Silja Line

miaaaau

millainen mielikuva sinulla on Silja Linesta?
mitä hyvää, huonoa, parannettavaa?
kumman valitsisit mielummin Silja Linen vai Viking Linen? miksi?

24

1097

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-silja,

silja lineahan ei enää tänä päivänä ole olemassa kuin omistajansa Tallinkin mainoksissa.

Olisit edes kysynyt oikeilla nimillä, tarkoittanet ilmeisesti että verrattaisiin Tallink-siljaa ja Viking linea los oikein olen ymmärtänyt.

Monella tuntuu olevan ikävä silja linea, mutta mennyt on mennyttä ja uudet tuulet pyyhkivät itämerellä

• 28

valitsen mielumin Silja Linen.
      Kohta joku jo kirjoittaa,ei sitä ole enään olemassakaan.

• EipäJuuriEroa

Eipä juuri mitään eroa,itse olen reissannut viikonloppuisin kummallakin lähemmäs sata reissua,siljan valitsen vain silloin jos ei satu viikkarilla olemaan tilaa.
      Viikkarilla on kyllä ehkä parempi meininki.
      Viiminen reissu tehtiin frendin kanssa joka halusi välttämäti siljalle koska sieltä näki hytistä kävelykadulle...
      En vaan tajua mitä väliä sillä on näkeekö hyvistä minnekkään koska ainoa kerta kun tulee katsottua ulos kun tuo kamat hyttiin,syö karkin ja lähtee sen jälkeen bissen kautta tax free ostoksille.

Jos tykkää safkata buffassa niin viikkarilla on kyllä parempi pöytä.

• Clubi-

Valitsen Siljan.

- Hyttivalikoima (Commodore/Sviitit).
      - Upeammat ja viihtyisämmät laivat ja kts edellinen kohta.
      - Ylivoimainen kanta-asiakasohjelma.

• vihdoinkin?

karjaosastosikin löytyy ilmeisesti kyseisiltä laivoilta?

• vihdoinkin? kirjoitti:

karjaosastosikin löytyy ilmeisesti kyseisiltä laivoilta?

ei löydy kuin noilta punaisista laivoista. Taitaa löytyä Suomesta liikennöivistä ruotsinlaivoista kaikista
        muista kuin Gabriellasta.

• lisäselvitystä,
        ich_bin kirjoitti:

ei löydy kuin noilta punaisista laivoista. Taitaa löytyä Suomesta liikennöivistä ruotsinlaivoista kaikista
        muista kuin Gabriellasta.

Kun ei ole löytynyt muuten, onko sinulla jonkinnäköinen punaisen pelko?
        Kaunis värihän tuo alkujaan huulipunasta lähteneen varustamon tunnusväri on.

• ..............
        lisäselvitystä, kirjoitti:

Kun ei ole löytynyt muuten, onko sinulla jonkinnäköinen punaisen pelko?
        Kaunis värihän tuo alkujaan huulipunasta lähteneen varustamon tunnusväri on.

hyttiluokka, josta puuttuu sekä suihku, että WC.

• kirjallisena!
        .............. kirjoitti:

hyttiluokka, josta puuttuu sekä suihku, että WC.

mainintaa ko. luokasta, joten ole hyvä ja laita linkki jossa on maininta tuosta muuliluokastasi.

• Clubi-
        kirjallisena! kirjoitti:

mainintaa ko. luokasta, joten ole hyvä ja laita linkki jossa on maininta tuosta muuliluokastasi.

Q2 - säästöhytti.
        Kansi 2 (autokannen alla).
        Sisähytti. 1 kiinteä alavuode ja 1 kiinteä ylävuode. Ei WC:tä eikä suihkua hytissä (käytävällä). Asiakas sijaa vuoteensa itse.
        Pinta-ala: 4 m².

Säästöhytit ovat tasoltaan muita vaatimattomampia ja niiden sängyt ovat kapeammat.

http://www.vikingline.fi/merella/isabella/hytit.asp

http://www.vikingline.fi/merella/amorella/hytit.asp

http://www.vikingline.fi/merella/mariella/hytit.asp

• .
        Clubi- kirjoitti:

Q2 - säästöhytti.
        Kansi 2 (autokannen alla).
        Sisähytti. 1 kiinteä alavuode ja 1 kiinteä ylävuode. Ei WC:tä eikä suihkua hytissä (käytävällä). Asiakas sijaa vuoteensa itse.
        Pinta-ala: 4 m².

Säästöhytit ovat tasoltaan muita vaatimattomampia ja niiden sängyt ovat kapeammat.

http://www.vikingline.fi/merella/isabella/hytit.asp

http://www.vikingline.fi/merella/amorella/hytit.asp

http://www.vikingline.fi/merella/mariella/hytit.asp

kylläkään mainintaa karjaluokastasi, pyysin karjaluokastasi linkkejä, lähetit kuitenkin jostakin säästöluoksta,

Eli yritäppä uudelleen linkittää karjaluokkasi, tai ole ystävällinen ja käytä oikeita nimikkeitä.
        Huomaa kyllä ettei sinulla ole lapselliseen käytöksesi huomioiden suurtakaan kokemusta laivamatkailusta ja risteilyistä, muutenkin tietosi ovat sitä sun tätä.

Se karjaluokka odottaa selitystä ja linkkejä luokan olemassa olon tarkastemiseksi.

• Kokeillut molempia

Silja Linella tuli aikoinaan reissattua enemmänkin, silloin kun Wellamo kulki Turusta Tukholmaan. Sitten tulivat promenadet, ja aluksi ne tuntuivat hienoilta, se oli sitä juppiaikaa.

Jotenkin vain sitä on niin kasvanut yli tuosta kaikesta. Ällöttää nykyään kaikki tuollainen brassailu ja elintason korostaminen. Pikku hiljaa tuli useammin ja useammin valittua myös se punainen laiva ainakin yksityiselämässä. Työristeilyt tehtiin silti yleensä Siljalla, koska onhan ne kokoustilat isommat.

Viimeinen niitti oli kun saimme työporukassa erittäin huonoa palvelua Siljan laivalla - kokousriristeilyllä, aivan keskellä päivää ja selvin päin. Olemme omasta mielestämme aivan fiksuja akateemisia virkamiehiä emmekä ole tottuneet että meille tiuskitaan. Eli buffet-ruokalan henkilökunnan asenteessa ja käytöksessä ainakin olisi muutoksen paikka.

Sen jälkeen liityimme koko porukka Viking Clubiin. Vikingeillä on mutkaton ja reilu meininki ja erinomainen palvelu. Sitä paitsi seminaariristeilylläkin löytyy aivan uusia näkökulmia asioihin kun hajaannutaan välillä pienryhmissä pohtimaan asioita kokoustilojen ulkopuolelle. Ei tosiaankaan luovuuden kannalta olekaan parasta eristäytyä sinne kokousosastolle. Vähän aikaa kun kävelee sielä laivalla niin tulee hyvälle tuulelle ja ajatukset rentoutuvat kuin lomalla. Ollaan saatu oikein hyviä tuloksia aikaan Vikingillä.

Minun puolestani Silja Line voi pitää promenadensa ja tehdä niillä ihan mitä haluaa niin kauan kuin asiakaspalvelun perussäännöt ovat hukassa.

• siljatar

Silja Line parempi, Vikingillä lux hytti vielä vanhempi kuin Siljan. Ja Siljalla saan kaikesta bonuspisteitä, mitä en Vikingillä saa. Kun Vikingillä oli joku kysely, kirjasin siihen et voisivat myös ottaa bonuspisteet käyttöön.Mitä antaa Viking club? Ei mitään. Olen ollut siinä monta vuotta.

Ja mulla (useasti matkustaneena, omana tai työmatkana) ei ole tullut henkilökunnan kanssa ongelmia.
        Nyt huomenna perjantaina oma risteily Siljalla. Turusta-Tukholmaan miniristeily.

• laivakissa ville
        siljatar kirjoitti:

Silja Line parempi, Vikingillä lux hytti vielä vanhempi kuin Siljan. Ja Siljalla saan kaikesta bonuspisteitä, mitä en Vikingillä saa. Kun Vikingillä oli joku kysely, kirjasin siihen et voisivat myös ottaa bonuspisteet käyttöön.Mitä antaa Viking club? Ei mitään. Olen ollut siinä monta vuotta.

Ja mulla (useasti matkustaneena, omana tai työmatkana) ei ole tullut henkilökunnan kanssa ongelmia.
        Nyt huomenna perjantaina oma risteily Siljalla. Turusta-Tukholmaan miniristeily.

viking clubin etuja. Muista ettei niistä joudu keräämään pisteitä vaan ne ovat etuja eivät rahalla kerättyjä bonuksia kuten tallinksiljalla. Antavat myös valinnanvapapauden.
        Muuten viikingillä on hytit juuri uusittu, miten on tallinksiljasi suhteen? Taitavavat olla nuhjusempia kunnoltaan nuo hytit nykyään viikinkiin verrattuna tallinkin aluksilla ainakin ruotsiin suuntautuvassa liikenteessä.

• Emmä tykkää
        siljatar kirjoitti:

On Siljoilla yleensä ihan ok palvelu, mutta jos henkilökunnassa on yksi sadasta törppö, ja se törppö osuu omalle kohdalle tylyttämään, on risteilystä ilo pilalla. Omalle kohdalleni ei ole myöskään tällaista sattunut, mutta jouduin kerran valitettavasti todistamaan vierestä kuinka kolleega joutui tylytetyksi. Ja siinä kyllä tosiaankin asiakas oli tehnyt vähän väärin, mutta ei tuosta olisi kuulunut julkista läksytystä järjestää, tahattoman pikku erehdyksen vuoksi, joka oli helppo korjata. Mielestäni sellainen kovaääninen ja ruma komentelu ei kuulu hyvään käytökseen eikä varsinkaan asiakaspalveluun. Voisi asiat kertoa kohteliaasti ja reippasti sillä tavalla, että ei jää paha maku suuhun.

Muutenkaan Siljat eivät ole varsinaisesti iloisia tunnelmiltaan, vaan pikemminkin ne vetoavat tyyliä ja eleganssia kaipaavaan asiakaskuntaan. Mutta kun saa töissä edustaa ihan tarpeeksi, niin ei arkena kaipaa sitä n.s. eleganssia enää yhtään.

• Clubi-
        laivakissa ville kirjoitti:

viking clubin etuja. Muista ettei niistä joudu keräämään pisteitä vaan ne ovat etuja eivät rahalla kerättyjä bonuksia kuten tallinksiljalla. Antavat myös valinnanvapapauden.
        Muuten viikingillä on hytit juuri uusittu, miten on tallinksiljasi suhteen? Taitavavat olla nuhjusempia kunnoltaan nuo hytit nykyään viikinkiin verrattuna tallinkin aluksilla ainakin ruotsiin suuntautuvassa liikenteessä.

se on valinnanvapautta kun on tietyt päivät ja lähdöt annettu valittavaksi... heheh

• Nauraramatta ...
        Clubi- kirjoitti:

se on valinnanvapautta kun on tietyt päivät ja lähdöt annettu valittavaksi... heheh

ymmärrä lukemaansa, eikä tehnyt poikkeusta tälläkään kertaa.
        Yritähän lukea uudelleen ja yritä myös ymmärtää lukemasi,
        jos sitten avautuisi sinullekin ilman turhaa hihittelelyä!

• valinnanvapautta
        Clubi- kirjoitti:

jos sitten ymmärtäisit sen tarkoituksen!

• molempi-parempi

Minä valitsen matkan tarkoituksen, laivan ja jopa fiiliksen mukaan, kummalla Linellä kulloinkin seilaan. Aika tasan menee pitkällä aikavälillä. Kun reissaa ennakkoluulottomasti molemmilla laivayhtiöillä, niin säilyy semmoinen oikea tuntuma, mitä kummallakin yhtiöllä tapahtuu. Kun monet täällä tuntuvat kirjoittelevan vakaita mielipiteitä käymättä koskaan sillä "väärällä" yhtiöllä. Ja kun vielä hyväksyy, että niissä on panostettu hiukan erilaisiin asioihin, ja on tyytyväinen kulloinkin tekemäänsä valintaan eikä haikaile sillä kertaa sinne toisenväriselle, niin matka onnistuu varmimmin.

Eroja niissä on jonkin verran. Siljan laivoissa on panostettu hiukan enemmän luksukseen ja tyylikkyyteen, Vikingin edustavat vanhempaa risteilyfilosofiaa. Jälkimmäisiä on rempattu matkan varrella, joten kirivät siltä osin pikkuhiljaa eroa kiinni. Hintataso laivoilla on hiukan kallellaan Vikingin eduksi, tavaravalikoima ja runsaus ehkä Siljan. Ruoka on yleensä molemmissa yhtä hyvää. Henkilökunta on Vikingillä iloisempaa ja palvelualttiimpaa. Siljalla taitavat näkyä viime vuosien mullistukset eli jossain ketjussa mainittua mutinaa "kuinka kauan joudut vielä oleen täällä" kuulee kyllä silloinkin, kun asiakaspalvelijalla pitäisi asiakkaan kuullen olla suu supussa ja pestä likapyykit miehistötiloissa.

Siinäpä mielipiteitä hiukan molemmista firmoista. Vertailla kun voi vasta, jos on vertailukohde. Oliko sinulla muuten joku perimmäisempi tarkoitus kysymyksellesi, vai heititkö muuten vaan aloituksen, jolla saa kansan kirjoittamaan takuuvarmalla?

• SeaCruise

Tuntuu kaikki vaan kehuvan Viikkaria....
        Ehkä tämä tiomii Helsingin lähdöillä, mutta kannattais joskus koittaa Turun laivojakin.
        Vikingillä laivat surkeassa kunnossa (onhan ne jo iäkkäitäkin), viihde tarjonta mitälei,
        ....ja hytit tuoksahtaa kuin yleiset wc:t.... Tai käykääpäs tarkastamassa.
        Jaa, ettäkö miksi suosin Tallink-Siljaa.....

• päivitystä. kiitos
        SeaCruise kirjoitti:

Tuntuu kaikki vaan kehuvan Viikkaria....
        Ehkä tämä tiomii Helsingin lähdöillä, mutta kannattais joskus koittaa Turun laivojakin.
        Vikingillä laivat surkeassa kunnossa (onhan ne jo iäkkäitäkin), viihde tarjonta mitälei,
        ....ja hytit tuoksahtaa kuin yleiset wc:t.... Tai käykääpäs tarkastamassa.
        Jaa, ettäkö miksi suosin Tallink-Siljaa.....

no käyhän tutustumassa, et varmastikaan ole uudistusten jälkeen käynyt(hytit uusittu just).
        Koskahan tallink uudistaa aluksensa että niillä voisi matkustaa nuhjaantumatta

• lisää päivitystä...
        päivitystä. kiitos kirjoitti:

no käyhän tutustumassa, et varmastikaan ole uudistusten jälkeen käynyt(hytit uusittu just).
        Koskahan tallink uudistaa aluksensa että niillä voisi matkustaa nuhjaantumatta

Oho mitä päivitystä!
        Tallink on tuonut juuri kuusi ihan uutta Suomessa rakennettua laivaa liikenteeseen ja sinä olet jo vaatimassa uudistamista.

Mitähän suomalaiset laivanrakennus-työntekijät tuumaavat vinoilustasi heitä kohtaan? Hiukan voisit arvostaa suomalaista työtä ja yrittämistä.

Tosiasiahan on, että Vikingit on pääosin 80-luvun Jugoslavian Splitin laivoja ja Tallinkit ja Siljat on joko uusia tai yhdeksänkymmentä-luvun Promenade laivoja (Silja Serenade ja Silja Symphony).

• lisää tosiasioita!
        lisää päivitystä... kirjoitti:

Oho mitä päivitystä!
        Tallink on tuonut juuri kuusi ihan uutta Suomessa rakennettua laivaa liikenteeseen ja sinä olet jo vaatimassa uudistamista.

Mitähän suomalaiset laivanrakennus-työntekijät tuumaavat vinoilustasi heitä kohtaan? Hiukan voisit arvostaa suomalaista työtä ja yrittämistä.

Tosiasiahan on, että Vikingit on pääosin 80-luvun Jugoslavian Splitin laivoja ja Tallinkit ja Siljat on joko uusia tai yhdeksänkymmentä-luvun Promenade laivoja (Silja Serenade ja Silja Symphony).

millä vuosikymmenellä alus on rakennettu, vaan miten sitä on hoidettu & huollettu.
        Sinulle on tuo kuori tärkeä, mutta miten on itse sisuksen laita, uusikin on uusi vain telakalta lähtiessään.

Tosiasiathan ovat todellisuudessa hieman toisin kuin kuvittelit!

• Anonyymi

Kaikki risteilyt ja laivat on ihan jees. Jakun minä olen laivalla, on se ihan superjees.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe