talvi on tuloillaan ja samoin joulu! milloin hankitte joululahjat.Hyvissa ajoissa ennen jouluruuhkaa? vai hoidetaanko jouluostokset`` viimetingassa`` meillä pyritään hoitaa joululahjatj ja muut ostokset ajoissa
Talvi on jo tuloillaan!
3
295
Vastaukset
- wilma60
Olen tosi huono ostamaan lahjoja ja kun lapset kasvaa niin sitä vaikeampi lahjoja on miettiä. Tuntuu, että jokaisella on jo kaikkea mitä tarvitsee. Nyt olen omassa päässäni miettinyt mitä voisin jokaiselle ostaa. Ostan lahjat vain omilleni lapsilleni ja yritän saada hankittua ne ihan hyvissä ajoin. Yksi lahja on aina tarpeellinen, yksi jota toivovat (ei saa olla kallis) ja yksi yllätys. Eli ei minun tarvitse hankkia kuin kuusi lahjaa. Opet saa lasten tekemän joulukortin, fysioterapeutille keksimme lasten kanssa aina jotain kivaa joka ei jää "nurkkiin pyörimään". Muille läheisille annamme joulukortin ja kaikkein läheisimpiä sukulaisia ja ystäviä käymme tervehtimässä ja viemme lasten tekemiä pipareita.
Olen sen verran omalaatuinen ihminen etten ole mennyt mukaan tähän lahjahössötykseen. Minusta lämmin ajatus, halaus ja kosketus on paljon tärkeämpää kuin joku kylmä lahja. Se että istun hetken aikaa vanhan tätini luona juttelemassa antaa hänelle varmaan paljon enemmän kuin paketti jonka nopeasti veisin tai lähettäisin postissa. Myös omat vanhempani nauttivat suuresti kun aattona menen heidän luokseen päiväkahville, istutaan hetki yhdessä ja muistellaan minun lapsuutta. He eivät jaksa tulla syömään luokseni ja tuo päiväkahvi jouluaattona on lyhyt mutta tärkeä hetki meille kaikille.- superäippä
Minä sekä lapset pidämme joulukorttien ``näpertmäisestä`` jokainen voi tehdä kavereilleen joulukortit ja kummeillensa koko perheen yhteinen joulukortti menee mummille (äidilleni ) ja ukkille (isälleni) Mammalle (mieheni äidille) Papalle(mieheni isälle)
- Anna 35
rupesin minäkin miettimään, kun oli päivällä aikaa selailla näitä sivuja. Ostamme jokaiselle kirjan. Palapelejä jokaiselle, vaikeusaste iän mukaan. Äiti tekee kaikille villaisia sukkia, itse en oikein ehdi käsitöitä tekemään. Edellisvuoden joulukorteista askartelemme uusiokortteja, eli liimaamme kortin värillisen kartongin päälle ja lähetämme eteenpäin (äitini idea). Toivottavasti kukaan ei ole saanut entistä korttiaan paluupostissa!!! Ideaa on kyllä joku kehunut. Joululimpun vien muutamille tutuille. Lapset saavat lahjan toisiltaan ja kummeilta. Olen jo antanut heille toivomuslistat omalta kummilapselta, josta saa valita vain yhden. Aina meillä Joulupukille kirje lähetetään ja hyödynnän sitä näin. Lelujakin on listalla ja usein saavat juuri sellaisen, jota ovat ensimmäiseksi listalle laittaneet.
Mieheni kanssa lahjomme itseämme tänäkin jouluna kirjalla. Tänä vuonna saavat isovanhemmat perhekuvan meidän porukasta kehystettynä valmiiksi. Kummit saavat omasta kummilapsestaan myös viimeksi otetun synttärikuvan kehystettynä. Olen laittanut hyvinä pysyneistä lastenvaatteista paketteja vietäviksi Pelastusarmeijan pataan. Niihin on vain merkittävä koko ja tieto sisällöstä, ettei tarvitse pakettia avata. Koska teen aina isossa uunissa laatikkoruuat, niin äidille ja isälle tulee lahjaa siinä samalla. Kauppakierrokselle emme lähde enää joulukiireissä. Lasten kanssa käydään ostoksilla kerran ja kukin hankkii silloin toisille suunnitellut lahjat. Rahaa heillä on käytössä vain 50 euroa koululaisilla ja pienimmillä parikymppiä. Ostosmatka kyllä kestää melkein koko päivän, käymme syömässä "ulkona".
Pikkupoikaa alkaa nukuttaa, mennään pesulle ja vellille. Mieheni on kattanut muille iltapalapöydän. Saamme karjalanpiirakoita ja munavoita teen kera.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124430MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862270Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5591744Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011471Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167- 71121
Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908