Piupali paupali..

Uuninlämmittäjä

Mikä se on tämä laulu: "Keitä te ootte te nuoret poijat kun en mä tunne teitä, piupali, paupali, piupali, paupali, kun en mä tunne teitä.." jne. Etsiskelin toissapäivänä lapsenlapsille YouTubesta lastenlauluja ja etsin nimenomaan niitä, joita olen itse lapsena kuullut. Paljon löytyikin mutta tuota kyseistä ei. En tiedä nimeä enkä esittäjää. Lapset nimittäin näkyis kovasti tykkäävän siitä kun olen pari alkusäkeistöä laulanut (vitosen äänelläni:)), vaan kun enempää en muista - ja sävelkin on tosiaan vain vähän sinnepäin. Olis kiva kun sen jostain löytäis. Auttakee!

16

1528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paapuuri

      joku "Suutarin emännän kehtolaulu", vai mikä se on:)
      "Keitä te ootte te pienet poijat, kun en mä tunne teitä".
      Ja "suutari on mennyt koko viikoksi kylälle neulomahan".

      • 22

        porstuassa mennessänne, piupali paupali piupali paupali porstuassa mennessänne.

        Missäs vaiheessa niitä terveisiä Miinalle piupali paupali piupali paupali Miinalle terkkuja, hmmm ei muista nyt... :)


      • Uuninlämmittäjä
        22 kirjoitti:

        porstuassa mennessänne, piupali paupali piupali paupali porstuassa mennessänne.

        Missäs vaiheessa niitä terveisiä Miinalle piupali paupali piupali paupali Miinalle terkkuja, hmmm ei muista nyt... :)

        Jos joku teistä vielä laulaa luikauttais sen tänne niin sais lapsille soittaa kun seuraavan kerran tulevat. Minun laulu tosiaan.. Täytyy kyllä sanoa että nykylapset ova fiksumpia kuin vanhempansa. Omat lapseni tuossa iässä (2-4 v) sanoivat armotta "Äiti, elä laula!" Lapsenlapset eivät ole vielä kertaakaan sanoneet:):):)


      • paapuuri
        22 kirjoitti:

        porstuassa mennessänne, piupali paupali piupali paupali porstuassa mennessänne.

        Missäs vaiheessa niitä terveisiä Miinalle piupali paupali piupali paupali Miinalle terkkuja, hmmm ei muista nyt... :)

        niitä terveisiä laitettiin, ""hyvästi, hyvästi, hyvästi, viekää Miinalle terveisiä" :)


    • :))

      te nuoret poijat, kun en mä tunne teitä
      piupali paupali, piupali paupali, kun en mä tunne teitä

      Toinen teistä taitaa olla sen kunnon Miinan poika
      piupali paupali, piupali paupali, kunnon Miinan poika

      Ootteko tulleet, ootteko tulleet kenkiänne hakemahan
      piupali paupali, piupali paupali, kenkiänne hakemahan

      Suutari on mennyt koko viikoksi kylälle neulomahan
      piupali paupali, piupali paupali, kylälle neulomahan

      Tulukaa sitten ensi viikolla kenkiänne hakemahan
      piupali paupali, piupali paupali, kenkiänne hakamahan

      Äläkää kaatako piimähinkkiä porsuassa mennessänne
      piupali paupali, piupali paupali, porstuassa mennessänne

      Hyvästi hyvästi hyvästi, sanokaa Miinalle terveisiä
      piupali paupali, piupali paupali, Miinalle terveisiä

      • Uuninlämmittäjä

        Kaikki muut säkeistöt kuulostaakin heti tutuilta, tuota kunnon Miinan poikaa en muista koskaan kuulleeni.
        Kiitän kovasti. Nyt kun sais vielä äänen kera tuon saman, mutta täytyy kai tyytyä itse laulamaan ennekuin lapset älyää kieltää. Harmi vaan että ne oppii sitten (jos oppii) vääränlaisen sävelen. Kas kun mulla ei oikein osu.


      • Anonyymi
        Uuninlämmittäjä kirjoitti:

        Kaikki muut säkeistöt kuulostaakin heti tutuilta, tuota kunnon Miinan poikaa en muista koskaan kuulleeni.
        Kiitän kovasti. Nyt kun sais vielä äänen kera tuon saman, mutta täytyy kai tyytyä itse laulamaan ennekuin lapset älyää kieltää. Harmi vaan että ne oppii sitten (jos oppii) vääränlaisen sävelen. Kas kun mulla ei oikein osu.

        Kyllä se Miina siinä oli alusta asti , ainakin kun minä olin pieni laulaa kailotin sitä että äiti sanoi että” jos jotain muuta välillä laulaisit ” minun mielikuvassa i oli se Miina sellainen jolla oli musta huivi päässä, en tiedä mistä sellaiseen ajatus oikein tuli , mielikuvitus oli varmaan vilkas .


    • on ..
      • Uuninlämmittäjä

        Kiitos sulle tästä, itse en löytänyt yhtään mitään. Olipa tosiaan pikkuisen erilainen versio, ei kuulostanut ihan suutarin emännältä vaan karjatilan isännältä. Mutta paremmin se lauloi kuin minä, ja komeammat viiksetkin tuolla setällä;) Menee tämä paremman puutteessa, jospa se jostain tulis vielä vastaan itse emäntäkin.


      • on ..
        Uuninlämmittäjä kirjoitti:

        Kiitos sulle tästä, itse en löytänyt yhtään mitään. Olipa tosiaan pikkuisen erilainen versio, ei kuulostanut ihan suutarin emännältä vaan karjatilan isännältä. Mutta paremmin se lauloi kuin minä, ja komeammat viiksetkin tuolla setällä;) Menee tämä paremman puutteessa, jospa se jostain tulis vielä vastaan itse emäntäkin.

        siis Lännen-Jukka = J.Karjalainen.


        http://www.youtube.com/watch?v=cNqcBUzFHE8&feature=related

        ,,,,


      • Anonyymi

        Ihan totta pohjalla kuulostaa oleva se oikea sävel mutta ei mene sillä koko aikaa.

        Mielestäni sen laulun pitäisi olla naisen laulama koska nainen se on joka sitä kehtoa heiluttaa kun laulaa niille pojille ettei vauva herää jos alkaa puhumaan tavallisesti .minun tätini kanssa nukutti lastenlastaan ja kun menin heille aamulla niin laulaen ilmoitti että keittäisi kahvit ja lauloi senkin että on aukaistava uusi kahvipaketti , Jos olis lopettanut laulamisen niin vauva olis herännyt . Niin että monet kerrat jälkeen päin ollaan naurettu sillä kun lauloi ohjeet oikein nuotin kanssa miten saikin sopimaan sanat nuottiin .


      • Anonyymi
        Uuninlämmittäjä kirjoitti:

        Kiitos sulle tästä, itse en löytänyt yhtään mitään. Olipa tosiaan pikkuisen erilainen versio, ei kuulostanut ihan suutarin emännältä vaan karjatilan isännältä. Mutta paremmin se lauloi kuin minä, ja komeammat viiksetkin tuolla setällä;) Menee tämä paremman puutteessa, jospa se jostain tulis vielä vastaan itse emäntäkin.

        Kyllä sen voi googlettaa haku sanalla Suutarin emännän kehtolaulu niin tulee joka säe esille


    • HTZA

      Tyttö istu kivellä ja kivi oli sileä, ja vesi sitä lirutteeli...
      Mitenkähän sanat oikein menevät?

    • Anonyymi

      Alkuperäiset sanat kenen

    • Anonyymi

      Kenen sanat ja säve ,Keitä te ootte te nuoret poiat, kun en mä tunne teitä, onko tämä Etelä-Pohjalaisia kansanlauluja?

    • Anonyymi

      Ihan googeltamalla laulu löytyy. Kirjoitat vain sanoja hakuriville. En saanut linkkiä tähän onnistumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe