Ati vs Nvidia

Tallia vaihtamassa?

Ajatuksia puolesta ja vastaan tännepäin. Kiitos! =)

ps. Ei mitään joutavuuksia vaan asiaa ja asiallisesti.

Itselläni Ati Radeon HD 4870x2
mutta en tiedä seuraavasta ohjaimesta kumman talliin päädyn.

10

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä vaiheessa kun tuo ohjain käy vanhaksi, on vaikea sanoa kumpi on fiksumpi.

      Itse ostasin tällä hetkellä nVidian 9600 sarjan ohjaimen silent version. Tulevaisuudessa en tiedä mikä on fiksumpi.

      • 8800GT ja HD 4890

        9600GT häviää jopa HD 4770:lle, joka on paljon parempi. HD 4770 on modernimpaa tekniikka (40nm) kuin 9600GT:n (65 tai 55nm).

        Tehoa on enemmän ja niitä saa passiivisena.

        Tällä hetkellä näyttää siltä, Atilla menee lujempaa. Saa nähdä, kunnes Nvidia julkaisee GT300:n. Silloin tulee HD 5870 X2-korttikin myyntiin.

        M-Kar, olet oikea kunnon nvidiootti :)


    • Vasta nVidian huippukorttien seuraava sukupolvi tuo nVidian ATi:n kanssa edes tasoihin, joten mitään vastakkainasettelua ei tällä hetkellä ole.

      • Minä puhun vakaudesta, hiljaisuudesta ja toimintavarmuudesta. nVidian 9600 sarja on tällä hetkellä ihan ykkönen tehokorteissa. Saa hiljaisia malleja jotka pyörittää tuuletinta vain kuormalla, ajurit on pitkään kehitetyt ja vakaat, ja toimii niin OpenGL:llä kuin DirectX:llä ja tehoa on paljon. Uudemmat nVidiat sitten on vielä vähän "beetaa", että ajureita ei ole niin pitkään kehitelty ja käyvät kuumina. ATI:n kortit on sitten vieläkin huonommassa asemassa, sillä tämän ajurit on niin heikkotasoiset OpenGL:llä ja vielä pahempaa, vanhojen korttimallien ajureihin ei juurikaan kiinnitetä huomiota. ATI:n ajuripolitiikka on kyllä paranemassa ja niitä tiettävästi kirjoitetaan suurelta osin uusiksi mutta nykyiset kortit on vahvasti sellaisia "pelikortteja", joissa on paljon tehoa halvalla hinnalla ja heikolla laadulla. ATI on kuitenkin piiritekniikassa vähän edellä nVidiaa ja kehittyy nyt nopeammin, että tulevaisuudessa ATI voi olla samalla tasolla tai parempikin. Nyt ei kyllä ole.

        Jos ei niin paljoa tarvitse tehoja niin Intelin X4500 olisi paras. Äärimmäistä tehoa jos haluaa niin rahaa kunnolla tiskin niin nVidialta löytyy sitten järeimmät kalustot.


      • M-Kar kirjoitti:

        Minä puhun vakaudesta, hiljaisuudesta ja toimintavarmuudesta. nVidian 9600 sarja on tällä hetkellä ihan ykkönen tehokorteissa. Saa hiljaisia malleja jotka pyörittää tuuletinta vain kuormalla, ajurit on pitkään kehitetyt ja vakaat, ja toimii niin OpenGL:llä kuin DirectX:llä ja tehoa on paljon. Uudemmat nVidiat sitten on vielä vähän "beetaa", että ajureita ei ole niin pitkään kehitelty ja käyvät kuumina. ATI:n kortit on sitten vieläkin huonommassa asemassa, sillä tämän ajurit on niin heikkotasoiset OpenGL:llä ja vielä pahempaa, vanhojen korttimallien ajureihin ei juurikaan kiinnitetä huomiota. ATI:n ajuripolitiikka on kyllä paranemassa ja niitä tiettävästi kirjoitetaan suurelta osin uusiksi mutta nykyiset kortit on vahvasti sellaisia "pelikortteja", joissa on paljon tehoa halvalla hinnalla ja heikolla laadulla. ATI on kuitenkin piiritekniikassa vähän edellä nVidiaa ja kehittyy nyt nopeammin, että tulevaisuudessa ATI voi olla samalla tasolla tai parempikin. Nyt ei kyllä ole.

        Jos ei niin paljoa tarvitse tehoja niin Intelin X4500 olisi paras. Äärimmäistä tehoa jos haluaa niin rahaa kunnolla tiskin niin nVidialta löytyy sitten järeimmät kalustot.

        Jos kerran alkuperäisellä kysyjällä nyt on ATi 4870X2, niin tuskin on kyse vakaudesta, hinnasta tai alhaisesta energiankulutuksesta. Johan tuo näyttis yksinään kuluttaa enemmän sähköä kuin minun koko koneeni. : )

        3-D -pelit ovat sikäli Bleeding Edgeä, että tekniikka on viimeisen päälle, eivätkä tuoreimmatkaan ajurit aina ole kaikissa sovelluksissa välttämättä vakaita. Se vaan on olotila ja oma maailmansa, johon on turhaa yrittää sekaantua neuvomaan mitään Intel X4500:sta, vaikka se minun valintani olisikin työpöytäkäyttöön, elokuvien katseluun, videoeditointiin ja photoshoppailuun.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Jos kerran alkuperäisellä kysyjällä nyt on ATi 4870X2, niin tuskin on kyse vakaudesta, hinnasta tai alhaisesta energiankulutuksesta. Johan tuo näyttis yksinään kuluttaa enemmän sähköä kuin minun koko koneeni. : )

        3-D -pelit ovat sikäli Bleeding Edgeä, että tekniikka on viimeisen päälle, eivätkä tuoreimmatkaan ajurit aina ole kaikissa sovelluksissa välttämättä vakaita. Se vaan on olotila ja oma maailmansa, johon on turhaa yrittää sekaantua neuvomaan mitään Intel X4500:sta, vaikka se minun valintani olisikin työpöytäkäyttöön, elokuvien katseluun, videoeditointiin ja photoshoppailuun.

        "3-D -pelit ovat sikäli Bleeding Edgeä, että tekniikka on viimeisen päälle, eivätkä tuoreimmatkaan ajurit aina ole kaikissa sovelluksissa välttämättä vakaita."

        Totta. Siksi minä suosin nykyisin nVidiaa kun näillä on parhaat ajurit mutta ei kannata sitä uusinta mallia ottaa.

        Todennäköisesti ei mene hirveästi pieleen jos sanoisin, että viimeisen 10v aikana parasta tehokorttia on ollut tehokkain nVidia minkä on saanut passiivijäähytettynä. Ei ole sitten ihan uusinta uutta vaan on se 18kk viive, että alettu tekemään paremmalla valmistusprosessilla ja siinä sitten on ajuritkin sellaiset mitkä toimis.

        Minua ainakin vituttaa kun peli vetää bluescreenit kun ajuri leipasee.


      • hemlockx2
        M-Kar kirjoitti:

        "3-D -pelit ovat sikäli Bleeding Edgeä, että tekniikka on viimeisen päälle, eivätkä tuoreimmatkaan ajurit aina ole kaikissa sovelluksissa välttämättä vakaita."

        Totta. Siksi minä suosin nykyisin nVidiaa kun näillä on parhaat ajurit mutta ei kannata sitä uusinta mallia ottaa.

        Todennäköisesti ei mene hirveästi pieleen jos sanoisin, että viimeisen 10v aikana parasta tehokorttia on ollut tehokkain nVidia minkä on saanut passiivijäähytettynä. Ei ole sitten ihan uusinta uutta vaan on se 18kk viive, että alettu tekemään paremmalla valmistusprosessilla ja siinä sitten on ajuritkin sellaiset mitkä toimis.

        Minua ainakin vituttaa kun peli vetää bluescreenit kun ajuri leipasee.

        Kyllä sä M-Kar tarjoot parhaat naurut,siinä sä olet ainakin ihan ykkönen


      • add441
        hemlockx2 kirjoitti:

        Kyllä sä M-Kar tarjoot parhaat naurut,siinä sä olet ainakin ihan ykkönen

        Mitä sinä hyvä mies(poika?) M-Kar selität?
        Tällä hetkellä ATI vie 5x sarjallansa Nvidian kortteja kuin pässiä narussa.
        Ensinäkin ne ovat hintaansa nähden pirusti parempia kuin Nvidian kortit.
        Kuluttavat vähemmän virtaa(käyvät viileimpinä kuin Nvidia gtx sarja) ja ovat myös hiljaisempia.
        Nvidialla on vain yksi hirmu joka maksaa 500e ja on vähäsen nopeampi kuin hd5870.

        Nyt toiseen asiaan. Mitä sinäkin luulet tietäväsi ajureista. Okei on totta että ajurit voivat olla viimeisen päälle hiottuja ,kun ostaa valmiiksi vanhan kortin. Silti uudet kortit pyyhkivät vanhoilla lattiaa. Esim. tuo sinun 9600gt on 4x hitaampi kuin hd5870.
        Ati on muuten parantanut ajureitaansa hurjasti vrt. vuoden vanhoja ajureita.
        Blue_scrn ynm. muut epävakaudet kyllä johtuvat useammin käyttäjästä ,kuin käytetystä kokoonpanosta. Itselläni on ollut uusimpia näytönohjaimia ,joita saa kaupasta. Ei ole silti koskaan kone ollut epävakaa tai kaatuillut.(Ellei lasketa maksimi kellojen hakemisesta johtuvaa kaatuilua)

        Tällä hetkellä AMD/ATI siis tarjoaa enemmän vastinetta rahoilleen. ( ei en puhu amd:n prosessoreista vaan näytönohjaimista , amd osti atin aikoja sitten )

        Nvidia johti vielä ,kun oli 8800-sarjalaiset vs. Atin "kilpailijat". Nyt tilanne on kuiteskin kääntynyt päälaelleen ...Katsotaan saako Nvidia paljon puhuttu ja hypetty FERMI tilanteen kääntymään taas Nvidian hyväksi.


      • M-Kar kirjoitti:

        Minä puhun vakaudesta, hiljaisuudesta ja toimintavarmuudesta. nVidian 9600 sarja on tällä hetkellä ihan ykkönen tehokorteissa. Saa hiljaisia malleja jotka pyörittää tuuletinta vain kuormalla, ajurit on pitkään kehitetyt ja vakaat, ja toimii niin OpenGL:llä kuin DirectX:llä ja tehoa on paljon. Uudemmat nVidiat sitten on vielä vähän "beetaa", että ajureita ei ole niin pitkään kehitelty ja käyvät kuumina. ATI:n kortit on sitten vieläkin huonommassa asemassa, sillä tämän ajurit on niin heikkotasoiset OpenGL:llä ja vielä pahempaa, vanhojen korttimallien ajureihin ei juurikaan kiinnitetä huomiota. ATI:n ajuripolitiikka on kyllä paranemassa ja niitä tiettävästi kirjoitetaan suurelta osin uusiksi mutta nykyiset kortit on vahvasti sellaisia "pelikortteja", joissa on paljon tehoa halvalla hinnalla ja heikolla laadulla. ATI on kuitenkin piiritekniikassa vähän edellä nVidiaa ja kehittyy nyt nopeammin, että tulevaisuudessa ATI voi olla samalla tasolla tai parempikin. Nyt ei kyllä ole.

        Jos ei niin paljoa tarvitse tehoja niin Intelin X4500 olisi paras. Äärimmäistä tehoa jos haluaa niin rahaa kunnolla tiskin niin nVidialta löytyy sitten järeimmät kalustot.

        En edelleenkään tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun luen näitä viestejäsi. Huoh! Tekisit palveluksen ja siirtyisit vaikka tuonne Linux-boardille.


    • rgtuyyuy

      nvidia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe