ABS hydrayliikkayksikkö

Bora 00

Käytin autoa testerissä ABS valon palamisen vuoksi. Siellä kerrottiin ohjainyksikön olevan vialla. Hommasin samanlaisen yksikön netin kautta.
Nyt viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa tämä viallisen tilalle.
Kysyisinkin mitä tulee ottaa huomioon vaihdettaessa hydrayliikkayksikköä. Senhän tiedän, että sähköpistokkeet irti samoin pyörille menevät paineputket. Ilmaus on kuitenkin se kysymys, mitä siinä täytyy ottaa huomioon tai onko yksikössä paikka josta ilmataan.
Homma kyllä onnistuu teknisesti, niitä vinkkejä nyt kehiin. Joista kiitos jo näin etukäteen.

9

5649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä

      siinä mitään ihmeellistä ole, ilmaus joka nurkasta kun mokkula on vaihdettu.

    • nimimerkki2

      Jos se ei tuolla korjaannu niin katso johtosarja.

      Yhteen -03 Poloon vaihdettiin kolmas ABS-yksikkö kunnes vika löytyikin johtosarjasta.

    • vaihdettu

      Vaihdoin hydraylikkayksikön, jonka vaihtoi sujui moitteettomasti. Sähkökaapelit irti sekä jarruille menevät paineputket.
      Kuitenkaan alkuperäinen vika ei kadonnut. Valo siis syttyy kun auton vauhti on 20 km/h. Kun auton sammuttaa tai ajaa hiljempaa ei valo syty.
      Epäilisin joltain renkaalta tulevaa singaalia, mut kun testeri kertoo et keskusyksikössä vika.
      Onko jollain kokemusta kohdista joista tuota vaikka johtosarjaa kannattaa katsastaa tarkemmalla silmällä.

      • nimimerkki2

        Jossain liittimessä oli vika. Muistaakseni käyttösähkön syötössä tai sitä lähellä.


      • Tietoaa
        nimimerkki2 kirjoitti:

        Jossain liittimessä oli vika. Muistaakseni käyttösähkön syötössä tai sitä lähellä.

        Käytin autoa hydraylikkayksikön vaihdon jälkeen testissä merkkiliikkeessä. Jälleen tuloksena keskusyksikössä vika.
        Koska keskusyksikkö on vaihdettu epäilyttää siinäkin olevan samanlaisen vian, mitä en usko. Mistä yksikkö saa sähkönsä, missä kohtaa liittimet noin suunnilleen. Jos itse yksikkö ei saa sähköä epäilisin vikakoodin olven edellämainitun. Eiväthän ne testissä osaa mitata liittimen joltain nastalta jännitettä. Vaihtavat vain osia epävimman toivolla rahastaen.
        Jos jollakin on tietoa mihin nastoihin jännitteen pitäisi tulla hydraylikkayksikön pistokkeessa. Silloinhan olisi helppo yleismittarilla todeta jännite.
        Mielenkiinnolla ja kiittäen otan vastaan pienimmätkin vinkit joilla samanmoista ongelmaa on ollut.


      • börjestad
        Tietoaa kirjoitti:

        Käytin autoa hydraylikkayksikön vaihdon jälkeen testissä merkkiliikkeessä. Jälleen tuloksena keskusyksikössä vika.
        Koska keskusyksikkö on vaihdettu epäilyttää siinäkin olevan samanlaisen vian, mitä en usko. Mistä yksikkö saa sähkönsä, missä kohtaa liittimet noin suunnilleen. Jos itse yksikkö ei saa sähköä epäilisin vikakoodin olven edellämainitun. Eiväthän ne testissä osaa mitata liittimen joltain nastalta jännitettä. Vaihtavat vain osia epävimman toivolla rahastaen.
        Jos jollakin on tietoa mihin nastoihin jännitteen pitäisi tulla hydraylikkayksikön pistokkeessa. Silloinhan olisi helppo yleismittarilla todeta jännite.
        Mielenkiinnolla ja kiittäen otan vastaan pienimmätkin vinkit joilla samanmoista ongelmaa on ollut.

        ensin nykäset mankan irti ja tarkistat onko siellä katkottu tarpeelliset johdot,jos sinulla on jokin muu soiin kuin volkkarin oma.


      • bsaabs
        börjestad kirjoitti:

        ensin nykäset mankan irti ja tarkistat onko siellä katkottu tarpeelliset johdot,jos sinulla on jokin muu soiin kuin volkkarin oma.

        onko sulla nyt kaikki renkaat samankokoisia??


      • alkuperäineen
        Tietoaa kirjoitti:

        Käytin autoa hydraylikkayksikön vaihdon jälkeen testissä merkkiliikkeessä. Jälleen tuloksena keskusyksikössä vika.
        Koska keskusyksikkö on vaihdettu epäilyttää siinäkin olevan samanlaisen vian, mitä en usko. Mistä yksikkö saa sähkönsä, missä kohtaa liittimet noin suunnilleen. Jos itse yksikkö ei saa sähköä epäilisin vikakoodin olven edellämainitun. Eiväthän ne testissä osaa mitata liittimen joltain nastalta jännitettä. Vaihtavat vain osia epävimman toivolla rahastaen.
        Jos jollakin on tietoa mihin nastoihin jännitteen pitäisi tulla hydraylikkayksikön pistokkeessa. Silloinhan olisi helppo yleismittarilla todeta jännite.
        Mielenkiinnolla ja kiittäen otan vastaan pienimmätkin vinkit joilla samanmoista ongelmaa on ollut.

        Vaikka tämä keskustelu tuntuu lipeävän sivuraiteille vastaan silti.
        Netistä löytyi apu vian paikallistamiseen, toiselta keskustelufoorumilta. Ultimatevw.com sellaisilla sivuilla oli asiallista keskustelua, joita selaamalla vika löytyi.
        Siis ABS valon syttymissyy löytyi niin yksinkertaisesta syystä kuin, akun päällä olevasta sulakkkeesta. Sulake hapettuu jolloin ylimenovastus kasvaa, eikä hydraulikkayksikkö saa riittävän suurta jännitettä. Akun päällä on sulakekotelo, jossa on kolme sulaketta, joista ulommainen on kyseinen sulake.
        Merkkiliikkeitten asiantuntemuksesta täytyy ihmetellä, etteivät ne ymmärrä sähkösysteemien päälle mitään. Yrittävät vain rahastaa kuten tässäkintapauksessa vaihdattaa ohjausyksikön josta antoivat tarjouksen. Osa 770€ ja työ 158€, et sellaista touhua pörhöllä.
        Niin minulla olisi nyt myynnissä kunnossaoleva hydraurikka yksikkö 1J0 614 117D
        Käy Golfiin ja Boraan vuosimalleihin 1998 -2003 . Jos joku sellaisen haluaa ostaa niin laittaa tänne pyynnön.


      • nimimerkki2
        alkuperäineen kirjoitti:

        Vaikka tämä keskustelu tuntuu lipeävän sivuraiteille vastaan silti.
        Netistä löytyi apu vian paikallistamiseen, toiselta keskustelufoorumilta. Ultimatevw.com sellaisilla sivuilla oli asiallista keskustelua, joita selaamalla vika löytyi.
        Siis ABS valon syttymissyy löytyi niin yksinkertaisesta syystä kuin, akun päällä olevasta sulakkkeesta. Sulake hapettuu jolloin ylimenovastus kasvaa, eikä hydraulikkayksikkö saa riittävän suurta jännitettä. Akun päällä on sulakekotelo, jossa on kolme sulaketta, joista ulommainen on kyseinen sulake.
        Merkkiliikkeitten asiantuntemuksesta täytyy ihmetellä, etteivät ne ymmärrä sähkösysteemien päälle mitään. Yrittävät vain rahastaa kuten tässäkintapauksessa vaihdattaa ohjausyksikön josta antoivat tarjouksen. Osa 770€ ja työ 158€, et sellaista touhua pörhöllä.
        Niin minulla olisi nyt myynnissä kunnossaoleva hydraurikka yksikkö 1J0 614 117D
        Käy Golfiin ja Boraan vuosimalleihin 1998 -2003 . Jos joku sellaisen haluaa ostaa niin laittaa tänne pyynnön.

        Oothan kysyny mitä mieltä Pörhö on turhista asennuksista ja osista?

        Tuossa kertomassani tapauksessa Hämeenlinnan silloinen Autokuvio hyvitti kaikki maksut joten remppa oli loppujen lopuksi ilmainen, vaikkakin seisontapäiviä autolle tuli...

        Kunnan kuluttajaneuvojallakin voisi olla tohon jotain sanottavaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3744
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe