Ensisijaisen yhteyden valinta

Apple-aloittelija

MacBookini meni tilttiin ja ohjelmat piti asentaa uudelleen, kuten yhteydetkin. Airport pelaa ja nyt toimii kännykälläkin. Jostain syystä kone valitsee ensisijaisesti kännykän modeemiyhteyden.

Eli osaisiko joku ystävällinen sielu neuvoa kohta kohdalta, miten molemmat toimisivat, mutta kone valitsisi automaattisesti ensin airportin? Kiitos jo etukäteen tietäville.

6

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhshsh

Avaa järjestelmäasetukset -> verkko

Suora lainaus Help valikosta( toimintopainike on ja - napin vieressä )

"Jos muodostat yhteyden internetiin tai muuhun verkkoon useilla tavoilla (esimerkiksi käyttämällä AirPortia tai Ethernetiä), voit muuttaa verkkopalveluiden järjestystä, jonka mukaan tietokone yrittää muodostaa yhteyden internetiin tai verkkoon. Osoita verkkoyhteyspalveluluettelon alalaidassa olevaa toimintopainiketta ja valitse Aseta palvelujärjestys. Voit vetää haluamasi palvelun (kuten Ethernetin) ensimmäiseksi luettelossa. Kun yrität muodostaa yhteyden, Mac OS X kokeilee ensiksi luettelossa ensimmäisenä olevaa palvelua."

• >MacBookini meni tilttiin ja ohjelmat piti asentaa uudelleen, kuten yhteydetkin.

Ei tyypillisessä Arkistoi ja asenna -uudelleenasennuksessa tarvitse asentaa juuri mitään ohjelmia uudelleen, usein ei yhtäkään. Mitähän sää olet touhuillut? Varmaan on joku Windows-kaveri ollut neuvomassa vaikeimman kautta...

• Apple-aloittelija

No koneen ruutu jäi siniseksi, eikä lähtenyt uudelleen käyntiin sammuttamisen jälkenkään. Vein sen Tectoriin, jossa ensin sanoivat, että kaikki tiedot saadaan säilymään. Soittivat parin tunnin päästä, että kaikki tiedot menetetään ja kaikki täytyy asentaa uudelleen.

Noh, nyt toimii taas kännykälläkin, mutta asiaan liittyen on uusi kysymys. Eli saan töistä uuden kännykän ensi viikolla ja aprikoin jälleen, että mitähän kommervenkkejä Nokian E75:n kanssa täytyy tehdä, että samainen modeemiyhteys toimii?

• Apple-aloittelija kirjoitti:

No koneen ruutu jäi siniseksi, eikä lähtenyt uudelleen käyntiin sammuttamisen jälkenkään. Vein sen Tectoriin, jossa ensin sanoivat, että kaikki tiedot saadaan säilymään. Soittivat parin tunnin päästä, että kaikki tiedot menetetään ja kaikki täytyy asentaa uudelleen.

Noh, nyt toimii taas kännykälläkin, mutta asiaan liittyen on uusi kysymys. Eli saan töistä uuden kännykän ensi viikolla ja aprikoin jälleen, että mitähän kommervenkkejä Nokian E75:n kanssa täytyy tehdä, että samainen modeemiyhteys toimii?

kun sanoit että "meni tilttiin"... niinpä niin.

Jos E75:n kanssa on Maciin liittyviä yhteysongelmia, oikea osoite kysellä on tietysti Hopeinen Omena.

• Apple-aloittelija
        RepeRuutikallo kirjoitti:

kun sanoit että "meni tilttiin"... niinpä niin.

Jos E75:n kanssa on Maciin liittyviä yhteysongelmia, oikea osoite kysellä on tietysti Hopeinen Omena.

Vielä pari tyhmää kysymystä: Miten ihmeessä kone voi jälleen toimia, jos kovalevy hajosi? Toinen kysymys: Selitäpäs lyhyesti ja kansantajuisesti maallikolle, mitä etua saan, jos uskon viisaampiani, hankin lisämuistia ja lumileopardin? Tähän astiset vastaukset, kuten "kaikki toimii sitten paremmin" eivät kerro minulle yhtikäs mitään. Enhän käytä konetta kuin nettisurffailuun, biisien imurointiin ja satunnaiseen leffojen katseluun.

• Apple-aloittelija kirjoitti:

Vielä pari tyhmää kysymystä: Miten ihmeessä kone voi jälleen toimia, jos kovalevy hajosi? Toinen kysymys: Selitäpäs lyhyesti ja kansantajuisesti maallikolle, mitä etua saan, jos uskon viisaampiani, hankin lisämuistia ja lumileopardin? Tähän astiset vastaukset, kuten "kaikki toimii sitten paremmin" eivät kerro minulle yhtikäs mitään. Enhän käytä konetta kuin nettisurffailuun, biisien imurointiin ja satunnaiseen leffojen katseluun.

on kai vaihdettu Tectorilla. Siihenhän viittaa se, että kaikki tiedot menetettiin. Aika harvoin ne häviävät muuten kuin levyn fyysisesti hajotessa, ja tectorilaisten kai pitäisi olla sen verran ammattilaisia etteivät tyri tai paskaa jauha.

Ei sun käytössä välttämättä Lumileopardista ole mitään valtaisaa hyötyä. Yleensäkin sen suurimmat hyödyt tulevat esille vasta kuukausien mittaan, kun uudet softat alkavat hyödyntää uusia tekniikoita.

Itse olen ajatellut siirtyä laajemmin SL:iin 10.6.2-päivityksen jälkeen. Toistaiseksi lumikaudessa on meillä vasta vaimon Air, ja se on kyllä pelannut hienosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe