Megane coupesta auto?

Ens kuussa olisi pitänyt alfa miton tulla, mutta delta-auton rahoitusongelmista johtuva maahantuonnin lopetus sitten ilmeisesti poistaa tämän vaihtoehdon lähitulevaisuudesta.
Nyt olen sitten vähän vilkuillut muita vastaavia ja megane coupen muotoilu miellyttää kyllä silmää.

Noita vissiin joitakin on jo liikenteessä, joten kyselen nyt em. auton omaavilta käyttökokemuksia.
Satunnaisesti on takapenkkimatkustajia (lapsia), joten millainen se on tiloiltaan?
Onko vikoja ilmennnyt?
Onko kova rengasmelu kokoisekseen?
Ruusuja? Risuja?

Kiitos asiallisista kommenteista.

6

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perämetsänukko

      Mulla on ollut uusi Megane Coupe semmoset 3 kuukautta. Ajettu noin 6000 km. Ajo-ominaisuudet ovat ok ja muutenkin hiljainen. Selvästi parempi kuin vanha Megane. Vikoja ei ole ollut eikä saa olla kun on kerran uusi vehje. Käy koeajamassa niin saat ainakakin jonkinlaisen vaikutelman autosta ja niistä sisätiloista.

    • hjuva on mutta

      Megane coupe on, yllättävää kyllä, ainoa aidolla kaksiovisella coupe-korilla varustettu sporttiauto tuossa hintaluokassa. Tai olisi jos siinä olisi moottori. Ei voi kuin ällistellä miten täydellisesti rellun maahantuonti on ryssitty viime vuosina mutta megane III coupe on jo uskomaton saavutus.

      Autohan on myös luonnossa *todella* hyvän näköinen varsinkin pienen korisarjan kanssa, huomattavasti edeltäjäänsä laadukkaamman oloinen ja vieläpä halpa ominaisuuksiin nähden mutta kun nämä idiootit tuovat Suomeen vain pienimpiä moottorin irvikuvia joita ei tuolta näyttävään autoon pitäisi saada edes tehdastilauksena.

      Eihän tuolla tietenkään tientukkona ole 130hv 1,4l bensaturbolla tai 131hv 1,8l turbodieselillä mutta pienin mahdollinen kone tuon näköiseen autoon olisi muualla myynnissä oleva 180hv bensaturbo tai edes se 150hv 2.0dCi.

      • perämetsänukko

        Mulla on 1,9 dCI elikkä se 131 hv turbodiesel...on sillä pärjännyt ja kulutus on matala mutta joo kyllä Coupe autossa pitäisi olla suuremmat motit saatavilla myös Suomessa...mutta eipä ole joo...


      • ääääähhhhhhh
        perämetsänukko kirjoitti:

        Mulla on 1,9 dCI elikkä se 131 hv turbodiesel...on sillä pärjännyt ja kulutus on matala mutta joo kyllä Coupe autossa pitäisi olla suuremmat motit saatavilla myös Suomessa...mutta eipä ole joo...

        Mutta kait noita tehokkaampia voi sieltä maalimalta tuoda? Vai voiko?


      • Gognac Boy
        ääääähhhhhhh kirjoitti:

        Mutta kait noita tehokkaampia voi sieltä maalimalta tuoda? Vai voiko?

        Mulla on semmoinen käsitys, että tästä megane Coupesta on Euroopassa myynnissä bensaversio, jossa on Tce 180 hv kone ja eiköhän dieselkoneesta ole olemassa 2,0 litranen 150 hv kone myös.
        Lisäski Megane Coupesta on juuri lanseerattu markkinoille oikea Sport-versio.
        Mutta mitään näista kolmesta yllämainitusta versiosta ei Suomeen tuoda, joten jos niitä haluaa niin voihan niitä käydä hakemassa Euroopasta kun kerran ollaan yhteistä ja iloista EU-perhettä.


    • Coupe-kuume

      Hankin tuossa viime viikolla esittelykäytössä olleen coupen ja kun varustelutaso on kohdallaan ja lisäksi vielä pieni korisarja tuli mukana, niin kyllä tämä hintansa väärti on. Tilat riittää hyvin, edessä on väljää ja taakse mahtuu ainakin lapsia 2-3 heittämällä. Toki kolmeovisessa on aina oma hankaluutensa takapenkille kulkemisen kanssa. Tkakonttihan on sitten hyvinkin tilava, jos sinällään pieni luukun koko ei häiritse.

      Kelpo peli kakkosautoksi ja omiaan yksin-kaksin ajeluun :-)

      Jos tehokkaampaa moottoria kaipailee, niin ehkä kannattaa sitten harkita kokonaan tosta merkkiä... Tämä on enemmän tämmöinen muotoilu-coupee kuin sportti.

      Hiljaistakin meno on, ainakin kitkarenkailla. Ja sisätilojen hyvä viimeistely (ainakin hintaluokassaan) oivallisine materiaalivalintoineen tuo laadukkaan vaikutelman.

      Suosittelen koeajoa, siinähän sitten itse näet. Tosin, tuntuu olevan aika vähän koeajoautoja liikkeissä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe