♥ ○¤¤¤○○•○○¤¤¤*O○O○O*¤¤¤○○•○○¤¤¤○ ♥
Jokainen kyynel kantaa surua
jokaisessa kyyneleessä pala suurta rakkautta
Kumpa keräisit kaikki pisarat
sydämeni ikävästä valuvat
Kokoaisit uudelleen
palat minun rakkauden
Kuuntelisit mitä tunteet kertoisi
miten sydämeni sinulle laulaisi
Ja sulkisit syliisi iäksi
rakkaudella minua pitäisit
Kumpa keräisit kaikki pisarat
näkisit - kuinka sinua rakastan
♥ ○¤¤¤○○•○○¤¤¤*O○O○O*¤¤¤○○•○○¤¤¤○ ♥
:*:KUMPA NÄKISIT..:*:
26
536
Vastaukset
- Kapinoiva-Kuukkeli
Sydämen laulun voimalla
voimme nauttia jokaisesta
pisarasta
oli aikani muuttua
kuunnella panhuilun kutsua
joka ylhäällä kalliovuorella
kertoo suuresta tunteesta
Rakkaudesta
Minä ratsastin Rajun Tuulen selässä
näin kauniin runosi
ja tänne nyt jätän näin puumerkkini.....- *MURUKULTA*
Muistan sinut -
Vanha ja viisas Nouseva Aamu, kertoi sinusta tarinaa..(yhtä niistä..)*pyrskis*...
Kapinoit jo silloin kun äitisi kantoi sinua ja kapinoit, kun
Suuren voimat eroitti sinut äitistäsi eräänä myrskyävänä yönä,
Eroitti niin kuin kuuluukin, mutta sinä kapinoit, halusit takaisin kaikken alkulähteille.
Mutta aikaa ei voi mennä taaksepäin, et sinäkään, Kapinoiva Kuukkeli.
*nauraa* Ja juuri silloin se lauloi, kuukeli! Harvinaisista harvinaisin niillä leveysasteilla.
Sen ilmestyminen oli niin harvinainen sattuma ,että äitisi nimesi sinut sen mukaan.
Ja nyt minä tapaan sinut - täällä - *nyökäyttää hyväntahtoisesti hymyillen*
Olet tervetullut tipiini, Kapinoiva Kuukkeli, otan sanasi kiitollisuudella vastaan ja
ystävyydellä pyydän liittymään seuraani, tähän tulen äärelle,
Ole hyvä - Teetä - Äiti maan antimia, hyviä ja parantavia. :)
Joka saattaa.
Rakkauden saloihin.
Minäkin itken ikävääni.
Sydämeni kyllyydestä.
Näänkö.
Kuulenko.
Tunnenko.
Kenties, kenties ,kenties,,,,,,,,
Ja vilkutan kiitokseksi ihanasta viikosta runojen parissa:)- *MURUKULTA*
Sinä suurien tunteiden lämmin syli. Aidosti tuntava ystäväni
Aika on surunkyynelten, rikkoutuneen sydämen ja
aika naurunkyynelten, mutta - aina - on aika rakkauden! :)
Myrskyävät kiitokset Murukulta antaa hymyillen ja halaten!
Vietä kynttilän valaiseva, lämmin viikoloppu - sylissäsi pala taivasta ja pala maata.. ;)
- ihmettelen paljon
sinulla on melkein aina suru mukana runoissasi ? rakkaus on iloinen asia.
- *MURUKULTA*
""Tänään siivosin. Olen sairastellut koko viikon. No tätä flunssaa. Tavallista, kuulemma.
Kiitos kysymästä, voin jo paremmin! Pääsin siis jo kotiani tommuttaan.
Raikas tuoksu kaikkialla. Vähän pesuaineitten, vähän kynttilöiden tuoksua. Puhtaan tuoksua.
Näkisitpä kuinka kauniina kynttilät palaa vaikkapa noissa merenpihkanvärisissä paksuissa lasivaaseissa.
Laitoin ne melkein täyteen 'timantteja' ja päälle tuikut palamaan.
Valo tulee lempeän oranssisena. Voimakaamin, kuin tuosta suolatuikusta, sekin on oranssin värinen.
Sauna on lämpeämässä. Aion uskaltautua löylyyn, vaikka rinnassani on hieman kipua, yskä vaivaa vielä.
Laitan löylyveteen piparminttua tai eukaliptusta. Tuoksu olisi parantava, kun on aitoa 100% eteristä öljyä.
Ei, en ota liian kovia löylyjä, kiitos huolenpidostasi! Kevyesti vain ja sitten teetä, niistä itse poimituista
metsänantimista. Muistathan, nyt niille on kysyntää! Auttavat, sen voin taata! Ovat jo auttaneetkin.
Kissat nukkuu tyytyväisienä lämpimässä. Toinen eteisessä, aina kulkureitillä, mutta luottavaisena askelistani,
toinen ties missä, pesuhuoneessa kait.
Radiosta kuuluu hiljaa jotain,,hetkinen,,suudelmin suljetuista kirjeistä laulaa..Kaunista! Eikö vain?
Minusta on pidetty hyvää huolta. Moni on pitänyt. Tiedäthän.
Mieli on nyt, sanoisinko, lempeä, hassusti sanottu, tiedänhän minä, mutta en oikein muutakaan keksi.
Ja se on paljon kuvaava. Sairauden jälkeen katsoo aina vähän uusin silmin maailmaa, osaa arvostaa terveyttä ja sitä että asiat on suht hyvin. Asiat voisivat olla siis huonomminkin. Nyt osaa olla kiitollinen.
Tätä lempeyttä toivon sinnekin, sinulle! Vietä oikein mukava ja rakkaudellinen viikonloppu.""
Hymyillen, Murukulta ja - - Iso-Gee..... ;) - täti omenahillo
*MURUKULTA* kirjoitti:
""Tänään siivosin. Olen sairastellut koko viikon. No tätä flunssaa. Tavallista, kuulemma.
Kiitos kysymästä, voin jo paremmin! Pääsin siis jo kotiani tommuttaan.
Raikas tuoksu kaikkialla. Vähän pesuaineitten, vähän kynttilöiden tuoksua. Puhtaan tuoksua.
Näkisitpä kuinka kauniina kynttilät palaa vaikkapa noissa merenpihkanvärisissä paksuissa lasivaaseissa.
Laitoin ne melkein täyteen 'timantteja' ja päälle tuikut palamaan.
Valo tulee lempeän oranssisena. Voimakaamin, kuin tuosta suolatuikusta, sekin on oranssin värinen.
Sauna on lämpeämässä. Aion uskaltautua löylyyn, vaikka rinnassani on hieman kipua, yskä vaivaa vielä.
Laitan löylyveteen piparminttua tai eukaliptusta. Tuoksu olisi parantava, kun on aitoa 100% eteristä öljyä.
Ei, en ota liian kovia löylyjä, kiitos huolenpidostasi! Kevyesti vain ja sitten teetä, niistä itse poimituista
metsänantimista. Muistathan, nyt niille on kysyntää! Auttavat, sen voin taata! Ovat jo auttaneetkin.
Kissat nukkuu tyytyväisienä lämpimässä. Toinen eteisessä, aina kulkureitillä, mutta luottavaisena askelistani,
toinen ties missä, pesuhuoneessa kait.
Radiosta kuuluu hiljaa jotain,,hetkinen,,suudelmin suljetuista kirjeistä laulaa..Kaunista! Eikö vain?
Minusta on pidetty hyvää huolta. Moni on pitänyt. Tiedäthän.
Mieli on nyt, sanoisinko, lempeä, hassusti sanottu, tiedänhän minä, mutta en oikein muutakaan keksi.
Ja se on paljon kuvaava. Sairauden jälkeen katsoo aina vähän uusin silmin maailmaa, osaa arvostaa terveyttä ja sitä että asiat on suht hyvin. Asiat voisivat olla siis huonomminkin. Nyt osaa olla kiitollinen.
Tätä lempeyttä toivon sinnekin, sinulle! Vietä oikein mukava ja rakkaudellinen viikonloppu.""
Hymyillen, Murukulta ja - - Iso-Gee..... ;)Aamua Sinne!
Lueskelin noita sulle tulleita vastauksia.
Ja siellä ihmeteltiin, miksi runoissasi on surua!!
Elämään, kuten rakkauteenkin sekoittuu aina surua.
Olisi raskasta ja epäinhimillistä olettaa, että kaikki kaikki
päivät tai tunteet olisivat iloisia. Miksi suru on meille sitten annettukaan?
Minä pidin runostasi, suruineen kaikkineen.
Kiitos! - *MURUKULTA*
täti omenahillo kirjoitti:
Aamua Sinne!
Lueskelin noita sulle tulleita vastauksia.
Ja siellä ihmeteltiin, miksi runoissasi on surua!!
Elämään, kuten rakkauteenkin sekoittuu aina surua.
Olisi raskasta ja epäinhimillistä olettaa, että kaikki kaikki
päivät tai tunteet olisivat iloisia. Miksi suru on meille sitten annettukaan?
Minä pidin runostasi, suruineen kaikkineen.
Kiitos!Ehkei siinä oltu ajateltu loppuun asti - ehkä kommentin funktio oli jossain muualla,
ehkei hän, kaikesta huolimatta, ollut lukenut kaikkia runojani kuitenkaan ajatuksella,
mutta näinhän se ehdottomasti on, kuten sanot, tunneskaalaa meillä ihmisillä piisaa
Onko se sitten onni vai epäonni..jokainen voi olla omaa mieltään.
Kun on rakastunut ja kaikki on tasapainossa, se on luettava onneksi,
mutta kun harmonia järkkyy ja tilalle tulee epätoivo ja yksinäisyy,
paikalle asettuu mm. suru, moninen variaatioineen. Ja nämä tilanteet/tunteet vaihtelee, selvä se.
Vastakohtia on maailma pullollaan, kylmä/kuuma, sota/rauha, jne.
Kuinka sitten niistä ei kirjoittelisi - vastavuoroisesti - toista sillon toista tällöin,
Kunhan välttää jumiutumista, rypeämistä siinä surussaan,
eteenpäin on mentävä, ilolle on annettava oma sijansa, elämä jatkuu.
Ja jos lähdetään tähän nimenomaiseen runoon, kerroin jo jollekin, että se lähti vastarunona,
päätin vain sen laittaakin sivulle omaksi kokonaisuudeksi,
eli runon suru kasvoi toisen surusta rakkauteen, siinä se!
Syvempiä johtopäätöksiä on turha tehdä. Itse nautin vain impulsista, jonka sain ja tulos on tuossa.
Kysyt, miksi suru on meille annettu, itse ajattelen (lyhykäisyydessään) näin että meille annetaan paljon erilaisia elämäntilanteita ja ihminen sekoittaa liki aina niihin tunteensa.
Kysymys minusta kuuluukin: otanko opiksen ja kasvan? Toinen mahdollisuus on polkea paikallaan ja taantua.
Mutta nyt tärkein: On mukava lukea että pidit runostani,
luulen että seuraava runoni, tuossa tulossa oleva, onkin sitten,,,mmmm?....
jotain mageeta ja nauravaa...positiivista, vastavuoroisesti,
ja kuten pääsääntöisesti runoni vire onkin! ;)))
Oikein paljon kiiitokseja täti omenahillo vietetään oiken mukva pvä! :) - täti omenahillo
*MURUKULTA* kirjoitti:
Ehkei siinä oltu ajateltu loppuun asti - ehkä kommentin funktio oli jossain muualla,
ehkei hän, kaikesta huolimatta, ollut lukenut kaikkia runojani kuitenkaan ajatuksella,
mutta näinhän se ehdottomasti on, kuten sanot, tunneskaalaa meillä ihmisillä piisaa
Onko se sitten onni vai epäonni..jokainen voi olla omaa mieltään.
Kun on rakastunut ja kaikki on tasapainossa, se on luettava onneksi,
mutta kun harmonia järkkyy ja tilalle tulee epätoivo ja yksinäisyy,
paikalle asettuu mm. suru, moninen variaatioineen. Ja nämä tilanteet/tunteet vaihtelee, selvä se.
Vastakohtia on maailma pullollaan, kylmä/kuuma, sota/rauha, jne.
Kuinka sitten niistä ei kirjoittelisi - vastavuoroisesti - toista sillon toista tällöin,
Kunhan välttää jumiutumista, rypeämistä siinä surussaan,
eteenpäin on mentävä, ilolle on annettava oma sijansa, elämä jatkuu.
Ja jos lähdetään tähän nimenomaiseen runoon, kerroin jo jollekin, että se lähti vastarunona,
päätin vain sen laittaakin sivulle omaksi kokonaisuudeksi,
eli runon suru kasvoi toisen surusta rakkauteen, siinä se!
Syvempiä johtopäätöksiä on turha tehdä. Itse nautin vain impulsista, jonka sain ja tulos on tuossa.
Kysyt, miksi suru on meille annettu, itse ajattelen (lyhykäisyydessään) näin että meille annetaan paljon erilaisia elämäntilanteita ja ihminen sekoittaa liki aina niihin tunteensa.
Kysymys minusta kuuluukin: otanko opiksen ja kasvan? Toinen mahdollisuus on polkea paikallaan ja taantua.
Mutta nyt tärkein: On mukava lukea että pidit runostani,
luulen että seuraava runoni, tuossa tulossa oleva, onkin sitten,,,mmmm?....
jotain mageeta ja nauravaa...positiivista, vastavuoroisesti,
ja kuten pääsääntöisesti runoni vire onkin! ;)))
Oikein paljon kiiitokseja täti omenahillo vietetään oiken mukva pvä! :)Luin ajatuksella vastineesi.
Rakkaus on niin monipuolinen juttu,
ettei tällaisen tavallisen taapertajan aivot jaksa
joka kohtaa ymmärtää.
Mutta se on ihanaa, että on runoja, joihin voi
samaistua ja saada hyvänolontunteen niiden kautta.
Kiitos Sulle : =)
- *laudi*
Nuo uudelleen kokosin
siinä ohessa toivottavasti
myös viisastuin
Kaulanauhaa kultaista
nyt kannan
kaiken Sulle näin
anteeksi annan
Rakkaus kun on kauppa kahden
en silti toivoisi kenenkään jäävän
sen jälkeen
yksin
itkemään
kiitos muru :)
aiheita siis kiittää löytyy
vaikka usein rakkaus nähdään
melankoolisena- *MURUKULTA*
Runoni lähti vastarunona taannoin, niin kuin useasti tapahtuu, kun on antamassa palautetta.
Kynämme kun on herkistynyt näin ja sydän, sille emme voi mitään, näin on käynyt! :D
Tätä runoani ei minun tarvinnut kauheasti työstää, se vain tuli suht valmiina,
pientä hakemista sanojen paikoissa, tarina syntyi kirjoittaessa.
Olen oppinut pitämään siitä tavasta kirjoittaa,, tiettyä jännitystä mitä tuleman pitää!
Rakkaus on kahden kauppa, tosin jossain on sanottu, että avioliiton kahle on niin painava,
että sitä tarvitsee kantamaan kaksi, joskus jopa kolme... ;)) no,,
Koitetaan me nyt kuitenkin pitäytyä tuossa kahdessa, on se vain parempi niin!
Kiitos Laudi ja oikein lämpöisen mukavaa viik.lop sinne toivottelee Murukulta! :)
- kaaru
No mä oon sanaton
olen kirjoittanut erilaisia sanoja
tähän valkoiselle ruudulle
pyyhkinyt pois...
Sä kirjoitit niiiiiin kauniisti:)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=30602420&l=6c4b15ea47&id=1524707733- *MURUKULTA*
Ihana kuva jälleen! Mahtavan kokoinen siili, varmaan uros kuin on noin iso, upea yksilö!
Kuinka tyytyväinen se onkaan, kun on päässyt herkuttelemaan, oikein * * * * *- ravintolaan :DD
Runosta... Kuvittele että on pehmeää, valkoista usvaa, kätesi ovat siinä,
leikittelet pienillä liikkeillä ja saat ilmavirran tanssittamaan sitä, kaunista, valkeaa usvaa..
Näin voisi kuvata tämän tekstin tuloa - pehmeästi ja vaivatta - syntyy omana itsenään ja hyväksyttynä.
Ei ole mugavaa, että sain sinut sanattomaksi,, (ihmeiden aika ei ole ohi..:D )
mutta olkoon nyt tämän kerran..;DD kun noin kommeen kuvan lahjoitit!
Kiitzz sulle kuule! :)
Oi Muru, olipas se niinkuin yleensä tosi ihanaa luettavaa, mukavaa viikonloppuu toivottelee Zakri
- *MURUKULTA*
Mukava nähdä, runoystis! :)
Ja kiitos ihana ihanista sanoistasi, jotka lämmittäävät, kuin reilu halaus ikään... ;))
Sitä samaa lämpöä vilkutan sinne tähän pimenevään iltaan ja kiitän. Vietä mugva viik.lop. :)
- Into.Lento
yksikään kyynel ei ole turhaa
yksikään ilo ei ole harhaa
mutta
pisarat kastoi palapelin
upotti toiveen saavutetun
mutta
syli jäi kuivaksi
lämpimäksi
koko iäksi
mutta
carola jatkaa
tästä http://www.youtube.com/watch?v=tWG-rjHPNTE&feature=related
Into- *MURUKULTA*
○•○•○•○•○•○•○•○•○•○•
Pimeästä ei erota
ei mitään löydy
ei kädet kosketa
ei ikävää
ei rakkautta
Suru aaltoilee
näkyväksi ei tee
pisaroita rakkauden
Ja kuitenkin -
Tarkkaan katsoen
näkee totuuden
Silmistä sen voi etsiä
löytää ilman sanoja
Kaiken täyden
hehkuvan
tunteella palavan
○•○•○•○•○•○•○•○•○•○•
http://www.youtube.com/watch?v=Rdug6q3559A&feature=related
Murukulta Intoa kiittää ja mussiikkilinkin vielä liittää
Ei olla sinisiä ennään, ( :O ) pannaa iloa kehään! :D
ps. lunta sataa hiiiiljalleen...:] vauuhh.. kaunista..
- Erik von
tämän surumielisen runosi Murukulta hyvin korkealle
jota lukiessani ihan oikeasti herkistyy..
Syvää tunnetta ja kaihoa...
Olen muuten ihmetellyt tuota Pekka renkini kiinnostusta
Trokari Koposen mökin autoihin..
Eilen illakin vaikka oli jo pimeää ja eikä siellä mökillä ole
ulkovalaistusta.....kun Koponen säästää sähköä ja antaa sen
Kallen Helmutin...saksanpaimenkoiran hoitaa vartiointia
Pekka sanoi että taskulampun valossa voi ihailla kaarevia
peltipintoja ja kädellä koettaa kun moottori ihanasti lämpenee...
Pitäiskö tuo uskoa?- *MURUKULTA*
Voi, minä kun luulin jo että Eerik-herra on aivan kokonaan kuollut, vaan eihän se olekaan!
Ihan hyvässä hapessa se näyttää olevan. Kylläpä tämä on nyt ilon juhla! 'Bryynö! BRUUUUNO!!
Missä se laiskuri taas on?! Konjakkiahan tässä pitää saada. Sitä kallista Eerik herralle, tiedänhän minä.
Ei mitään halpaa litkua, eijei! Minä olen niin onnellinen, kun hän on tullut takaisin.
Tämä meno on pitkään ollut niin vulgääriä, Eerik ymmärtää, minä en kertakaikkiaan kestä noita pussihousuja enää. Minä tulen hyvää hyvyyttäni kyläilemään ja mitä näenkään!? Koko kylässä ei ole ollut hetken rauhaa, kun tuohon Koposen mökkiin on se..no, Eerik ymmärtää etten minä, hienona naisena, voi sanoa sitä ääneen..tuli 'SE'.
Niin, Kalle K ja Pekkaa ei ole paljoa näkyny, suhdanteet ovat kuulemma yht'äkkiä muuttuneet ja bisnekset vaatii nyt kaiken huomion. Minä en oikein ymmärää mitä se tarkoittaa, mutta sen minä ymmärrän, että jos yökaudet juostaan metsässä ja polkupyörällä maitokärri takana ajetaan kylän raittia yöt läpeensä Koposen mökille, ei siinä päivälle tehdä muuta kuin nukutaan. Käsittämätöntä, miten päivällä täällä kylällä voikaan olla niin hiljaista,,, mutta kun ilta tulee,,
Kyllä minun täytyy nyt jättää kaikki Eerikin hoidettavaksi, ei tästä mitään muuten tule, korkeintaan putkaa joillekin..
Tilasin jo itselleni mittariauton ja toivon totiseti, että kun seuravan kerran tulen piipahtamaan täällä, löydän seesteisen ja harmoonisen kylän..
No, hyvästi nyt vain sitten. Kiitän Erik-herraa vielä tietenkin näin, kun annoitte noin hienoa palautetta runooni! Hän kun osaa todella nostaa mielialaa korkealle kauniilla, sivistyneillä sanoillaan.
Sydämeenihän minä tuollaiset painan. *punastuu* :]
Mä naama virneenä kirjuutin sulle viestiä tonne runoni perään.
Ja pyysin puhaltamaan niitä hiutaleita tännekii,,,,,,,,
Silloin runosuonikii kukkisi paremmin.- ^*¤*
miks tää ei tunnu todelta
vaan siirapilta voihan rähmä Suurin meri asuu meissä
surun, ilon kyynelistä.
Koskettavaa ja niin totta, runos.
Elämänpalapeli
"Kokoaisit uudelleen
palat minun rakkauden
Kuuntelisit mitä tunteet kertoisi
miten sydämeni sinulle laulaisi"
Tässä kynttilän valossa MURUKULTA...lämmin kiitos.
Runos tie minulle ja niin tuttua, hyvää yötä.- *MURUKULTA*
Sinulla on niin osuvat sanat - kauniit ja osuvat! :)
Tunnet luetun tekstin, näet joka pisaran ja niitten tarinan..
Siihen ei kaikki pysty - kokemuksen kautta tulee tieto - se sinulla on!
Kiitos Liisa kauniista palautteestasi, on hienoa lukea sitä! :]
http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/10713/lumpeenkukatpien.jpg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822