Kummia kilometrejä?

Siisti ja ehjä

Olen suunnittelemassa pyörän ostoa ja tutkinut muutamia merkkejä ja tyyppejä nettimotosta. Pari Suikka Bandit 1200 ilmoitusta on kiinnittänyt huomiota joissa pyörät ovat vm 96-97 ja km lukemat 33346 ja 33398 tms. Oiskohan ruuvattu mekaanista mittaria alaspäin ja vähennetty noin 30-40 tkm? Nimittäin jos mekaanista mittaria pyörittää alaspäin niin lukemat vaihtuvat aina numerosarjoina kunnes nollat tai 99999 saavutetaan.Mitä luulette?

12

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+14

      noi niinkuin lukuina kummalliset, kun ovat noin lähellä toisiaan, itse ajan 10-15tkm vuodessa, mutten jokavuosi kuitenkaan, esim tänävuonna 7500km, että on noi ihan mahdollisia määriäkin. No mä oon ikäni ajanu, joten uutuuden viehätys on pois= yli 30v.

      • J.Obbari

        Jos ajaa 7500 km vuodessa,niin esim 13 vuoden aikana tulee noin 97500 km, eli pitäisi ajaa 2500 km per vuosi jotta lukemat olisivat ok.


      • gbkaj
        J.Obbari kirjoitti:

        Jos ajaa 7500 km vuodessa,niin esim 13 vuoden aikana tulee noin 97500 km, eli pitäisi ajaa 2500 km per vuosi jotta lukemat olisivat ok.

        Kysy omalta vakuutusyhtiltäsi rek, perusteella pyörän historiaa,selventää asiaa omistajista ym.
        Veli osti hiljattain pyörän vm,87 ajettu 34000km,Kysyi historiaa,ollut paljon eri autoliikkeitten
        rekisteris.Todennäköisesti kilometrit kohdallaan.En isosti usko mittarin manipolointiin.


      • jobi..
        gbkaj kirjoitti:

        Kysy omalta vakuutusyhtiltäsi rek, perusteella pyörän historiaa,selventää asiaa omistajista ym.
        Veli osti hiljattain pyörän vm,87 ajettu 34000km,Kysyi historiaa,ollut paljon eri autoliikkeitten
        rekisteris.Todennäköisesti kilometrit kohdallaan.En isosti usko mittarin manipolointiin.

        Ei suomipelien mittareita niinkään rukkailla toisin kuin tuontipelien.


      • rukkailla
        jobi.. kirjoitti:

        Ei suomipelien mittareita niinkään rukkailla toisin kuin tuontipelien.

        kun eihän suomalainen kuitenkaan usko. Itse ajan 10 vuotta vanhalla matkamoottoripyörällä jolla oli viime keväänä sen ostaessani ajettu 9700 km. Ja alkuperäiset renkaat vielä alla. Vaikeaa on uskoa mitään manipulointia kun kaikki on katteiden allakin vielä niin uuden näköistä.


    • 30 vuotta mopoja

      Viimeksi kun ostin vähän ajetun, niin nopeasti selvisi miksi on vain vähän ajettu..

    • vaikeaa uskoa

      että maailmalla on P A L J O N ihmisiä joilla on muutakin tekemistä kuin ajaa koko ajan sillä pyörällään. Rikkaassa eurooppalaisessa maassa asuvana tiedän että merkkihuolloissa ja rengasliikkeissä on hyväkuntoisia renkaita heitetty romurenkaiden kasaan ja kun kysyy syytä niin kertovat että kun rengas on yli 5 vuotta vanha niin se usein vaihdetaan varmuuden vuoksi. Tästäkään ei ole vaikea päätellä että täällä on ihmisiä jotka eivät aja vuodessa juuri mitään. Ok, aluksi minunkin oli sitä vaikea uskoa mutta nyt olen asunut täällä jo niin kauan että tiedän asian todellakin olevan niin.

      • juu..,

        Voihan,ja tänne köyhään pohjolaan tullu jäätyä,joutuu sitte ajelee rikkaiden maiden pihakoristuksilla,luulisi niillä sitten tuota vapaa-aikaakin olevan ajeluun ja jos ei ole niin eiköhän nuo kummiski sitten pidä uudenkarheeta pyörää pihassa eikä vanhaa mallia olevaa oli sitten ajettu kuin vähän hyvään,höpö höpö keksikää nyt jotain parempaa ...sitäpaitsi uskon vakaasti suomipojan pitävän rengastuksen paremmassa kunnossa.


      • 30 vuotta mopoja

        Jos sen vain koristeeksi hankkii ja tehdäkseen naapurit kateiksi..sitten vaan näyttävä ja kallis, mielummin ihan uusi ja kuskata sitä vaikka auton kyydissä pitkin Eurooppaa, eikös sellaista nykyään harrasteta..Ettei vaan kastu ja saa flunssaa. Miten olisi saisiko halvemmalla, jos koneessakin olisi vain kiiltävät kuoret jotka iltaisin loistaisivat naapurien harmiksi ja voisi itse istua sisällä lämpimässä.
        Merkkihuolto nyt vaihtaa vaikka kaiken, se on niiden elinkeino.


      • nimenomaan
        juu.., kirjoitti:

        Voihan,ja tänne köyhään pohjolaan tullu jäätyä,joutuu sitte ajelee rikkaiden maiden pihakoristuksilla,luulisi niillä sitten tuota vapaa-aikaakin olevan ajeluun ja jos ei ole niin eiköhän nuo kummiski sitten pidä uudenkarheeta pyörää pihassa eikä vanhaa mallia olevaa oli sitten ajettu kuin vähän hyvään,höpö höpö keksikää nyt jotain parempaa ...sitäpaitsi uskon vakaasti suomipojan pitävän rengastuksen paremmassa kunnossa.

        täällä ei ihmisillä eteläisemmän elämänrytmin takia ole läheskään niin paljon vapaa-aikaa kuin suomalaisilla. Täällä mennään normaalisti 8 - 9 välillä töihin (ainakin toimistoihin , pankkeihin ym), pidetään pitkä ruokatunti ja kukutaan sitten töissä helposti klo 19-20 illalla. Minullakin on useita tuttuja jotka kauniilla ilmalla pähkäilevät, lähteäkö piknikille avoautolla vai pyörällä.
        En keksi oikein muuta syytä suureen harrasteajoneuvojen määrään kuin sen että nämä ihmiset keskimäärin tienaavat huomattavasti paremmin kuin suomessa, kalusto on selvästi halvempaa (ja parempaa iästä riippumatta) kuin meillä on totuttu. En oikein usko että näiden kannattaa näytellä vehkeitänsä sen enempää kuin suomessakaan - aina jollain on kalliimpi, parempi, nopeampi tai muuta vastaavaa. Se, mitä uskot täkäläisestä meiningistä tietäväsi, ei minua jaksa kiinnostaa tämän enempää.


    • 666-666

      Kävin yhes liikkees kattomassa vaihtareita ja huomasin, että yhen pyörän matkamittarin kolme viimeistä numeroa oli 666.

      Sit yks myyjä tuli kyseleen, et mitä sais olla ja sillä myyjällä oli ihan ylisuuri pipo päässä.


      MÄ OON IHAN VARMA ET SEN PIPON ALLA OLI SARVET PIILOSSA. Vähä muute pelotti.

      • Sadbop

        Joo niillä vehkeillä ei edes "pentele" aja noita kilometrejä, 666 tuntia on mennyt korjatessa mopoa. Myyjällä oli nakkikioski tappelun kuhmuja päässä ei muuta ja sulla ei ollut rahaa ostaa edes venttilin hattua, kunhan kulutit aikaasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe