olisi se, että otettaisiin mopoauto kuukausierissä (noin 80-150 e) jolloin pitäisi saada vain tuon verran per kk.

Auttakaa! :)

kiitos

53

7288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfgddd

      Lehtiä jakamalla ei tienaa 5 vuodessakaan 3000-4000 euroo, että se on ihan turhaa.

      Kato löytyykö sanomalehdestä jotain ilmotusta, mutta kesälläpäin yleensä vasta löytyy kesätyöpaikka ilmotukset, mutta jos löytyy joku sellanen mihin voi päästä 15v, niin soita sinne ja kysy.

      Mutta sun kannattaa tarkistaa, että sun vanhemmat antaa luvan mennä töihin ja jos ei anna, niin et saa töitä, eli turha käydä edes kysymässä jos et saa vanhempien suostumusta.

      • elämänviisaus

        ite ostin aikoinaa mopoauton ku aattelin et sellane oi nii mahtava sillon se makso 4600e ja toimihan se ekan kk ja sitte alko niitä vikoja tulemaan.. pakkomyöntää et enemmän sit korjasin ku ajoin sillä. kone oli ihan paskana ja jätti tienpäälle useampaan otteeseen..

        kun sain auton hetkelliseen ajokuntoon myin vahingon eteempäin nettimotossa missä se vieläkin näyttää olevan :D:D edellinen omistaja joutu heti tekemään siihen 2000e koneremontin.

        eli älkää koskaan menkö ostaa noita käytettyjä mopoautoja! jos voitatte ite lotossa tai porukoilla on rahaa niin ostakaa uusi ne tuntuu nyt jotenkin kestävän. paitsi kolareissa aina kakkoseksi jää :D


      • asdasdasdasdassd

        Kesätyöpaikkoihin haetaan kylläkin jo tammikuusta alkaen. Kesällä niitä on yleensä turha enään kysellä.


      • xtoo
        elämänviisaus kirjoitti:

        ite ostin aikoinaa mopoauton ku aattelin et sellane oi nii mahtava sillon se makso 4600e ja toimihan se ekan kk ja sitte alko niitä vikoja tulemaan.. pakkomyöntää et enemmän sit korjasin ku ajoin sillä. kone oli ihan paskana ja jätti tienpäälle useampaan otteeseen..

        kun sain auton hetkelliseen ajokuntoon myin vahingon eteempäin nettimotossa missä se vieläkin näyttää olevan :D:D edellinen omistaja joutu heti tekemään siihen 2000e koneremontin.

        eli älkää koskaan menkö ostaa noita käytettyjä mopoautoja! jos voitatte ite lotossa tai porukoilla on rahaa niin ostakaa uusi ne tuntuu nyt jotenkin kestävän. paitsi kolareissa aina kakkoseksi jää :D

        Mulla ainaki omaan ligieriin on tullu ongelmia ton koneen kas nyt kun on 65 tuhatta mittaris. Koneremppaa pitäs varmaan harkita..


    • aaaaaaaaaaaa

      Jätä se auto pois. Eli osta mopo.

      Yleensä 15v:llä ei ole paljon rahaa, joten ainoa keino saada mopoauto/kallis mopo on ruinata vanhemmilta.

    • gj m,

      En tajua kuka ostaa popkornikoneen joka maksaa 3000-4000e, sillä summalla saa jo auton!

      • gghjghjghjghjghjg

        vain ääliöt hankkivat mopedibiilin, niillä muovileluilla mitään tee, törmää sillä johonkin, tervemenoa vaan. arvokin laskee helvetisti, jos 2-3v aiot ajaa sillä.


      • ......
        gghjghjghjghjghjg kirjoitti:

        vain ääliöt hankkivat mopedibiilin, niillä muovileluilla mitään tee, törmää sillä johonkin, tervemenoa vaan. arvokin laskee helvetisti, jos 2-3v aiot ajaa sillä.

        En tiennykkää että jossai on ihan joku sääntö kirjotettu että mopoautot on muovia? Itellä on mopoauto ja siinä on katteet alumiinia, vähän harvinaisempi vaan ja muutenki kestävempi. Huonommin kävis silti mopolla ku mopoautolla jos johonkin törmäis.

        Ite ostin kolaroituna 4000 € ja arvo nousi luultavasti 2-3 tuhatta kun laiton kuntoot 300-400 eurolla. Niiden uusien hinta laskee pikkusen ajan myötä mutta kyl ne vanhemmat (-98-03) saman hintasina pysyy.


      • dfgdfgdfgdfgdfggkihj
        ...... kirjoitti:

        En tiennykkää että jossai on ihan joku sääntö kirjotettu että mopoautot on muovia? Itellä on mopoauto ja siinä on katteet alumiinia, vähän harvinaisempi vaan ja muutenki kestävempi. Huonommin kävis silti mopolla ku mopoautolla jos johonkin törmäis.

        Ite ostin kolaroituna 4000 € ja arvo nousi luultavasti 2-3 tuhatta kun laiton kuntoot 300-400 eurolla. Niiden uusien hinta laskee pikkusen ajan myötä mutta kyl ne vanhemmat (-98-03) saman hintasina pysyy.

        mopoautot on paskoja, tientukkeena, jopa pv on turvallisempi törmätessä, eipähän jää sinne muovin alle.


      • miun microcar<3333
        dfgdfgdfgdfgdfggkihj kirjoitti:

        mopoautot on paskoja, tientukkeena, jopa pv on turvallisempi törmätessä, eipähän jää sinne muovin alle.

        joo ei mun mopoauto ainakaan mitään muovia oo ja kannattaa varmaan ostaa uuus jos haluu... sitä paitsi mulla on ollu se yli vuoden enkä pystys elää ilman sitä :D


      • buy-it
        miun microcar<3333 kirjoitti:

        joo ei mun mopoauto ainakaan mitään muovia oo ja kannattaa varmaan ostaa uuus jos haluu... sitä paitsi mulla on ollu se yli vuoden enkä pystys elää ilman sitä :D

        No voi herranlettas sentään. Mutta älä huoli, kun täytät 18 niin isukkis ostaa sulle uuden volvon, kyllä sä siihenkin totut äkkiä.


      • 15v.
        buy-it kirjoitti:

        No voi herranlettas sentään. Mutta älä huoli, kun täytät 18 niin isukkis ostaa sulle uuden volvon, kyllä sä siihenkin totut äkkiä.

        Älä osta mopoautoa! Pidä vaikka SoLiferin skootteria se kolme vuotta ennen autoa, niin säästyy monta tonnia rahaakin.


      • hachura
        15v. kirjoitti:

        Älä osta mopoautoa! Pidä vaikka SoLiferin skootteria se kolme vuotta ennen autoa, niin säästyy monta tonnia rahaakin.

        jos meinaa ajaa yhellä soliferin skodella sen kolme vuotta siihe uppoo rahaa sen verra et sillä sais jo mopoauton :D itellä on solikka :D hauska peli silleensä viritettynä ku kulkee aika saatanasti mut rahaa se nielee joka kerta ku leviää :D sillee se raha siihe uppoo ku hajonneen osan tilalle laittaa sen verra paremman ettei hajoa :D


      • Tapio.L.
        hachura kirjoitti:

        jos meinaa ajaa yhellä soliferin skodella sen kolme vuotta siihe uppoo rahaa sen verra et sillä sais jo mopoauton :D itellä on solikka :D hauska peli silleensä viritettynä ku kulkee aika saatanasti mut rahaa se nielee joka kerta ku leviää :D sillee se raha siihe uppoo ku hajonneen osan tilalle laittaa sen verra paremman ettei hajoa :D

        Harvemmin mikään moottorillinen vekotin hajoaa jos rakentaja tietää mitä tekee. Liian usein tuntuu vain tyylinä mopopojilla olevan se että "hei hitsataan vähän mäntää ja kantta niin tulee lisää puristuksia" ja sit ihmetellään kun pelit levii.


      • haistakaa vittu
        Tapio.L. kirjoitti:

        Harvemmin mikään moottorillinen vekotin hajoaa jos rakentaja tietää mitä tekee. Liian usein tuntuu vain tyylinä mopopojilla olevan se että "hei hitsataan vähän mäntää ja kantta niin tulee lisää puristuksia" ja sit ihmetellään kun pelit levii.

        25euroa 5e meni muttereihin että sai kuntoon


      • Monkibomber_93
        Tapio.L. kirjoitti:

        Harvemmin mikään moottorillinen vekotin hajoaa jos rakentaja tietää mitä tekee. Liian usein tuntuu vain tyylinä mopopojilla olevan se että "hei hitsataan vähän mäntää ja kantta niin tulee lisää puristuksia" ja sit ihmetellään kun pelit levii.

        No älä nyt perkele lähde kantta ja mäntää hitsaamaan, ei sillä saa sun Pappatunskaan lisää vauhtia.

        Itse jouduin kanssa ostamaan mopon ihan omilla rahoilla, ja maksan vakuutukset, huollot ja bensat ite. Osta mielummin ihan kunnon mopo, niin ei tarvitse miettiä mistä sais viis tonnia kasaan. Mopon voi sentään huoltaa itse, jos tulee jotain vikaa. Mä en ainakaan rupeais ite säätämään jotain dieselruiskua ku pätkis.

        http://www.motorpower.fi/mopot/st50_8.htm?keepThis=true&TB_iframe=true&height=380&width=760

        Tosta tommoinen pieni nelari. Kulutus alhainen, kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti niin kestää hyvin. Itselläni ollut tällainen mopo puoli vuotta, ajettu yli 7000 km eikä mitään vikoja moottorissa. Suosittelen.


      • fffffffssssa
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        No älä nyt perkele lähde kantta ja mäntää hitsaamaan, ei sillä saa sun Pappatunskaan lisää vauhtia.

        Itse jouduin kanssa ostamaan mopon ihan omilla rahoilla, ja maksan vakuutukset, huollot ja bensat ite. Osta mielummin ihan kunnon mopo, niin ei tarvitse miettiä mistä sais viis tonnia kasaan. Mopon voi sentään huoltaa itse, jos tulee jotain vikaa. Mä en ainakaan rupeais ite säätämään jotain dieselruiskua ku pätkis.

        http://www.motorpower.fi/mopot/st50_8.htm?keepThis=true&TB_iframe=true&height=380&width=760

        Tosta tommoinen pieni nelari. Kulutus alhainen, kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti niin kestää hyvin. Itselläni ollut tällainen mopo puoli vuotta, ajettu yli 7000 km eikä mitään vikoja moottorissa. Suosittelen.

        tommosella mankilla kehtaa liikkuu kaupungilla :D muute ei mitään solikkaa missään nimessä ostas jota myy joku tokmanni ja prisma. hei halooo oikeesti kannattaa kerralla ostaa kunnollinen mopo joka ei lahoo kesken matkan.


      • Monkibomber_93
        fffffffssssa kirjoitti:

        tommosella mankilla kehtaa liikkuu kaupungilla :D muute ei mitään solikkaa missään nimessä ostas jota myy joku tokmanni ja prisma. hei halooo oikeesti kannattaa kerralla ostaa kunnollinen mopo joka ei lahoo kesken matkan.

        Luitsä ton loppuosan?

        "Itselläni ollut tällainen mopo puoli vuotta, ajettu yli 7000 km eikä mitään vikoja moottorissa."

        Mitä kohtaa siitä sä et ymmärtäny?

        Jos silloin tällöin poksahtaa polttimo, niin meinaako se, että nyt se lahoaa?
        Laitapa sun Derbiis ledivilkut ja tadaa... Sähkövikainen paska.

        Eihän toi mikään täydellinen ole, mut verrataan:
        Skyteam Monkey maksaa uutena 890 euroa,
        Derbi n. 3000 euroa.
        Molemmilla ajetaan saman verran ja huolletaan säännöllisesti. Voin vaikka lyödä vetoa, että molemmat on yhtä ajettavassa kunnossa 10000km mittarissa.

        Johtopäätös:

        MINKÄ VITUN TAKIA MAKSAA KOLME DONAA MOPOSTA JOKA KESTÄÄ SAMAN VERRAN KUIN ALLE TONNIN MOPO?

        Ai niin, ego...
        Sori.


      • 1dwfwf
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        Luitsä ton loppuosan?

        "Itselläni ollut tällainen mopo puoli vuotta, ajettu yli 7000 km eikä mitään vikoja moottorissa."

        Mitä kohtaa siitä sä et ymmärtäny?

        Jos silloin tällöin poksahtaa polttimo, niin meinaako se, että nyt se lahoaa?
        Laitapa sun Derbiis ledivilkut ja tadaa... Sähkövikainen paska.

        Eihän toi mikään täydellinen ole, mut verrataan:
        Skyteam Monkey maksaa uutena 890 euroa,
        Derbi n. 3000 euroa.
        Molemmilla ajetaan saman verran ja huolletaan säännöllisesti. Voin vaikka lyödä vetoa, että molemmat on yhtä ajettavassa kunnossa 10000km mittarissa.

        Johtopäätös:

        MINKÄ VITUN TAKIA MAKSAA KOLME DONAA MOPOSTA JOKA KESTÄÄ SAMAN VERRAN KUIN ALLE TONNIN MOPO?

        Ai niin, ego...
        Sori.

        Voin taata että jos et vittu mee painepesurilla niihin johtoihin ruiskuttaa niin derbi tulee olemaan paras vaihtoehto minkä saat.

        VITTU SE OLI LÄPPÄ!

        Osta rieju, niillä on ansaittu maine laadun mukaan..


    • nnt66r

      Älä nyt herranjumala mitään saatanan muovikotteroa mee ostamaan.

      • mauto

        Jos joku haluaa asiallisesti keskustella mautoista niin ei muuta kuin moottorit.nettiin keskustelemaan. Ja on muuten tosi hyviä nää, talvella lämmin, sateella ei kastu, liukkaus ei haitttaa ja mukava kuunnella musaa. Hintaa tosin on. Noin 15 000 eurolla saa jo ihan hyvän mopoauton.


      • EI MAUTOA
        mauto kirjoitti:

        Jos joku haluaa asiallisesti keskustella mautoista niin ei muuta kuin moottorit.nettiin keskustelemaan. Ja on muuten tosi hyviä nää, talvella lämmin, sateella ei kastu, liukkaus ei haitttaa ja mukava kuunnella musaa. Hintaa tosin on. Noin 15 000 eurolla saa jo ihan hyvän mopoauton.

        ja sillä hinnalla sais jo peruskuntoisen AUTON


      • ...
        EI MAUTOA kirjoitti:

        ja sillä hinnalla sais jo peruskuntoisen AUTON

        Mutta saisiko 15-17v ajaa sitä autoa?


      • Huaranpenikankiller
        mauto kirjoitti:

        Jos joku haluaa asiallisesti keskustella mautoista niin ei muuta kuin moottorit.nettiin keskustelemaan. Ja on muuten tosi hyviä nää, talvella lämmin, sateella ei kastu, liukkaus ei haitttaa ja mukava kuunnella musaa. Hintaa tosin on. Noin 15 000 eurolla saa jo ihan hyvän mopoauton.

        Vituttaa porvarihomot jotka vaan ostaa sen mauton eikä joudu tekemää röitä sen etee mä tein kesätöitä mautoa varten ja korjaan sen ite jos joku vika tulee... vittukunvituttaasaatananhuoranpenikatimekäämunaajatappakaaittennejosluittänkaikentekstinniiootsamaamieltämunkanssakoskamuutenettätälukis. IMEKÄÄ MUNAA HUORANPENIKAT


      • niijustse
        Huaranpenikankiller kirjoitti:

        Vituttaa porvarihomot jotka vaan ostaa sen mauton eikä joudu tekemää röitä sen etee mä tein kesätöitä mautoa varten ja korjaan sen ite jos joku vika tulee... vittukunvituttaasaatananhuoranpenikatimekäämunaajatappakaaittennejosluittänkaikentekstinniiootsamaamieltämunkanssakoskamuutenettätälukis. IMEKÄÄ MUNAA HUORANPENIKAT

        öh no mu vanhemmat vaa osti mulle 10 000€ mauton en ite mtn etee tehny koska siskollakim mauto perheessä kaksi mautoa joita kumpikaan ei ole maksanut :) sitten on kaksi n 35 000€ autoa ja yksi halvempi opel:)


      • Anonyymi
        niijustse kirjoitti:

        öh no mu vanhemmat vaa osti mulle 10 000€ mauton en ite mtn etee tehny koska siskollakim mauto perheessä kaksi mautoa joita kumpikaan ei ole maksanut :) sitten on kaksi n 35 000€ autoa ja yksi halvempi opel:)

        Pappa betalar
        Mites sitten aikuisena pärjätään


    • Mopottaja

      Vanhalla mopoautolla on mahdollista ajella kohtuullisin kustannuksin, jos pystyt tekemään korjauksia itse. Pitää siis olla korjauspaja, työkaluja, tietotaitoa, melko paljon aikaa, englanninkielisten manuaalien lukutaitoa jne. Kaikki varaosat maksavat moninkertaisesti enemmän kuin tavallisessa autossa, esim: iskunvaimentajat: mopoauto n. 800 e kierros, volvo V70 2000 330 e kierros. Jos taas osaat käyttää mittaa ja metallityökaluja saat mopoauton iskarit varaosaliikkeestä 70 e kierros. Ostettava työ maksaa saman, korjautat sitten oikeaa autoa tai mopoautoa. Sinulla on kyllä oikea ja kunnioitettava asenne ja tuolla asenteella pääsee elämässä oman mopoauton tai auton rattiin ennen pitkää ja melkoisen varmasti.

    • ....

      No jos haavelisit (ja säästäisit) vielä lisää pari vuotta niin voisit ostaa samalla rahalla oikean auton.
      Onhan noi mautot ihan hauskoja mutta jos haluaa katsoa hiukankin pitemmälle tulevaisuuteen niin ei niihin kannata rahojaan haaskata. Koska kyllä se menis sulla kumminkin heti vaihtoon kun täytät 18, vai luulekko että ajelisit silä kun kaverit on vaihtanu mopedinsa autoihin? Aika vähälle käytölle voisi jäädä ja korjauskulut äkkiä samaa luokaa kuin autossakin. Käytetyn autonkin voi saada paljon halvemmalla, semmoisen jonka voi viedä samantien paalattavaksi kun siitä alkaa löytyä vikoja.

      • helppo huoltaaaa

        Jep auton saa tolla 4-5 tonnilla. Osta joku käytetty mopo. Esim. PV... Halpoja osia... Helppo korjata... Ite oon yli 180cm ja kyllä sillä ajellaan... Kyllä kulkee...


    • saatanan noloa

      ÄLKÄÄ NYT SAATANA MITÄÄ MOPOAUTOI OSTAKO.... helvetti häpeän teidän puolestanne joitka ajaa murokulhoilla!!!!!!!!!!!! helvetin noloa!!!!

    • SSSSSSSSSSSSSSSSssss

      Mopohomoautot pitää viedä keskitysleireille ja niistä pitää saada raaka-aineita suomen teollisuuden käyttöön!!

    • sssssss59659s5s9

      Naurettavan näkösii ja turhii paskoi jotkut mautot. Näin _oikean_ auton omistajana ei voi kun nauraa pennuille jotka popittaa mopoautoissaan.

    • Anteeksi rahaa löyty

      Oma isäni osti minulle mopoauton ja maksoi 16000 euroa! olin silloin ihan onnessani mutta nyt kun mietin, toivon että en todellakaan olisi sitä ottanut

    • Ostakaa mopo helvata! Vittu noi mopoautot on aina mun edessä ja saa tehä vaarallisii ohituksii!!

    • JOnne es spurdo
    • paskapaavo

      Ei kannata ostaa mopoautoa, koska saat lellityn pennun maineen, jolle äiti ja isi ostaa kaiken. Osta mieluummin mopo johon sinnulla itselläsi on varaa.

    • jessehuuhtanen@suomi

      mie oon 13v lohjalta ja haluaisin saada karting auton ja mopoauton miten 13v saisi mopoauto valmiiksi kun täytän 15 v ja kortin saata [email protected]

    • voim44

      meinasin kas ostaa mauton..................... ostin traktorin enkä kadu paitsi ehtoos menee polttoöljyä 150l
      -270l

    • hepulihepe

      Tosi surullista huomata, miten ihmiset ajattelee mopoautoista. Esimerkiksi kommentti "mopoautot on paskoja, tientukkeena, jopa pv on turvallisempi törmätessä, eipähän jää sinne muovin alle. ". Joo, sitä en sano yhtään etteikö se tientukkeena olisi, mutta tuskinpa se pv on turvallisempi. Esimerkiksi Aixamissa on turvakori (ei varmastikkaan yhtä turvallinen kuin autoissa jne), mutta kyllä se sen pvn voittaa.
      Mopoauton "hyvyys" on pelkästään sen kuskin korvien välistä kiinni. Itse entisenä mopoautoilijana voin sanoa, että mopoauto on erittäin hyvä ratkaisu (myöskin investoinniksi voisin sanoa), mikäli sitä pitää hyvässä kunnossa. Hyvässä kunnossa tarkoittaa sitä, että se säännöllisesti viidentuhannen kilometrin välein huolletaan ja katsastetaan silloin kun on sen aika. Omassa Aixamissa ei ollut yhtäkään vikaa, ainoastaan kerran piti käydä korjaamolla, sillä eräs mieshenkilö ajoi perään.
      Investoinnista puhuessani tarkoitin sitä, että hyvinpidetystä mopoautosta saa hyvät rahat vielä takaisin. Esimerkiksi oma mopoautoni oli reilu 10 000e uutena ostaessa, ja kun kolmen vuoden jälkeen myimme sen, tuli rahaa 6000e. Kuudella tonnilla sai mukavasti autokortin sekä näppärän käytetyn auton.

      Totta se on, että mopoautot maksavat järjettömästi verrattuna oikeaan autoon, ja onhan auto parempi kuin mopoauto. Mutta mikäli mopoauto tulee tarpeeseen (jääkiekkoilijalla treenit 8krt/viikko jäätävä treenikassi), niin onhan se erittäin kätevä menopeli verrattuna mopoon. Kuten edellä joku olikin jo maininnut, että se suojaa tuulelta, sateelta ja lumelta, sekä takaluukkuun mahtuu treenikassi. Mopoautolla ajetaan ympäri vuoden tyytyväisesti (vaikkakin lohkolämmitin on paras kaveri talvipakkasilla) ja siitä on erittäin paljon hyötyä autokoulussa. Autokoulussa ei tarvitse miettiä kuinka ratti kääntyy ja miten vilkutetaan, ainoastaan uutena asiana tulee kytkin ja vaihdekeppi.
      Nyt joku varmasti miettii, että eihän ne osaa liikennesääntöjä. Ei ennen osannutkaan, ja puhun omasta "sukupolvestani". Piti vain tehdä testi ja sai kortin. Nyt on ONNEKSI asiat muuttuneet, ja mopoautokortti pitää suorittaa. Siihen sisältyy ajotunnit ja teoriatunnit, joka on yksi fiksuimmista ideoista Suomen maassa.

      • mautotonhinteille

        Niin siis onhan se lohkolämmitin hyvä sitten kun (JOS) sen mauton saa -30 asteen pakkasella päälle :DD ei oo mitää viihdyttävämpää ku katella koulun pihas ku jonnet yrittää saada mautoa käyntiin ja kaikki kiroaa vuorotellen SAATANA, PERKELE XDD

        Mauto on pala muovia, erittäin kallista muovia johon tappaa itsensä. Kun joku juoppolalli ajaa kylkeen, siinä ei kovin hyvin säily hengissä. Mopon päältä sentään pystyy lentämään turvaan, ja oikeilla mopovarusteilla voi selvitä parilla mustelmalla.

        Ja voihan sillä mautolla toki kaupungissa ajaa, ja esim. jäkiksen pelaajilla varmasti hyödyllinen. Mutta sitten kun mennään maantielle,viritetään ja ajetaan niin rajua ylinopeutta että muovikatteet lentää ja otetaan se 8 kaveria takapaksiin, on aika harkitsematonta.

        Kevyt muovikottero lentään hevon kuuseen jossain maantiellä, kun Valion maitorekka viilettää ohi.
        Lisäksi mopon voi pysäköidä kuten polkupyörän :D
        Ja mautoihin ei ole pakko laittaa nastarenkaita. Sitten ne muovikotterot luisuu tien päällä ja aiheuttaa vaaratilanteita.

        Mautot tehdään mm. Ranskassa, eli niitä ei ole tarkoitettu Suomen oloihin.


    • monkeyhomot

      Miten jotkut jonnet vittu kehtaa ajella monkeylla tai pv'llä? Vittu niin vanhoja molemmat paskaläjät.. vittu hanki rieju tai ei mitään! -.-

    • momel

      mitä vitun pentuja te ootte oikeesti ? mopoauto on iha helvetin hyvä menopeli, talvella sun ei tarvi palella, voit kuunnella musiikkia, voit jopa nukkuu siel, saat mahtuun sinne paljon tavaraa, ei tarvi kävellä vesisateessa, ja verratkaapa näitä sitten skopaan/mopoon. ettepä pysy kuivana jos vettä tulee esterin perseestä, ette voi kuunnella musaa muulla kun korvanapeilla tai jos teillä on hiton kallis radiokypärä.

    • rojekti321

      Ostamalla mopoauto rojektin ja keräämällä rahaa mutta se vain tarvihtee tietotaitoa:D

    • 445454

      Ei oo mitään järkeä ostaa mopoautoa. Mitä sellainen muovikoppi suojaa? 4000€ saa jo vallan mainion, mutta jokusen vuoden eläneen, henkilöauton, jossa turvallisuus on kuin toiselta planeetalta.

    • IWZ

      Sain faijalta 13 000 euroa mopoauton ostoon (alkuun piti maksaa 2600 euroa, jonka jälkeen 350€ kuussa). Hyvin on toiminut, ei mitään vikoja ja Microcar Paris on myös talvisin lämmin varsinkin jos pitää öisin piuhan päässä lohkossa. Voi ajella -20C asteen pakkasesas vaikka t-paita päällä kouluun ja kesällä toimii ilmastointi. Treeneihin pääsee kivasti, suosittelen kaikille. Kuukausimaksu ei ole paha, jos vanhemmat ei oo mitään duunareita.

      • nipekki

        kannattaa kyl silti ottaa lämpimät vaatteet mukaan. jos moottori menee paskaks niin siel saa kivasti olla t-paita pääl -20 asteen pakkases :DD


    • dsapdkoaokdksoap

      tässä mopoautoilijoille miettimistä: miksi haluatte suojautua sateelta tai ajella "kaatumatta ja lämpimässä" ämpärissä? vastaus on siinä kun te lellityt persereijät olette tottuneet siihen ja kerrankin kun vettä sataa ja muovilaatikko ei kuljekkaan niin olette aivan saatanan kusi sukassa. nimimerkillä nauran niille tutuilleni joille käy/kävi noin. itse ajoin aina pakkasessa ja vesisateessa eikä haitannut niin paskan vertaa mitä sitten jos kastuu? voi hitsi nyt meni kaalepin uusi 400e huppari märäksi oi voi mitäs nyt tehdä? mielummin istuisin 40 asteen pakkasessa 5 tuntia kun ajaisin mopoautolla ja tulisin tuollaiseksi saatanan hiireksi joka ei kestä muuta kun isin rahan tuloa ja mopoautolla ajamista.

    • c-class 2009

      Oota että täytät 18 vuotta niin saat kunnon auton :D

    • mauto1

      taitaa ongelma jo olla ratkennut..

    • mopoautolle_ei

      Kyllä minäkin olen sen mopon kannalla mieluummin kuin mopoAUTON... Mopoautot saattaa kestää paremmin talvella (kunhan vaan ajattelen), mutta ne aiheuttavat enemmän riskejä liikenteessä kuin mopot. Mopot sentään pääsevät jalkakäytävälle väistämään isompia ajoneuvoja isommilla ajoteillä, kunhan varovat kevytliikennettäkin :DD

      Esim. rekat ovat kyllä tosi uhkaavia mopoautoille, eli jos ajat mopoautoa 80km/h maanteillä (olen itsekin nähnyt) ja rekka ajaa perässä, niin henkihän siinä voi lähteä. Rekkakuskit harvemmin ohittavatkaan elleivät ole kokeneempia kuskeja (kyse on siis kakssuuntasesta tiestä, ei mistään motarista tai kehästä jossa on ohitus sallittu..) niitä toki vituttaa jos joku mopoauto ajaa reilusti alinopeutta ja pitkittää rekkakuskin työpäivää. Eivätkä kaikki mopoautot edes aja 60km/h kuudenkympin tielläkään! Tuossa siis esimerkki, miksi mopoautojen käyttö tulisi vähentää!

    • automiäs

      Mautot on sen verran kalliita et kun sulla on rahat kasassa siihen, oot jo sen ikänen et voit ostaa jo ihan oikean AUTON.

    • elli98

      tänne voi siirtää vaate rahaa 1-100e jos haluaapi FI93 5114 0220 0457 12
      elli maria

    • eew

      kys mopoauto kiinanmuovi rätisee tiellä 0/5 ei jaksa 11 asteen ylämäkeä kys manki jättää vakiona

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe