Mikä metallinetsin aloittelijalle ?

Jalo Piilo

Kiinnostus on herännyt mutta mikä oli sellainen helppokäyttöinen ja tehokas metallinetsin aloittelijalle.
Etsin vanhoja rahoja ,sormuksia uimarannoilta yms.Hinta max n, 300 euroa.

26

9618

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Jalo Piilo

        Kyllä näitä ostopaikkoja on tiedossa mutta lähinnä käyttökokemuksia kyselen.Minkä itse ostaisit ekaksi
        laitteeksi?


      • .
        Jalo Piilo kirjoitti:

        Kyllä näitä ostopaikkoja on tiedossa mutta lähinnä käyttökokemuksia kyselen.Minkä itse ostaisit ekaksi
        laitteeksi?

        Miksi kirjoitat sen geokätköilyfoorumille?


      • miinaharavalla
        . kirjoitti:

        Miksi kirjoitat sen geokätköilyfoorumille?

        Kyllähän miinaharavalla geokätköt parhaiten löytyy. Ei siinä hienoja gepsejä tarvii. Olen löytänyt paljon geokätköilijöiden kama-laatikoita tuolla metallinetsijällä. Jopa niin paljon, että pitää noita ylimääräisiä tavaroita alkaa myymään. Olisko ostajia?


      • Jalo Piilo
        . kirjoitti:

        Miksi kirjoitat sen geokätköilyfoorumille?

        Geokätköilyssä nyt kuitenkin käytetään metallinetsimiäkin.Minne se sitten kuuluu ?


      • Miksi ihmeessä?
        Jalo Piilo kirjoitti:

        Geokätköilyssä nyt kuitenkin käytetään metallinetsimiäkin.Minne se sitten kuuluu ?

        Enpäs ole kuullutkaan metallinpaljastinten käytöstä kätköilyssä. Eihän kätköissä ole yleensä metallia. Paitsi jos lasketaan lyijykynän lyijy :)


      • miika13poka
        miinaharavalla kirjoitti:

        Kyllähän miinaharavalla geokätköt parhaiten löytyy. Ei siinä hienoja gepsejä tarvii. Olen löytänyt paljon geokätköilijöiden kama-laatikoita tuolla metallinetsijällä. Jopa niin paljon, että pitää noita ylimääräisiä tavaroita alkaa myymään. Olisko ostajia?

        Apina. Rosvo. Kelmu.
        Hakkeri ryöstää tavaroita 'miiniksellä' !
        Ja sitten myy, huoh painu munalaan, säQ


    • Arkeologi

      Jos meinasit metallinpaljastimella hiekkarannalta etsiskellä vanhaa tavaraa, niin yli 100 vuotta vanhat tavarat kuuluvat muinasmuistolain 2 luvun 16 artiklan mukaan valtiolle. Eli yhteyden ottoja Museovirastolle vain, jos satut jotain löytämään :)

      • metallimiesX

        Ei ne nyt ihan suoraan valtiolle kuulu! Valtio saa ne lunastaa kylläkin korvausta vastaan tai palauttaa löytäjälle.

        17 artikla:
        "Muinaistieteellisellä toimikunnalla on oikeus lunastaa 16 §:ssä tarkoitettu muinaisesine Suomen kansallismuseolle tai siirtää lunastusoikeutensa jollekin muulle yleiselle museolle tai laitokselle. Milloin esineellä on huomattava merkitys, on lunastusoikeuden siirtoon kuitenkin saatava opetusministeriön suostumus. Jollei esinettä lunasteta, on se palautettava löytäjälle, joka saa pitää esineen.

        Jos 1 momentissa tarkoitettu esine lunastetaan, on löytäjälle maksettava siitä kohtuullinen korvaus, jonka muinaistieteellinen toimikunta määrää ottaen huomioon esineen laadun. Milloin esine on jalometallia, on korvauksen vastattava vähintään esineen metalliarvoa korotettuna kahdellakymmenelläviidellä sadalta.

        Tunnetusta kiinteästä muinaisjäännöksestä tavattu muinaisesine, jolla on yhteyttä muinaisjäännöksen kanssa, kuuluu lunastuksetta valtiolle.

        Muinaistieteellinen toimikunta voi, jos katsoo syytä olevan, suorittaa löytäjälle erityisen löytöpalkkion."


    • käytössä
      • Jus33

      • en ymmätänyt juutuup
        Jus33 kirjoitti:

        Minulla on Garrett Ace 250, suosittelen! Osta vaikka tuolta ---> http://www.metallinpaljastin.com
        Kannattaa myös tutustua aarremaanalla.com sivustoon

        kerropa miten tuo skannausasetus tehdään tossa ettei hälytä kuin kolikkoihin vain?


    • miika13poka

      Eikös nämä kuulu täysin toisiin aiheisiin? Metallinetsin? Hahaha! Geokätköily ei ole mitään tällaista, se on täysin erilaista... Mutta, tyhmille on vaikea takoa päähän totuuksia, enkä ala kertoa mitä Geokätköily on; pitkä juttu. Turha kkertoa, sillä commauksita voi päätellä, että täällä ei varsinaisesti puhuta kätköilystä.

    • etsijää
      • HC-Digger

    • Minesweeper

      Itse ostin hiljattain Motonetista metallietsimen.
      On kyl aika simppeli peli, mut herkkä kyllä. Maksoi noin 30e ja haistaa metallin 0,4metrin syvyyteen, eli varmaan riittää aloittelijalle juuri tuollaiseen toimintaan mitä kuvailit.
      Motonetissa on kyllä ainakin yksi tehokkaampikin malli, haistaa metallin liki metrin syvyydestä ja muutenkin vähän "prameampi" ja maksaa noin 90e.
      Et näillä varmaan tosiaan pääsee alkuun jo.
      Sitten kun kokemus karttuu ja harrastus etenee muutenkin, niin varmaan noista yllämainituista laitteista on hyvä.

      • Indiana Craft

        Piti just villen kellosta tilata garret at pro mutta mitähän tuo ATX tulee maksamaan?


    • Aarremiesman
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää taitaa olla paras tähän alle 100€ hintaan...

        https://www.metallinpaljastin.fi/poistopiste/308-blackbull-deepscan-23.html

        Kannattaa miettiä näitä asioita ajan kanssa, koska kyse laitteesta joka toimii sähköisesti ja mittaa jotain! Voima ja tarkkuus perustuu rakenteen laatuun!

        Kun saa "alle puoleen hintaan" uuden laitteen kuten metallinilmaisin, on sen käämit ja komponentit myös puoleen hintaan eli 100 kertaa heikommat. Kadun pinnassa olevan metallisen kaivonkannen "löytää" sillä minimi hintaisella, mutta se on siinä.

        Minimitaso on Garrett Ace 250 ja nimikin alkaa kertomaan sen hinnan osapuilleen.
        Oikea ilo tulee laitteesta koska se oikeasti toimii eikä ole vain rekvisiittaan maastossa.
        Netistä löytyy videoita laitteesta myös joten tutustukaa.

        Hankkikaa jossain vaiheessa se pointteri myös, siitä on iloa kun etsintä piste on löytynyt!


    • Anonyymi

      Minelab! Kannattaa hankkia kunnon peli, jotta harrastus käynnistyy kunnolla, Huonolla laitteella saa vain harmia, kun keräilee nauloja ja korkkeja aikansa ja sitten väsyy.

      • Anonyymi

        Onneksi siis hyvä laite ei löydä rautanauloja ?????


    • Anonyymi

      Tehokkaita ovat , löytyy vanhoja rautanauloja kaikkia vuosikertoja , katkenneita pultteja muttereineen , rautaputken paloja , vanhoja hevosenkenkiäkin muutama ja paras löytö oli maan sisään haudattu ruosteinen heteka- rautasänky jossa oli hyväkuntoinen teräksinen ruostumaton pohjajoustinverkko . Tällaisia löytöjä voi odottaa . Ehkä muutakin kerran kymmenessä vuodessa , ehkä , tai ehkä ei .

    • Anonyymi

      Kunnon laite erottaa rautaromun arvometalleista. Eikä kannata etsiä paikoista, joissa on vain sitä rautaa.

    • Anonyymi

      Taitaisi olla vanha kunnon ammattikäyttöön valmistettu inferenssiharava paras jos sellaisen jostain saa ja itse täydentäisin sitä jostan digitaalisella taajuusnäytöllä varustetusta harrasteradiosta ( DX kuunteluradiot ja amatööriradiot ) ryöstetyllä taajuusnäytöllä niin sillä näkisi aivan pienetkin ferromangneettiset ja ei ferromangneettiset metallit eri suuntiin tapahtuvina taajuusmuutoksina . Onpa inferenssiharavissa niinkin tehokkaita ihmelaitteita ollut että niillä ovat löytäneet metallisen vesijohdon 2,5 metrin syvyydestä . Yksi oskillaattoriset metallinilmaisemet ovat leluja jotka reagoivat lähes pelkästään ferromangneettisiin matalleihin eli käytännössä rautaan ja tosi läheltä vain , ikävä kyllä niitä myydään varoituksetta rajoitteista . Inferenssiharavassa on kaksi oskillaattoria joitten keskinäinen taajuusmuutoksen inferenssi synnyttää etsinäänen ( vertaa SSB vastaanotin ja sen beat oskillaattori ) .

    • Anonyymi

      Myyköhän Rusta vielä sellaisia. Itse ostin edeltäjästä eli Hong Kongista. Pikimusta kapistus ja ilman mitään säätöjä eli ei tarvitse giggailla sen kanssa. Mutta löytää silti kaiken. 19.90 taisi olla hinta.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe