Ravintolakokki

Ravintolakokiksiko?

Niin.. Lueskelin tosta ammatista täällä kyllä, mutten oikeen kuitenkaan saanut selville ihan kaikkea ja suoraa. :=) Että voisitteko kertoa ammatista, minkälaisia työpäivät ovat, monenko tunnin päiviä? Ilta vai aamu vai päivä töitä? :D Minkälainen palkka noin yleensä ottaen? Minkälaisissa paikoissa työtä voi tehdä, hotelleissa? Tietenki kunnon ravintoloissa.. Laivoilla?
En ammatista tiedä paljoakaan mitään mutta ois vähän kiva tietää, kannattaako ammattiin ruveta opiskelemaan, kun se kuulostaa kuitenkin aika mukavalta. :)

2

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • regbw4tb24tb

ravintolakokki voi työskennellä ihan kaikkialla mistä saa ruokaa, ihan hienoista ala carte ravintoloista lounasravintolaan tai ihan mitä vaan siltä väliltä. laivat, hotellit, ravintolat... kokin hommat harvemmin on kaheksasta neljään, usein vuorotyötä ravintoloiden aukiolojen mukaan seittemänä päivänä viikossa. kokoaikaisella kokilla työaika n. 111h/3vko. työ on hektistä, välillä juostaan tukkaputkella, asiakkaiden mukaan mennään. taukoja ei usein kerkeä pitää työpäivän aikana. mutta jos tykkää ruoan tekemisistä ja on intoa opiskella niin siitä vaan! helpompiakin ammatteja kyllä varmasti on.

• Grogi

Kokinhommat voi hyvinkin pitää siinä 8 tuntimäärässä ja "normiaikatauluissa" jos menee suurkeittiöön/kouluun duuniin, ~0700-0800 paikalle ja ~1600-1700 pois, ainakin päättelisin.

À la Carte-raflojen työskentelyaikatauluista heittäisin esille juurikin vuorotyön mahdollisuuden/vahvan olemassaolon.

Paha sanoa että autoinko nyt ollenkaan vai en, mutta ole hyvä jos auttoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1255
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1211
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      31
      1110
    4. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      844
    5. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      719
    6. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      655
    7. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      12
      477
    8. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      89
      457
    9. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      336
    10. Vielä vähän lirttinkiä

tuonne, lirttinkiä sinne, hämmennystä tuohon, sekaanusta tänne, no nii, eiköhän se ala oleen sillä silivoplee taas tältä
      Ikävä
      5
      214
    Aihe