Tuli tässä mieleen, että mikä päivämäärä sinne kihlasormukseen pitäis kaivertaa? Jos vaikka tänään 21.10 päätämme, että menemme kihloihin, mutta menemme ostamaan sormukset 25.10, jotka saamme kaiverrettuina 30.10, niin mikähän noista on sitten se meiän kihlajaispäivä? Mitään kihlajaisia emme aatelleet järjestää, joten senkään mukaan ei päivämäärä määräydy. Toki jonain lauantaina keskenämme juhlistamme kihlautumista jahka ollaan sormukset saatu. Tuoko lauantai pitäisi sitten sormuksiin kaiveruttaa? Niin ja nuo päivämäärät ovat vaan esimerkkejä.
Kihlasormuksien kaiverruksista
7
731
Vastaukset
- on olemassa
Voitte laittaa sormuksiin sen päivän, jona kosittiin/päätettiin naimisiin menosta, sen päivän, jolloin vaihdatte sormuksia tai kihlajaispäivän. Tai ihan minkä päivän haluatte.
Sormuksiin kai yleensä kaiverretaan kihlatun nimi ja päivämäärä, mutta voi sinne muutakin laittaa jos vaan mahtuu.
Meillä päivämääräksi laitettiin se päivä kun pujotimme sormukset sormiin ja kaiverrukseksi minun sormukseeni tuli "miehen nimi" - ...
Ihmiset kai tekee vähän niin kuin tykkää, mutta minun mielestä kihloihin on menty silloin kun siitä on sovittu ja silloin sormuksiin tulisi myös se päivä. Eli me laitoimme sormukseen kosintapäivämäärän. Tällöin esim. jos kosinta on tapahtunut perjantaina ja lauantaina ostetaan sormukset, niihin tulee perjantain päivämäärä.
- että..
Monet menevät kihloihin (ts. sopivat naimisiinmenosta) yhteisellä päätöksellä, eikä tällöin välttämättä voi sanoa tarkkaa päivää minä on päätetty että naimisiin ollaan menossa keskenään.
kyl meil vaan meni mieheni kanssa niin et mies kosi mua 23. päivä ja sormukset käytii ostaa 7 pvä myöhemmin.. ja kyl sormuksiin laitettiin se päivä jolloin mies kosi mua.. ei siitä ollu epäilystäkään...
- Heleppoo2
Kyllä se kihlautuminen on se päivä, kun luvataan toisilleen astua avioliittoon. Eli se päivä, kun toinen vastaa kosintaan myöntävästi tai asiasta yhdessä sovitaan.
- ysy-ysi
ei siinä mitään nyrkkisääntöä ole, sen päätätte te kaksi.
Me päätettiin päiväksi 9.9.09 mutta kun se oli keskiviikko niin juhlittiin
sitten vasta viikonloppuna. Sormukset kyllä laitettiin sillon keskiviikkona,
aamulla ennen töihin lähtöä vieläpä :o))) - fdssdffdssfd
Mielestäni 21.10., koska se on päivä jona olette kihlautuneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851