Älä auta kaveria

Olen avulias Aatu, sen tunnustan, eli menen ehkä liian herkästi antamaan neuvoja.

Poikani neuvo nykypäivän käytännöstä kuitenkin on.

Älä neuvo kaveria, jos jokin menee pieleen, voit menettää kaverin.
Älä neuvo kadulla vierasta, voit saada turpiisi.

Näinkö se nykyään menee?

5

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arkinen minä

      .


      Tarkalleen ottaen sen tietää vain kadulla kokenut.

    • susmorsian ek.

      näin se on. Kantapään kautta minäkin.Mikä kumma minuakin on aina vetänyt puoleensa toisten sekamelskat.Niin moneen "seikkailuun" oon itteni saattanut olemalla se avulias aatu.
      Näähän on pieniä olleet nämä nykyiset melskeet,aikoinaan kun "ojentelin" Itä-Suomessa jopa näitä nahkapääpoikia.Mutta mielestäni minulle ei ole koskaan mitään pahaa sattunut,mitäpä ne taloudelliset menetykset meinaa.
      Mutta vihdoinkin on pakko ollut oppia,etten voi sinisilmäisesti luottaa kehenkään,surullistahan se on,ulko-ovi lukkoon ja lompakko piiloon heti sisälle tullessani.
      Ja...hehheh...taitaa olla "ystävä"-tuttavapiirini aika lailla pienentynyt,kun osaan jo sanoa ei kaikenmaailman avuntarvitsijoille.
      Mutta luonteeni on sellainen,että naurattanut on enemmänkin,kun minua "jujutettu."

      • Kannattaa harkita,ketä auttaa ja ketä ei.. Rahanlainaaminen on vihoviimeistä..Äkkiä saa vihamiehen,kun alkaa saataviaan kyselemään..Kun käyn siskolleni kaupassa,kerran viikossa,kun ei itse pysty,niin ei siitäkään kiitosta saa.. Selän takana jurnutetaan,että määräilen häntä.. Olen vähän sanonut,ettei linnuille kannata kaikkea leipää heitellä parvekkeelta..Johan oli paha..Linnut kuulema vaativat..Tuskin pyssy siiven alla niilläkään on..
        Ihmettelin,kun margariinia kuluu kamalasti,yksinäiseltä ihmiseltä.. Kotisairaanhoitaja kertoi,että niiden lintujen leipien päälle laittaa,vähän rasvaakin..Joopa joo.. Ja minä sitten määräilen..
        Noi tupakan pyytelijät ovat vaarallisia.. Äkkiä on sairaala-kunnossa.. Yksi sukulaispoika oli potkittu Rautatieasemalla,kun hänellä ei ollut tupakkaa.. Makasi pitkään sairaalassa.. No,en rupee kauhukertomuksia sen enempää kertoilemaan..Onhan niitä..


    • makriina ek

      Mitä vanhemmaksi tulen, sitä varovaisemmaksi olen muuttunut.
      Olen tullut siihen tulokseen, että mitä vähemmän asiasta tietää, sitä helpompaa on neuvoa. Ei tarvitse ottaa huomioon mitään sivujuonteita. Niinpä yritän pitää leipäläpeni kiinni omista arveluistani.
      Monien turhien ja varmasti virheellistenkin neuvomisieni jälkeen ole oppinut sanomaan, että asiaa pitää kysyä asiantuntijalta. Aina tietysti riippuu ongelmasta, kenestä asiantuntijasta on kyse.

      Vaikka olisi antanut ihan järjellisen neuvon, niin kuka takaa, että sitä noudatetaan - tai ymmärretään - oikein! Kun lopputulos on huono, saa syyt päälleen: "Sinäkin käskit tekemään niin ja niin. Ja katso nyt!"

      Ja toisin päin: Haluanko, että naapurini ja kaverini neuvovat minua ongelmassani? En halua.

    • Känkkä-ränkkä akka

      Jos asut omakotitalossa voit saada känkkä-ränkkä ukon tai akan nimikkeen, jos menet sanomaan ettei mun puolelle saa syyslehtiä sillä uudella lehtipuhaltimella lennättää. Kun se on uusi pitää näyttää naapureille että näin meillä tehrään, älä tuu läpees meille aukoon, sano nuorehko omakotitalon juuri ostanut omistaja.
      Senhän arvaat naapuruussuhteet on mennyttä elämää.

      Siis osta lehtipuhallin saat takuulla riitaa naapureiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2188
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1500
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1453
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1203
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1192
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      50
      1168
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1091
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe