Vihastuttaa!!

XANA-75

Meidän uusperheen ongelma on mieheni lapset, jotka ovat meillä aina kun äitillä on menoja tai iltatöitä.
Siis viis sopimuksesta ja meillä sovituista menoista.
Ja kaiken kukkuraksi mies ei koskaan kerro poikkeamisista, joita on usein.
Jos meillä on ns.yhteinen viikonloppu miehen kanssa mutta exä tarttee lastenhoitajaa, kuulen tästä kun mieheni hakee lapset!!!!!!!!!!!!!

Tämä asia kärjistyi eilen, Miehen piti hakea lapset aamulla kymmeneltä meille päiväksi äiti hakee illalla. No, ei lapset tullukaan vaan ne haetaan klo 13 ja illalla kuulin, että haetaan klo 22. ja ovat tällä hetkelläkin meillä!!!!! Että tällaaasta.

Mitäs miehet ajattelis tilanteesta jos nainen käyttäytys samalla tavalla???

Ónko muilla sama tilanne? miten asia selvitetään?
Minä kerron omien lasteni menot ja tulot, pitääkö minun lopettaa se että toinen ymmärtää??

Tää on aika patti tilanne, vaikka rakastaa toista en voi ymmärtää hänen käyttäytymistä.

Please, Help. miten tilaannetta ruvetaan purkamaan...... ilman eroa ja jakuvia riitoja, jotka ovat "aina minun alotteesta ja minun aiheuttamia"

22

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasaverroin

Anna miehen maistaa omaa lääkettään. Ei muuten huomaa mitä tekee, ettei se niin itsestään selvää tai kivaa olekaan sen toisen osapuolen mielestä.

Ole erittäin yllättynyt jos jotain negatiivista kommentoi, sano että niinhän se on SINUNKIN lastesi kanssa, eli sehän on sit ihan ok kumminkin puolin, etukäteen kyselemättä ;)

• Essi-leena

Oikeesti joskus tuntuu, ett miehet sulkee korvansa kaikelta ympärillä tapahtuvalta että pääsee helpommalla. Mitäs niitä lapsia kasvattamaan kasvavat ihan itse!
        Tätä en tajua ovat minun mielestä välinpitämättömiä, turha on sitten syyttää koulua ja kavereita.......
        Kyllä se vastuu vanhemmilla on!

• wilma60

Ei lapset ole ongelma teidän perheessänne vaan eiköhän suurempi ongelma ole miehesi. Ei hänen ole mikään pakko suostua ottamaan lapsia aina kun ex sitä pyytää/vaatii. Jos miehesi tapaa lapsiaan säännöllisesti ja sovitusti niin se riittää. Ex järjestää lapsenvahdin menojensa ja iltavuorojensa ajaksi. Niin muutkin tekevät eikä edes tule mieleen pyytää ex:ää ottamaan lapset. Vaikea sanoa miten tilannetta rupeatte purkamaan sillä varmaan tässä vaiheessa miehen on vaikea muuttaa tyyliään. Keskustelua ja vielä kerran keskustelua, ei siinä mitään muuta keinoa ole.

• Älä valita tyhjästä

kun äiti on töissä! On täysin ääliömäistä viedä lapsia hoitoon, jos isä on vapaalla! Niin se äitikin hoitaa lapset silloin jos isä on töissä. Lasten hoito kuuluu molemmille vanhemmille. Ei isällä ole mikään oikeus luistaa.

Vietkö sinä lapset hoitoon vaikka lasten isä olisi vapaalla??

• wilma60

Kyllä minä vein lapsen hoitoon eron jälkeen sillä mistä ihmeestä minä isän vapaat tiedät. Meillä sovittiin, että isä tapaa lapsia silloin kun se hänelle sopii. Eli hyvin selvät ohjeet sain miten jatkossa lastenhoidon järjestän. Isä ei ole käytettävissä muulloin kun itse haluaa. Ei eron jälkeen lasten hoito jatku samalla tavalla kuin ennen eroa. Ja jos etävanhempi asuu vielä eri kaupungissa niin kyllä silloin lähivanhempi huolehtii lapsen hoidosta ihan kokonaan.

• Outoa käsittää
        wilma60 kirjoitti:

Kyllä minä vein lapsen hoitoon eron jälkeen sillä mistä ihmeestä minä isän vapaat tiedät. Meillä sovittiin, että isä tapaa lapsia silloin kun se hänelle sopii. Eli hyvin selvät ohjeet sain miten jatkossa lastenhoidon järjestän. Isä ei ole käytettävissä muulloin kun itse haluaa. Ei eron jälkeen lasten hoito jatku samalla tavalla kuin ennen eroa. Ja jos etävanhempi asuu vielä eri kaupungissa niin kyllä silloin lähivanhempi huolehtii lapsen hoidosta ihan kokonaan.

lapsosia ennemmin kuin omiaan? Niin jos sillä naisella oli omia? Eikö olis vähän outo juttu jos niin tekisis? Mitä lapsekin ajatelisi jos isä hoitaa ennemmin vieraita lapsia kuin heitä? Mahtaa miestä hävettää. Mä en enää sellasta miestä lasten isänä pitäisi.
        Ei tietenkään lapset sinne isän luo menisi vaan isä hoitaisi lasten omassa kotona.

• wilma60
        Outoa käsittää kirjoitti:

lapsosia ennemmin kuin omiaan? Niin jos sillä naisella oli omia? Eikö olis vähän outo juttu jos niin tekisis? Mitä lapsekin ajatelisi jos isä hoitaa ennemmin vieraita lapsia kuin heitä? Mahtaa miestä hävettää. Mä en enää sellasta miestä lasten isänä pitäisi.
        Ei tietenkään lapset sinne isän luo menisi vaan isä hoitaisi lasten omassa kotona.

Ex-mieheni vaihtoi perhe-elämän kahden aikuisen vapaaseen elämään. Uudessa elämässä ei lapset ole rasitteena. Minun mielestäni isyys säilyy vaikka ero tulisi. Lapsille isä on tärkeä ja rakas, kaikesta huolimatta. En minä halua rikkoa isän ja lasten välejä vaan kannustaa isää tapaamaan lapsiaan mahdollisimman usein. Koti on nyt lasten ja minun koti enkä haluaisi että isä tulee tänne lapsia hoitamaan. Jos lapset asuisi isällään ja minä "hoitaisin" lapsia niin kyllä minä mieluummin hoitaisin lapset omassa kodissani enkä menisi heitä isän ja uuden puolison kotiin hoitamaan.

kun elämä olisikin noin yksinkertaista.
        Kunkan monessa kuviossa tuo mainitsemasi isä hoitaa jos äiti on töissä toimii.
        Ei ainakaan minulla, miehelläni eikä kenelläkään eronneella tutulla.

• Tiukka tahti meillä
        ******* kirjoitti:

kun elämä olisikin noin yksinkertaista.
        Kunkan monessa kuviossa tuo mainitsemasi isä hoitaa jos äiti on töissä toimii.
        Ei ainakaan minulla, miehelläni eikä kenelläkään eronneella tutulla.

kun laittaa sen toimimaan! Niin yksinkertaista se on.

• ***'

uusperheen ongelma ei ole miehesi lapset, kuten kirjoitit vaan miehesi käytös.
      Tee sille selväksi, että jos se meinaa olla sinun kanssasi samaa perhettä se ei saa kävellä
      sinun ylitsesi päätöksissään.
      Minulla oli aikaisemmin vähän sama juttu, miehen lasten tuloista ja menoista sovittiin keskustelematta
      minun kanssani. Sitten nostin kissan pöydälle ja ilmoitin etten hyväksy moista. Nyt sieltä suunnasta voi tulla ehdotuksia, joista me miehen kanssa keskustellaan ja päätetään miten toimitaan YHDESSÄ.
      Vaadi samaa !

Tsemppiä !!!

• En vaan käsitä, että mikä uusPERHE se on, jossa lapset eivät voi tulla ja mennä ja kokea olevansa aina tervetulleita ja rakkaita. Outoo.

Teidän uusPERHE -vaimojen pitäis miettiä, että kai se nyt vanhempien tehtävä on olla kotona. Jos on menoja kylään tai lontooseen, niin sellaiset asiat kai sujuu puhumalla. En ymmärrä. En ymmärrä.

Ihme vääntämistä ja kääntämistä teillä tuntuu olevan. Häipykää niistä uusPERHEISTÄNNE jos on hankalaa ymmärtää, että lapsi on etusijalla. Aina.

M

• Yksinkertaista
        marmarxx kirjoitti:

En vaan käsitä, että mikä uusPERHE se on, jossa lapset eivät voi tulla ja mennä ja kokea olevansa aina tervetulleita ja rakkaita. Outoo.

Teidän uusPERHE -vaimojen pitäis miettiä, että kai se nyt vanhempien tehtävä on olla kotona. Jos on menoja kylään tai lontooseen, niin sellaiset asiat kai sujuu puhumalla. En ymmärrä. En ymmärrä.

Ihme vääntämistä ja kääntämistä teillä tuntuu olevan. Häipykää niistä uusPERHEISTÄNNE jos on hankalaa ymmärtää, että lapsi on etusijalla. Aina.

M

häipyä kun pelisäännöt sovitaan.
        Ja sääntö 1 on; meidän perheessä ei eletä kummankaan ex:n pillin mukaan !

• Äiti, äitipuoli
        marmarxx kirjoitti:

En vaan käsitä, että mikä uusPERHE se on, jossa lapset eivät voi tulla ja mennä ja kokea olevansa aina tervetulleita ja rakkaita. Outoo.

M

ihmeessä meidän pitäisi hypätä ex:mme pillin mukaan.
        Pelisäännöt on sovittu ja sinne Lontooseen voi mennä silloin kun lapset ovat etävanhemmallaan
        SOVITUN mukaisesti.

• sinimaaria41
        marmarxx kirjoitti:

M

ja ovat siellä kirjoilla.

Perheessämme vierailee mieheni lapsi, mutta ei hän asu luonamme..eikä häntä lasketa perheeseemme
        kuuluvaksi jäseneksi.
        On lapsi toki tervetullut, kun täällä on..mutta meillä on oman perheen kuviot,omat työmme..joten ei
        vaan aina ole mahdollista lasta luoksemme ottaa jos/kun käsky käy.
        Pitäisi kunnioittaa myös meidän perheemme tapoja, ei sitä kukaan ulkopuolinen voi määrätä miten tulisi asiat hoitaa.

Jokainen eronnut tietää että enää ei vaan voi vaatia ex-kumppania olemaan käytettävissä 24h vrk.ssa,7 pvänä. viikossa.
        Etenkin,kun on itse mennyt uuteen suhteeseen...silloin pitää hoitaa/järjestää asiat oman UUSperheen kesken.

Lastenhoitpalveluita saa sitten sovitusti hankkia muualta, kun itse sellaista tarvitsee.

• toki

tunteesi ja ärtymyksesi siitä, että suunnitelmat menevät jatkuvasti uusiksi.
      Mutta en voi ymmärtää ajatusta siitä, että isä on "lapsenvahti"? Eikö hän ole lasten toinen vanhempi?
      Kyllä meillä hoidetaan niin omat kuin toisen lapset puolison työvuoron ajan, eikä sitä kukaan ole ihmetellyt! Tosin meillä kaikki lapset asuvat meidän kanssa. Sitäkin olen joskus miettinyt, että kuinka te ihmiset sopeutuisitte siihen, että puolisonne lapset jostakin syystä muuttaisivatkin kokonaan etävanhemmalleen? Esim. lähivanhemman kuoleman vuoksi! Kun tuntuu, että se joka toinen vkl:kin on vaikea kestää "vieraita pentuja..."

Myönnän, että joskus olisi minustakin kiva olla ihan kahdestaan mieheni kanssa, tai edes niin, että paikalla olisi vain meidän oikeasti yhteiset lapset, mutta kai sekin aika joskus koittaa...
      Uusperheess'ä hankalaa on se, ettei sitä kahdenkeskistä aikaa ole välttämättä ollut koskaan, edes silloin seurustelun alussa. Ydinperheissä vanhemmat ovat saaneet olla kaksistaan ainakin sen 9 kuukautta =)

• tasapeli

Heh heh, riippuu aina mistä näkökulmasta kirjoitetaan. Niin vain muutamien äitylienkien kirjoituksia, joissa kirjoittavat suoraan, etteivät ole lasten isien käytössä olevia lastenvahteja. Ihan näillä sanoilla. Isän on syytä olla "käytettävissä" kun on sovittu viikonloppu, lasten äiti ei lapsia niinä viikonloppuina hoida, vaikka olisi isukki kipsi jalassa sairaalassa. Isukin on hommattava lastenvahti ellei itse omasta jälkikasvustaan pysty huolehtimaan. Eikös päde puolin ja toisin????......

• I<3 nyxä
        tasapeli kirjoitti:

Heh heh, riippuu aina mistä näkökulmasta kirjoitetaan. Niin vain muutamien äitylienkien kirjoituksia, joissa kirjoittavat suoraan, etteivät ole lasten isien käytössä olevia lastenvahteja. Ihan näillä sanoilla. Isän on syytä olla "käytettävissä" kun on sovittu viikonloppu, lasten äiti ei lapsia niinä viikonloppuina hoida, vaikka olisi isukki kipsi jalassa sairaalassa. Isukin on hommattava lastenvahti ellei itse omasta jälkikasvustaan pysty huolehtimaan. Eikös päde puolin ja toisin????......

pätee kyllä.Isä toimii tarvittaessa lapsenvahtina,ehtiessään ja pystyessään.Minä voin joustaa tapaamisissa,toimia isän viikonloppuisin "lapsenvahtina".
        Ja yllätys:
        Myös isän naisystävä HALUAA osallistua lapsen hoitoon,ihan vapaaehtoisesti! Lapseton,nuori nainen,joka ymmärtää että lapsi on olemassa ja haluaa osalliseksi lapsen läheispiiriä.
        Toivoisin että ex kävisi joskus lukemassa tätä keskustelupalstaa,jotta ymmärtäisi miten harvinaisen hienossa tilanteessa kaikki olemme!

• sinimaaria41
        I<3 nyxä kirjoitti:

pätee kyllä.Isä toimii tarvittaessa lapsenvahtina,ehtiessään ja pystyessään.Minä voin joustaa tapaamisissa,toimia isän viikonloppuisin "lapsenvahtina".
        Ja yllätys:
        Myös isän naisystävä HALUAA osallistua lapsen hoitoon,ihan vapaaehtoisesti! Lapseton,nuori nainen,joka ymmärtää että lapsi on olemassa ja haluaa osalliseksi lapsen läheispiiriä.
        Toivoisin että ex kävisi joskus lukemassa tätä keskustelupalstaa,jotta ymmärtäisi miten harvinaisen hienossa tilanteessa kaikki olemme!

Itse oon sitä mieltä ollut aina että jos oikeesti ajattelee lapsensa parasta,unohtaen oman itsekkyytensä, nuo tapaamisasiatkin sujuu vaivattomasti.

Mutta jos vielä vuosien jälkeenkin lähivanhempi riitelee,eikä hyväksy ex-suhteensa vaimoa...kasvokkainkaan tuo ex ei suostu kohtaamaan..vaan juoksujalkaa pakenee paikalta(ex-suhteensa vaimon nähtyä)..miten nuo tapaamiset vois ikinä alkaa sujumaankaan.

Sitten kun lapsi on lähivanhemmalle palautettu, alkaa soittorumba exältä joka haukkuu ja nimittelee exänsä vaimoa.Ei reilu, eikä ees fiksua.Etenkin kun lapsella oli jälleen ollut kiva viikonloppu luonamme.

Ja tämä vaimo oli aivan sinkku,joka tapasi samassa tilanteessa olevan miehen...se ex itse lähti toisen miehen matkaan..mistä lie siis moinen,vuosia jatkunut kauna ja katkeruus?

• n+2

En ole uusperheessä, vaan vasta sellaista suunnittelen, joten voipa olla, ettei tästä apua ole. Vastaanpa kuitenkin.

Omat lapseni obvat luonani suurimman osan aikaa. Eihän heidänkään menoja aina tiedetä, esim. milloin menevät kaverille. Miesystäväni lapset ovat hänellä tällä hetkellä viikko-viikko-systeemillä. Jos muutamme joskus yhteen, ajattelen, että kaikki lapset ovat osa perhettä. Perheeseen kuuluu oikeus tulla kotiin, jos siltä tuntuu tai niin on sillä hetkellä parempi (kuin esimerkiksi lastenhoitajan kanssa). Sitten varattaisiin pakkaseen ruokaa, että voi sieltä napata ylläripyllärtilanteessa. Ja kaikki lapset kuljetellaan tarvittaessa mukana sinne minne mennään. Olen itse ollut ns. uusiolapsi isäni perheessä ja koin sen itselleni tärkeäksi ja arvokkaaksi, että taisin olla 20v. kun ensimmäisen kerran minulle sanottiin, että ei nyt käykään, että tulet meille kylään silloin(pitkä välimatka), sillä olemme ajatelleet olla joulun ulkomailla. Sitä ennen heidän perheensä lähtiessä esimerkiksi kiertämään Eurooppaa autolla, tuli minullekin 17v. etälapselle pyyntö tulla mukaan. No enhän sitten useinkaan enää lähtenyt, mutta se kutsu oli arvokas ja tärkeä.

Lapsiperheessä jos on erityinen, meno, niin sovitaan lapsille hoitopaikka etukäteen mummille, kummille tai äidille juuri sille illalle (vaikka olisi äidin vuoro muutenkin). Ei lapsiperheessä kuitenkaan kovin usein mihinkään ilman lapsia pääse. Oletkohan sinä lapseton ja jotenkin sellainen kotikeskeinen elämä tuntuu tylsältä? Miehelle se ehkä on oletusarvo, monelle lapselliselle voi olla itsestäänselvää, ettei viikolla voi niin menneä ja tulla. Oletko ajatellut sitä niin, että on hienoa, että mies on aktiivisesti läsnäoleva ja turvallinen isä lapsilleen ja oletettavasti, olisi sitä siis myös sinun lapsillesi aikanaan? Että jos aikuisten asiat olisivat tärkeämpiä, olisit sittena ikanaan itse yksin vastuussa lasten arjesta, kun mies vaan jatkaisi sinkkuihmisen elämää lapsista huolimatta.

Kun muiden toimintaa (miehen, lasten äidin) on kovin vaikea muuttaa, ehdotan siis, että muutat omaa näkökulmaasi. Jos ajattelet, että teillä on lapsiperhe, jossa lapset ovat kätevästi välillä äidillään ja silloin teillä on kahdenkeskistä aikaa, pääset paljon mielekkäämpään tilanteeseen.

Vielä ps. omat lapseni käyvät isällään vain joka toinen vkl hyvin sovitusti, mutta parhaimmillaan isyys olisi kyllä enemmän lasten tarpeiden mukaan määräytyvää eikä isän muiden kiireiden.

• tes

Mulla melkein sama tilanne ja tässä koitan saada asioita selväksi myös toiselle eli miehelleni mutta saa nähä miten käy...ja miehen lapsi ei ees kunnioita mua yhtään niin en tajua miten saan sen tajuamaan. Minusta ei ole kiva häntä meille ottaa kun sen käytös mua ja poikaa kohtaan on ihan kauheesta...yhteisii ei ole enkä tiedä haluanko ees jos meillä ei tilanne muutu...tarkemmin voin sitten kertoo jos tarpeen.

• yksi_ratkaisu

Meillä aivan sama juttu. Tiedän yleensä vasta kotioven avatessani, että miehen lapsukaiset ovat meillä. Ja kun ovat meillä, en saa tiedustella, milloin lähtevät. Siitä nousee hirvee haloo; kyselen muka koska en pidä heistä ja haluan hedän lähtevän. Tämä pitää osittain paikkansa, mutta ennen kaikkea käytännön asiat, ts ruokahuolto ja normaali elämän suunnittelu kiinnostavat minua kanssa. Ei meidän parhaat ystävämmekään tulla tupsahda meille päiviksi, istuen yhtäkkiä sohvalla.Itse ratkaisin asian siten. että minulla nyt oma asunto myös. Saatan ilmoittaa ex tempore, että olenkin siellä yötä. Tämä on tuonut itselleni rauhaa ja mahdollistanut sen, että tarvittaessa voin olla aivan rauhassa koko viikonlopun, mikäli näin parhaaksi näen.

• onnen ydin perhe

Vaikka on tosi vanha aloitus 09, niin en voi olla tarttumatta aiheeseen.

Onneksi meillä ei koskaan miehen naikkoset päässeet meille noin tuolla lailla sotkemaan ja haukkumaan meidänl apsia,. Me kielsimme heti alussa että mies ei tuo naikkosia meille, eikä lastemme eteen emmehän mekään mne sitä naikkosta katsomaan. Olemme säästyneet paljolta pahlata ja ongelmilta kun naikkoset eivät ole päässeet meille lapsiamme pilaamaan ja m inun kanssani riitaa haastamaan... huh huh äitinä pidin huolen ettei mies tuo naikkosia meille syömään ja haukkumaan.

Olemme erittäin onnekkaita ja lapset sanovatkin että olen maailman paras äiti. Olisi järkyttävää jos vieras umpikiero naakka tulisi meille kotiimme sotkemaan. Siihen en antanut koskaan lupaa.

Eniten se mies kuitenkin kärsii kun antoi perhenrikojan rikkoa kotimme, luuli ehkä että otamme naikkosen meille, mutta väärin luuli,.Miksi jotkut ottavat miehen naikosen omaan elämään?

Me emme heitä tarvi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      19
      4276
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3184
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3087
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      43
      2388
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1206
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      216
      981
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe