rahaa

käteistä

toimiiko saksassa samanlailla pankkikortti systeemi kuin suomessa. eli saanko sieltä rahaa
nostettua pankki/luottokortilla pankkikorttipuolelta niin kuin suomessa automaatilta vai
meneekö se luottopuolelta.

5

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oioi

Visa Elektron-kortilla saa rahaa nostettua omalta pankkitililtä, mutta ei tavallisella pankkikortilla, jos niitä vielä on olemassa. Visa toimii kuten kotimaassa. Molemmista nostoista ottaa ainakin Nordea muistaakseni 2%:n nostokulun. Edullisinta on maksaa ainakin isoimmat summat Visalla suoraan.

• Paluumuuttaja

Olen paljon liikenteessä ympäri Eurooppaa. Viimeinen ylläri oli kolme viikkoa sitten, että Visa Electronilla ei saanutkaan käteistä. Onneksi oli luottokortti.
        Vielä kesällä sain sillä rahaa, mutta se on tosi kallista. Luottokortilla paljon halvempaa.
        Saksassa luottokortilla voi maksaa vain bensan, hotellin ja lentoliput sekä ostokset Hertien tavarataloissa. Visa Electron on Saksassa kaupoissa tuntematon maksuväline, siksi että pankit eivät sellaista anna. Saksassa maksetaan joko Saksan EC-kortilla tai - tavallisesemmin - käteisellä. Myös jos ostat auton!

• oioi
        Paluumuuttaja kirjoitti:

Olen paljon liikenteessä ympäri Eurooppaa. Viimeinen ylläri oli kolme viikkoa sitten, että Visa Electronilla ei saanutkaan käteistä. Onneksi oli luottokortti.
        Vielä kesällä sain sillä rahaa, mutta se on tosi kallista. Luottokortilla paljon halvempaa.
        Saksassa luottokortilla voi maksaa vain bensan, hotellin ja lentoliput sekä ostokset Hertien tavarataloissa. Visa Electron on Saksassa kaupoissa tuntematon maksuväline, siksi että pankit eivät sellaista anna. Saksassa maksetaan joko Saksan EC-kortilla tai - tavallisesemmin - käteisellä. Myös jos ostat auton!

Visa Electronilla saa rahaa nostettua automaatilta, mutta joskus tarkastusyhteydet eivät syystä tai toisesta toimi. Voi odottaa jonkun aikaa tai kokeilla toista pankkia. En tiedä, missä Saksassa olet matkustanut, muttaa minä olen maksanut lukuisissa paikoissa ympäri Saksaa ostokseni Visalla.

• Saksasta
        oioi kirjoitti:

Visa Electronilla saa rahaa nostettua automaatilta, mutta joskus tarkastusyhteydet eivät syystä tai toisesta toimi. Voi odottaa jonkun aikaa tai kokeilla toista pankkia. En tiedä, missä Saksassa olet matkustanut, muttaa minä olen maksanut lukuisissa paikoissa ympäri Saksaa ostokseni Visalla.

Luottokortin varaan ei todellakaan kannata mitään jätttää koko Keski-Euroopassa. Esimerkiksi ravintolassa kannattaa kysyä ennen pöytään istahtamista käykö luottokortti ja jos käy niin mikä niistä. Myös kaupoissa on hyvä kysyä maksutavoista etukäteen. Asun Saksassa ja käyn työmatkoilla Itävallassa ja Sveitsissä. Yhtä hankalaa joka maassa ja varsinkin työmatkalaisena ärsyttävää maksaa käteisellä matkakuluja.

• Saksasta kirjoitti:

Luottokortin varaan ei todellakaan kannata mitään jätttää koko Keski-Euroopassa. Esimerkiksi ravintolassa kannattaa kysyä ennen pöytään istahtamista käykö luottokortti ja jos käy niin mikä niistä. Myös kaupoissa on hyvä kysyä maksutavoista etukäteen. Asun Saksassa ja käyn työmatkoilla Itävallassa ja Sveitsissä. Yhtä hankalaa joka maassa ja varsinkin työmatkalaisena ärsyttävää maksaa käteisellä matkakuluja.

olin Sveitsissä ja minulle sanottiin ettei ollenkaan kannata vaihtaa paikallista valuuttaa, koska
        joka puolella voi maksaa visalla.
        Niin teinkin ja ilman kyselyjä onnistuikin. Saksassa taas on paljonkin liikkeita joissa voi visaa käyttää maksuvälineenä. Mitkä kortit käyvät, näkee jo ovella olevista tarroista.
        Tavarataloissa taas ne tarrat ovat, elleivät ovella, niin kassojen läheisyydessä. Joskus vuosia sitten
        oli tosi hankalaa kun lähes kaikki kaupat halusivat käteistä, mutta nykyisin on harvemmalla varaa
        menettää korttiasiakkaita. Sama pätee hotelleihin ja ravintoloihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2428
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1746
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1449
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1447
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe