männän asennus

elikkä miten mäntä pitäs työntä sylinteriin ku eile asensin ni meni männnärenkaat paskaks?

ja jos ostaa uuden männän ni pitääks ostaa samankokonen ku alkuperänen ku sylkällä ajettu jo 20500km,mitään väljyyttä ei koneessa oo vaa iha muusta syystä jouduin sen nyt avaamaa

15

4054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo,joo

20 ja puoltonnii ja ei väljä. Koitappa ottaa männänrenkaat pois ja laita mäntä sylinteriin - ja kuinka päivä paistaakaan läpi... Uus mäntä renkaineen maksaa enemmän kuin sylinteri. Mä totesin et Baotiania ei kannata porata vaan suoraan laittaa uus pytty ja mäntä, 75€. Pelkkä uus mäntä renkaineen olis ollu jo 43€. Mut jos koneella ajettu noin paljon voit varautua suureen...

• kokeilin jo tota ilman männänrenkaita juttua ei oo paljoo välystä,ja männänrenkaitten alla ei ollu yhtää karstaa et ei ne fuskannu ja aina ekalla käyntii et sillee

mut tilasin jo uuden männän ja hintaa oli 19€ postit nää pösön nestekoneitten sylkät kestää pitempää mitä yleensä

• joo,joo
        Scooterguy kirjoitti:

kokeilin jo tota ilman männänrenkaita juttua ei oo paljoo välystä,ja männänrenkaitten alla ei ollu yhtää karstaa et ei ne fuskannu ja aina ekalla käyntii et sillee

mut tilasin jo uuden männän ja hintaa oli 19€ postit nää pösön nestekoneitten sylkät kestää pitempää mitä yleensä

paskaa tossakin et männänrenkaat joudut ostamaan erikseen ja ne saattaa maksaa enemmän kuin mäntä. Mut välyst ei saa olla juuri nimeksikää. Männän ei tule liikkua kuin nihkeästi ilmän männänrenkaita sylinterissä. Mulla Baotian ajettu liki 20000 ja sylinteriään liki milli väljää...

• joo,joo kirjoitti:

paskaa tossakin et männänrenkaat joudut ostamaan erikseen ja ne saattaa maksaa enemmän kuin mäntä. Mut välyst ei saa olla juuri nimeksikää. Männän ei tule liikkua kuin nihkeästi ilmän männänrenkaita sylinterissä. Mulla Baotian ajettu liki 20000 ja sylinteriään liki milli väljää...

männänrenkaat tulee siinä männän mukana ja tappi sokat

kyl toi moottorin kuluminen on yksilöllistä ,itte ku oon ajanu 8-9gramman rullilla ni kone on käyny aika pienillä kierroksilla ja ilmanputsarin pitäny aina puhtaana ja öljyttynä ni kyl se kone kestää

• joo,joo
        Scooterguy kirjoitti:

männänrenkaat tulee siinä männän mukana ja tappi sokat

kyl toi moottorin kuluminen on yksilöllistä ,itte ku oon ajanu 8-9gramman rullilla ni kone on käyny aika pienillä kierroksilla ja ilmanputsarin pitäny aina puhtaana ja öljyttynä ni kyl se kone kestää

19€. Pikemmin 119.

• joo,joo
        Scooterguy kirjoitti:

http://sparewheel.net/?p=p_info&i=395

10000-km mäntä, ILMAN voitelurengasta. Kunnon männässä on kolmas öljyrengas. Ja toi hinta todennäköisesti sitten tilatessa 'virhe'.

• joo,joo kirjoitti:

10000-km mäntä, ILMAN voitelurengasta. Kunnon männässä on kolmas öljyrengas. Ja toi hinta todennäköisesti sitten tilatessa 'virhe'.

sä se jaksat väitellä, en oo sellasta mäntää nähnykkää missä olis kolme rengasta :)

eikä noissa hinnoissa mitään virheitä oo

• Scooterguy kirjoitti:

sä se jaksat väitellä, en oo sellasta mäntää nähnykkää missä olis kolme rengasta :)

eikä noissa hinnoissa mitään virheitä oo

Itse ainakin oon nähny =) Erona vaan on se että 2-tahdeissa mäntä on yleensä 2 renkaalla ja 4-tahdissa 3:lla.

No mutta joo. Sekaannuksia sattuu.

• hevari91-kpo kirjoitti:

Itse ainakin oon nähny =) Erona vaan on se että 2-tahdeissa mäntä on yleensä 2 renkaalla ja 4-tahdissa 3:lla.

No mutta joo. Sekaannuksia sattuu.

2-tahtista tarkoitinkin :),

• dfdfdgd

Mäntä pitää ensinnäkin laittaa oikeinpäin, nuoli pakoaukon suuntaan. Männänrenkaat niin että "T" merkki tulee ylöspäin. Renkaat kannattaa myös voidella kevyesti, samoin pytty. Sitten vaan varovasti nitkuttelet männän pyttyyn, varovasti painellen vaikka pienellä ruuvimeisselillä renkaita niin että ne muljahtavat sylinteriin.

Samankokoinen mäntä tietenkin. Vesijäähdytteisellä kaksitahdilla ajelee kevystikin 30 -40 000km ennekuin se väljenee.

• mikä se "T" merkki olikaan ?

• hjhjjjh
        Scooterguy kirjoitti:

mikä se "T" merkki olikaan ?

Niin se "T" merkki (Top) löytyy männänrenkaasta ja tarkoittaa että se puoli ylöspäin.

• hjhjjjh kirjoitti:

Niin se "T" merkki (Top) löytyy männänrenkaasta ja tarkoittaa että se puoli ylöspäin.

löydy mitään top merkkiä männänrenkaista...

• os..

Kun männänrengas puristetaan sylinteriin, pitäisi renkaan päiden väliin jäädä pieni välys. Moottorin käydessä kuumana rengas pitenee ja siksi siinä pitää kylmänä olla vähän rakoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe