rahaa

käteistä

toimiiko saksassa samanlailla pankkikortti systeemi kuin suomessa. eli saanko sieltä rahaa
nostettua pankki/luottokortilla pankkikorttipuolelta niin kuin suomessa automaatilta vai
meneekö se luottopuolelta.

5

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oioi

      Visa Elektron-kortilla saa rahaa nostettua omalta pankkitililtä, mutta ei tavallisella pankkikortilla, jos niitä vielä on olemassa. Visa toimii kuten kotimaassa. Molemmista nostoista ottaa ainakin Nordea muistaakseni 2%:n nostokulun. Edullisinta on maksaa ainakin isoimmat summat Visalla suoraan.

      • Paluumuuttaja

        Olen paljon liikenteessä ympäri Eurooppaa. Viimeinen ylläri oli kolme viikkoa sitten, että Visa Electronilla ei saanutkaan käteistä. Onneksi oli luottokortti.
        Vielä kesällä sain sillä rahaa, mutta se on tosi kallista. Luottokortilla paljon halvempaa.
        Saksassa luottokortilla voi maksaa vain bensan, hotellin ja lentoliput sekä ostokset Hertien tavarataloissa. Visa Electron on Saksassa kaupoissa tuntematon maksuväline, siksi että pankit eivät sellaista anna. Saksassa maksetaan joko Saksan EC-kortilla tai - tavallisesemmin - käteisellä. Myös jos ostat auton!


      • oioi
        Paluumuuttaja kirjoitti:

        Olen paljon liikenteessä ympäri Eurooppaa. Viimeinen ylläri oli kolme viikkoa sitten, että Visa Electronilla ei saanutkaan käteistä. Onneksi oli luottokortti.
        Vielä kesällä sain sillä rahaa, mutta se on tosi kallista. Luottokortilla paljon halvempaa.
        Saksassa luottokortilla voi maksaa vain bensan, hotellin ja lentoliput sekä ostokset Hertien tavarataloissa. Visa Electron on Saksassa kaupoissa tuntematon maksuväline, siksi että pankit eivät sellaista anna. Saksassa maksetaan joko Saksan EC-kortilla tai - tavallisesemmin - käteisellä. Myös jos ostat auton!

        Visa Electronilla saa rahaa nostettua automaatilta, mutta joskus tarkastusyhteydet eivät syystä tai toisesta toimi. Voi odottaa jonkun aikaa tai kokeilla toista pankkia. En tiedä, missä Saksassa olet matkustanut, muttaa minä olen maksanut lukuisissa paikoissa ympäri Saksaa ostokseni Visalla.


      • Saksasta
        oioi kirjoitti:

        Visa Electronilla saa rahaa nostettua automaatilta, mutta joskus tarkastusyhteydet eivät syystä tai toisesta toimi. Voi odottaa jonkun aikaa tai kokeilla toista pankkia. En tiedä, missä Saksassa olet matkustanut, muttaa minä olen maksanut lukuisissa paikoissa ympäri Saksaa ostokseni Visalla.

        Luottokortin varaan ei todellakaan kannata mitään jätttää koko Keski-Euroopassa. Esimerkiksi ravintolassa kannattaa kysyä ennen pöytään istahtamista käykö luottokortti ja jos käy niin mikä niistä. Myös kaupoissa on hyvä kysyä maksutavoista etukäteen. Asun Saksassa ja käyn työmatkoilla Itävallassa ja Sveitsissä. Yhtä hankalaa joka maassa ja varsinkin työmatkalaisena ärsyttävää maksaa käteisellä matkakuluja.


      • Saksasta kirjoitti:

        Luottokortin varaan ei todellakaan kannata mitään jätttää koko Keski-Euroopassa. Esimerkiksi ravintolassa kannattaa kysyä ennen pöytään istahtamista käykö luottokortti ja jos käy niin mikä niistä. Myös kaupoissa on hyvä kysyä maksutavoista etukäteen. Asun Saksassa ja käyn työmatkoilla Itävallassa ja Sveitsissä. Yhtä hankalaa joka maassa ja varsinkin työmatkalaisena ärsyttävää maksaa käteisellä matkakuluja.

        olin Sveitsissä ja minulle sanottiin ettei ollenkaan kannata vaihtaa paikallista valuuttaa, koska
        joka puolella voi maksaa visalla.
        Niin teinkin ja ilman kyselyjä onnistuikin. Saksassa taas on paljonkin liikkeita joissa voi visaa käyttää maksuvälineenä. Mitkä kortit käyvät, näkee jo ovella olevista tarroista.
        Tavarataloissa taas ne tarrat ovat, elleivät ovella, niin kassojen läheisyydessä. Joskus vuosia sitten
        oli tosi hankalaa kun lähes kaikki kaupat halusivat käteistä, mutta nykyisin on harvemmalla varaa
        menettää korttiasiakkaita. Sama pätee hotelleihin ja ravintoloihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe