tänään toinen lenkkki karhun uudella pitopohjalla Kontiolahden jääladulla,keli aamulla -1 latu hyvässä kunnossa,mutta sellainen missä olisi pitänyt olla liisteri alla,niin pito oli täydellinen sekä luisto.
Tässä sukset kuntohiihtäjälle ainakin ongelma keliile,ei tarvitse liisterin kanssa pelata
karhun pitopohjat
48
8203
Vastaukset
- kkk123
millä olet käsitelyt pitoalueen?
- kettunen kaino
en millään, on tehtaan jäljiltä,sanoivat että kun likaantuu niin voiteen poisto aineella
puhdistus,minä hiihtelen niillä nyt ja voin kertoa kokemuksia jos ketä kiinnostaa
- maksaa
tuollaset pitopohjasukset?
- pohjapito--:--
on helppo tehdä itse,sopiva pari ja hiomapaperikäsittely.
seinäpito on takuuvarma,myynnissä olevat pitopohjat on periaatteessa sama asia mutta rahat pois-käsite toimii taas kerran. - heiskanen kaino
tänään latu oli aika jauheinen ei jäässä pakkasta 1-2 astetta hyvä pito oli mutta siinä missä luistelu
hiihtäjä oli potkinut lunta ladulle niin siinä kohtaan lipsu muutaman kerran
suksia on kahta mallia ja se parempi kuule maksaa kaupassa alle parisataa
en tiedä tarkkaa hintaa kun en ole kysynyt,koska saan sain tehtaalta testi sukset - kainon veli
heiskanen kaino kirjoitti:
tänään latu oli aika jauheinen ei jäässä pakkasta 1-2 astetta hyvä pito oli mutta siinä missä luistelu
hiihtäjä oli potkinut lunta ladulle niin siinä kohtaan lipsu muutaman kerran
suksia on kahta mallia ja se parempi kuule maksaa kaupassa alle parisataa
en tiedä tarkkaa hintaa kun en ole kysynyt,koska saan sain tehtaalta testi suksettäällä satoi alkuviikon vettä,eli latu meni ihan jäälle,eilen oli murskattu pinta ja sitten latukoneella
ajettu,eli minun mielestä latu oli sellainen jäähile latu,mutta ihan hyvässä kunnossa.
Suksen pito ei ollut ihan täydellinen,mutta hyvä kuintenkin hiihtää,nyt oli pakkasta -2
luisto oli hyvä mutta tällä kelillä kyllä pitää luistaa joka suksi - kainon veli
kainon veli kirjoitti:
täällä satoi alkuviikon vettä,eli latu meni ihan jäälle,eilen oli murskattu pinta ja sitten latukoneella
ajettu,eli minun mielestä latu oli sellainen jäähile latu,mutta ihan hyvässä kunnossa.
Suksen pito ei ollut ihan täydellinen,mutta hyvä kuintenkin hiihtää,nyt oli pakkasta -2
luisto oli hyvä mutta tällä kelillä kyllä pitää luistaa joka suksitänään aamulla pakkasta -5 mutta hiihdon aikana lauhtu vähän
latu huippu kunnossa näytti että oli laitettu lunta ja oli tehty 900 m lisä lenkkiä
suksi pelasi hyvin ja luisti hyvin. - kainon serkku
kainon veli kirjoitti:
tänään aamulla pakkasta -5 mutta hiihdon aikana lauhtu vähän
latu huippu kunnossa näytti että oli laitettu lunta ja oli tehty 900 m lisä lenkkiä
suksi pelasi hyvin ja luisti hyvin.mutta sitten alkoi ongelmat ja niitä ei kauppiaskaan ratkaissut.
Karhulla on kaino tapa mainostaa tätä suksea, jo neljäs keksijäkin ilmoittautui viimeviikola Optigripin luojaksi Etelä-Saimaassa!! Viime vuonna yksi Mikkelistä jne. Harva tehtaanjohtaja sallisi tällaista - jos tuote toimisi.
- mäntyranta
Jollain on vihdoinkin lamppu syttynyt, kun ovat ymmärtäneet levittää tämän pitoaineen koko suksen pohjalle, eikä vain suksen keskelle. Puusuksiaikaan sukset voideltiin myös kärjestä kantaan samalla pito-/luistovoiteella.
- raja-ukko
taidat käsittää väärin tuon pitopohjan,kyllä se on vieläkin keskellä tuo pitoalue.
- mäntyranta
raja-ukko kirjoitti:
taidat käsittää väärin tuon pitopohjan,kyllä se on vieläkin keskellä tuo pitoalue.
Miten sinä käsittäisit oheiset viestit. Lainasin ne toiseslta keskustelupalstalta.
"Pinnoitetta Centrassa on tasaisesti koko matkalla, Spectrassa kärki ja kanta on pinnoitettu kevyemmin, joten suksi luistaa hieman paremmin."
"Pidon kannalta jalkavuudella ei ole juuri mitään merkitystä." - raja-ukko
mäntyranta kirjoitti:
Miten sinä käsittäisit oheiset viestit. Lainasin ne toiseslta keskustelupalstalta.
"Pinnoitetta Centrassa on tasaisesti koko matkalla, Spectrassa kärki ja kanta on pinnoitettu kevyemmin, joten suksi luistaa hieman paremmin."
"Pidon kannalta jalkavuudella ei ole juuri mitään merkitystä."se onkin sitten tuollainen suksi;ok:
- Classic7
mäntyranta kirjoitti:
"Pidon kannalta jalkavuudella ei ole juuri mitään merkitystä."Karhun kaveri selitti, että pitoalueella on vahvemmin pinnoitetta. Luistoalueilla on ohut pinnoite, jonka on tarkoitus kulua pois hiihtämällä. Luisto paranee hiihtämällä.
- kainon serkku
Classic7 kirjoitti:
Karhun kaveri selitti, että pitoalueella on vahvemmin pinnoitetta. Luistoalueilla on ohut pinnoite, jonka on tarkoitus kulua pois hiihtämällä. Luisto paranee hiihtämällä.
että Karhulla ei kukaan ymmärrä mistä tulee luisto ja mistä pito. Luisto paranee hiihtämällä - kun ei alkuuun luista. Nokka kun nousee, niin pyrstö tarttuu.
- kilpuri
kainon serkku kirjoitti:
että Karhulla ei kukaan ymmärrä mistä tulee luisto ja mistä pito. Luisto paranee hiihtämällä - kun ei alkuuun luista. Nokka kun nousee, niin pyrstö tarttuu.
älkää haukkuko jos ette ole hiihtäneet kyseisillä suksilla
ne pitopohja sukset on tehty kunto hiihtäjälle ja tavallinen
hiihtäjä pärjää niillä aivan varmasti.
Ja kilpasukseen se tehdään vain tilauksesta-
Ja Karhulla on yksi parhain suksen asiantuntija joka on
kehittänyt tämä uudet kilpa mallit.
Kaikissa testeissä Karhun sukset pärjäsivät muita merkkejä
vastaan kun syksyllä Pohjoisessa olivat koe hiihdossa
Ei pidä kirjoittaa ihan mitä sattuu jos ainakaan ei tiedä asioita - kainoserkku
kilpuri kirjoitti:
älkää haukkuko jos ette ole hiihtäneet kyseisillä suksilla
ne pitopohja sukset on tehty kunto hiihtäjälle ja tavallinen
hiihtäjä pärjää niillä aivan varmasti.
Ja kilpasukseen se tehdään vain tilauksesta-
Ja Karhulla on yksi parhain suksen asiantuntija joka on
kehittänyt tämä uudet kilpa mallit.
Kaikissa testeissä Karhun sukset pärjäsivät muita merkkejä
vastaan kun syksyllä Pohjoisessa olivat koe hiihdossa
Ei pidä kirjoittaa ihan mitä sattuu jos ainakaan ei tiedä asioitaEilen Karhun suksia testasi Marja-Liisan serkku, jolla on myös meriittejä vaikka muille jakaa. Optigripit olivat kärestä kantaan jäässä ja paksussa sellaisessa, ei missään nanolukemissa, lähes tuumamitoituksessa.
Kyseisen suksen osalta kehitys on kulkenut täyden ympyrän - muovikauden puusuksi, luistaa ja toimii samalla tavalla. - kilpuri
kainoserkku kirjoitti:
Eilen Karhun suksia testasi Marja-Liisan serkku, jolla on myös meriittejä vaikka muille jakaa. Optigripit olivat kärestä kantaan jäässä ja paksussa sellaisessa, ei missään nanolukemissa, lähes tuumamitoituksessa.
Kyseisen suksen osalta kehitys on kulkenut täyden ympyrän - muovikauden puusuksi, luistaa ja toimii samalla tavalla.Eipä olla Kontiolahden jääladulla saatu jäätymään yhtään kertaa
ja pitopohjilla on hiihdetty siellä paljon,joka kelillä - kainoserkku
kilpuri kirjoitti:
Eipä olla Kontiolahden jääladulla saatu jäätymään yhtään kertaa
ja pitopohjilla on hiihdetty siellä paljon,joka kelillähiihti. Ja Karvosen Akilla oli hopeannäköistä pitoa tosimukavasti jäässä.
- taplah
raja-ukko kirjoitti:
Kyllä uudessa nanogripissä suksen pohja on koko matkalta samanlainen, ainakin Peltosen pitopohjassa joilla olen hiihtänyt yli 200 km ja toimivat erinomaisesti.
- voitelija
kainoserkku kirjoitti:
hiihti. Ja Karvosen Akilla oli hopeannäköistä pitoa tosimukavasti jäässä.
Tuolla ylhäällä oleva *pitpohjan pituus*-artikkeli.Kirjoitin sinne Karhun Optigrip asiaa
otsikolla : karhua. Totean vain tännekin sen, että kyseessä on todella hyvä keksintö,
olen hiihdättänyt kyseistä suksea nyt jo kohtalaisen paljon ja palaute on ollut 99,9%
pelkäästään hyvää. - Outsis
kainoserkku kirjoitti:
Eilen Karhun suksia testasi Marja-Liisan serkku, jolla on myös meriittejä vaikka muille jakaa. Optigripit olivat kärestä kantaan jäässä ja paksussa sellaisessa, ei missään nanolukemissa, lähes tuumamitoituksessa.
Kyseisen suksen osalta kehitys on kulkenut täyden ympyrän - muovikauden puusuksi, luistaa ja toimii samalla tavalla.Toivottavasti ei hätäilty ja hiihdetty lämpimillä suksilla. Käyttöohjeet kannattaa lukea vaikka olisikin hiihtäjäkonkari.
- Sub4
Selailin juuri uutta Hiihto -lehteä ja siinä oli asiantuntevan oloinen testi pitopohjista. Karhu ei pärjännyt Fisserin ja Madhussenin suksille. Kannattaa sekata ennen kuin lähtee kauppaan. Lehden voi tilata juoksijan verkkokaupasta (juoksija-lehti.fi).
- JääKarhunen
oli TAAS maailman pöllöin testi Fischer maksaa n. 500e (kilpasuksi) Karhulta harrastelijan suksi hinta n. 130-150e tästä voi jo tyhmempikin päätellä kumpikohan voisi olla parempi? Miksi Karhulta ei ollut testissä Volcan (kilpasuksi) pitopohja?
- yksi kaveri
Olen hiihtänyt alkutalvesta Fisserin pitopohjilla (kilpuri).Havaintoni mukaan suksi toimii erinomaisesti o-kelin liippaladusta märkään liisterikeliin.Samoin räntäkelillä pelittää hyvin,joskin ko. kelin kokeilut ovat jääneet vähiin räntäkelien vähäisyydestä johtuen.
Pitoalueen olen karhentanut n:o 100 hiekkapaperilla karhennussuuntaa muutellen kelin mukaan.
Tämä suksi vaatii potkun latuun, eikä käy ns. "lipsuttelijoille".
Peltosen pitopohja on lähipäivinä käytössäni.En ole päässyt vielä kokeilemaa sitä,mutta havaintojeni mukaan suksi sopii "hissukseen hiihtäville eli lipsuttelijoille"(termi ei ole hyvä,mutta ymmärtänette millaista hiihtäjää tarkoitan).
Muutaman viikon päästä olen viisaampi Peltosten suhteen. - taustatietoa
yksi kaveri kirjoitti:
Olen hiihtänyt alkutalvesta Fisserin pitopohjilla (kilpuri).Havaintoni mukaan suksi toimii erinomaisesti o-kelin liippaladusta märkään liisterikeliin.Samoin räntäkelillä pelittää hyvin,joskin ko. kelin kokeilut ovat jääneet vähiin räntäkelien vähäisyydestä johtuen.
Pitoalueen olen karhentanut n:o 100 hiekkapaperilla karhennussuuntaa muutellen kelin mukaan.
Tämä suksi vaatii potkun latuun, eikä käy ns. "lipsuttelijoille".
Peltosen pitopohja on lähipäivinä käytössäni.En ole päässyt vielä kokeilemaa sitä,mutta havaintojeni mukaan suksi sopii "hissukseen hiihtäville eli lipsuttelijoille"(termi ei ole hyvä,mutta ymmärtänette millaista hiihtäjää tarkoitan).
Muutaman viikon päästä olen viisaampi Peltosten suhteen.Jos joku väittää että hiomapaperilla saa Optigripin tai Nanogripin vertaisen, niin tehkööt itse suksetkin ( ja monot). Olen hiihtänyt Karhun vermeillä vuoden ja toimii. Huom. EI KILPASUKSIIN eikä kateellisille karjalaisille. Kuntohiihtäjät oikea kohderyhmä.
Uudet keksinnöt (OPTI ja NANO) on Matti Järvisen tuotantoa (Startin Jukka Järvinen on ko. keksijän veli).
Tälläkin palstalla usein kirjoitellut, vpk Kinnunen, tekee vastaavaa, tuskin tehdasvalmiina. - Raspi
taustatietoa kirjoitti:
Jos joku väittää että hiomapaperilla saa Optigripin tai Nanogripin vertaisen, niin tehkööt itse suksetkin ( ja monot). Olen hiihtänyt Karhun vermeillä vuoden ja toimii. Huom. EI KILPASUKSIIN eikä kateellisille karjalaisille. Kuntohiihtäjät oikea kohderyhmä.
Uudet keksinnöt (OPTI ja NANO) on Matti Järvisen tuotantoa (Startin Jukka Järvinen on ko. keksijän veli).
Tälläkin palstalla usein kirjoitellut, vpk Kinnunen, tekee vastaavaa, tuskin tehdasvalmiina.Ei hiomapaperilla ehkä saa vastaavaa, en ole kokeillut vielä tämän päivän kaupallisia pitopohjia. Taatusti ne Opti- ja Nano-sukset ovat hyvät laajalla kelialueella. Hiekkapaperikäsittelyllä kuitenkin voi vanhat vermeet saada käytännöllisiksi. Jos on jäänyt jonnekin lojumaan hieman löysiksi käyneet mutta muuten ok perinteisen sukset, ei muuta kuin 80-120 karkeaa hiomapaperia ja pitoaluetta karkeaksi.
- simo45
Raspi kirjoitti:
Ei hiomapaperilla ehkä saa vastaavaa, en ole kokeillut vielä tämän päivän kaupallisia pitopohjia. Taatusti ne Opti- ja Nano-sukset ovat hyvät laajalla kelialueella. Hiekkapaperikäsittelyllä kuitenkin voi vanhat vermeet saada käytännöllisiksi. Jos on jäänyt jonnekin lojumaan hieman löysiksi käyneet mutta muuten ok perinteisen sukset, ei muuta kuin 80-120 karkeaa hiomapaperia ja pitoaluetta karkeaksi.
tänään oli latu hyvässä kunnossa mutta perinteisen latu aika kostea
mutta suksi pelasi tosi hyvin eli täysi pito.
Oman kokemuksen mukaan suksi pelaa hyvin kostealla ladulla - Kainon veli
simo45 kirjoitti:
tänään oli latu hyvässä kunnossa mutta perinteisen latu aika kostea
mutta suksi pelasi tosi hyvin eli täysi pito.
Oman kokemuksen mukaan suksi pelaa hyvin kostealla ladullaItse olen hiihdellyt Karhun Spectroilla Kontiolahdella kymmenkunta kertaa. Mitä surkeampi keli, sitä varmemmin toimii. Ns. ässänousu tullut joka kerta suorilla ylös. Luistossa kyllä hieman häviää vesikelin/nolla-liippa sivakoille. Joten tuskin noilla harva esim. Finlandiaa hiihtää, edes sijoilla ynnämuut. Mutta eipähän tartte joka kerta arpoa liistereitä pohjiin, kun kelit on mitä sattuu.
Mutta mitenkähän toimii luonnonlumella esim. -10 kelissä. Näinköhän luistavat mihinkään.. - ------
Kainon veli kirjoitti:
Itse olen hiihdellyt Karhun Spectroilla Kontiolahdella kymmenkunta kertaa. Mitä surkeampi keli, sitä varmemmin toimii. Ns. ässänousu tullut joka kerta suorilla ylös. Luistossa kyllä hieman häviää vesikelin/nolla-liippa sivakoille. Joten tuskin noilla harva esim. Finlandiaa hiihtää, edes sijoilla ynnämuut. Mutta eipähän tartte joka kerta arpoa liistereitä pohjiin, kun kelit on mitä sattuu.
Mutta mitenkähän toimii luonnonlumella esim. -10 kelissä. Näinköhän luistavat mihinkään..Onko jollakin tietoa mistä karhun spectraa saa oulun suunnalta?
- hihittelijä
------ kirjoitti:
Onko jollakin tietoa mistä karhun spectraa saa oulun suunnalta?
tuli kolmessa päivässä
- -------
hihittelijä kirjoitti:
tuli kolmessa päivässä
No häijäältä tilais mutta sieltäkin on loppu. Oulusta ei löytynyt mistään. Jos jollakin on tietoa mistä noita löytyis heti hyllystä, niin vinkkiä kehiin. Ja mielellään oulu-rovaniemi väli tai vaikka muualta jos löytyy.
- auli pökkelö
------- kirjoitti:
No häijäältä tilais mutta sieltäkin on loppu. Oulusta ei löytynyt mistään. Jos jollakin on tietoa mistä noita löytyis heti hyllystä, niin vinkkiä kehiin. Ja mielellään oulu-rovaniemi väli tai vaikka muualta jos löytyy.
kaveri oli toissa viikolla Ylläksellä niin olivat Levillä käynneet
niin siellä oli ollut,mutta en tiedä missä kaupassa - --------
auli pökkelö kirjoitti:
kaveri oli toissa viikolla Ylläksellä niin olivat Levillä käynneet
niin siellä oli ollut,mutta en tiedä missä kaupassaJos oot yhteyksissä häneen niin voisitko kysyä missä liikkeessä niitä oli ollut?
- hihittelijä
------- kirjoitti:
mulle sanottiin että viikolla 50 tulee suksia, vaan kolmessa päivässä oli oulussa sukset
- -----
hihittelijä kirjoitti:
mulle sanottiin että viikolla 50 tulee suksia, vaan kolmessa päivässä oli oulussa sukset
Ei oo vielkään löytynyt mistään spectraa hyllystä. Häijääseen oli yhteyksissä mutta sinne ei ollut vielä tullut uutta erää. Aika kummalliselta tuntuu ettei missään liikkeessä kyseistä suksea oo hyllyssä myynnissä. Centraa on ollut muutamassa paikassa.
- spectra
Jooo kyllä on pelit näin kuntohiihtäjälle .pakkasta -3 ja luisti ihan tarpeeksi hyvin.On tullut hiihdeltyä 15v luistelua ja hankin siksi noi koneet.Jotta tulis lajiin vaihtelua .Parikymppiä vetelin ja kokeilin piruuttani myös Kontiolahden s-nousua ,suorilla sai vedellä ylös joka kerta.Edelliset karhut oli mulla ne cubixit vai mitkä lie,pyöreät luistelusukset 10v sitten ja vannoin että myös viimeisetkarhut,ne ei toimineet milloinkaan.Mutta nyt kyllä pitää takki kääntää.Kun vain tulis luonnonlumet pääsis revittelemään.
- mitä tehdä
Onko noissa optigripeissä kaikissa, normi suksista poikkeava profiili, ku omat tilaamani on ainakin hyvin lerput, mun toisiin pertsan suksiin verrattuna!
En kyllä välttämättä kauppais noita joka kelin suksena. Parin pakkaslenkin (n 15 astetta.) jälkeen ainakin itse hieman pettynyt. Ei saanut kyllä kovinkaan hyvää pitoa. Kannattaako odotella ilman lämpenemistä ja kokeilla vai palauttaa suosiolla kauppaan. Pääasiassa ostin kyllä sukset liisteri kelejä ajatellen, mutta.... - -hiihtäjä-
mitä tehdä kirjoitti:
Onko noissa optigripeissä kaikissa, normi suksista poikkeava profiili, ku omat tilaamani on ainakin hyvin lerput, mun toisiin pertsan suksiin verrattuna!
En kyllä välttämättä kauppais noita joka kelin suksena. Parin pakkaslenkin (n 15 astetta.) jälkeen ainakin itse hieman pettynyt. Ei saanut kyllä kovinkaan hyvää pitoa. Kannattaako odotella ilman lämpenemistä ja kokeilla vai palauttaa suosiolla kauppaan. Pääasiassa ostin kyllä sukset liisteri kelejä ajatellen, mutta....Jos joku haluaa ostaa uudet karhu spectra optigripit niin ei muutakuin tarjousta kehiin.
- vtk=
-hiihtäjä- kirjoitti:
Jos joku haluaa ostaa uudet karhu spectra optigripit niin ei muutakuin tarjousta kehiin.
Hiihtäjä .. laitappa tarkempaa tietoa Spectroista. Millainen pituus/paino suhde?
Myytkö omasi vai välitätkö muiden suksia? - -
-hiihtäjä- kirjoitti:
Jos joku haluaa ostaa uudet karhu spectra optigripit niin ei muutakuin tarjousta kehiin.
minkäläiset sulla myynnissä?
- hdt53
- kirjoitti:
minkäläiset sulla myynnissä?
Ihan näin vartta vasten pitää todeta että ainakin maalis-huhtikuun märillä laduilla, lämpötilan ollessa nollan molemmin puolin, niin Optigrip toimii todella hyvin. Siis tämä Karhun pitopohja, ja eiköhän se Peltosen vastaavakin ihan ok toimi.
eräänkin kerran olin hiihtämässä, pari astetta lämmintä ja pehmeä latu, niin ai helevetti että oli hyvä, pito oli täydellinen ja luistokin mahtava suoraan sanottuna. Sitä tunsi itsensä kovakskin menijäks kun suksi toimi loistavasti.
Että tässä nyt ootellaan että tulis lunta.
- Maratonhiihtäjä
Hei,
Minulle kävi Karhun pitopohjasuksilla yllättävä temppu. Oli uutta lunta ja keli noin nollassa. Toinen suksista jumitti, että lensin päistikkää ja koko poski seuraavana päivänä mustana ja otsalohko tärähti sukseen melkotavalla. Onko näissä suksissa myös näitä vaarallisia piirteitä. Tämä kävi kaksi kertaa melkein samassa paikassa. Olen pitkänmatkan kokenut hiihtäjä? Onko muille käynyt näin?- hiihtäjäkin
Ei ole käyny noin,kun en omista pitopojia.
Miksi ostatte niitä,nykyään ei edes vesikelillä tartte liistereiden kanssa värkätä,kun
laittaa roden silvergiallaa.joka on purkkivoidetta eli purkissa sekoitettuna valmiiksi
Keltaisen purkkivoiteen ja hopealiisteri. - tyristi
hiihtäjäkin kirjoitti:
Ei ole käyny noin,kun en omista pitopojia.
Miksi ostatte niitä,nykyään ei edes vesikelillä tartte liistereiden kanssa värkätä,kun
laittaa roden silvergiallaa.joka on purkkivoidetta eli purkissa sekoitettuna valmiiksi
Keltaisen purkkivoiteen ja hopealiisteri.joskus tuppaa silver gialla pehmeneen niin että on tosi vaikea laittaa purkista pohjaan....
- Kylmää terästä
tyristi kirjoitti:
joskus tuppaa silver gialla pehmeneen niin että on tosi vaikea laittaa purkista pohjaan....
Pitopohja on ainakin minulla toiminut mainiosti näillä viime aikojen keleillä. Uskoisin, että sekä liisterit että purkkivoiteet keräävät likaa, mutta sekä kaupallinen että karhentamalla itse tehty pitopohja on pelannut mukavasti.
Hiekkapaperi on vähän olosuhteista riippuen usein paras "voide" nolla- ja jopa plussakeleillä.
Suomi uskoo vähän liikaakin noihin voiteisiin. Avarakatseisuus saattaa tuottaa mukavia yllätyksiä.
- Monta on ihmeellistä
Kyllä minä vaan ihmettelen tätä asiaa. Minulla tuo suksi ei toimi lainkaan ja sama tuntuu vaivaavan muitakin noissa toisissa ketjuissa. Ja täällä kaikilla pelaa. Tuleeko sieltä tehtaalta erilaisia pareja myyntiin ??
- Kylmää terästä
Ilmeisesti on melko ratkaisevaa, onko suksien jäykkyys sopiva hiihtäjälle. Kaikki liikkeet eivät siis ole osanneet myydä oikeanlaisia pareja kuluttajille.
Lisäksi kun pitopohjasukset eivät pelaa joka säällä, vaikka jossain on niin sanottu, voi tulla pettymyksiä.
Joka tapauksessa pitopohjasuksien kehittäminen on oikea suuntaus. Voiteitten kanssa tuhraus on tyhmää ajankuluttamista.
- lyly ja kalhu
Niin, sepä se kun itsekään en itse asiassa ole edes kokeillut miten pitopohjasuksi toimii pakkaskelillä. Vain vesikelillä olen hiihdellyt pitopohjalla.
En pysty käsittämään että miten joku aine saa suksen pitämään niin hyvin, jos hyvin sattuu niin pitopohjalla pystyisi vaikka juoksemaan sukset jalassa Mount Everestille. Joskus tosin on käynyt niin että märkä lumi tarttuu pohjiin ja saa kävellä lenkin loppuun... mutta yleensä kyllä toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka983060GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24771