Piupali paupali..

Uuninlämmittäjä

Mikä se on tämä laulu: "Keitä te ootte te nuoret poijat kun en mä tunne teitä, piupali, paupali, piupali, paupali, kun en mä tunne teitä.." jne. Etsiskelin toissapäivänä lapsenlapsille YouTubesta lastenlauluja ja etsin nimenomaan niitä, joita olen itse lapsena kuullut. Paljon löytyikin mutta tuota kyseistä ei. En tiedä nimeä enkä esittäjää. Lapset nimittäin näkyis kovasti tykkäävän siitä kun olen pari alkusäkeistöä laulanut (vitosen äänelläni:)), vaan kun enempää en muista - ja sävelkin on tosiaan vain vähän sinnepäin. Olis kiva kun sen jostain löytäis. Auttakee!

16

1108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paapuuri

joku "Suutarin emännän kehtolaulu", vai mikä se on:)
      "Keitä te ootte te pienet poijat, kun en mä tunne teitä".
      Ja "suutari on mennyt koko viikoksi kylälle neulomahan".

• 22

porstuassa mennessänne, piupali paupali piupali paupali porstuassa mennessänne.

Missäs vaiheessa niitä terveisiä Miinalle piupali paupali piupali paupali Miinalle terkkuja, hmmm ei muista nyt... :)

• Uuninlämmittäjä
        22 kirjoitti:

Missäs vaiheessa niitä terveisiä Miinalle piupali paupali piupali paupali Miinalle terkkuja, hmmm ei muista nyt... :)

Jos joku teistä vielä laulaa luikauttais sen tänne niin sais lapsille soittaa kun seuraavan kerran tulevat. Minun laulu tosiaan.. Täytyy kyllä sanoa että nykylapset ova fiksumpia kuin vanhempansa. Omat lapseni tuossa iässä (2-4 v) sanoivat armotta "Äiti, elä laula!" Lapsenlapset eivät ole vielä kertaakaan sanoneet:):):)

• paapuuri
        22 kirjoitti:

niitä terveisiä laitettiin, ""hyvästi, hyvästi, hyvästi, viekää Miinalle terveisiä" :)

• :))

te nuoret poijat, kun en mä tunne teitä
      piupali paupali, piupali paupali, kun en mä tunne teitä

Toinen teistä taitaa olla sen kunnon Miinan poika
      piupali paupali, piupali paupali, kunnon Miinan poika

Ootteko tulleet, ootteko tulleet kenkiänne hakemahan
      piupali paupali, piupali paupali, kenkiänne hakemahan

Suutari on mennyt koko viikoksi kylälle neulomahan
      piupali paupali, piupali paupali, kylälle neulomahan

Tulukaa sitten ensi viikolla kenkiänne hakemahan
      piupali paupali, piupali paupali, kenkiänne hakamahan

Äläkää kaatako piimähinkkiä porsuassa mennessänne
      piupali paupali, piupali paupali, porstuassa mennessänne

Hyvästi hyvästi hyvästi, sanokaa Miinalle terveisiä
      piupali paupali, piupali paupali, Miinalle terveisiä

• Uuninlämmittäjä

Kaikki muut säkeistöt kuulostaakin heti tutuilta, tuota kunnon Miinan poikaa en muista koskaan kuulleeni.
        Kiitän kovasti. Nyt kun sais vielä äänen kera tuon saman, mutta täytyy kai tyytyä itse laulamaan ennekuin lapset älyää kieltää. Harmi vaan että ne oppii sitten (jos oppii) vääränlaisen sävelen. Kas kun mulla ei oikein osu.

• Anonyymi
        Uuninlämmittäjä kirjoitti:

Kaikki muut säkeistöt kuulostaakin heti tutuilta, tuota kunnon Miinan poikaa en muista koskaan kuulleeni.
        Kiitän kovasti. Nyt kun sais vielä äänen kera tuon saman, mutta täytyy kai tyytyä itse laulamaan ennekuin lapset älyää kieltää. Harmi vaan että ne oppii sitten (jos oppii) vääränlaisen sävelen. Kas kun mulla ei oikein osu.

Kyllä se Miina siinä oli alusta asti , ainakin kun minä olin pieni laulaa kailotin sitä että äiti sanoi että” jos jotain muuta välillä laulaisit ” minun mielikuvassa i oli se Miina sellainen jolla oli musta huivi päässä, en tiedä mistä sellaiseen ajatus oikein tuli , mielikuvitus oli varmaan vilkas .

• on ..
      • Uuninlämmittäjä

Kiitos sulle tästä, itse en löytänyt yhtään mitään. Olipa tosiaan pikkuisen erilainen versio, ei kuulostanut ihan suutarin emännältä vaan karjatilan isännältä. Mutta paremmin se lauloi kuin minä, ja komeammat viiksetkin tuolla setällä;) Menee tämä paremman puutteessa, jospa se jostain tulis vielä vastaan itse emäntäkin.

• on ..

Kiitos sulle tästä, itse en löytänyt yhtään mitään. Olipa tosiaan pikkuisen erilainen versio, ei kuulostanut ihan suutarin emännältä vaan karjatilan isännältä. Mutta paremmin se lauloi kuin minä, ja komeammat viiksetkin tuolla setällä;) Menee tämä paremman puutteessa, jospa se jostain tulis vielä vastaan itse emäntäkin.

siis Lännen-Jukka = J.Karjalainen.

http://www.youtube.com/watch?v=cNqcBUzFHE8&feature=related

,,,,

• Anonyymi

Ihan totta pohjalla kuulostaa oleva se oikea sävel mutta ei mene sillä koko aikaa.

Mielestäni sen laulun pitäisi olla naisen laulama koska nainen se on joka sitä kehtoa heiluttaa kun laulaa niille pojille ettei vauva herää jos alkaa puhumaan tavallisesti .minun tätini kanssa nukutti lastenlastaan ja kun menin heille aamulla niin laulaen ilmoitti että keittäisi kahvit ja lauloi senkin että on aukaistava uusi kahvipaketti , Jos olis lopettanut laulamisen niin vauva olis herännyt . Niin että monet kerrat jälkeen päin ollaan naurettu sillä kun lauloi ohjeet oikein nuotin kanssa miten saikin sopimaan sanat nuottiin .

• Anonyymi

Kyllä sen voi googlettaa haku sanalla Suutarin emännän kehtolaulu niin tulee joka säe esille

• HTZA

Tyttö istu kivellä ja kivi oli sileä, ja vesi sitä lirutteeli...
      Mitenkähän sanat oikein menevät?

• Anonyymi

Alkuperäiset sanat kenen

• Anonyymi

Kenen sanat ja säve ,Keitä te ootte te nuoret poiat, kun en mä tunne teitä, onko tämä Etelä-Pohjalaisia kansanlauluja?

• Anonyymi

Ihan googeltamalla laulu löytyy. Kirjoitat vain sanoja hakuriville. En saanut linkkiä tähän onnistumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe