Toyota Avensiksen peruutustutka

Ostin muutama vuosi sitten uutena Toyota Avensiksen farkkumallin. Pakettiin kuului myös peruutustutka. No nyt sen tutkan kanssa on ollut koko ajan ongelmia. Välillä toimii, välillä ei. Pääosin huutaa pakittaessa koko ajan. Käytettävyydestä ei siis voi puhua. Merkkikorjaamo ei tietenkään löydä mitään vikaa, vaan pitää minua asiaa esitettäessä bimbona. Olen itse tehnyt havaintoja, että tutka saattaa toimia kuivalla ja lämpimällä ilmalla, mutta annas olla kun on kosteaa, sataa tai on pakkasta, on turha odottaa tutkan pelaavan. Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko juuri tämä tutka joku maanantaipäivän versio? Jos vastaavasta on jollakin kokemusta, miten vika on korjattu? Tämä sen vuoksi, että voisin kertoa korjaustoimenpiteet myös merkkikorjaamoon, jotta vähättely loppuisi. Yleisestikin ottaen naisen on todella hankalaa saada asioidessaan autoliikkeissä ja autokorjaamoissa asiallista palvelua.

18

10935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutkalla

      Eikös tuo Toyotan parkkitutka ole ko. firman tekeleitä, aivan kuten Hondassakin? Ei siinä mitään varsinaista vikaa ole on vaan niin paska laite ettei toimi eikä tule toimimaan.

    • peruuttaja

      Itsellä oli parkkitutkassa lähes sama vaiva mutta autona oli Mazda. Se asennettiin kun ostin auton, mutta ei ollut Mazdan alkuperäisvaruste. Ei toiminut pakkasella ollenkaan ja muutenkin toiminnossa oli toivomisen varaa - eli ei voinut juurikaan luottaa parkkitutkan piippauksiin. Ilmeisesti nämä jälkiasennettavat tutkat ovat selkeästi huonommat kuin tehdasasennetut. Nykyisessä autossani on automerkin alkuperäistutka ja se toimii täydelliseti.
      Jos auton takuu on vielä voimassa niin takaisin vain korjaamolle ja selkeästi ilmoitat että tutka ei toimi esim. pakkasella ja vaadit että se korjataan. Älä tyydy vastauksiin että tutka välillä ottavat häiriötä milloin mistäkin tai sääolosuhteet huonontavat anturien toimintaa ja oletko muistanut puhdistaa anturit jne.
      laadukas tutka toimii aina loogiseti ja varmasti.

    • Kutiainen

      Oli kertaalleen märällä kelillä samaa ongelmaa, sen verran sitkeästi että piti sammuttaa koko toosa. No...tietysti kun sopivasti sattuneen huollon yhteydessä sanoin asiasta, pelasi, ja on sen jälkeen pelannut.
      Ei kuulema ole laittessa vikadiagnostiikkaa jolta voisi lukea koodeja. Epäilys jäi, mitenkähän talven sohjokeleillä ?

    • aappo

      itsellä ongelmia vain jos lumisilla teillä ajaa,toinen paha mikä häiritsee antureita on rapa,aika herkkiä tuntuu olevan.

    • peruuttaja

      Mulla toimii.
      Ainoastaan paksu kura, jää ja lumi aihettaa sen, että tutka vain piippaa (jatkuva ääni).
      Korjaantuu, kun poistaa kuran, jään tai lumen. Ilman kostedella tai lämpötilalla ei ole merkitystä.
      Auto on Avensis.

      • onnahtelee

        Hälyttelee jos takana röpöä pintaa (sepeliä tai karkeaa jäätä jne).
        Jos takana on valli pehmeää pakkashötölunta, ei vingu ollenkaan.
        Jatkuvaa vinguntaa vain jos peräkärry (en viitsi kääntää kytkimestä pois) tai lumi/jääkerros takapuskurissa.

        Mutta luotto ei tuohon ole kovin hyvä, eli milloin liian herkkä milloin ei taas vingu...


      • Anonyymi

        Sama mulla, toimii hyvin paitsi, jos jääkerros tulee. Alkuperäinen ollut nyt 15vuotta ja yli puoli miljoonaa km. Ihan alkuunsa yksi anturi vaihdettu. Mutta mistä johtuu aloittajan mainitsema jatkuva huutaminen, niin veikkaan anturivikaa.


    • totoy

      mulla lakkasi avensiksen tutka toimimasta tykkänään,mistähän pitäis vikaa alkaa etsiä?

      • Contactia

        Tutkisin niitä peräpään liitoksia ensin ja toimiiko se ronkin kytkin.


      • Anonyymi
        Contactia kirjoitti:

        Tutkisin niitä peräpään liitoksia ensin ja toimiiko se ronkin kytkin.

        Myös kuljettajan pään liitokset kannattaa tarkistaa.


    • Tyytyväinen Aveen

      Mulla Ave 2004 jossa parkkitutka toiminut virheettömästi koko ajan

      • piip piip piip piip

        Millä sen sekopäätutkan saa pois päältä? Vai onko se kun muija että vinkuu aina. Oli sitten syytä tai ei.


      • nipponisti.
        piip piip piip piip kirjoitti:

        Millä sen sekopäätutkan saa pois päältä? Vai onko se kun muija että vinkuu aina. Oli sitten syytä tai ei.

        jos kyseessä on jälkiasennettu toyotan tutka, niin sen kytkin löytyy peräkontista. Sen toisen ongelman saa poistettua paljon helpommalla.


    • Avensis09

      Ota tutka pois päältä, niin minä tein omassa 09 avensiksessa, Ei siinä mitään vikaa ollut otin vaan pois kun siitä ei ole hyötyä. Ei ollut edellisessäkään autossa tutkaa niin ei ole sitten tässäkään.

    • neljäs toiota

      kun alustaa pesin rupesi tutka huutamaan yhtenään
      peruuttaissa eikä lopu vaikka katkaisiasta takakontista
      ottaa päältä pois,on ollu autossa jo uutena vm 2011
      avnsis farmari tänään kysyn huollosta

    • morovaan123245324

      Avensiksissa hapertuu se parkkitutkan johtosarja. koko helahoito vaihdetaan kerralla.

      • Anonyymi

        Myös kuljettajan johtosarjat hapertuvat kun toyolla ajaa.


    • Anonyymi

      Onko tietoa Avensis t27 parkkitutkasta, eli missä sijaitsee ohjausboksi? Mistä ohjausvirta tulee? Katkaisija ainakin on peräkontin sivussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe