Kihlasormuksien kaiverruksista

klj99

Tuli tässä mieleen, että mikä päivämäärä sinne kihlasormukseen pitäis kaivertaa? Jos vaikka tänään 21.10 päätämme, että menemme kihloihin, mutta menemme ostamaan sormukset 25.10, jotka saamme kaiverrettuina 30.10, niin mikähän noista on sitten se meiän kihlajaispäivä? Mitään kihlajaisia emme aatelleet järjestää, joten senkään mukaan ei päivämäärä määräydy. Toki jonain lauantaina keskenämme juhlistamme kihlautumista jahka ollaan sormukset saatu. Tuoko lauantai pitäisi sitten sormuksiin kaiveruttaa? Niin ja nuo päivämäärät ovat vaan esimerkkejä.

7

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on olemassa

Voitte laittaa sormuksiin sen päivän, jona kosittiin/päätettiin naimisiin menosta, sen päivän, jolloin vaihdatte sormuksia tai kihlajaispäivän. Tai ihan minkä päivän haluatte.

Sormuksiin kai yleensä kaiverretaan kihlatun nimi ja päivämäärä, mutta voi sinne muutakin laittaa jos vaan mahtuu.

Meillä päivämääräksi laitettiin se päivä kun pujotimme sormukset sormiin ja kaiverrukseksi minun sormukseeni tuli "miehen nimi"

• ...

Ihmiset kai tekee vähän niin kuin tykkää, mutta minun mielestä kihloihin on menty silloin kun siitä on sovittu ja silloin sormuksiin tulisi myös se päivä. Eli me laitoimme sormukseen kosintapäivämäärän. Tällöin esim. jos kosinta on tapahtunut perjantaina ja lauantaina ostetaan sormukset, niihin tulee perjantain päivämäärä.

• että..

Monet menevät kihloihin (ts. sopivat naimisiinmenosta) yhteisellä päätöksellä, eikä tällöin välttämättä voi sanoa tarkkaa päivää minä on päätetty että naimisiin ollaan menossa keskenään.

kyl meil vaan meni mieheni kanssa niin et mies kosi mua 23. päivä ja sormukset käytii ostaa 7 pvä myöhemmin.. ja kyl sormuksiin laitettiin se päivä jolloin mies kosi mua.. ei siitä ollu epäilystäkään...

• Heleppoo2

Kyllä se kihlautuminen on se päivä, kun luvataan toisilleen astua avioliittoon. Eli se päivä, kun toinen vastaa kosintaan myöntävästi tai asiasta yhdessä sovitaan.

• ysy-ysi

ei siinä mitään nyrkkisääntöä ole, sen päätätte te kaksi.
      Me päätettiin päiväksi 9.9.09 mutta kun se oli keskiviikko niin juhlittiin
      sitten vasta viikonloppuna. Sormukset kyllä laitettiin sillon keskiviikkona,
      aamulla ennen töihin lähtöä vieläpä :o)))

• fdssdffdssfd

Mielestäni 21.10., koska se on päivä jona olette kihlautuneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      24
      5202
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4627
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      104
      1419
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      154
      1414
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      13
      1234
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1034
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      892
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      863
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      809
    Aihe