Talvi on jo tuloillaan!

superäippä

talvi on tuloillaan ja samoin joulu! milloin hankitte joululahjat.Hyvissa ajoissa ennen jouluruuhkaa? vai hoidetaanko jouluostokset`` viimetingassa`` meillä pyritään hoitaa joululahjatj ja muut ostokset ajoissa

3

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

Olen tosi huono ostamaan lahjoja ja kun lapset kasvaa niin sitä vaikeampi lahjoja on miettiä. Tuntuu, että jokaisella on jo kaikkea mitä tarvitsee. Nyt olen omassa päässäni miettinyt mitä voisin jokaiselle ostaa. Ostan lahjat vain omilleni lapsilleni ja yritän saada hankittua ne ihan hyvissä ajoin. Yksi lahja on aina tarpeellinen, yksi jota toivovat (ei saa olla kallis) ja yksi yllätys. Eli ei minun tarvitse hankkia kuin kuusi lahjaa. Opet saa lasten tekemän joulukortin, fysioterapeutille keksimme lasten kanssa aina jotain kivaa joka ei jää "nurkkiin pyörimään". Muille läheisille annamme joulukortin ja kaikkein läheisimpiä sukulaisia ja ystäviä käymme tervehtimässä ja viemme lasten tekemiä pipareita.

Olen sen verran omalaatuinen ihminen etten ole mennyt mukaan tähän lahjahössötykseen. Minusta lämmin ajatus, halaus ja kosketus on paljon tärkeämpää kuin joku kylmä lahja. Se että istun hetken aikaa vanhan tätini luona juttelemassa antaa hänelle varmaan paljon enemmän kuin paketti jonka nopeasti veisin tai lähettäisin postissa. Myös omat vanhempani nauttivat suuresti kun aattona menen heidän luokseen päiväkahville, istutaan hetki yhdessä ja muistellaan minun lapsuutta. He eivät jaksa tulla syömään luokseni ja tuo päiväkahvi jouluaattona on lyhyt mutta tärkeä hetki meille kaikille.

• superäippä

Minä sekä lapset pidämme joulukorttien ``näpertmäisestä`` jokainen voi tehdä kavereilleen joulukortit ja kummeillensa koko perheen yhteinen joulukortti menee mummille (äidilleni ) ja ukkille (isälleni) Mammalle (mieheni äidille) Papalle(mieheni isälle)

• Anna 35

rupesin minäkin miettimään, kun oli päivällä aikaa selailla näitä sivuja. Ostamme jokaiselle kirjan. Palapelejä jokaiselle, vaikeusaste iän mukaan. Äiti tekee kaikille villaisia sukkia, itse en oikein ehdi käsitöitä tekemään. Edellisvuoden joulukorteista askartelemme uusiokortteja, eli liimaamme kortin värillisen kartongin päälle ja lähetämme eteenpäin (äitini idea). Toivottavasti kukaan ei ole saanut entistä korttiaan paluupostissa!!! Ideaa on kyllä joku kehunut. Joululimpun vien muutamille tutuille. Lapset saavat lahjan toisiltaan ja kummeilta. Olen jo antanut heille toivomuslistat omalta kummilapselta, josta saa valita vain yhden. Aina meillä Joulupukille kirje lähetetään ja hyödynnän sitä näin. Lelujakin on listalla ja usein saavat juuri sellaisen, jota ovat ensimmäiseksi listalle laittaneet.

Mieheni kanssa lahjomme itseämme tänäkin jouluna kirjalla. Tänä vuonna saavat isovanhemmat perhekuvan meidän porukasta kehystettynä valmiiksi. Kummit saavat omasta kummilapsestaan myös viimeksi otetun synttärikuvan kehystettynä. Olen laittanut hyvinä pysyneistä lastenvaatteista paketteja vietäviksi Pelastusarmeijan pataan. Niihin on vain merkittävä koko ja tieto sisällöstä, ettei tarvitse pakettia avata. Koska teen aina isossa uunissa laatikkoruuat, niin äidille ja isälle tulee lahjaa siinä samalla. Kauppakierrokselle emme lähde enää joulukiireissä. Lasten kanssa käydään ostoksilla kerran ja kukin hankkii silloin toisille suunnitellut lahjat. Rahaa heillä on käytössä vain 50 euroa koululaisilla ja pienimmillä parikymppiä. Ostosmatka kyllä kestää melkein koko päivän, käymme syömässä "ulkona".

Pikkupoikaa alkaa nukuttaa, mennään pesulle ja vellille. Mieheni on kattanut muille iltapalapöydän. Saamme karjalanpiirakoita ja munavoita teen kera.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      224
      3448
    2. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      62
      2104
    3. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      40
      1698
    4. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      65
      1613
    5. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1357
    6. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      22
      1245
    7. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      6
      1100
    8. Rakastan sitä

kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa
      Ikävä
      50
      1053
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      198
      1001
    10. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      61
      957
    Aihe