Niin.. Lueskelin tosta ammatista täällä kyllä, mutten oikeen kuitenkaan saanut selville ihan kaikkea ja suoraa. :=) Että voisitteko kertoa ammatista, minkälaisia työpäivät ovat, monenko tunnin päiviä? Ilta vai aamu vai päivä töitä? :D Minkälainen palkka noin yleensä ottaen? Minkälaisissa paikoissa työtä voi tehdä, hotelleissa? Tietenki kunnon ravintoloissa.. Laivoilla?
En ammatista tiedä paljoakaan mitään mutta ois vähän kiva tietää, kannattaako ammattiin ruveta opiskelemaan, kun se kuulostaa kuitenkin aika mukavalta. :)
Ravintolakokki
2
702
Vastaukset
- regbw4tb24tb
ravintolakokki voi työskennellä ihan kaikkialla mistä saa ruokaa, ihan hienoista ala carte ravintoloista lounasravintolaan tai ihan mitä vaan siltä väliltä. laivat, hotellit, ravintolat... kokin hommat harvemmin on kaheksasta neljään, usein vuorotyötä ravintoloiden aukiolojen mukaan seittemänä päivänä viikossa. kokoaikaisella kokilla työaika n. 111h/3vko. työ on hektistä, välillä juostaan tukkaputkella, asiakkaiden mukaan mennään. taukoja ei usein kerkeä pitää työpäivän aikana. mutta jos tykkää ruoan tekemisistä ja on intoa opiskella niin siitä vaan! helpompiakin ammatteja kyllä varmasti on.
- Grogi
Kokinhommat voi hyvinkin pitää siinä 8 tuntimäärässä ja "normiaikatauluissa" jos menee suurkeittiöön/kouluun duuniin, ~0700-0800 paikalle ja ~1600-1700 pois, ainakin päättelisin.
À la Carte-raflojen työskentelyaikatauluista heittäisin esille juurikin vuorotyön mahdollisuuden/vahvan olemassaolon.
Paha sanoa että autoinko nyt ollenkaan vai en, mutta ole hyvä jos auttoi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit755890KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2754760Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202588Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282503Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881542Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro141420- 1051357
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281316seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1081264Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191211