Veli Verilöyly

Kapinoiva-Kuukkeli

hän saapui etelästä
vaikka hevonen kiidätti häntä
kohti länttä

hän istui heimovanhinten
viisaassa seurassa
poltti piipullisen
poltti toisen
hänen tupakkansa
oli sillä hetkellä murennettu
silkasta rakkaudesta

hänen ikääntyvillä kasvoillaan
näkyi sotimisen raskaat
syvät juonteet
sulat hänen harmaista hiuksistansa
ovat nyt muistoja puhveliruohikolla
Montanan preerialla

hän oli kalpeanaamojen kauhu
vaikka hänelle olisi riittänyt
vain puissa humiseva rakkaus
ystävyyden rintamalla
-ilman yhtäkään tulikeppiä
tai sydämiin turhaan ammuttua nuolta
xxxx

27

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laudi

....kaunista ...huoh...huoks..
      Eikä siks voi olla nostamatta Lempeää Lapinkukkaa
      ylös petistä :)))))
      > nakkaa tosin viimmesen Buranan
      suuhunsa lämpimän mehun kans :(

ja kyllä se näin menee...että sotiminen
      jättää jälkensä..

monesti kovanaamojen kingiki osottautuu
      tuolla koulumaailmassa
      jopa runolliseksi ja araksi pojaksi
      joka on vain vailla RAKKAUTTA :(

Kapinoiva-Kuukkeli. Mie pidin runostasi!!

• Lyhyesti -

yhdyn edelliseen ja Rakkaudettomuudesta
        alkaa vihan ja sodan siemenet itää,josta
        myös Rakkauden omaavat ihmiset tulevat
        kärsimään...esimerkkjä jatkuvasti maailma
        pullollaan.

Mie myös tykästyin.

• Kapinoiva-Kuukkeli

Monen uhittelijan naamion takana
        piileskelee herkkyys joka piilotetaan
        ilkeyden taakse..

sotaretket ovat raskaita
        joka kerta murenee ihmisyyden palasia
        pehmeinkin kovettuu
        rakkaus muuttuu vihaksi
        eikä mikään ole niinkuin ennen....

Sinulle iloinen kiitokseni Laudi=))

• Kapinoiva-Kuukkeli
        dolan kirjoitti:

Lyhyesti -

yhdyn edelliseen ja Rakkaudettomuudesta
        alkaa vihan ja sodan siemenet itää,josta
        myös Rakkauden omaavat ihmiset tulevat
        kärsimään...esimerkkjä jatkuvasti maailma
        pullollaan.

Mie myös tykästyin.

Sodan siemenet itää niin kauan
        kuin niitä ahkerasti jaksetaan kastella..
        Sadettajia riittää ja itsekkin
        voisin kyllä lopettaa sadetanssin pidon
        koska se ei johda mihinkään...
        -valta on valkoisilla-
        silkasta rakkaudesta

Dolan sinua kiitän=)))

• *MURUKULTA*

Aurinko katsoo nyt toiseen suuntaan. Ole hyvä Kapinoiva Kuukkeli ja istu seurakseni.
      Vikkelä Kipinä tietää savujen salat, piipullaan hän siisi asiansa Suuremman Käsiin. :)
      Mielellämme kulkisimme omien halujemme teitä, tanssisimme nuorten puitten välissä,
      ilakoisimmen huomista vailla. Kuitenkin - viisaus kuljettaa meitä toiseen suuntaan, sille oikealle polullemme.
      Hän taisteli itsensä puolesta ja toisten ja hänelle lahoitettiin suurin rakkaus ja kunnioitus.
      Älä siis ole surullinen, ole sydämestäsi iloinen, hän on suuri mies - Hän unohti itsensä!

*pöings*
      Vikkelä Kipinä on puhunut ;) ja kiittää!

• Kapinoiva-Kuukkeli

sulka vinossa
        kohti pohjoista
        istun illan hämärään
        nuotiolla

herkistän itseni
        herkistän korvani
        suljen silmäni

Suuri Henki
        astu sisääni

anna rauhan tuulien
        riepottaa
        väsyneitä ajatuksiani
        katso suoraan pienuuteeni

minä olen vain murena tätä maata
        vain murena...

Vikkelä Kipinä, Suuremman käsissä lepäävät
        isot asiat..ja ne kaikkein tärkeimmät...
        Sinua Kiitän Suuresti=))))

• Veli Revolveri

Puhutteleva runo joka sopii kyllä jokaiseen hetkeen!
      Parempi sota pivossa kuin rauha katossa, näin se menee, ikävä kyllä!

Jatka sinä hienojen inkkarirunojesi kirjoittelua:)

• Kapinoiva-Kuukkeli

Joskus tuntuu että niinhän se menee,
        parempi sotia kuin tulla toimeen...

Sinua kiitän kannustavista sanoistasi=)))

• säpinöivä seepra

Kopottelen paikalle hirnumaan
      että, tunnen tuon VV:n ja siinä on vasta
      mahtava tyyppi.
      Runosi arvoinen ehdottomasti.
      Ja noista tulikepeistä olen samaa mieltä,
      ne olisi saanut jäädä vaikka keksimäti.

Jiiiihaaa:)

• Kapinoiva-Kuukkeli

VV on mitä mainioin vanhaherra=))
        tutustuin häneen kun tein tutkimustyötä
        tämänkaltaista runoutta varten=)Ja vinkin
        sain eräältä palautteen antajalta..

Sinua kiittää Kapinoiva Kuukkeli

• kaaru

olet löytänyt intiaanit
      josta uudet runosi pulppuavat
      monisäkeisin siveltimin
      jota kätesi kuljettaa
      sanoista toiseen

sanasi sivellin on loistava
      tuot erilaisuutta palstalle...hienoa:)

• Hiipivä Kissa

Ahmin nämä kaikki, rakastan etnisyyttä jota nämä edustavat!

• ...

Runo ei ole rakkausruno. Lukijana on oikeus olettaa palstan nimestä jo jotakin ja saavansa vastinetta oletukselleen. Tämä runo, joka kertoo sodassa onnistuneesta Veli Verilöylystä, on kaukana rakkausrunosta.
      Ja niin paatuneeksi runossa Veli Verilöyly julistetaan, että Veli Verilöylylle olisi riittänyt puissa humiseva rakkaus - siis ei mitään. Onnistuneet sotaretket kasvoillaan näkyvät ja vain ne näkyvät. On käsittämätöntä, että tämmöiset runot saavat palstatilaa tällä rakkausrunopalstalla, kun samaan aikaan iki-ihania rakkausrunoja poistetaan kymmenittäin. Erikoisen erikoista. Ei tätä kukaan ole pitänyt rakkausrunona. Edellinen piti etnisenä runona, joksi sen voisi nyt jotenkuten ymmärtääkin. Miksi siis tämä runo edelleenkin on tällä palstalla.

• runojen lukija

Olen eri mieltä kanssasi; minun mielestä tämä on Rakkausruno, se on vaan erilainen rakkausruno. Täällä palstalla kirjoitetaan yleensä vain miehen/naisen välisestä rakkaudesta, tässä runossa minun mielestä puhutaan rakkaudesta lähimmäisiin, omaan heimoon, ja siitä kuinka jokainen ihminen tarvittaessa puolustaa läheisiään leijonaemon lailla (tässä runossa Veli Verilöyly). Taisteleminen jättää aina jälkensä kasvoihin, sieluun..joskus joutuu taistelemaan, vaikka ei haluaisikaan muuta kuin rakastaa, siitä mielestäni kertoo seuraava säe:

ystävyyden rintamalla

Minusta tämä oli tosi hyvä Rakkausruno; isolla R-kirjaimella, Kiitos runoilijalle.
        Täällä Rakkausrunot -palstalla on keskusteltu kuinka täällä pitäisi olla erilaisiakin runoja, mutta heti kun tänne ilmestyy erilainen Rakkausruno, niin heti ollaan poistattamassa. Minä olen vaan lukija en itse kirjoittele runoja, mutta tuon nyt mielipiteeni julki lukijan näkökulmasta.

• ...
        runojen lukija kirjoitti:

Olen eri mieltä kanssasi; minun mielestä tämä on Rakkausruno, se on vaan erilainen rakkausruno. Täällä palstalla kirjoitetaan yleensä vain miehen/naisen välisestä rakkaudesta, tässä runossa minun mielestä puhutaan rakkaudesta lähimmäisiin, omaan heimoon, ja siitä kuinka jokainen ihminen tarvittaessa puolustaa läheisiään leijonaemon lailla (tässä runossa Veli Verilöyly). Taisteleminen jättää aina jälkensä kasvoihin, sieluun..joskus joutuu taistelemaan, vaikka ei haluaisikaan muuta kuin rakastaa, siitä mielestäni kertoo seuraava säe:

ystävyyden rintamalla

Minusta tämä oli tosi hyvä Rakkausruno; isolla R-kirjaimella, Kiitos runoilijalle.
        Täällä Rakkausrunot -palstalla on keskusteltu kuinka täällä pitäisi olla erilaisiakin runoja, mutta heti kun tänne ilmestyy erilainen Rakkausruno, niin heti ollaan poistattamassa. Minä olen vaan lukija en itse kirjoittele runoja, mutta tuon nyt mielipiteeni julki lukijan näkökulmasta.

ei ole koskaan rakkaudesta. Tämä ei kerro heimosta ja heimon jäsenen rakkaudesta heimoon. Vaan Veli Verilöylystä. Minulle ei tästä heimoa nouse. Eikä edes rauhaa. Tämä on runo verilöylyissä onnistuneesta sotasankarista. Tämä Veli Verilöyly tuli nuuhkimaan tätäkin tannerta onnistunut sotaretki mielessään.

Tämän runoilijan tapa on vain heittää sekään sana rakkaus ja ystävyys. Naamiointi rakkausrunoksi onnistuu näköjään näinkin.

• runojen lukija
        ... kirjoitti:

ei ole koskaan rakkaudesta. Tämä ei kerro heimosta ja heimon jäsenen rakkaudesta heimoon. Vaan Veli Verilöylystä. Minulle ei tästä heimoa nouse. Eikä edes rauhaa. Tämä on runo verilöylyissä onnistuneesta sotasankarista. Tämä Veli Verilöyly tuli nuuhkimaan tätäkin tannerta onnistunut sotaretki mielessään.

Tämän runoilijan tapa on vain heittää sekään sana rakkaus ja ystävyys. Naamiointi rakkausrunoksi onnistuu näköjään näinkin.

runon edelleen Rakkausrunoksi, huolimatta sinun sanoistasi. Jokainen lukijahan kokee runon omalla tavallaan ja mitä edellä kirjoitin on minun tulkinta. Sinä tulkitset runon sinun tavallasi.
        Mitä tarkoitat seuraavalla lauseellasi:

Tämä Veli Verilöyly tuli nuuhkimaan tätäkin tannerta onnistunut sotaretki mielessään

• ...

runon edelleen Rakkausrunoksi, huolimatta sinun sanoistasi. Jokainen lukijahan kokee runon omalla tavallaan ja mitä edellä kirjoitin on minun tulkinta. Sinä tulkitset runon sinun tavallasi.
        Mitä tarkoitat seuraavalla lauseellasi:

Tämä Veli Verilöyly tuli nuuhkimaan tätäkin tannerta onnistunut sotaretki mielessään

sitä tannerta, mihin voisi miekkansa jäljen polttaa. Onnistuen tietenkin. Koska aina onnistunut.

PS. Sodassa ei puolusteta rakkautta vaan rauhaa. Rauhaa saada elää maassa johon juuret kasvaneet. Se minkä nimissä puolustus tehdään, niin ei ole se yksiselitteisesti rakkautta heimoon. Siksi on vaikea ymmärtää mitenkään rakkausrunoksi. Rakkaus heimoon ei ole sodan vastakohta.
        Eikä tämä runo ollut kertomus edes puolustuksesta.

• kaaru

ei rakkausrunon tarvitse
        aina olla ihosta iholle
        uurteisiin varpaisiin
        tämä runo on muutakin
        kuin keskinäistä silittelyä
        ja tunteiden paloa

avaruutta runon maailmaan
        toisella tavalla kuin ehkä täällä
        on totuttu
        itse ihailen erilaisuutta
        rakkausruonoissakin

kuten monessa sanonkin
        tähän sopii ajatus
        matkailu avartaa
        tarkoitan runomaailmaa
        joka ei ole sidottu mihinkään kaavaan
        samalla antaen eri kansojen käsityksiä
        rakkaudesta ei vain yhden, sen kirjoittajan

• ...
        kaaru kirjoitti:

ei rakkausrunon tarvitse
        aina olla ihosta iholle
        uurteisiin varpaisiin
        tämä runo on muutakin
        ja tunteiden paloa

on totuttu
        rakkausruonoissakin

kuten monessa sanonkin
        tähän sopii ajatus
        matkailu avartaa
        tarkoitan runomaailmaa

En ollut väittänyt enkä määritellyt rakkausrunoa ihosta iholle. Kerroin vain, että rakkausrunopalstalta lukijalla on oikeus odottaa palstan nimen mukaista kirjallisuutta.
        Jos tämä runo on rakkausruno, joksi sen julistat, niin sitten kaikki maailman runot ovat rakkausrunoja.
        Aika avaraksi on sinut matkasi (rakkaus)runomaailmaan tehnyt.
        Tuliko tässä sinulle kirotusvirhe:) "matkailu avartaa tarkoitan runomaailmaa"
        Kirjoitat runomaailmasta.
        Entä matkailu rakkausrunomaailmaan?

• runojen lukija
        ... kirjoitti:

sitä tannerta, mihin voisi miekkansa jäljen polttaa. Onnistuen tietenkin. Koska aina onnistunut.

PS. Sodassa ei puolusteta rakkautta vaan rauhaa. Rauhaa saada elää maassa johon juuret kasvaneet. Se minkä nimissä puolustus tehdään, niin ei ole se yksiselitteisesti rakkautta heimoon. Siksi on vaikea ymmärtää mitenkään rakkausrunoksi. Rakkaus heimoon ei ole sodan vastakohta.
        Eikä tämä runo ollut kertomus edes puolustuksesta.

Sodassa puolustetaan juuri sitä mitä rakastaa, esim. Isänmaata ja sen kansalaisia. Sotaan tarvitaan kaksi osapuolta, siten myös rauhaan...jos et puolusta sitä mitä rakastat, niin menetät sen vastustajalle. Minusta seuraava säe kertoo rakkauden läheisiin, omaan heimoon...ja nimenomaan tuo loppu; hänen tupakkansa oli sillä hetkellä murennettu silkasta rakkaudesta.

hän istui heimovanhinten
        viisaassa seurassa
        poltti piipullisen
        poltti toisen
        hänen tupakkansa
        silkasta rakkaudesta

• ...

Sodassa puolustetaan juuri sitä mitä rakastaa, esim. Isänmaata ja sen kansalaisia. Sotaan tarvitaan kaksi osapuolta, siten myös rauhaan...jos et puolusta sitä mitä rakastat, niin menetät sen vastustajalle. Minusta seuraava säe kertoo rakkauden läheisiin, omaan heimoon...ja nimenomaan tuo loppu; hänen tupakkansa oli sillä hetkellä murennettu silkasta rakkaudesta.

hän istui heimovanhinten
        viisaassa seurassa
        poltti piipullisen
        poltti toisen
        hänen tupakkansa
        silkasta rakkaudesta

Sodassa menetetään ihmishenkiä ja omaisuutta. Rakkaus ei ole se mitä puolustetaan.
        Erikoista, jos ymmärsit tämän runon isänmaan puolustukseksi. Sitähän tässä ei ole ollut missään vaiheessa kysymys. Jokainen kansa on isänmaallinen ja jokainen Veli Verilöyly vierailleessaan ja suunnitellessaan sotaretkiään on jonkun isänmaalla heidän rakkaittensa seassa heidän rakkailla tanhuvilla. Mutta tämä ei tästä runosta rakkausrunoa, koska runo kertoo valloittajasta.

Mutta asiaan. Tämä runo ei ollut kertomus puolustuksesta vaan sotasankarista, joka tie vei vielä valloittamattoman heimon luo tunnustelemaan verilöylynsä mahdollisuutta sielläkin. Ja teki sen onnistuneesti. Istui ja kuunteli heimoa ja palaa astialle miekkansa kanssa. Sai sen minkä halusi eli heimo suorastaan tarjosi aseensa tälle perin ovelalla Veli Verilöylylle.

JK. Paljon tämän palstan tiettyjen runoilijoiden palautteissa on sokeaa lyhyttä runon kehumista; palautteen antajan tarve itsensä ja olemassa olonsa teatraaliseen ilmaisuun tarve palautteen siivellä.

• runojen lukija
        ... kirjoitti:

Sodassa menetetään ihmishenkiä ja omaisuutta. Rakkaus ei ole se mitä puolustetaan.
        Erikoista, jos ymmärsit tämän runon isänmaan puolustukseksi. Sitähän tässä ei ole ollut missään vaiheessa kysymys. Jokainen kansa on isänmaallinen ja jokainen Veli Verilöyly vierailleessaan ja suunnitellessaan sotaretkiään on jonkun isänmaalla heidän rakkaittensa seassa heidän rakkailla tanhuvilla. Mutta tämä ei tästä runosta rakkausrunoa, koska runo kertoo valloittajasta.

Mutta asiaan. Tämä runo ei ollut kertomus puolustuksesta vaan sotasankarista, joka tie vei vielä valloittamattoman heimon luo tunnustelemaan verilöylynsä mahdollisuutta sielläkin. Ja teki sen onnistuneesti. Istui ja kuunteli heimoa ja palaa astialle miekkansa kanssa. Sai sen minkä halusi eli heimo suorastaan tarjosi aseensa tälle perin ovelalla Veli Verilöylylle.

JK. Paljon tämän palstan tiettyjen runoilijoiden palautteissa on sokeaa lyhyttä runon kehumista; palautteen antajan tarve itsensä ja olemassa olonsa teatraaliseen ilmaisuun tarve palautteen siivellä.

minä koen runon erilaisena kuin sinä, enkä minä ala väittelemään asiasta. Minusta tämä on rakkausruno, sinusta sotaruno. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä, enkä ole mielistellyt ketään, siihen minulla ei ole tarvetta, varsinkaan kun en itse edes kirjoita runoja, joten poistuu sekin motiivi, että kalastelisin toisilta runoilijoilta kehuja omista runoistani.

• taas tätä
        ... kirjoitti:

ne liekit syttyvät runoihin,,,jiihaaa

• AAAAARRRRRRGGGGHHHHH
        kaaru kirjoitti:

ei rakkausrunon tarvitse
        aina olla ihosta iholle
        uurteisiin varpaisiin
        tämä runo on muutakin
        ja tunteiden paloa

on totuttu
        rakkausruonoissakin

kuten monessa sanonkin
        tähän sopii ajatus
        matkailu avartaa
        tarkoitan runomaailmaa

runoa joka EI OLE SINUN

• boxters
        AAAAARRRRRRGGGGHHHHH kirjoitti:

runoa joka EI OLE SINUN

onko puolustaminen kiellettyä:)

• ...

minä koen runon erilaisena kuin sinä, enkä minä ala väittelemään asiasta. Minusta tämä on rakkausruno, sinusta sotaruno. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä, enkä ole mielistellyt ketään, siihen minulla ei ole tarvetta, varsinkaan kun en itse edes kirjoita runoja, joten poistuu sekin motiivi, että kalastelisin toisilta runoilijoilta kehuja omista runoistani.

Ei kinastelua eikä riitelyä. Runo ruotimista vain ja senhän pitäisi olla sallittua. En ole tuominnut katsontakantaasi, mutta en sitä ymmärrä enkä runosta löydä sitä, mitä sinä löydät. Runon nimi Veli Verilöyly kertoo kuinka ovela tämä valloittaja on. Ja runo ei lopu siihen, että tappio toteutuisi tai olisi edes toteutunut. Oli Veli niin ovela, että antoi ymmärtää rakkauden purreen hänen niin, että tupakatkin rakkaudesta sillä hetkellä mureni; näin kun uskotteli, niin heimo ei osaa pelätä ja varautua sotaretkeen. Mitä ovelinta sotilaan toimintaa. Ja ikänsä jo valloittanut. Harmaahapsu sotilas elämänsä kunnossa ennen kaikkea elämänsä henkisessä kunnossa.

• runojen lukija
        taas tätä kirjoitti:

ne liekit syttyvät runoihin,,,jiihaaa

me keskustelemme runosta ja sen tulkinnasta, en minä ainakaan ole riidellyt.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      102
      2242
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1418
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1400
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1338
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1233
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1068
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      985
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      934
    9. 122
      811
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      796
    Aihe