Käytin autoa testerissä ABS valon palamisen vuoksi. Siellä kerrottiin ohjainyksikön olevan vialla. Hommasin samanlaisen yksikön netin kautta.
Nyt viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa tämä viallisen tilalle.
Kysyisinkin mitä tulee ottaa huomioon vaihdettaessa hydrayliikkayksikköä. Senhän tiedän, että sähköpistokkeet irti samoin pyörille menevät paineputket. Ilmaus on kuitenkin se kysymys, mitä siinä täytyy ottaa huomioon tai onko yksikössä paikka josta ilmataan.
Homma kyllä onnistuu teknisesti, niitä vinkkejä nyt kehiin. Joista kiitos jo näin etukäteen.
ABS hydrayliikkayksikkö
9
4978
Vastaukset
- Eipä
siinä mitään ihmeellistä ole, ilmaus joka nurkasta kun mokkula on vaihdettu.
- nimimerkki2
Jos se ei tuolla korjaannu niin katso johtosarja.
Yhteen -03 Poloon vaihdettiin kolmas ABS-yksikkö kunnes vika löytyikin johtosarjasta. - vaihdettu
Vaihdoin hydraylikkayksikön, jonka vaihtoi sujui moitteettomasti. Sähkökaapelit irti sekä jarruille menevät paineputket.
Kuitenkaan alkuperäinen vika ei kadonnut. Valo siis syttyy kun auton vauhti on 20 km/h. Kun auton sammuttaa tai ajaa hiljempaa ei valo syty.
Epäilisin joltain renkaalta tulevaa singaalia, mut kun testeri kertoo et keskusyksikössä vika.
Onko jollain kokemusta kohdista joista tuota vaikka johtosarjaa kannattaa katsastaa tarkemmalla silmällä.- nimimerkki2
Jossain liittimessä oli vika. Muistaakseni käyttösähkön syötössä tai sitä lähellä.
- Tietoaa
nimimerkki2 kirjoitti:
Jossain liittimessä oli vika. Muistaakseni käyttösähkön syötössä tai sitä lähellä.
Käytin autoa hydraylikkayksikön vaihdon jälkeen testissä merkkiliikkeessä. Jälleen tuloksena keskusyksikössä vika.
Koska keskusyksikkö on vaihdettu epäilyttää siinäkin olevan samanlaisen vian, mitä en usko. Mistä yksikkö saa sähkönsä, missä kohtaa liittimet noin suunnilleen. Jos itse yksikkö ei saa sähköä epäilisin vikakoodin olven edellämainitun. Eiväthän ne testissä osaa mitata liittimen joltain nastalta jännitettä. Vaihtavat vain osia epävimman toivolla rahastaen.
Jos jollakin on tietoa mihin nastoihin jännitteen pitäisi tulla hydraylikkayksikön pistokkeessa. Silloinhan olisi helppo yleismittarilla todeta jännite.
Mielenkiinnolla ja kiittäen otan vastaan pienimmätkin vinkit joilla samanmoista ongelmaa on ollut. - börjestad
Tietoaa kirjoitti:
Käytin autoa hydraylikkayksikön vaihdon jälkeen testissä merkkiliikkeessä. Jälleen tuloksena keskusyksikössä vika.
Koska keskusyksikkö on vaihdettu epäilyttää siinäkin olevan samanlaisen vian, mitä en usko. Mistä yksikkö saa sähkönsä, missä kohtaa liittimet noin suunnilleen. Jos itse yksikkö ei saa sähköä epäilisin vikakoodin olven edellämainitun. Eiväthän ne testissä osaa mitata liittimen joltain nastalta jännitettä. Vaihtavat vain osia epävimman toivolla rahastaen.
Jos jollakin on tietoa mihin nastoihin jännitteen pitäisi tulla hydraylikkayksikön pistokkeessa. Silloinhan olisi helppo yleismittarilla todeta jännite.
Mielenkiinnolla ja kiittäen otan vastaan pienimmätkin vinkit joilla samanmoista ongelmaa on ollut.ensin nykäset mankan irti ja tarkistat onko siellä katkottu tarpeelliset johdot,jos sinulla on jokin muu soiin kuin volkkarin oma.
- bsaabs
börjestad kirjoitti:
ensin nykäset mankan irti ja tarkistat onko siellä katkottu tarpeelliset johdot,jos sinulla on jokin muu soiin kuin volkkarin oma.
onko sulla nyt kaikki renkaat samankokoisia??
- alkuperäineen
Tietoaa kirjoitti:
Käytin autoa hydraylikkayksikön vaihdon jälkeen testissä merkkiliikkeessä. Jälleen tuloksena keskusyksikössä vika.
Koska keskusyksikkö on vaihdettu epäilyttää siinäkin olevan samanlaisen vian, mitä en usko. Mistä yksikkö saa sähkönsä, missä kohtaa liittimet noin suunnilleen. Jos itse yksikkö ei saa sähköä epäilisin vikakoodin olven edellämainitun. Eiväthän ne testissä osaa mitata liittimen joltain nastalta jännitettä. Vaihtavat vain osia epävimman toivolla rahastaen.
Jos jollakin on tietoa mihin nastoihin jännitteen pitäisi tulla hydraylikkayksikön pistokkeessa. Silloinhan olisi helppo yleismittarilla todeta jännite.
Mielenkiinnolla ja kiittäen otan vastaan pienimmätkin vinkit joilla samanmoista ongelmaa on ollut.Vaikka tämä keskustelu tuntuu lipeävän sivuraiteille vastaan silti.
Netistä löytyi apu vian paikallistamiseen, toiselta keskustelufoorumilta. Ultimatevw.com sellaisilla sivuilla oli asiallista keskustelua, joita selaamalla vika löytyi.
Siis ABS valon syttymissyy löytyi niin yksinkertaisesta syystä kuin, akun päällä olevasta sulakkkeesta. Sulake hapettuu jolloin ylimenovastus kasvaa, eikä hydraulikkayksikkö saa riittävän suurta jännitettä. Akun päällä on sulakekotelo, jossa on kolme sulaketta, joista ulommainen on kyseinen sulake.
Merkkiliikkeitten asiantuntemuksesta täytyy ihmetellä, etteivät ne ymmärrä sähkösysteemien päälle mitään. Yrittävät vain rahastaa kuten tässäkintapauksessa vaihdattaa ohjausyksikön josta antoivat tarjouksen. Osa 770€ ja työ 158€, et sellaista touhua pörhöllä.
Niin minulla olisi nyt myynnissä kunnossaoleva hydraurikka yksikkö 1J0 614 117D
Käy Golfiin ja Boraan vuosimalleihin 1998 -2003 . Jos joku sellaisen haluaa ostaa niin laittaa tänne pyynnön. - nimimerkki2
alkuperäineen kirjoitti:
Vaikka tämä keskustelu tuntuu lipeävän sivuraiteille vastaan silti.
Netistä löytyi apu vian paikallistamiseen, toiselta keskustelufoorumilta. Ultimatevw.com sellaisilla sivuilla oli asiallista keskustelua, joita selaamalla vika löytyi.
Siis ABS valon syttymissyy löytyi niin yksinkertaisesta syystä kuin, akun päällä olevasta sulakkkeesta. Sulake hapettuu jolloin ylimenovastus kasvaa, eikä hydraulikkayksikkö saa riittävän suurta jännitettä. Akun päällä on sulakekotelo, jossa on kolme sulaketta, joista ulommainen on kyseinen sulake.
Merkkiliikkeitten asiantuntemuksesta täytyy ihmetellä, etteivät ne ymmärrä sähkösysteemien päälle mitään. Yrittävät vain rahastaa kuten tässäkintapauksessa vaihdattaa ohjausyksikön josta antoivat tarjouksen. Osa 770€ ja työ 158€, et sellaista touhua pörhöllä.
Niin minulla olisi nyt myynnissä kunnossaoleva hydraurikka yksikkö 1J0 614 117D
Käy Golfiin ja Boraan vuosimalleihin 1998 -2003 . Jos joku sellaisen haluaa ostaa niin laittaa tänne pyynnön.Oothan kysyny mitä mieltä Pörhö on turhista asennuksista ja osista?
Tuossa kertomassani tapauksessa Hämeenlinnan silloinen Autokuvio hyvitti kaikki maksut joten remppa oli loppujen lopuksi ilmainen, vaikkakin seisontapäiviä autolle tuli...
Kunnan kuluttajaneuvojallakin voisi olla tohon jotain sanottavaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812