Meidän rakas täyttää tänään 7 viikkoa ja kyselisinkin teiltä muilta joilla vauvat suurinpiirtein saman ikäisiä että kuinka paljon teidän vauvat nukkuvat? Kuinka monta tuntia putkeen? Yöllä? Onko teillä vielä mitään rytmiä tai pitäisikö edes vielä olla?
Kuinka paljon vauvanne on hereillä että jaksaa leikkiä ja olla lattialla tms?
Meillä ei oikeen ole mitään rytmiä varsinkaan päiväsaikaan. Yöllä syömiset on 23-01 maissa ja 02-04 maissa ja sitten aamulla. Päivällä menee välillä vähän miten sattuu varsinkin jos lähdetään vaunuilla ulos koska poika tykkää kovasti olla vaunuissa ja nukkuu silloin hyvin. Muutenkin on kova on poika nukkumaan. Söi tänäkin aamuna n. 5.30 maissa ja pikaset tankkaukset tuossa 8 maissa ja nukkuu edelleen, klo 12. Vaipan vaihdoin aamulla joten ehkä hyvä olla ja nukkua.
Olen paljon miettinyt tuota lattialla oloa ja siksi kysynkin että kuinka paljon annatte vauvanne olla lattialla ja mahallaan? Meidän vauva on kova pulauttelemaan ja siksikin pitää odotella hyvä tovi ruokailun jälkeen ennen kun panee vauvan maate/mahalleen. Sitten toinen pulma on että minkä päälle. Minusta meillä on hieman viileät lattiat ja heti kun laittaa vilttiä tai jotain pehmeämpää alustaa niin vauva hermostuu kun ei voi "liikkua" kunnolla ja vaatteet ns. tarttuvat kiinni viltteihin sun muihin.
Mites siis teillä muilla? Otan ilomielin vinkkejä vastaan. :)
miten paljon teidän vaavit nukkuu?
4
2768
Vastaukset
- joopsjopps
Meillä kans tuon ikäinen vauva nukkuin paljon aina kun oli hyvä olo eikä maha kipeä. Virkeät valveajat aina max 2h, mutta usein vain tunnin - sitten jo nukutti. Vielä nytkin 2,5kk iässä nukkuu aika paljon eikä hirväen kauaa putkee jaksa olla hereillä.
Vauva on meillä lattialla sellaisen äp-makuupussin (avattuna) päällä. Meillä on niitä 4kpl niin ei haittaa pestä niitä välillä. Pukluja tulee USEIN ja varsinkin mahallaan. Mutta oon ajatellut että tulkoon. Ja mahallaan tuo ei kyllä tykkää ees olla kuin tosi vähän aikaa.
Rytmiä ei ole vieläkään. Vauva on syönyt öin ja päivin aina 2-4h välein. Vähän aikaa sitten alkanut nukkua joskus kuutta tuntia. Mä luulen että tässä iässä rytmi tai sellaisen tekeminen on enempi vanhempaa kuin lasta varten. :) Ja mua ei tää rytmittömyys haittaa niin annan vaan nukkua kun nukuttaa ja valvoa kun valvottaa lukuunottamatta öitä. Silloin ei puhuta tai laiteta valoja.- synt. 3.9
meillä tyttö menee yö unille siinä 21-23 herää ekana kerran syömään 03-04 sen jälkeen parin tunnin välein. ylös noustaan noin klo 8.30-9-30 ja syödään ollaan vähän aikaa hereillä ja sitten nukutaan sellaset 30-60 min pikku unet ja sitten taas syödään sitten touhutaan vähän aikaan jotain ja unille mennään taas joskus 13-14 ja sitten nukutaankin pitkään 2-4h varsinkin jos ollaan käyty vaunukävelyllä. sitten lopuilta touhutaan taas kaikkea ja välillä torkutaan sitterissa tai sylissä kunnon unia ei oo ennen yöunia(joitain poikkeuksia on jos vaikka käydään kylässä tai kaupassa niin nukahtaa sillon autoon/vaunuihin). niin ja sitten mennäänkin yöunille.
Meillä tyttö tykkää olla tuossa leikkimatolla ja kattella siitä roikkuvia lejuja. Ite istun lattialla vieressä ja höpöttelen. Aina välillä käännän mahallleen hetkeksi kun ei se vielä kovin kauan jaksa sitä päätä kannatella.
oon yrittäny luoda tota rytmiä vähän silleen että just noiden pitempien päikkäreiden aikana hoidettais kauppa yms muut asiat mikä ei aina oo tietty mahdollista ja illalla suurin piirtein samoihin aikoihin vaihdetaan yökkäri ja ruvetaan valmistautuu tohon nukkumiseen.
oon tällä hetkellä tosi tyytyväinen meidän rytmiin mutta eihän se varmasti tuu kauan säilymään, mutta ainahan sitä toivoa saa:)
- mamma tria
Esikoinen oli vielä seitsemänviikkoisena täysin kannettava tapaus, ja oli tosi stressaavaa pitää häntä lattialla kun ei siellä viihtynyt yhtään. Siirryinkin sitten kantamaan häntä kantoliinassa, jossa keikkui mukanani vähän joka tilanteessa. Kahden seuraavan muksun kanssa en sitten edes varta vasten lattialla heitä pitänyt, vaan aina kantoliinassa tai sylissä, kunnes itse olivat niin vanhoja (5kk), että itse ryömivät sylistä pois :) Ja sen jälkeen viihtyivätkin itse jo lattialla ihan eri tavalla kuin ihan pikkuvauvoina.
Liikkumisen oppimisen kanssa ei näillä kolmella ollut mitään vaikeuksia. Kaikki kävelivät tuetta viimeistään kymmenkuisina :) Ovat edelleen motorisesti tosi taitavia.
Olen siis sitä mieltä, että sylissä pitämisestä eikä kantamisesta ole mitään haittaa, päin vastoin. Lattialla lapset ehtivät olla myöhemminkin, kun osaavat siellä jotain tehdäkin ;) - Äippä 25
Meillä saman ikäinen neiti ja ihan mukava rytmi. Aamulla herätään 7-9 aikaan, vaihetaan vaippa ja aamupesut tehdään jonka jälkeen syödään ja seurustellaan. Sitten lähdetään rattaileen siinä 10-11 maissa jossa nukutaan 3-4 h ja sitten taas syödään ja nukutaan seuraavat pari tuntia. Ilta menee seurustellen, pikkutorkkuja ottaen ja tissillä roikkuen (kovaa tankkausta yötä varten) yökkärit laitetaan n.klo 20 ja yöunille n. klo 21 ja herätään syömään n.klo 3.30 ja siitä sitten parin kolmen tunnin välein...
Mitä ootte laittaneet ulos rattaisiin vauvalle päälle ja roikutaanko teillä iltaisin tissillä tiuhaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665555Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti932882- 2742581
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362439Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä212140Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2611734Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai571313Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131193- 881155
- 901136