Tarkoitus olisi pitää kertynyt vuosilomani 14 pv juuri ennen äitiysvapaalle jäämistä,
jään äitiysvapaalle 2.1.2010,
käyköhän tälläinen kun lomakausi ei vielä ole alkanut?
Saanko lomarahan sitten kun palaan äitiysvapaalta takaisin töihin vai miten?
Meillä sovelleteen kiinteistöpalvelualan Tessiä, yritin sieltä katsella mutta en löytänyt vastauksia ja
tiettävästi meillä sovelletaan yleistä vuosilomalakia.
Vai olisiko se viisaampi pitää sitten äitiysvapaan jälkeen loma jos jään hoitovapaalle vielä jatkoksi?
Loman pitäminen ennen äitiysvapaata?
3
836
Vastaukset
- net.
Sitä ei varmaankaan voi pitää ennen tammikuuta. Työnantaja määrää loman ajankohdan. Lomaa ei saa kuitenkaan määrätä äitiysrahakauden ajaksi. Lisäksi voit säästää osan lomasta. Säästämisestä kannattaa kysyä luottamusmieheltä tai palkanlaskijalta tai lukea oheisesta esitteestä. Jos et jaksa olla loppuaikaa töissä, saat varmaan sairauslomaa. Lomarahasta en tiedä kun olen eri tessissä. Kysy palkanlaskennasta.
Vuosilomasäännöt http://www.tem.fi/files/18198/vuosilomalakiesite.pdf- ????
Minä pidin kertyneet vuosilomat juuri ennen äitiyslomalle jäämistä. Tosin meillä voi itse muutenkin päättää, koska lomansa pitää: lomakaudella ei tarvitse pitää kuin 18 päivää lomaa. Toukokuussa ei tosin voi pitää muita kuin ennakkolomia.
Lomien säästämisestä sen sijaan pitää ilmoittaa jo ennen uuden lomanmääräytymiskauden alkamista, eli meillä huhtikuun lopulla. Meillä ei lomaa voi vaihtaa rahaksi.
Riippuu siis ihan työnantajasta ja työehtosopimuksesta. Kannattaa ottaa selvää! - liisukka.
???? kirjoitti:
Minä pidin kertyneet vuosilomat juuri ennen äitiyslomalle jäämistä. Tosin meillä voi itse muutenkin päättää, koska lomansa pitää: lomakaudella ei tarvitse pitää kuin 18 päivää lomaa. Toukokuussa ei tosin voi pitää muita kuin ennakkolomia.
Lomien säästämisestä sen sijaan pitää ilmoittaa jo ennen uuden lomanmääräytymiskauden alkamista, eli meillä huhtikuun lopulla. Meillä ei lomaa voi vaihtaa rahaksi.
Riippuu siis ihan työnantajasta ja työehtosopimuksesta. Kannattaa ottaa selvää!Vuosilomalaissa säädetään: Työnantaja ja työntekijä saavat sopia vuosiloman sijoittamisesta ajanjaksolle, joka alkaa sen kalenterivuoden alusta, jolle lomakausi sijoittuu, ja joka päättyy seuraavana vuonna ennen lomakauden alkua. Lisäksi saadaan sopia 12 arkipäivää ylittävän lomanosan pitämisestä viimeistään vuoden kuluessa lomakauden päättymisestä.
Siis ensi vuonna 2010 normaalisti vapun 2010 jälkeen alkavalla lomakaudella pidettävät lomat voi sopia niin, että loma alkaa aikaisintaan 2.1.2010. Mutta kukapa sitä kaikkia pystyy valvomaan.
Ja lomaraha maksetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1578362KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4407466Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743844Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521503542Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1123009Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään512597- 1262026
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231863Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv361684Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811530