Hamsterin häkki

EN OO VARMA

Syyrialaisella hamsterillani on entisen kääpiöhamsterini häkki. Häkin koko on 55cmX35cm. Siinä on kolme kerrosta ja toisesta kerroksesta menee putki alimpaan kerrokseen. Häkki näyttää tältä. ( klikkaa alla olevaa linkkiä ) Onko häkki syyrialaiselle liian pieni?

http://www.dabners.co.uk/cdview/dabners_images/0180001228.jpg

52

5998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miraaaaaaaaaaa

Kyllä tuo ehkä menee, riippuu tietenkin onko hamsterisi pienikokoinen. ja onhan tuossa 3 kerrosta, mutta mahtuuko se hyvin kävelemään siellä? onko tilaa tarpeeksi? Muistathan pitää hamsteriasi vapaana vaikka joka ilta :)

• suski87

Tuo häkki on syyrialaiselle liian pieni. Edes useammat tasot eivät korvaa sitä, jos pohja-alaa on ihan liian vähän. Sopivan pohja-alan omaavassa häkissä ne vasta ovat ehdottomasti plussaa. Syyrialaiselle suositellaan minimissään tuosta kokoa isompaa asumusta, eli Hamsterdunaa (joko tuollaisella häkkikorotuksella tai ilman), eli jossa pohja-ala olisi 70*45cm. Tosin mikäli tilaa löytyy tästäkin isommalle asumukselle, kuten esimerkiksi maxidunalle (100*50cm) tai isolle lasiterraariolle, on se aina plussaa, mutta jo tuo 70*45cm hamsterduna riittää ihan kohtalaisesti.

Kääpiölle tuo 55*35cm oli hyvänkokoinen, mutta syyrialainen on kuitenkin selvästi isompi eläin.

• EN OO VARMA

Minun marsullani on melekein saman kokoinin kuin tuo suski87 ehdotti ( muutaman sentin isompi kuitenkin )
        Pitää katsoa voidaanko me ostaa isompaa...

• suski87
        EN OO VARMA kirjoitti:

Minun marsullani on melekein saman kokoinin kuin tuo suski87 ehdotti ( muutaman sentin isompi kuitenkin )
        Pitää katsoa voidaanko me ostaa isompaa...

Siinä tapauksessa voisi olla paikallaan laajentaa myös marsun lukaalia. Yhdellekin marsulle kun nykyisin suositellaan vähintään 100*50cm häkkiä ja kahdelle (marsuhan on laumaeläin, joita olisi hyvä olla vähintään kaksi) vähintään 120*60cm häkkiä. Nämäkin ovat tosin sellaisia mittoja, että mikäli marsu joutuu olemaan paljon häkissään, kannattaa hankkia ehdottomasti isompi.

Lisätilaa saa tehtyä marsun kokoiselle eläimelle usein varsin halvalla. Esimerkiksi 100*50cm kani-/marsuhäkkejä myydään monesti käytettyinä jo ihan 12-25 eurolla ja mikäli luukut ovat sopivat, myös vanha häkki saattaisi olla yhdistettävissä uuteen, jolloin tila kasvaisi vielä reilummin. Yksi monien käyttämä konsti on myös hankkia vahakangasta ja taikakuutioita (eli metallisia 37*37cm kokoisia metalliristikoita), joista saa askarreltua halvalla häkin ympärille tilavan aitauksen. Kierrätyskeskuksilta saattaa myös saada esimerkiksi jääkaapinritilähyllyjä, jotka sopivat myös hyvin aitaustarpeiksi esimerkiksi nippusiteillä yhdistettynä. Marsut.netistä löytyy varmasti haulla paljon vinkkejä aiheeseen. Lisätilan myötä kun myös erilaisia virikkeitä, kuten putkia, pesiä, olkikasoja, tunneleita, ramppeja yms. saa paremmin mahtumaan, mitä siihen ihan minimimittaiseen. Noissa pienissä tehdashäkeissä kun se jää aika helpolla siihen, että marsuilla on häkissään max yksi koppi ja ruokakupit, kun muita virikkeitä ei mahdu ilman että koko häkin ala olisi sitten siinä.

Yksi konsti voisi tietenkin olla myös se, että hankkii marsuille isomman häkin, ja sitten tiheää verkkoa, jolla päällystää tuon marsun vanhan häkin hamsterille sopivaksi. Ainakin hamsteriyhdistyksen foorumilla joku oli juuri tuollain päällystämällä muuttanut vanhan marsuhäkin tilavaksi ja toimivaksi hamsterihäkiksi.

• EN OO VARMA
        suski87 kirjoitti:

Siinä tapauksessa voisi olla paikallaan laajentaa myös marsun lukaalia. Yhdellekin marsulle kun nykyisin suositellaan vähintään 100*50cm häkkiä ja kahdelle (marsuhan on laumaeläin, joita olisi hyvä olla vähintään kaksi) vähintään 120*60cm häkkiä. Nämäkin ovat tosin sellaisia mittoja, että mikäli marsu joutuu olemaan paljon häkissään, kannattaa hankkia ehdottomasti isompi.

Lisätilaa saa tehtyä marsun kokoiselle eläimelle usein varsin halvalla. Esimerkiksi 100*50cm kani-/marsuhäkkejä myydään monesti käytettyinä jo ihan 12-25 eurolla ja mikäli luukut ovat sopivat, myös vanha häkki saattaisi olla yhdistettävissä uuteen, jolloin tila kasvaisi vielä reilummin. Yksi monien käyttämä konsti on myös hankkia vahakangasta ja taikakuutioita (eli metallisia 37*37cm kokoisia metalliristikoita), joista saa askarreltua halvalla häkin ympärille tilavan aitauksen. Kierrätyskeskuksilta saattaa myös saada esimerkiksi jääkaapinritilähyllyjä, jotka sopivat myös hyvin aitaustarpeiksi esimerkiksi nippusiteillä yhdistettynä. Marsut.netistä löytyy varmasti haulla paljon vinkkejä aiheeseen. Lisätilan myötä kun myös erilaisia virikkeitä, kuten putkia, pesiä, olkikasoja, tunneleita, ramppeja yms. saa paremmin mahtumaan, mitä siihen ihan minimimittaiseen. Noissa pienissä tehdashäkeissä kun se jää aika helpolla siihen, että marsuilla on häkissään max yksi koppi ja ruokakupit, kun muita virikkeitä ei mahdu ilman että koko häkin ala olisi sitten siinä.

Yksi konsti voisi tietenkin olla myös se, että hankkii marsuille isomman häkin, ja sitten tiheää verkkoa, jolla päällystää tuon marsun vanhan häkin hamsterille sopivaksi. Ainakin hamsteriyhdistyksen foorumilla joku oli juuri tuollain päällystämällä muuttanut vanhan marsuhäkin tilavaksi ja toimivaksi hamsterihäkiksi.

...me ostetaan marsullemme isompi häkki. Mitat ovat 95 x 50 x 35. Ostamme myös hamsterilleni isomman häkin. Mitat ovat 69 x 45 x 28. Nämä me ostamme nettikaupasta lemmikkiexpressistä. ( Jos haluat nähdä kuvat häkeistä klikkaa alla olevaa linkkiä. Siinä näkyy marsuni häkki ja hamsterini häkki. )
        http://www.lemmikkiexpress.fi/images/setgarda2_0504_e32.jpg

Tämän uuden häkin lisäksi marsuni pääsee sille tehtyyn aitaukseen juoksentelemaan ja jokus lattiallekkin valvonnassa.

• EN OO VARMA
        EN OO VARMA kirjoitti:

...me ostetaan marsullemme isompi häkki. Mitat ovat 95 x 50 x 35. Ostamme myös hamsterilleni isomman häkin. Mitat ovat 69 x 45 x 28. Nämä me ostamme nettikaupasta lemmikkiexpressistä. ( Jos haluat nähdä kuvat häkeistä klikkaa alla olevaa linkkiä. Siinä näkyy marsuni häkki ja hamsterini häkki. )

Tämän uuden häkin lisäksi marsuni pääsee sille tehtyyn aitaukseen juoksentelemaan ja jokus lattiallekkin valvonnassa.

Ilman kierto voi olla häkissä vaikeaa, sillä tämä häkki ei ole kalterihäkki vaan duna. Ilma voi mennä myös tunkkaiseksi häkin sisällä. ( tarkoitin marsun häkkiä, mutta ei sen enempää marsuista sillä täällä on aiheena hamsteri )

• suski87
        EN OO VARMA kirjoitti:

Ilman kierto voi olla häkissä vaikeaa, sillä tämä häkki ei ole kalterihäkki vaan duna. Ilma voi mennä myös tunkkaiseksi häkin sisällä. ( tarkoitin marsun häkkiä, mutta ei sen enempää marsuista sillä täällä on aiheena hamsteri )

Hamstereille ja muille jyrsijöille nuo muoviterraariot ovat hyviä, kun kuivikkeet eivät pöllyä niin helpolla ja eläimet ovat paremmin turvassa vedolta. Marsulle taas kalterihäkki olisi kieltämättä parempi, koska marsu virtsaa enemmän kuin hamsteri, jolloin umpinaisessa tilassa virtsasta syntyvä ammoniakki voi huonontaa nopeasti terraarion ilmaa. Häkissä on myös se etu, että marsu pääsee itse häkkiin ja häkistä pois silloin kun sitä päästää jaloittelemaan, jos sillä tulee esimerkiksi nälkä tai jano. Dunassa voisi muuten periaatteessa nostaa aina yläosan pois jaloittelemaan päästettäessä, mutta sitten siinä lähtee samalla se juomapullo.

Esimerkiksi tämän saisi tuolta samasta paikasta tilattua ja hintaa on 10€ vähemmän mitä tuolla duna-mallisella ja kokoa enemmän.
        http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=897 (ja tästäkin löytyy myös metrinen versio, jos tuolle ei löytyisi sopivaa paikkaa huoneesta).

Tuon korkuiseen voi myös askarrella jonkinlaisen tason häkin toiseen päähän, jolloin häkkiin tulee entisestään lisää pinta-alaa pieni suojaava katos.

• EN OO VARMA
        suski87 kirjoitti:

Hamstereille ja muille jyrsijöille nuo muoviterraariot ovat hyviä, kun kuivikkeet eivät pöllyä niin helpolla ja eläimet ovat paremmin turvassa vedolta. Marsulle taas kalterihäkki olisi kieltämättä parempi, koska marsu virtsaa enemmän kuin hamsteri, jolloin umpinaisessa tilassa virtsasta syntyvä ammoniakki voi huonontaa nopeasti terraarion ilmaa. Häkissä on myös se etu, että marsu pääsee itse häkkiin ja häkistä pois silloin kun sitä päästää jaloittelemaan, jos sillä tulee esimerkiksi nälkä tai jano. Dunassa voisi muuten periaatteessa nostaa aina yläosan pois jaloittelemaan päästettäessä, mutta sitten siinä lähtee samalla se juomapullo.

Esimerkiksi tämän saisi tuolta samasta paikasta tilattua ja hintaa on 10€ vähemmän mitä tuolla duna-mallisella ja kokoa enemmän.
        http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=897 (ja tästäkin löytyy myös metrinen versio, jos tuolle ei löytyisi sopivaa paikkaa huoneesta).

Tuon korkuiseen voi myös askarrella jonkinlaisen tason häkin toiseen päähän, jolloin häkkiin tulee entisestään lisää pinta-alaa pieni suojaava katos.

Kiitos tuosta tuo on parempi.

• EN OO VARMA
        EN OO VARMA kirjoitti:

Kiitos tuosta tuo on parempi.

Ostamme netistä sittenkin tällaisen häkin
        http://www.lemmikkiexpress.fi/images/imac kani_0509_bc8.jpg
        Ostamme tuon näköisen koolta 100cm tai 120cm. Ensin kuitenkin tarkistamme yhden lemmikkitarvikekaupan. Tiedän, että tuskin sieltä löytyy tarpeeksi isoa, mutta silti tarkistamme.
        Ei puhuta enää tästä aiheesta sillä olen saanut jo tietää haluamani. KIITOS

• EN OO VARMA
        EN OO VARMA kirjoitti:

Ostamme netistä sittenkin tällaisen häkin
        http://www.lemmikkiexpress.fi/images/imac kani_0509_bc8.jpg
        Ostamme tuon näköisen koolta 100cm tai 120cm. Ensin kuitenkin tarkistamme yhden lemmikkitarvikekaupan. Tiedän, että tuskin sieltä löytyy tarpeeksi isoa, mutta silti tarkistamme.
        Ei puhuta enää tästä aiheesta sillä olen saanut jo tietää haluamani. KIITOS

Ostamme tuon siis marsulle ja sen dunan hamsterille

• hei!
        EN OO VARMA kirjoitti:

Haluan tähän väliin vain kertoa että tuo sinun marsule tarkoitettu duna on samnlainen kuin meijän hamsun duna. Eli ne on samanlaisia!Xd

• hamsteri
        EN OO VARMA kirjoitti:

moi! ajattelin tuota hamsterin häkkiä paljonko sen hinta olisi ja missä paikkakunalla :)

• @HamsteriFani@
        hamsteri kirjoitti:

moi! ajattelin tuota hamsterin häkkiä paljonko sen hinta olisi ja missä paikkakunalla :)

sen hinta on n.70€ (:

• Vkht <3

Ehkä hieman. :)

• jepjepjeps

"Syyrialaisella hamsterillani on entisen kääpiöhamsterini häkki. Häkin koko on 55cmX35cm. Siinä on kolme kerrosta ja toisesta kerroksesta menee putki alimpaan kerrokseen. Häkki näyttää tältä. ( klikkaa alla olevaa linkkiä ) Onko häkki syyrialaiselle liian pieni?"

On liian pieni vakituiseen asumiseen.

• elluska123

moi.. en oikein ymmärtänyt tätä juttua... olitko myymässä häkkiä meinaa olin ostamassa just tollasta häkkiä... ehkä tulevalle hamsterilleni!

• Ennaa

Hamsterille tuo ylempi häkki kuvassa on aivan sopiva :) Ehkä tuon reunassa olevan heinä telineen voisi ottaa pois ( jos mahdollista ). Duna tai terraario on hamsterille oiva valita ja juuri sopivan kokoinen sellainen on vielä parempi hamsterillesi. Kalterihäkkiä en hamstereille suosittele. Eikä talvikolla kannatta olla kaksi kerroksisista häkkiä.
        Alempi häkki saattaa olla hieman liian pieni kahdelle marsulle. Mutta ihan sopivahan sekin...
        ( Jokainen omistaja päättää oman ostoksensa ihan itse lopulta )

• Ennaa
        Ennaa kirjoitti:

Hamsterille tuo ylempi häkki kuvassa on aivan sopiva :) Ehkä tuon reunassa olevan heinä telineen voisi ottaa pois ( jos mahdollista ). Duna tai terraario on hamsterille oiva valita ja juuri sopivan kokoinen sellainen on vielä parempi hamsterillesi. Kalterihäkkiä en hamstereille suosittele. Eikä talvikolla kannatta olla kaksi kerroksisista häkkiä.
        Alempi häkki saattaa olla hieman liian pieni kahdelle marsulle. Mutta ihan sopivahan sekin...
        ( Jokainen omistaja päättää oman ostoksensa ihan itse lopulta )

Taisitkin löytää jo sopivan :>

• Ennaa
        Ennaa kirjoitti:

Taisitkin löytää jo sopivan :>

Ja lisään tuohon ekaan että talvikolle, syrkille taitaa olla liian pieni..

• Nortsukka

Moi! Minun mielestä se on juuri sopivankokoinen. se riippu tietysti vähän hamsterin koosta ja kuinka iso se on, mutta minun Syyrialaisela hamsterilla on juuri samankokoinen häkki kuin sinulla ja hyvin se saiellä on mahtunut olemaan... :)

• juupajuupajuu

Kyllä kai se sun hamsteri mahtuu olemaan vaikka kenkälaatikossa, mutta eriasia on onko se sille sopiva asumus!!

EDELLEEN SYYRIALAISELLE SUOSITELLAAN 70x40 POHJALLA OLEVAA HÄKKIÄ/DUNAA/TERRAA, tai isompaa.
        Korkeus olisi hyvä olla n. 30-40cm.

Minidunat ovat sopivia kääpiöhamstereille. Eivät syyrialaiselle vakituiseen asumiseen!

• aniD44
        juupajuupajuu kirjoitti:

Kyllä kai se sun hamsteri mahtuu olemaan vaikka kenkälaatikossa, mutta eriasia on onko se sille sopiva asumus!!

EDELLEEN SYYRIALAISELLE SUOSITELLAAN 70x40 POHJALLA OLEVAA HÄKKIÄ/DUNAA/TERRAA, tai isompaa.
        Korkeus olisi hyvä olla n. 30-40cm.

Minidunat ovat sopivia kääpiöhamstereille. Eivät syyrialaiselle vakituiseen asumiseen!

itsellänikin oli entisen kääppärin häkki, kun tiedustelin asiaa hamsteriyhdistyksen foorumista, niin ei ne kerrokset sitä kerro. Häkin minimi koko oli muistaakseni 75x50x50 jotain tuollaista se oli, kun tuota häkkiä tuosta vierestä katteelee, joka on aivan oikean kokoinen.
        Ja syyrialaiselle pitää mahtua niin virikkeet ja tilaa muuhun peuhaamiseen.
        Ja varsinkin jos on noin pieni häkki, niin hamsun pitäisi päästä jo heti kun tulet kotiin vapaaksi ja sitten kun menet nukkumaan ni sisälle.:D

• etsemmosta
        aniD44 kirjoitti:

itsellänikin oli entisen kääppärin häkki, kun tiedustelin asiaa hamsteriyhdistyksen foorumista, niin ei ne kerrokset sitä kerro. Häkin minimi koko oli muistaakseni 75x50x50 jotain tuollaista se oli, kun tuota häkkiä tuosta vierestä katteelee, joka on aivan oikean kokoinen.
        Ja syyrialaiselle pitää mahtua niin virikkeet ja tilaa muuhun peuhaamiseen.
        Ja varsinkin jos on noin pieni häkki, niin hamsun pitäisi päästä jo heti kun tulet kotiin vapaaksi ja sitten kun menet nukkumaan ni sisälle.:D

Syrkille kyl mun mielest pitäs olla vähintään 60cm x 40cm

• wewewewe
        etsemmosta kirjoitti:

Syrkille kyl mun mielest pitäs olla vähintään 60cm x 40cm

Suositus on 80 x 40

• tinddem
        wewewewe kirjoitti:

Suositus on 80 x 40

ja ennen ku mitään sanotte, nii uskon et useimmat netin paikoista on luotettavia ja tieto oikeeta...siis luin netist'ä, et v'ähnitään pituus 50 cm. on toi mun mielest sopivan kokonen mut kysele muilta jotka tietää enemmän ! =)

• @HamsteriFani@
        wewewewe kirjoitti:

Suositus on 80 x 40

no lol,, ei ees noin isoa!! sehän jos kiipeilee ni vois satuttaa ittesä -.-

• oona1996

mullon tollanen häkki ja mulla on syyrialainen.:) kadun että menin ostamaan nuin pienen häkin.mua säälittää kattoo aina sitä tollasessa häkissä.:( tiiättekö mistä sais halvalla terraarion tai isomman häkin.?

• Suny-

Juu, tietääkö joku jotain hyvää paikkaa mistä voisi ostaa kohtuu hintasen häkin hamsterille?Häkin pohja on 50X35, mutta säälittää katttella kun sillä uros syyrialaisella on ehkä liian vähän tilaa..

• haluunhamsun<3

terrieri.net on hyvä eläintarvikeliike, tai siis verkkokauppa netissä. siellä oon käyny kattelemassa erinlaisia häkkejä. ja valikoimaakin on ihan mukavasti.. hamsteria vaan sitten taas ei ole :(

• mn
        Suny- kirjoitti:

Juu, tietääkö joku jotain hyvää paikkaa mistä voisi ostaa kohtuu hintasen häkin hamsterille?Häkin pohja on 50X35, mutta säälittää katttella kun sillä uros syyrialaisella on ehkä liian vähän tilaa..

Katsopa keltainen pörssi, jossa on silloin tällöin häkkejä myynnissä.

• igqhamsut
        haluunhamsun<3 kirjoitti:

terrieri.net on hyvä eläintarvikeliike, tai siis verkkokauppa netissä. siellä oon käyny kattelemassa erinlaisia häkkejä. ja valikoimaakin on ihan mukavasti.. hamsteria vaan sitten taas ei ole :(

Monella on huonoja kokemuksia tuosta nettiliikkeestä. Kokeile vaikka lemmikkiexpressiä.

• miraka

Ei käy syyrialaiselle, liian pieni. Minimi pohja on 70x40cm valitan. Osta uusi häkki.

• HULLUNAHAMSTEREIHIN!

näyttää kyllä aika ahtaalta 3 kerroksiseksi. mutta syyrialaisen häkin koko pitäis olla vähintään 50cm, tai siis pituus mikä se on (: niin olen lukenut. kyllä tuo ehkä menee..mutta kovin ahtaalta näyttää 3 kerroksiseksi ! (=
      ite oon aika hamsterihullu ja hamsteri on vähä niinku luvattu, mut enkai mä sitte sitä saa ku koiraki jo on. annoin akvaarion myyntiin ja kalat hyvään eläinkauppaan ilmaseksi, kun ei ollut aikaa hoitaa akvaariota. mutsi sitten lupas että saisin ehkä hamsterin ku annan akvaarion pois, mutta en ehkä saa, ainakaan lähitulevaisuudessa luulisin. syyrialaiset on ymmärtääkseni niitä helppohoitoisia, ja tiedän tosi paljon hamstereiden hoidosta ja todellakin osaisin hoitaa hamsteria, mutta katsotaan nyt.. todellakin haluaisin hamsterin

• miraka

Syyrialaisen häkin koko pitäisi olla vähintään se 70cm( pituus) ja 40cm (leveys). Korkeudella ei ole väliä, ellei ole kyse kalterihäkistä, jossa hamsteri pääsisi kiipeämään kaltereita pitkin ylös.

hullunahamstereihin ymmärsitkö nyt? Ja kun sanoit, että pituus vähintään 50cm, niin entä jos leveys olisi ollut jtn 10cm luokkaa? No, en piikittele sinua, et varmasti itse aivan ymmärtänyt vain :)

• @HamsteriFani@

TOI ON OIKEI SOPIVA SYRKILLE! ÄLKÄÄ OIKEESTI KAIKKI AINA JANKUTTAKO SIITÄ 70X40 HÄKISTÄ!!! MUN KAHELLA KAVERILLA ON TOLLAI HÄKKI JA NIITTEN HAMSTERIT EI AINAKAA KÄRSI TAI VASTAAVAA! MÄ SAAN TOLLASEN HÄKIN MUN TOISELLE HAMSTERILLE (MULLA ON SIIS NYT YKS) SILTÄ KAVERILTA.. JA JOS JOTAKUTA KIINNOSTAA NIIN TUON HÄKIN HINTA ON 70€ KAIKKINE PUTKINEEN, MUTTA MÄ SAAN MUN KAVERILTA SEN 45€!! EI AINAKAAN MUN MIELESTÄ TOI OO ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ JOS LAITTAA SYRKIN TOHON HÄKKII!!! ETTÄ TERVE VAA..-.-

• @HamsteriFani@
        @HamsteriFani@ kirjoitti:

TOI ON OIKEI SOPIVA SYRKILLE! ÄLKÄÄ OIKEESTI KAIKKI AINA JANKUTTAKO SIITÄ 70X40 HÄKISTÄ!!! MUN KAHELLA KAVERILLA ON TOLLAI HÄKKI JA NIITTEN HAMSTERIT EI AINAKAA KÄRSI TAI VASTAAVAA! MÄ SAAN TOLLASEN HÄKIN MUN TOISELLE HAMSTERILLE (MULLA ON SIIS NYT YKS) SILTÄ KAVERILTA.. JA JOS JOTAKUTA KIINNOSTAA NIIN TUON HÄKIN HINTA ON 70€ KAIKKINE PUTKINEEN, MUTTA MÄ SAAN MUN KAVERILTA SEN 45€!! EI AINAKAAN MUN MIELESTÄ TOI OO ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ JOS LAITTAA SYRKIN TOHON HÄKKII!!! ETTÄ TERVE VAA..-.-

JA SE VIELÄ ETTEI TOI HÄKKI OO LIIAN PIENI, JOS VOI PITÄÄ HAMSTERIA (melkein) JOKA ILTA VAPAANA, JA JOS HÄKKIÄ EI TUNGE TÄYTEEN KAIKKEA VIRIKETTÄ.. SIIS TOTTAKAI HAMSTEREILLE PITÄÄ OLLA PALJON VIRIKKEITÄ MUTTA SILTI RAJANSA KAIKEILLA (::

• Sedä
        @HamsteriFani@ kirjoitti:

JA SE VIELÄ ETTEI TOI HÄKKI OO LIIAN PIENI, JOS VOI PITÄÄ HAMSTERIA (melkein) JOKA ILTA VAPAANA, JA JOS HÄKKIÄ EI TUNGE TÄYTEEN KAIKKEA VIRIKETTÄ.. SIIS TOTTAKAI HAMSTEREILLE PITÄÄ OLLA PALJON VIRIKKEITÄ MUTTA SILTI RAJANSA KAIKEILLA (::

Hamsteriyhdistyksen ihmisillä jotka noita suosituksia antavat on luultavasti paljon enemmän kokemusta hamstereista kuin ystävilläsi, joten he ovat nähneet millaisissa tiloissa hamsterin on yllensä hyvä olla. Luonnossa hamsteri kuitenkin luultavasti liikkuisi varsin valtavalla alueella etsimässä ruokaa, joten laiskanpulskealle lemmikillekään ei varmasti tee pahaa liikuskella. Ei tuo lain mukaan olekaan rääkkäystä, mutta hamsteri varmasti viihtyy suuremmassa tilassa vielä paremmin, eikä noiden asumusten hinta ole suuri verraten hamsterin muihin kustannuksiin kuten ruokaan ja lääkäriin. Jos haluat tuoda hamsterillesi mahdollisimman onnellisen elämän, etkä ainoastaan pitää sitä omaksi huvitukseksesi, voisit aivan hyvin panostaa myös suurempaan asumukseen :)

• hamsteri

hei! olisin kiinnostunut häkistäsi ja ajattelin paljonko tuo häkki maksaisi ja missä paikkakunnalla se on :)

• Talvikot<3

mul on tommonen häkki mut mulla on talvikko et... en pysty pitämää kolmea kerrosta ku on juoksu pyörä nii se ottaa kii kolmannen kerroksn pohjaa...

• sipe-99

Minulla on tollainen ihan samanlainen omalla syyrialaisellani! :D
      On viihtynyt siellä paljon paremmin kun entisessä häkisään. :)
      Häkki näyttää tuossa aika pieneltä mutta todellisuudessa se on isompi!

• Tuota nuin

Vaikka se näyttäisikin todellisuudessa isommalta se ei oikeasti suurempi ole kuin sen mitat joten häkki on liian pieni syyrialaiselle.Eikä ne tasot mitään korvaa...

• Tuuli99

Mul on toi häkki mun syyriksel se on muuten ok,mut ne sellaset klipsit on huonot....
      Ja okei se on sillee aika pieni,mut mäkii annan Namun,kipitellä vapaana joka päivä pari kertaa,suunnillee puol tuntii=)

• sipe-99

Juu eli siis varmaa aion liittää tuon häkin yhteen toiseen häkkiin tuolla putkella niin silloin luulisi ainakin olevan tarpeeksi tilaa ! :))

• hammeli

Eläinsuojelulain mukaan syyrialaisen hamsterin aka. kultahamsterin häkin koko tulee olla vähintään 40x30x30cm. Eli 55x40x30 EI ole liian pieni ja siihen saa laittaa hamsterin.
      40x30x30cm kokoinen häkki olisi aivan liian pieni syrkille, mutta kyllä tuo aloitusviestissä mainittu häkki käy IHAN HYVIN. Tietysti isompi on aina parempi, mutta tuo on jo ihan ok kokoinen. Ei aina tarvi vauhkota siitä 70x40cm..

• Ihanat hamsut
    • naaasutin

Ei ole liian pieni häkki. Nuo tasot tosin ovat vähän hankalat koska niitä ei kai saa irti (?) ja noiden ritilöiden väliin voi jäädä tassut jumiin. Paitsi jos tasot päällystää jollakin.

• RÄÄKKÄÄJJÄÄ!!//;;

todellakin! älä rääkkää!

• hiiruut<3

Meillä sama häkki kahella hiirellä, eikä ole pieni...

• ostan heti
    • auttakaaa

Tää ei liity ihan aiheeseen mutta kumpi olisi parempi talvikolle:
      50×35 duna vai 60×30 vanha akvaario?
      Mun mielestä tuo 30 cm kuulostaa tosi pieneltä mutta pinta-alaltahan tuo 60×30 on kuitenkin isompi. Mitä mieltä olette?

• Sedä

Mä tykkään itse enemmän akvaarioista sen takia että niihin näkee sisälle paremmin ja usein korkeuttakin on enemmän, niin mahtuu purua enemmän kaivettavaksi. Ja onhan ne valtavasti nätimpiä! Molemmat kuitenkin varmasti ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe