täällä ei ole vilttiketjua pitäähän sellainen joukkueessa olla.
Ylimääriä, jämäajatuksia, sellaisia ei kylläkään asiattomia,
mutta asiallisia asiattomuuksia kyllä saa kirjoittaa niitä joille ei löydy paikkaa, eikä mihinkään muualle oikein kehtaa laittaa.
Vilttiketju
65
2353
Vastaukset
- jjoutava
Kuka sitä nyt vilttiketjussa haluaa olla.
Mutta nyt olisi elokuvia oikein teatterissa
tässä lähellä mahdollisuus katsella mutta pelottaa se äänitaso.
Tulpat jos korviin laittais, pitäis oikein kokeilla nyt kun elokuvia lopultakin on kävelymatkan päässä.
Kuulo on huono mutta herkkä liialle äänelle.- Filtti Fiia
Kun nyt en millään saa päähäni, mitä tuo vilttiketju tarkoittaa, niin oletko hyva ja kerrot mulle pölvästille. sanonta on tuttu, mutta sen sisältämä tarkoitus nyt hukassa.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset! - vilttiketju
Filtti Fiia kirjoitti:
Kun nyt en millään saa päähäni, mitä tuo vilttiketju tarkoittaa, niin oletko hyva ja kerrot mulle pölvästille. sanonta on tuttu, mutta sen sisältämä tarkoitus nyt hukassa.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset!Ajatuksien vilttiketju:
nyt jo heti tuli väärää käsitystä, joku kuvitteli että kirjoittajat on vilttiketjussa.
Filtti Fiia, neuvon ystävällisesti sinulle että kielivähemmistölle on eri ketju. - Filtti Fiia
vilttiketju kirjoitti:
Ajatuksien vilttiketju:
nyt jo heti tuli väärää käsitystä, joku kuvitteli että kirjoittajat on vilttiketjussa.
Filtti Fiia, neuvon ystävällisesti sinulle että kielivähemmistölle on eri ketju.Siis en ymmärrä. Mitä kielivähemmistö tähän kuuluu? Minä olen supisuomalainen, suomi on äidinkieleni. Ja kysyin ihan vakavissani asiaa, jota en siis ymmärrä. Kysyin tietenkin Googleltakin, mutta ei asia auennut.
Minä en siis tiedä, mitä tarkoittaa vilttiketju. En tiedä, en ymmärrää, ja yksinkertaisesti vain pyydän, että minulle selitettäisi. Eikö täällä saa olla tietämätön? Hetikö luullaan provoksi tai miksi vaan muuksi kuin asiaksi. On täällä kyllä oikeasti siis pöpejä ja vainoharhaisia, nyt sen uskon.
Meidän murteessa vilttiä sanottiin entisaikaan myös filtiksi, siitäkös nyt tuohon kielivähemmistöön luiskahti joku?
Mutta sinä ystävällinen ja tietävä, onko mitenkään mahdollista, että selität. Kiitos. - tuulivei
Et ole yksin jjoutava siinä elokuvien äänimaailmassa. Minulla on , luulisin niin, normaali kuulo, mutta, mutta ne elokuvien desipelit. Jos vilttiketjulaiset istuvat viltit niskassa ja samalla mietiskelevät, niin joku voisi
selittää, miksi elokuvateatterissa pitää olla ääni niin perusteellisen kovalla. Siinä menee katsomisen ilo.
Kiitos etukäteen. - vilttiketju
Filtti Fiia kirjoitti:
Siis en ymmärrä. Mitä kielivähemmistö tähän kuuluu? Minä olen supisuomalainen, suomi on äidinkieleni. Ja kysyin ihan vakavissani asiaa, jota en siis ymmärrä. Kysyin tietenkin Googleltakin, mutta ei asia auennut.
Minä en siis tiedä, mitä tarkoittaa vilttiketju. En tiedä, en ymmärrää, ja yksinkertaisesti vain pyydän, että minulle selitettäisi. Eikö täällä saa olla tietämätön? Hetikö luullaan provoksi tai miksi vaan muuksi kuin asiaksi. On täällä kyllä oikeasti siis pöpejä ja vainoharhaisia, nyt sen uskon.
Meidän murteessa vilttiä sanottiin entisaikaan myös filtiksi, siitäkös nyt tuohon kielivähemmistöön luiskahti joku?
Mutta sinä ystävällinen ja tietävä, onko mitenkään mahdollista, että selität. Kiitos.Anteeksi nyt pyydän kiltti Filtti Fiia. Vitsikäs olin väärällä tavalla, mutta kuten tiedät minun tietävän kuka on kysymässä / sinä luulet tietäväsi kuka on vastaamassa.
Provot lentelee ja takkia käännellään. - jjoutava
tuulivei kirjoitti:
Et ole yksin jjoutava siinä elokuvien äänimaailmassa. Minulla on , luulisin niin, normaali kuulo, mutta, mutta ne elokuvien desipelit. Jos vilttiketjulaiset istuvat viltit niskassa ja samalla mietiskelevät, niin joku voisi
selittää, miksi elokuvateatterissa pitää olla ääni niin perusteellisen kovalla. Siinä menee katsomisen ilo.
Kiitos etukäteen.Miksi tosiaan desipelit on liian kovalla tasolla.
Nuoret luultavasti haluaa niin ja kun he ovat enemmistönä kävijöissä heidän toiveita kuunellaan.
Tiedän vanhempia ihmisiä jotka ei sen takia lähde elokuviin
Ei kylläkään musiikki vakituiseen soi kotonakaan.
Pitää asennoitua ja asettua kuuntelemaan, taustalla harvoin pidän musiikkia soimassa. - 21
vilttiketju kirjoitti:
Ajatuksien vilttiketju:
Filtti Fiia, neuvon ystävällisesti sinulle että kielivähemmistölle on eri ketju.mukavia kirjoittajia mutta aloittaja ylimielinen.
- vilttiketju
21 kirjoitti:
mukavia kirjoittajia mutta aloittaja ylimielinen.
Ylimielinen, itsekäs aloittaja Löysi kuitenkin peli-iloa mukavien kirjottajien ansiosta.
Pelikaverien puutteessa olen seurannut hesarin shakkipalstalla Sauli Niinistön ja Pedro Hietasen peliä, siirto päivässä.
Suoritan aina omalla, muuten tyhjänpanttina olevalla laudalla sen myös ja analysoin peliä, oppiakseni jotakin vielä.
Niin myös yritän oppia toisten huomioonottamista tälläisella aloituksellakin. - pulu-uros
21 kirjoitti:
mukavia kirjoittajia mutta aloittaja ylimielinen.
Enpä ole ikimaailmassa kuullut moisesta ketjusta.
Tässä olen nyt sitä mieltä että, elän silti vaikka tämä tietojyvänen onkin hukassa ;-DDD - vilttitossu*
vilttiketju kirjoitti:
Ylimielinen, itsekäs aloittaja Löysi kuitenkin peli-iloa mukavien kirjottajien ansiosta.
Pelikaverien puutteessa olen seurannut hesarin shakkipalstalla Sauli Niinistön ja Pedro Hietasen peliä, siirto päivässä.
Suoritan aina omalla, muuten tyhjänpanttina olevalla laudalla sen myös ja analysoin peliä, oppiakseni jotakin vielä.
Niin myös yritän oppia toisten huomioonottamista tälläisella aloituksellakin.Saanko vielä yhden vilttiketjun esitellä, sen mummin parhaan ? Päivällä mummi on jalkapalloa pikkupoikain kanssa pelannut nurmikolla, maalivahtina toiminut ja parhaansa mukaan liikkuen torjunut. Lapsenlapset on saatu yökylään ja heidät peitelty olkkarin lattialle siskonpetiin värikkäiden pussilakanain peittämien vilttien alle. Letut on paistettu, Afrikan tähteä on pelattu , iltasadut ja -rukous on luettu, serkkupojat vähän painineet ta tytöt tirskuneet, yövalo himmeänä palaa. Mummi katselee sydän täynnä onnea lastensa lapsia. Isoimman jalat pilkistävät peiton alta, pienin tuhisee äitinsä vanhan nalleviltin alla, vieläkö äidin tuoksukin siinä jäljellä. Se nalleviltti saatiin neuvolan äitiyspakkauksessa, samalla kuin ne pikkuruiset vaatekappaleet.
- Fanni 1
jjoutava kirjoitti:
Miksi tosiaan desipelit on liian kovalla tasolla.
Nuoret luultavasti haluaa niin ja kun he ovat enemmistönä kävijöissä heidän toiveita kuunellaan.
Tiedän vanhempia ihmisiä jotka ei sen takia lähde elokuviin
Ei kylläkään musiikki vakituiseen soi kotonakaan.
Pitää asennoitua ja asettua kuuntelemaan, taustalla harvoin pidän musiikkia soimassa.Tv-ohjelmiin on myös ympätty häiriömusiikki, esim. vaikkapa sisustusohjelmat, "kadonnutta etsimässä" jne. Turha juttu vaikeuttaa siten katsomista.
Tälle palstalle osallistumista häiritsee ja on lähes jo loppunut tämä liian harmaa teksti, jota ei pysty kunnolla näkemään. Onko muilla samoja aatoksia näkemisen suhteen ? - jjoutava
Fanni 1 kirjoitti:
Tv-ohjelmiin on myös ympätty häiriömusiikki, esim. vaikkapa sisustusohjelmat, "kadonnutta etsimässä" jne. Turha juttu vaikeuttaa siten katsomista.
Tälle palstalle osallistumista häiritsee ja on lähes jo loppunut tämä liian harmaa teksti, jota ei pysty kunnolla näkemään. Onko muilla samoja aatoksia näkemisen suhteen ?Äänitaso musiikissa voisi olla synkronissa ohjelman muun äänen kanssa, miksi ei ole ? palikka kourassa saan olla säätämässä ääntä jatkuvasti.
Varmasti tiedät kaihin, joka voi vaikeuttaa näkemistä.
Ajattelin näin kun en ole ongelmissa, itse näen melko hyvin vielä. - vilttiketju
pulu-uros kirjoitti:
Enpä ole ikimaailmassa kuullut moisesta ketjusta.
Tässä olen nyt sitä mieltä että, elän silti vaikka tämä tietojyvänen onkin hukassa ;-DDDTerveisä vaan.
Elellään kuitenkin vaikka linkutellen. - Fanni 1
jjoutava kirjoitti:
Äänitaso musiikissa voisi olla synkronissa ohjelman muun äänen kanssa, miksi ei ole ? palikka kourassa saan olla säätämässä ääntä jatkuvasti.
Varmasti tiedät kaihin, joka voi vaikeuttaa näkemistä.
Ajattelin näin kun en ole ongelmissa, itse näen melko hyvin vielä.Kaihi se on. Maisemaa katsellessa siinä on sumuverho. Pieniä tekstejä on kovin tiirattava. Suurennuslasi ihan pienimpien lukemiseen on tarpeen. Autonrattiin vältän tarttumasta.
Helmikuussa silmälääkäri vastaanotollaan arveli, että voisin tulla jopa vajaan vuoden kuluttua neuvottelemaan leikkauksesta. Hyvin olen kypsynyt ajatukseen. Nyt on edessä karski päätös: yksi vai molemmat kerralla. Silmäkirurgi toimii 200 m päässä kotoani ison veden äärellä. Haastattelen kaihileikkauksessa käyneet tuttavat. Kenelläkään ei ole ollut moitteen sanaa. Ovat hyrisseet tyytyväisyyttä.
Onko kukaan glaukoomaa poteva käynyt kaihileikkauksessa ? Olisi kiva tietää kokemukset. - Huopatossu*(*
Filtti Fiia kirjoitti:
Kertokaa nyt hyvät ihmiset!Joko sinulle joku selitti termin? Tässä yksi selitys:
Kun jääkiekkoa pelattiin jäädytetyillä urheilukentillä, niin vaihtoaitiona oli penkki, jolla kaverit istuivat vuoroaan odottamassa hikisinä ja paleltuvina. Heille oli, ja ehkä on vielkäkin huovat lämmikkeksi, joten siitä nimitys vilttiketju. - Huopatossu*(*
tuulivei kirjoitti:
Kiitos etukäteen.Menepäs johonkin idolin konserttiin vaikka Hartwall-areenalle tms isoon paikkaan. Siellä oikein myydään kioskista korvatulppia, koska meteli on niin valtaisa.
Ei sitä ymmärrä, ei.
Ulkoilmakonserteissakin ämyrit on suunnattu päin kansanjoukkoja, joten mitään ei saa selvää, kun ääni puuroutuu.
Mistä tämä suuntaus on saanut alkunsa?
- vilttitossu*
tiedän, mikä vilttiketju on, mutta kertoisiko joku, mitä tekemistä sillä on viltin kanssa. Onko viltti siinä samassa merkityksessä kuin huopa ? Viltin alla olen suuren osaa päivästä kyhjöttänyt uutta vilttiä virkaten, en montaakaan sanaa ole tänään virkkanut.
Nyt on vähän etenkehtainen olo, en millään kehtais lähteä iltalenkille, mutta kai se on pakko, ettei jämähdä sohvan pohjalle tai näpyttelemään tänne. Pitää ainakin heijastin jostain miljoonalaatikon uumenista kaivella, jos vaikka tihkusateen suppurassa jokin ajatuksenpoikanen päähän jostain pälkähtäisi .- viltti-hattu
ovat istuneet kentän laidalla penkillä viltit niskassaan, kun aktiivipelaajat ovat hikoilleet kentällä?
- vilttiketju
No toenperrää, kyllä se sitä viltinalla istumista tarkottaa, kuvaannollista sanontaa.
Ei oikein istu viestittelyynkään tuo aloitus, kun peli-ilo katoaa jos on vilttiketjuun joutunut.
Jämäajatuksia siinä ajattelin. - vilttitossu*
vilttiketju kirjoitti:
No toenperrää, kyllä se sitä viltinalla istumista tarkottaa, kuvaannollista sanontaa.
Ei oikein istu viestittelyynkään tuo aloitus, kun peli-ilo katoaa jos on vilttiketjuun joutunut.
Jämäajatuksia siinä ajattelin.ei käynyt ulkojalkineeksi, kumisaappaat ovat nyt arvossaan. Viltti johdatteli ajatukset inkkareihin, vanhat viisaat viltit niskassaan nuotiolla istuskelivat rauhanpiippua poltellen, luonnonhenkiä kuulostellen. Intiaanit aurinkoa palvoivat ja sitä kaipaan minäkin enemmän kuin kuuta nousevaa. Ei näy sekään, pimeys kuin paksu viltti peittää taivaankannen.
- Sama Sofia
On nyt kumma juttu kun kukaan ei suostu yksinkertaisesti vaan minulle vastaamaan: MITÄ TARKOITTAA VILTTIKETJU ?????? Se lienee tässäkin yhteydessä kuvaannollista kieltä, mutta kun en nyt tajua, mitä sillä tässä yhteydessä siis TARKOITETAAN.
Yritän kysyä nyt toisin sanoin: Jos vaikka minä olisin vilttiketjulainen, niin millainen henkilö, kirjoittaja, silloin olisin? Ettekö nyt p-le osaa edes ymmärtää mitä kysyn? Vai onkos sinne saiteille nyt vain ilkeitä osunut?- vilttiketju
Sitä että peli-ilo on mennyttä ja vain jotakin ajatusjämiä on jäljellä.
Ajatukset ovat vilttiketjussa mutta sinä et ole. - 2+17
Eikö se ole jääkiekosta tuttu termi.
Pelaajat, jotka eivät pääse kentälle ovat vilttiketjussa.
Korjatkaa, jos olen väärässä? - vilttiketju
2+17 kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen väärässä?Sitähän se, olet oikeassa. Olin vain niin ajatuksissaan että sotkin ajatuksiin koko termin.
Taidampa mennä koisimaan viltin alle.
Hyvää illanjatkoa ja hyviä unia. - vilttitossu*
vilttiketju kirjoitti:
Sitä että peli-ilo on mennyttä ja vain jotakin ajatusjämiä on jäljellä.
Ajatukset ovat vilttiketjussa mutta sinä et ole.Sinäpä sen sanoit. Palloja niin monenlaisia iloiten lyönyt, potkinut, tähtäillyt minäkin, sitten katsellut kun muut pallottelevat. Pallolla tällä jämiä keskenämme jakaen, hyvää yötä toivotan villaviltin lempeästi.
- pilvi*
vilttiketju kirjoitti:
Sitähän se, olet oikeassa. Olin vain niin ajatuksissaan että sotkin ajatuksiin koko termin.
Taidampa mennä koisimaan viltin alle.
Hyvää illanjatkoa ja hyviä unia.ollaankos siellä herätty? Vai ollaanko koko päivä niinkuin tiipiissä? No, tässä on sulle kahvimuki sinne.
Ole hyvä, ja karjalanpiirakka munavoilla. terve - Filtti Fiia
2+17 kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen väärässä?Vihdoinkin selvisi, jääkiekostahan se on tuttu tämä hauska "vilttiketju". Ja nyt osaan jopa sen itse tykönäni eri viitekehyksissä oikein ymmärtää! En ookaan pölja tyttö!
Kiitos sinulle! On täällä siis ihanoitakin ihmisiä eikä vaan jotain tärkeilijöitä. - vilttiketju
pilvi* kirjoitti:
ollaankos siellä herätty? Vai ollaanko koko päivä niinkuin tiipiissä? No, tässä on sulle kahvimuki sinne.
Ole hyvä, ja karjalanpiirakka munavoilla. terveKiitos, hyvä yllätys oli kahvimuki ja herkullinen piirakka vielä mukana.
Lenkillä kävin jo ja taasen pitäisi asioillekin lähteä.
Kiirettä on, olenhan jossakin ohjelmassakin, tämmönen vaan virtuaaliohjelma mutta olen otettu kuitenkin sellaisesta huomiosta. - tiltissäkö
vilttiketju kirjoitti:
Kiitos, hyvä yllätys oli kahvimuki ja herkullinen piirakka vielä mukana.
Lenkillä kävin jo ja taasen pitäisi asioillekin lähteä.
Kiirettä on, olenhan jossakin ohjelmassakin, tämmönen vaan virtuaaliohjelma mutta olen otettu kuitenkin sellaisesta huomiosta.missä ohjelmassa olet, mieles tekee kuitenkin se päästä paljastamaan , osataan paremmin antaa arvostusta.
- vilttiketju
tiltissäkö kirjoitti:
missä ohjelmassa olet, mieles tekee kuitenkin se päästä paljastamaan , osataan paremmin antaa arvostusta.
Taasen tuli väärikäsitys, kun tuolla ohjeistus ketjussa näin sellaisen ilmoituksen "olet ohjelmassa",
harhaannuin siten että se on linkitetty myös minuun, voinhan olla väärässäkin. Tiltiissä ? - vilttitossu*
vilttiketju kirjoitti:
Taasen tuli väärikäsitys, kun tuolla ohjeistus ketjussa näin sellaisen ilmoituksen "olet ohjelmassa",
harhaannuin siten että se on linkitetty myös minuun, voinhan olla väärässäkin. Tiltiissä ?Meidän nuoret sanovat, että taasko mummin tietsikka tilttasi, kun se jumittui. Sanovathan ne joskus opettajansakin tilttaavan, kun tämä suuttuu, käyttävät suuttumisesta myös sanaa kilahtaa tai skitsoaa Täydentäköön joku, voihan tiltillä olla muukin merkitys. Tiltaltti on taas lintu.
Minuakin alkoi arveluttaa, kun olen omia vilttiketjukäsityksiäni tähän kirjoitellut, taisi mennä aivan hakoteille alkuperäisestä tarkoituksesta. Mutta ovathan nuo kiltit piltit viltit niskassaan niin i-h-a-n-i-a , kuten suuret inkkaripäällikötkin !
terv. Ramoona - vilttiketju
Filtti Fiia kirjoitti:
Vihdoinkin selvisi, jääkiekostahan se on tuttu tämä hauska "vilttiketju". Ja nyt osaan jopa sen itse tykönäni eri viitekehyksissä oikein ymmärtää! En ookaan pölja tyttö!
Kiitos sinulle! On täällä siis ihanoitakin ihmisiä eikä vaan jotain tärkeilijöitä.Eihän vilttiketju pidä sisällään tärkeilijöitä. Filtti Fiia saa olla huoleti en vain ehtinyt ylikäymättömien esteiden vuoksi vastaamaan aikaisemmin.
Mutta "Paras vilttiketju" , mitä ikinä olen kuullut on Vilttitossun kertoma kuvaus lapsista yöpymässä olohuoneen lattialla. Tuolla ylempänä on se viesti.
Siinä vilttiketjussa ei varmasti ollut ulkopuolisuuden tunnetta kenelläkään. - vilttiketju
vilttitossu* kirjoitti:
Meidän nuoret sanovat, että taasko mummin tietsikka tilttasi, kun se jumittui. Sanovathan ne joskus opettajansakin tilttaavan, kun tämä suuttuu, käyttävät suuttumisesta myös sanaa kilahtaa tai skitsoaa Täydentäköön joku, voihan tiltillä olla muukin merkitys. Tiltaltti on taas lintu.
Minuakin alkoi arveluttaa, kun olen omia vilttiketjukäsityksiäni tähän kirjoitellut, taisi mennä aivan hakoteille alkuperäisestä tarkoituksesta. Mutta ovathan nuo kiltit piltit viltit niskassaan niin i-h-a-n-i-a , kuten suuret inkkaripäällikötkin !
terv. Ramoonaniin minäkin olen käsittänyt tilttaamisen tarkoittavan juri sitä. Mutta "Tiltti" kyllä sellainen ohjelma varmaankin on mutta en kyllä tiedä missä.
Ja että minä voisin olla siinä; voisinko ? Pitää kysyä Filtti Fiialta.
Kuten huomasit tuolla alempana: Ramoona, Sinun viestisi ei mennyt harakoille. - vilttiketju
vilttiketju kirjoitti:
Eihän vilttiketju pidä sisällään tärkeilijöitä. Filtti Fiia saa olla huoleti en vain ehtinyt ylikäymättömien esteiden vuoksi vastaamaan aikaisemmin.
Mutta "Paras vilttiketju" , mitä ikinä olen kuullut on Vilttitossun kertoma kuvaus lapsista yöpymässä olohuoneen lattialla. Tuolla ylempänä on se viesti.
Siinä vilttiketjussa ei varmasti ollut ulkopuolisuuden tunnetta kenelläkään.Nyt kyllä en ole ketjua jatkamassa, pois se minusta.
Mutta kun kuulin sellaisen jutun, täällähän on vilttitossu, okei, mutta dominantossu.
Taatusti ei kukaan tiedä mikä seon.
Sehän on kun monet kuluneet villasukat laitetaan päällekkäin, siitä syntyy dominantossu.
Sota-aikana pohojanmaalla niitäkin tehtiin, pahimpaan palelemiseen.
Välimerrkkejä heitin mukaan, tarttu mihin tarttu. - paleluunko?
vilttiketju kirjoitti:
Nyt kyllä en ole ketjua jatkamassa, pois se minusta.
Mutta kun kuulin sellaisen jutun, täällähän on vilttitossu, okei, mutta dominantossu.
Taatusti ei kukaan tiedä mikä seon.
Sehän on kun monet kuluneet villasukat laitetaan päällekkäin, siitä syntyy dominantossu.
Sota-aikana pohojanmaalla niitäkin tehtiin, pahimpaan palelemiseen.
Välimerrkkejä heitin mukaan, tarttu mihin tarttu.Parempihan on olla tossun alla kuin taivasalla. Dominantossusta tulee kyllä mieleen Vihtorin Klaaran aamutohveli, jonka anturan alla Vihtori viihtyy, sellainen korkeakorkoinen kanta avoin -mallinen, tupsukoristeinen, vähän pupun häntää muistuttava se hupsu tupsu. Marilyn-malli on kyllä hehkeämpi, pinkinvärisin strutsinsulkasomistein, kuten siihen sopiva aamutakki.
Suomalainen Aino-kotitossu onkin tasa-arvon symboli, Reinon reipas kaveri.
Tossutellaan ja tassutellaan ! terv. Ramoona - vilttiketju
paleluunko? kirjoitti:
Parempihan on olla tossun alla kuin taivasalla. Dominantossusta tulee kyllä mieleen Vihtorin Klaaran aamutohveli, jonka anturan alla Vihtori viihtyy, sellainen korkeakorkoinen kanta avoin -mallinen, tupsukoristeinen, vähän pupun häntää muistuttava se hupsu tupsu. Marilyn-malli on kyllä hehkeämpi, pinkinvärisin strutsinsulkasomistein, kuten siihen sopiva aamutakki.
Tossutellaan ja tassutellaan ! terv. RamoonaKun nyt tunnen sellaisia vanhempia ihmisiä, jotka mielellään muistelee lapsuuttaan.
He puhuvat niistä, monta sukkaa päällekkäin ja siten käänneltynä että ehjää tulee reikien päälle.
Niitä olivat nimittäneet dominantossuiksi.
Kovalla pakkasella varmaan paleli silti.
Mikähän on kun nyt naureskelevat niille kurjille sota-ajoille. - rellitanki
paleluunko? kirjoitti:
Parempihan on olla tossun alla kuin taivasalla. Dominantossusta tulee kyllä mieleen Vihtorin Klaaran aamutohveli, jonka anturan alla Vihtori viihtyy, sellainen korkeakorkoinen kanta avoin -mallinen, tupsukoristeinen, vähän pupun häntää muistuttava se hupsu tupsu. Marilyn-malli on kyllä hehkeämpi, pinkinvärisin strutsinsulkasomistein, kuten siihen sopiva aamutakki.
Tossutellaan ja tassutellaan ! terv. Ramoonaparempi taivasalla kuin räystään alla jos silti kastuu
ja kenen on vastuu jos kylmettyy ja kastuu - navettapiikanen
rellitanki kirjoitti:
parempi taivasalla kuin räystään alla jos silti kastuu
ja kenen on vastuu jos kylmettyy ja kastuuMitenkä se renkipoikaparka sinne räystään alle unehtu haaveilemmaa ja kastumaa, johan se navetan kuppeella sikalunssakii vaanii. Tiälläpä navetan ylisillä on niin mukavan lämpöstä heinapaaliin piällä lampaannahkävällyin alla. Lehmiin rauhallinen hengitys ja yninä on kun tuutulaulua ikkään. Navettakissa tuossa kehrää ja lypsylämmintä maitoo latkii. Minun pittää olla tiällä yöpäivystäjänä ja lypsee keskiyöllä yömaitoo, jossa on paljon melatoniinia, joka auttaa unettommuuteen ja siitä suap hyvän hinnan. En minä muista raaski herättee, tuon Suomenkarjan kantakirjalehmän Ruususen vain, on sen kans sovittu sillai.
- Vilttiläinen Filtti
tekee vain mieleni tänne puumerkkini laittaa. Mukaviahan täällä vilttien suojassa on juteltu, luin nuo kaikkien vilttiläisten jutut.
Haitenneeko tuo mitään, jos ei varsinaista keskustelun aihetta olekaan nimetty. Monastihan keskustelut ovatkin semmoisia, että jokainen vain odottaa että puhuja sulkee suunsa, jotta hän pääsee itse ääneen. saattaa siinä kohteiaaksi hetkeksi pukeutua kunnes aloittaa: Vaan kun minä - - - ihan samaa mullakin, mutta kyllä - - -
Asiaa muuten sekin, ettei ole mitään asiaa. Oikeastaan sehän vasta asiaa onkin. Eikä mulla sitten muuta asiaa olekaan. Palataan asiaan! Lähdenkin tästä hoitamaan muita asioita, asian vierestä ainakin.- vilttiketju
älÄÄlä tule asiaa tänne puhumaan.
- Atolfia
vilttiketju kirjoitti:
teki äitini sota-aikaan. Hän kävi oikein tallukas eli vilttitossukurssit ja senjälkeen me lapset saimme oikein kotona tehdyt jalkineet. Mukavasti sujui koulumatkat pakkasella oikein kunnon vilttitossuilla. Saaneehan tässä vilttiketjussa puhua vaikka vilttitossuista, jos ei muuta kertomista nyt juolahda mieleen.
Kunhan käväisin: - Fiia Filttinen
vilttiketju kirjoitti:
Että pitikin sattua. Asiallista asiaa tänne vilttiketjuun...voi herran pieksut (Mistähän tuokin sanonta juontanee). Nyt korjaan asian eiku siis seikan, en halaistua sanaa asiaa haasta. Ja nyt alkaa asiaton vilttiketjulaisen porina:
Kuten tunnettua, on kaikkialla jotain, ainakin nimeksi. Se mitä tarkoitan, on aina ollut ja on aina oleva, mutta turhaan tässä sitä nimeämään rupean. Paljon on ei mitään, sekin saa olla kommenttia vailla. Koskaan kukaan eikä mikään ole, jos ei ole, sehän lieneekin tuttu kuvio tai sitten tuntematon, unknown. Mikään kuitenkaan kaikitenkaan ei vedä vertoja millekään, jos ei ole missään joku tai jotain.
Ja näin sitten päädymme omalla tavallaan siihen mikä se sitten lieneekään. - vilttiketju
Fiia Filttinen kirjoitti:
Että pitikin sattua. Asiallista asiaa tänne vilttiketjuun...voi herran pieksut (Mistähän tuokin sanonta juontanee). Nyt korjaan asian eiku siis seikan, en halaistua sanaa asiaa haasta. Ja nyt alkaa asiaton vilttiketjulaisen porina:
Kuten tunnettua, on kaikkialla jotain, ainakin nimeksi. Se mitä tarkoitan, on aina ollut ja on aina oleva, mutta turhaan tässä sitä nimeämään rupean. Paljon on ei mitään, sekin saa olla kommenttia vailla. Koskaan kukaan eikä mikään ole, jos ei ole, sehän lieneekin tuttu kuvio tai sitten tuntematon, unknown. Mikään kuitenkaan kaikitenkaan ei vedä vertoja millekään, jos ei ole missään joku tai jotain.
Ja näin sitten päädymme omalla tavallaan siihen mikä se sitten lieneekään.Ei se mitään, olen itse anteeksipyynnön velkaa, palaisitko sittenkin asiaan.
- Fiia Filtti
vilttiketju kirjoitti:
Ei se mitään, olen itse anteeksipyynnön velkaa, palaisitko sittenkin asiaan.
Olen ikiomituisen ketjuni löytänyt, konsanaan täältä pois lähde en. Ylläpitelen tätä niin kauan kuin jaksan. Kyllä viltin alla täytyy minunkin saada olla, jep. Jep jep. Täts it. Mullon lystiä!
Eix sieltä nyt muita höperöitä löydy ? Asiattomuuden olotila on hyvin autuas olotila, kannattais kokeilla, eiköstä vain. (Hulluus ja viisaus, juu nou...)
:) :)) :))) - vilttiketju
Fiia Filtti kirjoitti:
Olen ikiomituisen ketjuni löytänyt, konsanaan täältä pois lähde en. Ylläpitelen tätä niin kauan kuin jaksan. Kyllä viltin alla täytyy minunkin saada olla, jep. Jep jep. Täts it. Mullon lystiä!
Eix sieltä nyt muita höperöitä löydy ? Asiattomuuden olotila on hyvin autuas olotila, kannattais kokeilla, eiköstä vain. (Hulluus ja viisaus, juu nou...)
:) :)) :)))Onpa lopussa kaunis hymy Fiialla, leuat ja kaikki.
- vitlliketju
vilttiketju kirjoitti:
Onpa lopussa kaunis hymy Fiialla, leuat ja kaikki.
Asiatonta olisi kurkkia olisiko metkuja Fiian viltinalla, ei semmosta tehdä.
Kokeilen vaan pelaako yhteydet - Fiia Filtti
vilttiketju kirjoitti:
Onpa lopussa kaunis hymy Fiialla, leuat ja kaikki.
Hienosti oivalsit, kun asiattomasti hymiöni tulkitsit! En kyllä itse ois hoxannut.
En nyt leukaile leuastanikaan mitään. Jos rupeaisin oikomaan leukojeni lukumäärää, siirtyisin vilttiketjusta asialliseen kirjoittamiseen. Ja sehän ei vilttiketjun hengen mukaista olisi.
Hilipati hilipati. Töttöröö. - viltiketju
Fiia Filtti kirjoitti:
Hienosti oivalsit, kun asiattomasti hymiöni tulkitsit! En kyllä itse ois hoxannut.
En nyt leukaile leuastanikaan mitään. Jos rupeaisin oikomaan leukojeni lukumäärää, siirtyisin vilttiketjusta asialliseen kirjoittamiseen. Ja sehän ei vilttiketjun hengen mukaista olisi.
Hilipati hilipati. Töttöröö.Nyt ei kyllä minuakaan enää naurata: Tuohan oli loukkaavasti sanottu,(niistä leuoista) tarkemmin luettuani huomaan, anteeeksikaan en joka viestissä kehtaa pyytää, tumpelo mikä tumpelo olenkaan.
Vaikka olen asiaton pyrin kuitenkin määrättyyn korketiyteen kirjoituksissani. - Fiia Filtti
viltiketju kirjoitti:
Nyt ei kyllä minuakaan enää naurata: Tuohan oli loukkaavasti sanottu,(niistä leuoista) tarkemmin luettuani huomaan, anteeeksikaan en joka viestissä kehtaa pyytää, tumpelo mikä tumpelo olenkaan.
Vaikka olen asiaton pyrin kuitenkin määrättyyn korketiyteen kirjoituksissani.Jaha.. yritin olla nokkelan hauska, mutta ei mene näköjäs läpi. Et osannutkaan rivien välistä oikein tulkita. No joo, eipä ollutkaan vilttiketju mulle tarkoitettu irrottelupaikka. Poistun tästä tosikkojen eiku tosikon kupeelta. Bye bye!
(Ei hymiön hymiöö) - Uunous
viltiketju kirjoitti:
Nyt ei kyllä minuakaan enää naurata: Tuohan oli loukkaavasti sanottu,(niistä leuoista) tarkemmin luettuani huomaan, anteeeksikaan en joka viestissä kehtaa pyytää, tumpelo mikä tumpelo olenkaan.
Vaikka olen asiaton pyrin kuitenkin määrättyyn korketiyteen kirjoituksissani.Uusi termi? Mihin silloin pyritään, kun korketiyteen pyritään? Vai onko tämä vitsinpoikanen, ehkä niin.
- viltiketu
Fiia Filtti kirjoitti:
Jaha.. yritin olla nokkelan hauska, mutta ei mene näköjäs läpi. Et osannutkaan rivien välistä oikein tulkita. No joo, eipä ollutkaan vilttiketju mulle tarkoitettu irrottelupaikka. Poistun tästä tosikkojen eiku tosikon kupeelta. Bye bye!
(Ei hymiön hymiöö)Johan arvasin että metkuhan oli kyseessä, pääsit kehumaan.
Kyllä tämä ketju on riittävän pitkä ei tarvita provoja enää. - korkeyskä
Uunous kirjoitti:
Uusi termi? Mihin silloin pyritään, kun korketiyteen pyritään? Vai onko tämä vitsinpoikanen, ehkä niin.
Korkenavaus termi kyseessä. Yskänrohtopulloineni menin huoltsikalle avauttamaan sen.
- Korkit
korkeyskä kirjoitti:
Korkenavaus termi kyseessä. Yskänrohtopulloineni menin huoltsikalle avauttamaan sen.
Korket sulla pullossa?
- Metkaton
viltiketu kirjoitti:
Johan arvasin että metkuhan oli kyseessä, pääsit kehumaan.
Kyllä tämä ketju on riittävän pitkä ei tarvita provoja enää.Kehun sinua siitä, kun oot niin metka: Olet metka.
Se joka toista provoilijaksi haukkuu, on itsen provoilija. - viltiketu
Metkaton kirjoitti:
Kehun sinua siitä, kun oot niin metka: Olet metka.
Se joka toista provoilijaksi haukkuu, on itsen provoilija.Itseänihän tarkoitin, itsehän provoilin, mutta huomasin ettei enää kannata provoilla kun ketjuhan on jo liian pitkä.
- omenaposki**
Ei ole totta, onko Jepulis tosiaan joutunut vilttiketjuun. hihh,,,hihhiii
- Syrtsy pian
Antakaa nyt sitä viltin syrjää tännekin tai minusta tulee syrjäytynyt.
- viltiketu
ettet sierety. Ei täällä syrjäytytä viakka tämä on vilttiketju.
- Ei -Syrtsy
viltiketu kirjoitti:
ettet sierety. Ei täällä syrjäytytä viakka tämä on vilttiketju.
Hyvi pajlo kiittos syllinkeistä, nyt ei pallele ennä :)
- viltiketu
Ei -Syrtsy kirjoitti:
Hyvi pajlo kiittos syllinkeistä, nyt ei pallele ennä :)
Hyvin kirjoitat, tämä on sivistynyt ketju, kiinnitämme huomiota huolellisuuteen ja tarkkaavaisuuteen, pyrimme aina parempiin peleihin.
- pelikaani*
viltiketu kirjoitti:
Hyvin kirjoitat, tämä on sivistynyt ketju, kiinnitämme huomiota huolellisuuteen ja tarkkaavaisuuteen, pyrimme aina parempiin peleihin.
ja pelisilmän kehittäminen on kunnia-asiamme. Pelehtiäkin voi hienostuneesti, ainakin näin julkisesella foorumilla. Kaikki pelaajat ovat tasa-arvoisia. Pisteitä ei lasketa , mutta tasoitusta annetaan, ilman muuta.
- viltiketu
pelikaani* kirjoitti:
ja pelisilmän kehittäminen on kunnia-asiamme. Pelehtiäkin voi hienostuneesti, ainakin näin julkisesella foorumilla. Kaikki pelaajat ovat tasa-arvoisia. Pisteitä ei lasketa , mutta tasoitusta annetaan, ilman muuta.
Siihen pyrimme, kunhan päästään tästä hiton vilttiketjusta.
Pelehtiä'' kuvaa hyvib peliasennettamme, tyyli on tärkeämpi kuin tulos.
- Huopatossu*)*
..."asiallisia asiattomuuksia kyllä saa kirjoittaa niitä joille ei löydy paikkaa, eikä mihinkään muualle oikein kehtaa laittaa."
Eipä tullut kuin kaksi mielipidettä, kun jo ilmoitus tuli, että sopii mennä muualle.
Se siitä vilttiketjusta.- Viltiketu
Selvästi aloittaja ei osannut vastata kysymyksiin eikä ylpeyttään sitä voinut tunnustaa, vain osallistujien myötämielisyys kantoi tätä lketlua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦525069Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.913922En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v153223- 372824
- 442185
- 212182
- 392156
- 92045
- 641711
Sielunkumppanini ja nykyinen kaivattuni ovat hyvin samankaltaisia ihmisiä
Ja uskon että he punovat langansa yhteen pian. Sielunkumppanille voi olla kova paikka hyväksyä kuinka välittävä ja herkk341692