DNA:lta 300 euron lasku...!! VAROKAA...!!

"kusetusta siis?"

Miten tämä voi olla mahollista?!

Avomiehelleni tuli DNA:lta tänään ilmoitus, että hänen puhelimellaan on tehty edellisen päivän aikana n. 300 euron lasku, eikä puhelimella pysty soittamaan/laittamaan viestiä, ennen kuin lasku on maksettu.

Mieheni oli TIEDUSTELLUT että mitä HELVETTIÄ, mistä tuommoinen summa on muka tullut, niin nämä ASIAKASPALVELIJAT DNA:n päässä olivat sanoneet, että puhelimessasi on ollut internetti päällä koko päivän, että se ON VOINUT johtua talviaikaan siirtymisestä, että JOS SINULLA ON OLLUT sellaiset asetukset kännykässäsi päällä, että on avautunut siihen netti.

Kaikista HAUSKINTA tässä on se, että olimme eilen puolet päivästä poissa kotoa, mutta MIEHENI PUHELIN OLI KOTONA, KOSKA HÄN UNOHTI SEN SINNE, eli hän ei käyttänyt puhelintaan puoleen päivään, ja sehän vaan raksuttaa täällä kotona itsekseen yli 300 EURON LASKUA...!!!

Voiko tällainen olla mahdollista??? DNA:lla kuulemma sanoivat, että vaihtoehtoja on kaksi: joko maksat laskun kerralla tai erissä. Eli toisin sanottuna vaihtoehtoina tähän tapaukseen on VAIN JA AINOASTAAN MAKSAA TUO LASKU.

Otimme molemmat n. kuukausi sitten DNA:lta kimppa liittymät, eli kumpikin liittymän ja puhelimen.

Minulla oli jo hieman epäilyksiä koko touhun suhteen, ja TÄSSÄ ON PERKELE TULOS...!!!

Tuleekohan minulle kenties seuraavaksi joku TONNIN LASKU siitä että aamulla ylipäätään satun VILKAISEMAAN KOKO PERKELEEN PUHELIMEEN...!!!???

Eli jos joku on aikeissa ottaa DNA:lta liittymän/puhelimen, molemmat tai vaikka perkele ILMAISET KENGÄNNAUHAT niin ÄLÄ HELVETISSÄ OTA, ÄLÄ EDES KUSE KYSEISEN PULJUN SUUNTAAN...!!!!!!

TÄYTTÄ HUIJAUSTA...!!!

Onko tuo tuollainen "netti itsekseen päällä koko perkeleen päivän ja maksan kiltisti laskut" -tapaus estettävissä tuolla DNA dataestolla??????

93 kommenttia

Vastaukset

  • Eli te kumpikin otitte kimppa-liittymät. Elikkä teidän puhelimet myöskin ovat tätä uusinta uutuutta olevia multimediapuhelimia? Näissähän on se ongelma, että se wappi/nettiyhteys saattaa jäädä päälle vielä, jos ei ole sitä kunnolla sulkenut, se ei aina riitä että poistuu sieltä netistä. Itselläni on nokia 6220 ja olen joskus unohtanut netin auki, mutta onneksi se ehti olla vain 15 minuuttia ylimääräistä auki, ennenkuin huomasin ettei siitä pahaa vahinkoa tullut. Mutta en voi omaa tapaustani verrata sinun tapaukseesi, että todella harmillista on. Mutta suotta DNA:ta haukut, sillä vaikka teillä olis ollu telefinlandit, saunalahet, elisat sun muut sonerat, niin jokatapauksessa asiakas jää aikalailla yksin, jos tosiaan operaattorilta väitetään, että on yhteys ollut koko päivän auki.

    • Tässä tapauksessa netti ei ole kännykkään voinut JÄÄDÄ AUKI, koska juuri sanoin, että kumpikaan emme käytä kännykän nettiä: sitä varten tietokoneet on keksitty.

      Eli kukaan ei tuosta puhelimesta ole nettiä avannut, vaan puhelin on MUKA ITSEKSEEN AVANNUT NETIN ja näin ollen netti on nakuttanut ITSEKSEEN laskua koko päivän.

      Onko siis mahdollista, että kännykkä AVAA ITSE NETIN?

      Kyllä, molemmilla on uudet puhelimet, tuo avomiehenikin luuri on Nokian 6220, kuten sinulla.

      Tosiaan, meidän kännyköiden nettiä ei olla käytetty, ei ole käyttänyt kukaan muukaan, eikä tulla käyttämäänkään, joten MITEN IHMEESSÄ puhelin availee sitä nettiä itsekseen...???

      Kertokaa viisaammat. Nämä kännykkäjutut kun ei IHAN omaa alaa ole...


    • .Tervehdys kohtalotoveri!
      Meillekin tipahti tällä viikolla DNA:n puhelinlaskut. Meitä on nelihenkinen perhe, joilla kaikilla on DNA-liittymät. Tyttäret ovat 16- ja 18-vuotiaat, heidän puhelinlaskunsa ovat tähän mennessä olleet kohtuulliset n. 30 euron luokkaa ja heille on PAINOTETTU, että ne pysyisivät niissä lukemissa. Perheessä on 2 tietokonetta, joilla he mesettävät ja hoitavat kaikki nettiyhteytensä. Molemmilla oli nyt käsittämättömät summat datamaksuja, toisella 60,- ja toisella 90,- pelkkää datamaksua!!! Soiteltiin DNA:n asiakaspalveluun ja saatiin samat kommentit kuin sullekin, että ollaan oltu netissä. "Kuulusteltiin" tyttäriä ja kertoivat, että eivät ole käyttäneet puhelintaan nettiyhteyksissä. Tilattiin puhelinerittely, josta kävi mm. ilmi, että toisella oli netti päällä muka koulutunnin aikana, ja samalle päivälle, 9.10., molemmilla sama aika iltapäivällä muka netin käyttöä. TUNTUU TODELLA KÄSITTÄMÄTTÖMÄLTÄ, TÄMÄ EI OLE TODELLISTA JA MEITÄ HUIJATAAN JA LAITETAAN MAKSAMAAN TURHASTA. OLEMME ERITTÄIN KYPSIÄ TÄHÄN ASIAAN, EMMEKÄ SULATA TÄTÄ! Oli erittäin mielenkiintoista todeta, että emme ole ainoita, joille on näin käynyt. Olemme asian tiimoilta ensi viikolla yhteydessä kuluttajasiamiehelle ja toivomme, että myös sinä, joka tunnet tulleesi huijatuksi, olet myös yhteydessä sinne päin. Meidän perheessä raha ei TODELLAKAAN kasva puussa.


  • Dataesto suojaa tuolta, mutta silloin noista multimedia ominaisuuksistakaan ole hyötyä. Ilman datapakettia data maksaa 1,5 euroa per mega eli esim. Ilta-Sanomien etusivun avaaminen maksaa 3 - 5 euroa, kun halvin rajoittamaton datapaketti maksaa 9,90 euroa per kk. Avomiehesi puhelin latasi 200 megaa.

    Suosittelisin ominaisuuksiltaan parempaan puhelimeen halvinta rajoittamatonta "384 datapakettia" ja toiseen dataestoa. Kannattaa varmistaa, että lisäpalveluna olevaan datapakettiin laitetaan ulkomaan dataesto (erillisissä dataliittymissä se on oletuksena).

    Sinänsä tuo 1,50 euro per mega on nykyään aivan kohtuuton ja "30 megan" paketti on huijausta, sillä avomiehesi lasku olisi ollut vain 260 euroa. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajavirastoon, josko paine operaattoreiden suuntaan kasvaisi, EU:han pakotti operaattorit alentamaan verkkovierailuiden puheen ja tekstiviestin hintaa, mutta ei puuttunut datahinnoitteluun.

    • Miten tuo viestisi nyt liittyi mihinkään?

      ME EMME KÄYTÄ KÄNNYKÄN INTERNETTIÄ, me ei siis tarvitaan mitään ihmeen datapaketteja???

      Kännykkä oli avannut tuon netin MUKA ihan itsekseen yksin kotona, kun puhelin sattui kotiin jäämään, ja nakutti ITSEKSEEN tuon 300 euron laskun.

      Me emme käytä kännyköidemme nettitoimintoja, siihen meiltä löytyy tietokone.

      Meitä nimenomaan kiinnostaa se, miten ESTÄÄ kännykällä nettiin pääsy, että jatkossa PUHELIN EI ITSEKSEEN SITÄ NETTIÄ PÄÄSE AVAILEMAAN...!

      Ja tämä on aika ihme: heti kun siirryimme DNA:n asiakkaiksi (molemmilla ollut liittymät nyt n. kuukauden, vajaan, koska kummalekaan ei varsinaista laskua ole postissa tullut) tulee ja sattuu TÄLLAINEN ongelma!!

      Eli vajaassa kuukaudessa DNA:n asiakkuus on tullut maksamaan meille YLI 300 EUROA.

      Että tämäkö on nyt sitä EDULLISUUTTA sun muuta, mitä DNA:sta mainostetaan...?????

      Ja KYLLÄ, teen ihan oikein haukkuessani TÄYDEKSI P*SKAKSI KOKO PULJUN...!!!


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Miten tuo viestisi nyt liittyi mihinkään?

      ME EMME KÄYTÄ KÄNNYKÄN INTERNETTIÄ, me ei siis tarvitaan mitään ihmeen datapaketteja???

      Kännykkä oli avannut tuon netin MUKA ihan itsekseen yksin kotona, kun puhelin sattui kotiin jäämään, ja nakutti ITSEKSEEN tuon 300 euron laskun.

      Me emme käytä kännyköidemme nettitoimintoja, siihen meiltä löytyy tietokone.

      Meitä nimenomaan kiinnostaa se, miten ESTÄÄ kännykällä nettiin pääsy, että jatkossa PUHELIN EI ITSEKSEEN SITÄ NETTIÄ PÄÄSE AVAILEMAAN...!

      Ja tämä on aika ihme: heti kun siirryimme DNA:n asiakkaiksi (molemmilla ollut liittymät nyt n. kuukauden, vajaan, koska kummalekaan ei varsinaista laskua ole postissa tullut) tulee ja sattuu TÄLLAINEN ongelma!!

      Eli vajaassa kuukaudessa DNA:n asiakkuus on tullut maksamaan meille YLI 300 EUROA.

      Että tämäkö on nyt sitä EDULLISUUTTA sun muuta, mitä DNA:sta mainostetaan...?????

      Ja KYLLÄ, teen ihan oikein haukkuessani TÄYDEKSI P*SKAKSI KOKO PULJUN...!!!

      Ihan sama käytätkö nettiä vai et mutta jos et ole estänyt dataliikennettä niin se puhelin päivittää siinä valmiiksi olevia ohjelmia netin kautta ja tästä kertyy laskua, itse otin dnapro:lta alle 4€ liittymät joihin sisältyy 3000min/kk dna-dna puheluita ja netti, tällöin ei tule ylimääräisiä kuluja netin takia mutta prolla on paska asiakaspalvelu; soittaminen sinne maksaa ja sähköpostiin ei ole vastattu vaikka laitoin viestin lähes kaksi viikkoa takaperin.

      Eli data estoa ei sinun tarvitse ottaa vaan puhelimen käyttöohjeita jos vaivautuu lukemaan niin siellä on ohjeet joilla saat nettiliikenteen pois päältä.


  • Noniin, isäntä maksoi eilen iltapäivällä tuon 300 euron laskun hänelle annettuun tilinumeroon.

    DNA:n asiakaspalvelusta oltiin aiemmin päivällä sanottu, että liittymä aukeaa HETI laskun maksettua.

    Noh, nyt laskun maksusta on kulunut runsaat 24 TUNTIA, ja liittymä on ja pysyy kiinni...!

    Mieheni on soittanut tusinan puhelua asiakaspalveluun, ensin sieltä sanottiin, että kyllä, liittymä avataan tänään kello 15 reikäleipä.

    Noh, 15.15 mieheni soitti ja kysyi, miksi liittymä on yhä kiinni. Nyt vastaus oli, että liittymä avataan 18 reikäleipä. Mikäli näin ei tapahdu, olethan yhteydessä.

    Kello on nyt 18.27 ja liittymä on ja pysyy kiinni yhä edelleen.

    HUIJAUSTA SIIS...???!!!

    • Hei!
      On hyvin ikävää,että teille on käynyt noin!Tuli tässä mieleen kysyä,että asuuko taloudessanne muita henkilöitä esim.lapsia?Olisivatko he käyttäneet miehesi puhelinta surffailuun?


    • selleri-siili kirjoitti:

      Hei!
      On hyvin ikävää,että teille on käynyt noin!Tuli tässä mieleen kysyä,että asuuko taloudessanne muita henkilöitä esim.lapsia?Olisivatko he käyttäneet miehesi puhelinta surffailuun?

      Ei, taloudessamme ei asu muita kuin me. Tai no kyllä asuu, saksanpaimenkoiramme, mutta se nyt tuskin osaa netissä surffailla, vaikka viisaaksi roduksi väitetäänkin!

      Sitä paitsi sekin jätettiin omaan tilaansa yksinoloajaksi, ja puhelin oli toisessa huoneessa :)

      Tämänhetkinen tilanne on se, ettei liittymää ole avattu VIELÄKÄÄN.

      Ja liittymä oli sulkeutunut sunnuntaina, ja nyt on jo keskiviikko.

      Mutta mutta, mietin tuossa, että eikös jos kännykkäliittymä jostain syystä suljetaan, niin eikös ole niin, että sillä ei voi soittaa, ei voi laittaa viestiä, eikä SIIHEN myöskään voi soittaa, eikä laittaa viestiä?

      Minkä takia tässä tapauksessa avomiehelleni pystyy soittamaan, mutta viestejä hänelle ei voi laittaa.

      Hänen puhelimestaan ei taas voi soittaa eikä laittaa viestejä.

      Minun käsitykseni mukaan jos liittymä on syystä tai toisesta suljettu, kyseiseen liittymään soittaminenkaan ei onnistu, vaan puhelimesta sanotaan jotain tyyliin "valitsemanne numero ei ole käytössä" tmv.


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Ei, taloudessamme ei asu muita kuin me. Tai no kyllä asuu, saksanpaimenkoiramme, mutta se nyt tuskin osaa netissä surffailla, vaikka viisaaksi roduksi väitetäänkin!

      Sitä paitsi sekin jätettiin omaan tilaansa yksinoloajaksi, ja puhelin oli toisessa huoneessa :)

      Tämänhetkinen tilanne on se, ettei liittymää ole avattu VIELÄKÄÄN.

      Ja liittymä oli sulkeutunut sunnuntaina, ja nyt on jo keskiviikko.

      Mutta mutta, mietin tuossa, että eikös jos kännykkäliittymä jostain syystä suljetaan, niin eikös ole niin, että sillä ei voi soittaa, ei voi laittaa viestiä, eikä SIIHEN myöskään voi soittaa, eikä laittaa viestiä?

      Minkä takia tässä tapauksessa avomiehelleni pystyy soittamaan, mutta viestejä hänelle ei voi laittaa.

      Hänen puhelimestaan ei taas voi soittaa eikä laittaa viestejä.

      Minun käsitykseni mukaan jos liittymä on syystä tai toisesta suljettu, kyseiseen liittymään soittaminenkaan ei onnistu, vaan puhelimesta sanotaan jotain tyyliin "valitsemanne numero ei ole käytössä" tmv.

      Teillä täytyy olla luottotiedot toldella pahassa kunnossa kun moisen pikkulasku
      takia operaattori kiirehtii liittymän sulkemaan??? Itsellä paras puhelinlasku oli
      1300 euroa jonka maksoin ihan normaalisiti eikä siinä operaattori millaanlailla
      alkanut valittamaan että epäilisi etten pystyisi sitä hoitamaan.


    • kuralla kirjoitti:

      Teillä täytyy olla luottotiedot toldella pahassa kunnossa kun moisen pikkulasku
      takia operaattori kiirehtii liittymän sulkemaan??? Itsellä paras puhelinlasku oli
      1300 euroa jonka maksoin ihan normaalisiti eikä siinä operaattori millaanlailla
      alkanut valittamaan että epäilisi etten pystyisi sitä hoitamaan.

      Luottotiedoissa ei kummallakaan ole mitään vikaa!

      Tässä ollaan asuntolainaakin ottamassa, pankissa käyty ja todettu että mitään estettä lainan ottamiselle ei ole, joten minkä helvetin takia sitten joku DNA epäilisi, ettei 300 euron laskun maksuun olisi varoja.

      Ja kuten kerroin, avomieheni maksoi tuon 300euron laskun heti maanantaina, mutta liittymä on ja pysyy kiinni.

      Tänään hän oli taas soittanut useampaan otteeseen asiakaspalveluun, ja sieltä oli JOPA myönnetty että KYLLÄ, maksamasi lasku näkyy NYT heidän tiedoissaan, että HÄNPÄ LAITTAA SÄHKÖPOSTIA HEIDÄN RESKONTRAAN, ETTÄ LAITTAAVAT LIITTYMÄSI AVAAMISEN JONON OHI....!!!!

      Onko tuollainen todella mahdollista...??!!


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Luottotiedoissa ei kummallakaan ole mitään vikaa!

      Tässä ollaan asuntolainaakin ottamassa, pankissa käyty ja todettu että mitään estettä lainan ottamiselle ei ole, joten minkä helvetin takia sitten joku DNA epäilisi, ettei 300 euron laskun maksuun olisi varoja.

      Ja kuten kerroin, avomieheni maksoi tuon 300euron laskun heti maanantaina, mutta liittymä on ja pysyy kiinni.

      Tänään hän oli taas soittanut useampaan otteeseen asiakaspalveluun, ja sieltä oli JOPA myönnetty että KYLLÄ, maksamasi lasku näkyy NYT heidän tiedoissaan, että HÄNPÄ LAITTAA SÄHKÖPOSTIA HEIDÄN RESKONTRAAN, ETTÄ LAITTAAVAT LIITTYMÄSI AVAAMISEN JONON OHI....!!!!

      Onko tuollainen todella mahdollista...??!!

      Operaattorin asiakaspalvelu on "erikoisnumero" johon liittymästä pitää pystyä soittamaan, varsinkin kun se on DNA:lla ilmainenkin DNA:n liittymistä. Tuon ei pitäisi estää tulevia puheluita eikä tekstiviestejä, koska niistä estetty liittymä ei maksa muutenkaan. Jos uuden liittymän saa heti auki, niin teidänkin liittymänne olisi pitänyt aueta HETI kun maksu näkyi DNA:lla.

      On eri juttu jos lasku on erääntynyt ja sitä on karhuttu, silloin linja on ja pysyy täysin kiinni (ei toimi ollenkaan) kunnes kaikki on maksettu ja varmistettu. Noilla automaattisilla estämisillä suojataan sekä asiakasta että operaattoria esim. matkapuhelin varastetaan ja soitetaan ulkomaille ennen kuin asiakas huomaa tilanteen.

      Kokeilkaa käynnistää puhelin uudelleen, se ei välttämättä selviä toimintahäiriöstä.

      Muistakaa vaatia korvausta palvelun virheestä, lue Viestintäviraston sivulta http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kaytannonkysymyksia.html#Ongelmatilanteet ja http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kayttajanoikeudet.html


    • muualle ei? kirjoitti:

      Operaattorin asiakaspalvelu on "erikoisnumero" johon liittymästä pitää pystyä soittamaan, varsinkin kun se on DNA:lla ilmainenkin DNA:n liittymistä. Tuon ei pitäisi estää tulevia puheluita eikä tekstiviestejä, koska niistä estetty liittymä ei maksa muutenkaan. Jos uuden liittymän saa heti auki, niin teidänkin liittymänne olisi pitänyt aueta HETI kun maksu näkyi DNA:lla.

      On eri juttu jos lasku on erääntynyt ja sitä on karhuttu, silloin linja on ja pysyy täysin kiinni (ei toimi ollenkaan) kunnes kaikki on maksettu ja varmistettu. Noilla automaattisilla estämisillä suojataan sekä asiakasta että operaattoria esim. matkapuhelin varastetaan ja soitetaan ulkomaille ennen kuin asiakas huomaa tilanteen.

      Kokeilkaa käynnistää puhelin uudelleen, se ei välttämättä selviä toimintahäiriöstä.

      Muistakaa vaatia korvausta palvelun virheestä, lue Viestintäviraston sivulta http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kaytannonkysymyksia.html#Ongelmatilanteet ja http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kayttajanoikeudet.html

      Kiitos viestistäsi.

      Meillä on tosiaankin niinkin tuore DNA:n asiakkuus kyseessä, että meillä kummallakin on ollut nämä DNA:n kimppa liittymät vasta vajaan kuukauden, eli yhtäkään OIKEAA laskua ei ole vielä tullut, saati pystynyt jäämään maksamatta.

      Tämä 300 euron lasku paukahti isännälle aivan käsittämättömästi tyhjästä, ja puhelimessa olivat DNA:lta antaneet tilinumeron, mihin lasku maksaa.

      Mieheni maksoi laskun heti maanantaina, nyt on torstai, eikä liittymällä pysty vieläkään soittamaan.

      DNA:n asiakaspalveluun mieheni on soittanut joko työaikana työpuhelimestaan tai minun puhelimestani, hänen puhelimellaan ei pysty soittamaan sinnekään.

      Ja todellakin, mitä tuo tuollainen tarkoittaa, että hänen puhelimellaan ei voi soittaa eikä lähettää viestiä, hänelle ei pysty laittamaan viestiä, mutta hänelle pystyy soittamaan?

      Jos liittymä on SULJETTU, sehän on silloin SULJETTU, eikä SIIHENKÄÄN voi soittaa??

      DNA:lta on vain hoettu, että heillä on laskutuspuolella ruuhkaa, että maksamasi erä näkyy kyllä heidän tiedoissaan, mutta laskutuspuolella on VALITETTAVASTI ruuhkaa, että YRITÄMME laittaa liittymäsi avaamisen jonon ohi.

      Miten tämä tällainen on MAHDOLLISTA??? Miksi sitten, kun esim se s**kelin päivä koitti että nämä DNA:n liittymät otettiin, toinen liittymistä avautui, eli alkoi toimia saman päivän aikana???

      Ja NYT se on näin p*rkeleen vaikeaa???


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Kiitos viestistäsi.

      Meillä on tosiaankin niinkin tuore DNA:n asiakkuus kyseessä, että meillä kummallakin on ollut nämä DNA:n kimppa liittymät vasta vajaan kuukauden, eli yhtäkään OIKEAA laskua ei ole vielä tullut, saati pystynyt jäämään maksamatta.

      Tämä 300 euron lasku paukahti isännälle aivan käsittämättömästi tyhjästä, ja puhelimessa olivat DNA:lta antaneet tilinumeron, mihin lasku maksaa.

      Mieheni maksoi laskun heti maanantaina, nyt on torstai, eikä liittymällä pysty vieläkään soittamaan.

      DNA:n asiakaspalveluun mieheni on soittanut joko työaikana työpuhelimestaan tai minun puhelimestani, hänen puhelimellaan ei pysty soittamaan sinnekään.

      Ja todellakin, mitä tuo tuollainen tarkoittaa, että hänen puhelimellaan ei voi soittaa eikä lähettää viestiä, hänelle ei pysty laittamaan viestiä, mutta hänelle pystyy soittamaan?

      Jos liittymä on SULJETTU, sehän on silloin SULJETTU, eikä SIIHENKÄÄN voi soittaa??

      DNA:lta on vain hoettu, että heillä on laskutuspuolella ruuhkaa, että maksamasi erä näkyy kyllä heidän tiedoissaan, mutta laskutuspuolella on VALITETTAVASTI ruuhkaa, että YRITÄMME laittaa liittymäsi avaamisen jonon ohi.

      Miten tämä tällainen on MAHDOLLISTA??? Miksi sitten, kun esim se s**kelin päivä koitti että nämä DNA:n liittymät otettiin, toinen liittymistä avautui, eli alkoi toimia saman päivän aikana???

      Ja NYT se on näin p*rkeleen vaikeaa???

      Puhelimen datalaskurit että onko siellä mitään(Toivottavasti ette ole nollanut puhelimen muita laskureita, koska se nollaa myös datat).. Sitten tietysti voisi tsekata selaimen sivuhistorian..

      Sitten oletteko kattonut sen vaihtoehdon ettei laite ole ollut esim taskussa että 0 näppäin olisi painunut pohjaan koska avaa netin ja jos sieltä osuu oikeaan linkkiin esim. mobile youtube niin tiedon siirtoa saadaan kyllä kulumaan..

      Sitten vielä virus mahdollisuus eli vaikka ettette nettiä käyttäisi suoraan niin bluetoothin välityksellä pöpöjä voi puskea koneeseen..

      Käyttääkö kumpikaan puhelimessa olevia sovelluksia.. Niistä monet lataavat sisältöä netistä samoin kuin esim lataa valikosta ladattavat ohjelmistot..

      sitten vielä optio on että onko mahdollista että kyseessä voisi olla käyttövirhe.. Me suomalaiset olemme tunnetusti "Mitä tää nyt on? Joo joo sallitaan.. V*tt*ako se näitä kyselee" -käyttäjiä.. Mutta ONNEKSI MEISSÄ ITSESSÄMME EI OLE KOSKAAN MITÄÄN VIKAA VAAN AINA VIKA ON K*SETTAVISSA KORPORAATIOISSA..


    • ATK-Tukimies kirjoitti:

      Puhelimen datalaskurit että onko siellä mitään(Toivottavasti ette ole nollanut puhelimen muita laskureita, koska se nollaa myös datat).. Sitten tietysti voisi tsekata selaimen sivuhistorian..

      Sitten oletteko kattonut sen vaihtoehdon ettei laite ole ollut esim taskussa että 0 näppäin olisi painunut pohjaan koska avaa netin ja jos sieltä osuu oikeaan linkkiin esim. mobile youtube niin tiedon siirtoa saadaan kyllä kulumaan..

      Sitten vielä virus mahdollisuus eli vaikka ettette nettiä käyttäisi suoraan niin bluetoothin välityksellä pöpöjä voi puskea koneeseen..

      Käyttääkö kumpikaan puhelimessa olevia sovelluksia.. Niistä monet lataavat sisältöä netistä samoin kuin esim lataa valikosta ladattavat ohjelmistot..

      sitten vielä optio on että onko mahdollista että kyseessä voisi olla käyttövirhe.. Me suomalaiset olemme tunnetusti "Mitä tää nyt on? Joo joo sallitaan.. V*tt*ako se näitä kyselee" -käyttäjiä.. Mutta ONNEKSI MEISSÄ ITSESSÄMME EI OLE KOSKAAN MITÄÄN VIKAA VAAN AINA VIKA ON K*SETTAVISSA KORPORAATIOISSA..

      Olennainen kysymys on, miksi DNA ei ole saanut liittymää auki vaikka asiakas on heti automaattisulun jälkeen maksanut vaaditun summan? Kyseessähän ei ole ollut erääntynyt ja uudelleen karhuttu normaali puhelinlasku.

      Kannattaa kysyä kuluttajaneuvojalta, onko tilanteessa täyttynyt oikeus vakiohyvitykseen / sopimuksen purkuun?

      Olen useammankin kerran uhannut eri operaattoreille pistäväni kaikki hallinnassani olevat ko. operaattorin liittymien laskut jäihin, siksi ajaksi kunnes laskutusvirhe on korjattu. Olen luvannut maksaa eräpäivinä vain käyttöön liittyvät riidattomat osat. Parhaimmillaan korjattu lasku on saapunut seuraavana päivänä.


    • ATK-Tukimies kirjoitti:

      Puhelimen datalaskurit että onko siellä mitään(Toivottavasti ette ole nollanut puhelimen muita laskureita, koska se nollaa myös datat).. Sitten tietysti voisi tsekata selaimen sivuhistorian..

      Sitten oletteko kattonut sen vaihtoehdon ettei laite ole ollut esim taskussa että 0 näppäin olisi painunut pohjaan koska avaa netin ja jos sieltä osuu oikeaan linkkiin esim. mobile youtube niin tiedon siirtoa saadaan kyllä kulumaan..

      Sitten vielä virus mahdollisuus eli vaikka ettette nettiä käyttäisi suoraan niin bluetoothin välityksellä pöpöjä voi puskea koneeseen..

      Käyttääkö kumpikaan puhelimessa olevia sovelluksia.. Niistä monet lataavat sisältöä netistä samoin kuin esim lataa valikosta ladattavat ohjelmistot..

      sitten vielä optio on että onko mahdollista että kyseessä voisi olla käyttövirhe.. Me suomalaiset olemme tunnetusti "Mitä tää nyt on? Joo joo sallitaan.. V*tt*ako se näitä kyselee" -käyttäjiä.. Mutta ONNEKSI MEISSÄ ITSESSÄMME EI OLE KOSKAAN MITÄÄN VIKAA VAAN AINA VIKA ON K*SETTAVISSA KORPORAATIOISSA..

      Elikkäs tuona päivänä, eli viikko sitten sunnuntaina, kun tuo kännykkä oli yksikseen netissä surffaillut, kyseinen kännykkä oli kotona pöydällä, ja me eri osotteissa.

      Eikä kotona siis ollut ketään, paitsi meidän koira, ja sekin eri huoneessa, eikä ole taatusti puhelinta nykinyt.

      Eli taskussa ei ole voinut itsekseen näppäimet painua, koska puhelin oli pöydällä. Unohtui siis kotiin kun lähdettiin päivällä kyläilemään.

      Mieheni tarkisti tuon datalaskurin, ja kyllä siellä oli jonkin sortin lukema. En muista paljoako se näytti.

      Eikä käytetä kumpikaan myöskään mitään puhelimen sovelluksia. Kännykät on meillä ihan vain soittamista ja viestien laittoa varten.

      Bluetoothia käytetään sen verran, että siirretään musiikkia sillä puhelimesta toiseen, mutta ihan vain omien puhelimien välityksellä, eli jos siellä joku pöpö jyllää, niin on ihan meidän seinien sisällä :)

      Tosiaan, liittymä "sulkeutui" tuolloin sunnuntaina, ja DNA sai sen avatuksi vasta kuluneen viikon perjantaina, vaikka mieheni ko. laskun maksoi heti maanantaina!!


    • maksaa asiakkaalle. kirjoitti:

      Olennainen kysymys on, miksi DNA ei ole saanut liittymää auki vaikka asiakas on heti automaattisulun jälkeen maksanut vaaditun summan? Kyseessähän ei ole ollut erääntynyt ja uudelleen karhuttu normaali puhelinlasku.

      Kannattaa kysyä kuluttajaneuvojalta, onko tilanteessa täyttynyt oikeus vakiohyvitykseen / sopimuksen purkuun?

      Olen useammankin kerran uhannut eri operaattoreille pistäväni kaikki hallinnassani olevat ko. operaattorin liittymien laskut jäihin, siksi ajaksi kunnes laskutusvirhe on korjattu. Olen luvannut maksaa eräpäivinä vain käyttöön liittyvät riidattomat osat. Parhaimmillaan korjattu lasku on saapunut seuraavana päivänä.

      Avomieheni liittymä sulkeutui sunnuntaina, hän maksoi laskun heti maanantaina kunhan vain sai aamulla silmät auki, mutta liittymä avattiin vasta perjantaina!!

      Vaati useamman soiton asiakaspalveluun, sieltä hoettiin vain että "täällä on nyt pikkuisen ruuhkaa".

      Paskanmarjat!!

      Ja todellakin kyseessä ei ollut mikään erääntynyt ja sata kertaa karhuttu lasku, vaan ihan puhelimitse ilmoitettu lasku, että nyt on naksuttanut netti päällä päivän ja 300 euroa kiitos, ja heti se maksettiin kiltisti, mutta kun ei.

      Mieheni uhkasi sitten perjantaina että ottaa nyt kyllä yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen, niin johan pamahti liittymä auki...!!


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Elikkäs tuona päivänä, eli viikko sitten sunnuntaina, kun tuo kännykkä oli yksikseen netissä surffaillut, kyseinen kännykkä oli kotona pöydällä, ja me eri osotteissa.

      Eikä kotona siis ollut ketään, paitsi meidän koira, ja sekin eri huoneessa, eikä ole taatusti puhelinta nykinyt.

      Eli taskussa ei ole voinut itsekseen näppäimet painua, koska puhelin oli pöydällä. Unohtui siis kotiin kun lähdettiin päivällä kyläilemään.

      Mieheni tarkisti tuon datalaskurin, ja kyllä siellä oli jonkin sortin lukema. En muista paljoako se näytti.

      Eikä käytetä kumpikaan myöskään mitään puhelimen sovelluksia. Kännykät on meillä ihan vain soittamista ja viestien laittoa varten.

      Bluetoothia käytetään sen verran, että siirretään musiikkia sillä puhelimesta toiseen, mutta ihan vain omien puhelimien välityksellä, eli jos siellä joku pöpö jyllää, niin on ihan meidän seinien sisällä :)

      Tosiaan, liittymä "sulkeutui" tuolloin sunnuntaina, ja DNA sai sen avatuksi vasta kuluneen viikon perjantaina, vaikka mieheni ko. laskun maksoi heti maanantaina!!

      Suosittelisin että jatkossa pysytte kaukana dna saunalahti/elisa konsernista,kyseisten

      firmojen toiminta on erittäin ala arvoista.

      Itselläni on tällä hetkellä telefinland eikä ole mitään valittamista.


    • s-lahti suck's kirjoitti:

      Suosittelisin että jatkossa pysytte kaukana dna saunalahti/elisa konsernista,kyseisten

      firmojen toiminta on erittäin ala arvoista.

      Itselläni on tällä hetkellä telefinland eikä ole mitään valittamista.

      Mutta me ollaan kusessa ko. liittymien kanssa sen 2 vuotta, koska poljettiin paskaan ja otettiin molemmat DNA:n kimppa-liittymät!

      Kadun sitä päivää aivan kympillä, kun siihen puljuun jalallakaan astuttiin...!!!

      Vajaa kuukausi ollut ko. littymät, ja jo tällaiset ongelmat.

      Itsellänikin oli aiemmin TeleFinland, ja eipähän ollut MITÄÄN ongelmaa...


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Mutta me ollaan kusessa ko. liittymien kanssa sen 2 vuotta, koska poljettiin paskaan ja otettiin molemmat DNA:n kimppa-liittymät!

      Kadun sitä päivää aivan kympillä, kun siihen puljuun jalallakaan astuttiin...!!!

      Vajaa kuukausi ollut ko. littymät, ja jo tällaiset ongelmat.

      Itsellänikin oli aiemmin TeleFinland, ja eipähän ollut MITÄÄN ongelmaa...

      Hei!
      Tuossa on DNA:n suunnalta tapahtunut virhe jonka toivoisin teidän selvittävän kuluttaja-asiamiehen kanssa. Suosittelen myös Kuluttaja-asiamiehelle kaikkien muidenkin epäselvyyksien kertomista. Myös laskut ja niiden epäselvyydet kuuluvat Kuluttaja-asiamiehille.
      T. Varatuomari


    • Axu_ kirjoitti:

      Hei!
      Tuossa on DNA:n suunnalta tapahtunut virhe jonka toivoisin teidän selvittävän kuluttaja-asiamiehen kanssa. Suosittelen myös Kuluttaja-asiamiehelle kaikkien muidenkin epäselvyyksien kertomista. Myös laskut ja niiden epäselvyydet kuuluvat Kuluttaja-asiamiehille.
      T. Varatuomari

      Hahaa oliko pakko sitoutua?? Kuluttajan vastuu monesti unohtuu.


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Mutta me ollaan kusessa ko. liittymien kanssa sen 2 vuotta, koska poljettiin paskaan ja otettiin molemmat DNA:n kimppa-liittymät!

      Kadun sitä päivää aivan kympillä, kun siihen puljuun jalallakaan astuttiin...!!!

      Vajaa kuukausi ollut ko. littymät, ja jo tällaiset ongelmat.

      Itsellänikin oli aiemmin TeleFinland, ja eipähän ollut MITÄÄN ongelmaa...

      arvon "KUSETUSTA SIIS?" on SIIPPANSA kanssa solminut KIMPPA-sopimuksen, kun ei puhelimen 3G/DATA-ominaisuuksia ole AIKOMUSTAKAAN käyttää. Eikö olisi HELPOMPAA valita OPERAATTORI puhelu- ja viestihintojen mukaan, ja ERIKSEEN hankkia halpa 2G-puhelin.


    • "kusetusta siis?" kirjoitti:

      Elikkäs tuona päivänä, eli viikko sitten sunnuntaina, kun tuo kännykkä oli yksikseen netissä surffaillut, kyseinen kännykkä oli kotona pöydällä, ja me eri osotteissa.

      Eikä kotona siis ollut ketään, paitsi meidän koira, ja sekin eri huoneessa, eikä ole taatusti puhelinta nykinyt.

      Eli taskussa ei ole voinut itsekseen näppäimet painua, koska puhelin oli pöydällä. Unohtui siis kotiin kun lähdettiin päivällä kyläilemään.

      Mieheni tarkisti tuon datalaskurin, ja kyllä siellä oli jonkin sortin lukema. En muista paljoako se näytti.

      Eikä käytetä kumpikaan myöskään mitään puhelimen sovelluksia. Kännykät on meillä ihan vain soittamista ja viestien laittoa varten.

      Bluetoothia käytetään sen verran, että siirretään musiikkia sillä puhelimesta toiseen, mutta ihan vain omien puhelimien välityksellä, eli jos siellä joku pöpö jyllää, niin on ihan meidän seinien sisällä :)

      Tosiaan, liittymä "sulkeutui" tuolloin sunnuntaina, ja DNA sai sen avatuksi vasta kuluneen viikon perjantaina, vaikka mieheni ko. laskun maksoi heti maanantaina!!

      Kannattaa myös opetella käyttämään sitä uutta puhelinta. Sieltä kun voi kytkeä sen 3g ominaisuuden pois, hankkia voi myös dataeston, niin ei tule yllätyksiä.


  • Jos netti jää "vahingossa" päälle,datasiirtoa ei kulu paljon paskaakaakaan. Eli operaattorit velottaa siirretysta datamäärästä ei ajasta. Sodat syttyy kun aseet laukee itestään... Hei kyl nää on käyttäjän vastuulla nää hommat, sillä luurilla on surffailtu ihan perkeleesti netissä...

    • totta puhut joka sanan... ei ne itsestään surffaile vaan kyllä sillä joku tai se itse avomies on jotain näpränny.. ps - ostakaa perus bimbo puhelimet kun ette osaa puhelimen ominaisuuksia käyttää.. vai eikö 5 euron puh pakettiin muuta saanut... terv eiset koiralle


    • N200megaa...
      Oiskohan puhelimella käyty ulkomaisilla poke sivustoilla ja sieltä pöpöt käyttäneet puhelimen web-selainta ilman käyttäjää...
      Eikä paljoa maksa 384 nopeudella netti jolla saa surffata aivan rajattomasti.


    • Goolmoorden kirjoitti:

      N200megaa...
      Oiskohan puhelimella käyty ulkomaisilla poke sivustoilla ja sieltä pöpöt käyttäneet puhelimen web-selainta ilman käyttäjää...
      Eikä paljoa maksa 384 nopeudella netti jolla saa surffata aivan rajattomasti.

      Tuli dna:n lasku elokuulta, puhuttu oli muka 184 minuuttia ja puhelin tietoista näkyi, ettei oltu soitettu kyseisen laskun aikana yhtään puhelua.
      Kävin toimistolla puhumassa asiasta, vastaus oli ankarasti, että joku on täytynyt soitella, mutta miten se on mahdollista kun puhelin on ollut laatikossa virta päällä ja kääntö toiseen numeroon.
      Puhelin on perusmallin kapula ja puhelimen soitettujen puhelujen osiossa ei ole silloin soitettuja, soitettujen tiedot näkyy vuoden 2009 puolelta saakka. Miten se on muka mahdollista moinen soittelu.
      Nyt jos vielä tulee laskuja niin on ihme kun silppusin koko kortin palasiksi roskiin
      äh ärrrrrää...per.....


    • Mulle kans kirjoitti:

      Tuli dna:n lasku elokuulta, puhuttu oli muka 184 minuuttia ja puhelin tietoista näkyi, ettei oltu soitettu kyseisen laskun aikana yhtään puhelua.
      Kävin toimistolla puhumassa asiasta, vastaus oli ankarasti, että joku on täytynyt soitella, mutta miten se on mahdollista kun puhelin on ollut laatikossa virta päällä ja kääntö toiseen numeroon.
      Puhelin on perusmallin kapula ja puhelimen soitettujen puhelujen osiossa ei ole silloin soitettuja, soitettujen tiedot näkyy vuoden 2009 puolelta saakka. Miten se on muka mahdollista moinen soittelu.
      Nyt jos vielä tulee laskuja niin on ihme kun silppusin koko kortin palasiksi roskiin
      äh ärrrrrää...per.....

      "Tuli dna:n lasku elokuulta, puhuttu oli muka 184 minuuttia ja puhelin tietoista näkyi, ettei oltu soitettu kyseisen laskun aikana yhtään puhelua.
      Kävin toimistolla puhumassa asiasta, vastaus oli ankarasti, että joku on täytynyt soitella, mutta miten se on mahdollista kun puhelin on ollut laatikossa virta päällä ja kääntö toiseen numeroon.
      Puhelin on perusmallin kapula ja puhelimen soitettujen puhelujen osiossa ei ole silloin soitettuja, soitettujen tiedot näkyy vuoden 2009 puolelta saakka. Miten se on muka mahdollista moinen soittelu.
      Nyt jos vielä tulee laskuja niin on ihme kun silppusin koko kortin palasiksi roskiin
      äh ärrrrrää...per..... "

      No juuri itse totesit: puhelun siirto toisaalle. Puhelimeen ei jälkiä mutta aina kun puhelu siirtyy toisaalle niin siitä veloitus. SIM kortin tuhoaminenkaan ei auta, sulje liittymä jos et sitä tarvitse.


    • Fraxia kirjoitti:

      "Tuli dna:n lasku elokuulta, puhuttu oli muka 184 minuuttia ja puhelin tietoista näkyi, ettei oltu soitettu kyseisen laskun aikana yhtään puhelua.
      Kävin toimistolla puhumassa asiasta, vastaus oli ankarasti, että joku on täytynyt soitella, mutta miten se on mahdollista kun puhelin on ollut laatikossa virta päällä ja kääntö toiseen numeroon.
      Puhelin on perusmallin kapula ja puhelimen soitettujen puhelujen osiossa ei ole silloin soitettuja, soitettujen tiedot näkyy vuoden 2009 puolelta saakka. Miten se on muka mahdollista moinen soittelu.
      Nyt jos vielä tulee laskuja niin on ihme kun silppusin koko kortin palasiksi roskiin
      äh ärrrrrää...per..... "

      No juuri itse totesit: puhelun siirto toisaalle. Puhelimeen ei jälkiä mutta aina kun puhelu siirtyy toisaalle niin siitä veloitus. SIM kortin tuhoaminenkaan ei auta, sulje liittymä jos et sitä tarvitse.

      DNA-DNA väliset soitonsiirrot ovat ilmaisia, mutta jos soitonsiirto on esim. Elisan liittymään siitä veloitetaan normaali puheluminuuttimaksu (paitsi paketissa)


    • luhuu kirjoitti:

      totta puhut joka sanan... ei ne itsestään surffaile vaan kyllä sillä joku tai se itse avomies on jotain näpränny.. ps - ostakaa perus bimbo puhelimet kun ette osaa puhelimen ominaisuuksia käyttää.. vai eikö 5 euron puh pakettiin muuta saanut... terv eiset koiralle

      kuulehan tosi kuin vesi, kylläpä kuule älypuhelin päivittelee ihan itsekseen, ei tarvitse itse mennä nettiin tms. Myyjien vastuulla on kertoa tälläisestä ennen kuin ikäviä yllätyksiä tulee.
      Itselleni paikallisen homobaarin myyjä ei kertonut tästä asiasta, nyt paukahti datasiirtoa 83,47 euroa. Soitin Soneralle samantien kun omilta sivuiltani seurasin tätä tiedonsiirtomaksua ja Sonera laittoi samantien eston päälle ettei tule lisää laskua. Soitin sinne homobaariin ja kysyin myyjältä että eikö tällaisesta ole tapana kertoa asiakkaalle kun kauppaa tehdään. Kaveri väitti ihan pokkana kertoneensa tästä minulle, sanoin etten ihan noin huono muistinen tai dementoitunut vielä ole. Eli myyjä on aina oikeassa.


    • Mulle kans kirjoitti:

      Tuli dna:n lasku elokuulta, puhuttu oli muka 184 minuuttia ja puhelin tietoista näkyi, ettei oltu soitettu kyseisen laskun aikana yhtään puhelua.
      Kävin toimistolla puhumassa asiasta, vastaus oli ankarasti, että joku on täytynyt soitella, mutta miten se on mahdollista kun puhelin on ollut laatikossa virta päällä ja kääntö toiseen numeroon.
      Puhelin on perusmallin kapula ja puhelimen soitettujen puhelujen osiossa ei ole silloin soitettuja, soitettujen tiedot näkyy vuoden 2009 puolelta saakka. Miten se on muka mahdollista moinen soittelu.
      Nyt jos vielä tulee laskuja niin on ihme kun silppusin koko kortin palasiksi roskiin
      äh ärrrrrää...per.....

      "Kävin toimistolla puhumassa asiasta, vastaus oli ankarasti, että joku on täytynyt soitella, mutta miten se on mahdollista kun puhelin on ollut laatikossa virta päällä ja kääntö toiseen numeroon."
      koska liittymän omistaja maksaa puhelimestaan siirretyt toiseen numeroon menevät soitot puheluina, perustietoa.


  • Mä otin DNA:n just kuukausi sitte ja arvatkaa vaa eka lasku ylitti 700e koska "oon kuulemma käyttäny liikaa nettiä" helv*tin hienoo!! ja viel otin tän puhelimen kytkyl et saan sen halvemmal eli oon ny kiinni DNA:ssa 2v...

    • ja en varmasti ole ollut netissä, en tilannut mistään mitään, en osallistunut mihinkään kilpailuihin, mutta puhelimen datalaskuri vaan laskuttaa ja luku kasvaa. Ja vastataan, että joku käy netissä. Mutta kun ei käy, se on tasan varma asia!


  • Itse olin alkusyksystä vaihtamassa liittymää DNA:lta pois huonon asiakaspalvelun ja muiden käytännönasioiden vuoksi. Liittymä oli isäni nimissä ja kävimme liikkeessä elokuun alussa siirtämässä sen minun nimiini. Nainen tiskillä kertoi että max 2 viikkoa kestää siirrossa ja ai niin tämähän muuten sitten maksaa!

    Kaksi viikkoa kului eikä siirtoa tapahtunut. Soitin toisen jos kolmannenkin puhelun. Mitään sopimusta liittymän siirtämisestä ei oltu lähetetty liikkeestä eteenpäin. Kerroin että tämän takia liittymäni ei nyt pysty vaihtumaan Tele Finlandiin, voisikohan asian nyt hoitaa pois päiväjärjestyksestä kun maksimissa kaksi viikkoa piti kulua. Joo joo, oli vastaus.

    Kolmannella viikolla soitin jälleen, asia oli kuulemma jonossa. Maksimissa kaksi viikkoa kestää.

    Neljännellä viikolla soitin jälleen. Ei edistystä vieläkään.

    Viidennen viikon jälkeen mitta täyttyi ja soitin vihaisen puhelun asiakaspalveluun. Raivosin, että olen joutunut odottamaan jo viidettä viikkoa liittymän siirtoa isäni nimistä omiini, eikä mitään ole tapahtunut. Vaadin että asia hoidettaisiin heti. Nuori tyttö aspasta lupasi laittaa kiirepyynnön viestiin. Naps! 15 minuuttia ja sain tekstarin liittymän vaihdoksesta.

    Ei tässä vielä kaikki.

    Kului kuukausi ja sain älyttömän suuren laskun. Laskuun oli eritelty kahdesti soitot ja tekstarit, eri summilla. Soitin ja tiedustelin mistä moinen summa. "Olette soittaneet palvelunumeroihin." Vastasin että ei voi pitää paikkaansa, en käytä niitä koskaan. Laskua läpikäydessämme huomasimme että DNA oli laskuttanut minulta jonkun muun liittymän käytöstä. Numero oli lähes identtinen, vain yksi numero oli eri kuin omassa puh.numerossani. Kysyin, miten tämä voi olla mahdollista. Asiakaspalvelijalla ei mitään käsitystä. Intti vain että liittymä on siirretty minun nimiini ja että minun on maksettava se. Sain jotenkin tälle naiselle taottua päähän että en voi omistaa sitä toista liittymää sillä en ole tehnyt mitään siirtosopimusta siitä. Asia pantiin selvitykseen. Lupasin maksaa oman osuuteni laskusta.

    Kuukausi vierähti ja karhukirje tuli. Soitin jälleen. "Selvitellään juu."

    Kaksi viikkoa ja taas lasku ja soitto perään.. Selvitellään selvitellään.

    On se jumalauta kumma että monta kuukautta saa venailla että pääsee tuosta liittymän asiakkuudesta eroon. Rahaakin menee näihin takaisin soitteluihin, hermoista puhumattakaan. Vieläkin liittymä on minun nimissäni enkkä todellakaan ymmärrä miten se voi olla mahdollista. Mitään paperia siitä en ole allekirjoittanut enkä tiedä kenen se edes on!

    Ainiin, tänään tuli jälleen lasku.

    • Saunalahden liittymästä pääsin kerran eroon 3 kk yrityksen jälkeen, kun kaverini asianajotoimisto otti yhteyttä Saunalahteen, niin pääsin eroon parissa minuutissa. Sitä ennen olin kirjallisesti irtisanonut liittymäni 2 krt, mutta kirjalliset irtisanomiset olivat hävinneet. Saunalahti/Elisa on 100% kusetus firma. Eräs heidän entinen työntekijä totesin heidän tahallaan sotkevan laskutustaan, niin saa vahinko laskua sisään ja ihmiset eivät aina tarkista laskujaan.
      DNA on lähtenyt samalla linjalle ja yritti samaa minun kanssa, mutta sanoin liittymän samantien irti. Tarjosivat 30 € hyvitys ja jne, mutta luottamus meni DNA kusetuksiin. Nyt olen ollut Globetel:n asiakas 6 kk ja kaikki ainakin vielä toiminut moitteettomasti. Vahinko vain, että heillä ei ole kiinteähintaista "mokkula" tarjota.


    • Totta kai liittymän siirtäminen henkilön A nimistä henkilön B nimiin maksaa! Kaikkiko teidän aasien pitäisi saada ilmaiseksi? Mikään ei saisi maksaa mitään mutta palvelun pitää olla huippuluokkaa ja salamannopeaa. Ääliöt!


    • "Asiakaspalvelijalla ei mitään käsitystä. Intti vain että liittymä on siirretty minun nimiini ja että minun on maksettava se. Sain jotenkin tälle naiselle taottua päähän että en voi omistaa sitä toista liittymää sillä en ole tehnyt mitään siirtosopimusta siitä. Asia pantiin selvitykseen. Lupasin maksaa oman osuuteni laskusta."

      Sopimuskäsittelijä erehdyksessä lyönyt yhden numeron heiton liittymänumeroon ja tehnyt liittymäsiirron väärälle liittymälle. Jos sinä olet asiasta noin vihainen, mietipäs sitä, jolle selviää, että hänen liittymänsä on siirretty toisen nimiin ja lasku tulee takautuvasti :D

      Inhimillisiä erehdyksiä sattuu. Operaattorit on ulkoistanut sopimuspalveluita jne...

      Helpoiten tuo asia selviää, kun olisit pyytänyt DNA:lta kopiota liittymänsiirtosopimuksesta, jossa tuo väärä liittymä muka on siirretty nimiisi. Kaikki paperit arkistoidaan tai digitalisoidaan. Jos ei ole paperia ja allekirjoitustasi, että olet liittymän ottanut nimiisi, et ole siitä vastuussakaan. Piste.

      Turha soittaa ja raivota asiakaspalveluun. Riittää yksi puhelu, jossa pyydät liittymänvaihtosopimuksesta kopion. Aika äkkiä korjaavat virheensä, kun huomaavat, että sopimuskäsittelijä naputellu numeron väärin... Aspa on vain aspa, siellä työskentelee opiskelijoita sivuhomminaan, joilla ei ole juurikaan sen suurempaa tietoa sopimusasioista... Tyttö joka sullekin vastas, saattoi olla ensimmäistä päivää töissä eikä osaa asioita. Turha raivota.


  • Varmasti oli keksitty lasku! DNA on rikollinen pulju! Kyllä DNA huijaa laskuissa! Itselleni lähes 3 vuotta liittymän irtisanomisen jälkeen lähetettiin 80€ lasku, jota ei muka ole maksettu. Ihan kuin eivät olisi sitä heti aikoinaan laskuttaneet ja laittaneet nopeasti perintään ellei maksua olisi kuulunut!

    Kuluttajariitalautakunta ei minua auttanut. Yrityksillä on kuulemma 3 vuotta aikaa laskuttaa saatavansa. Minun tehtäväni olisi ollut todistaa, että olen tuon laskun aikoinaan maksanut, mutta millä sen todistan, kun koko lasku on selkeästi tuulesta temmattu ja tekaistu, sellaista minulle ei ole koskaan lähetetty enkä ole sitä velkaa!

    Muutenkin, kun asiaa selvitellessä tilasin puheluerittelyt, (joita siis ei ilman erillistä maksua laskujen mukana lähetetty,) olin sitä mieltä että niihin oli llisätty tekaistuja puheluita. Olin muka muutaman sekuntin välein soitellut päivittäin kymmeniä puheluita, jotka kestivät joitakin sekunteja jokainen. Näistä pienistä puroista sitten oli kasvanut mukavia summia, jotka minulta oli laskutettu. Eihän kukaan soittele muutaman sekuntin välein muutaman sekuntin puheluita kymmeniä päivittäin!!! En ainakaan minä soittele enkä ollut soitellut.

    Mielipiteeni on, että DNA on rosvolafka, joka huijaa törkeästi laskutuksessa! Tulee se DNA:lle jossain vaiheessa vastaan: Kun asiasta tarpeeksi puhutaan ja ihmiset huomaavat miten operaattori toimii, asiakkaat loppuvat ja bisnes loppuu siihen. Rikollisia ovat!!!

    • Ihmisillä on todella kummallisia käsityksiä teleoperaattoreista!
      Tässäkin yllämainitussa tapauksessa ei varmasti ole kyse rosvoamisesta vaan virheestä taikka vain omasta huomaamattomuudestaan. Haluaisimpa nähdä ilmeesi jos voisin kys.asian todistaa. Itseäni on `huijattu`elisalla 4 vuoden ajan , sekä sain kohtuuttomia laskuja, laskutusvirheen takia. Luuleeko kansa tosiaan että puhelinyhtiöt ovat täällä huijatakseen laskutuksissa ja varastaakseen ahneuttaan? Tunnetteko jonkun organisaatiosta vai millä ihmeen perusteella kukaan voi väittää tuollaista?
      Minua kohdanneet ongelmat johtuvat inhimillisestä ongelmasta ja olen kokenut niitä aika lailla. Mutta en sentään syytä suuria 2,5 miljoonan asiakkaan yrityksiä pikkupalstoilla jotka eivät todellakaan vaikuta itse asiaan. Tekniikka kehittyy vauhdilla ja käsisysteemillä pelissä on vielä virheitä tekevä ihmismieli.

      Elisalla on loistavia palveluita niinkuin on Dna llakin . Olen todella tyytyväinen suomen tarjontaan. Jos haluaa virheettömää elämää, ostakoon prepaid-liittymän ja jättäköön muutkin älylaiteet kertaostoiksi! Itse olen tarpeeksi fiksu, tiedän mitä ostan sekä olen valmistautunut inhimillisiin virheisiin, joten pettymyksiä ei ole. Oisko kansalla jotain opittavaa? Antakaa olla jo ja ajetaan asiaa eteenpäin eikä taaksepäin !!


    • laittanet varmaan laskuista vaikka nettiin kuvakopiot, niin me muutkin näemme nämä sekunnin puhelut ;) En usko sanaakaan tästä tekstistä, ennen kuin näytät ko. puheluerittelyn.

      Kuluttajariitalaukunnan sijaan asian voi viedä muualle. Eihän tuo viranomaistaho ole edes miltään osin edes pitävä. Se vaan suosittaa ratkaisua.

      Eiköhän DNA pitäisi osoittaa, miksi näitä puheluita ei ole laskutettu ja miksi ne laskutetaan erillään muista puheluista. Sen mitä tiedän kuluttajariitalautakunnan toiminnasta, olisivat he kiinnittäneet huomiota tähän seikkaan, että puheluita tullu peräkkäin sekunnin kestoilla...

      Voisit vaikka laittaa nettii lautakunnan päätöksenkin ;)


  • Rikollinen pulju on kyseessä. Itse olen huomannut, että laskut ovat mitä sattuu. Voimattomana en ole aiemmin jaksanut tehdä reklamaatiota ym., vaan jotenkin pyrkinyt maksamaan laskut. Nyt, kun tänne keskustelupalstoille löysin tieni, aloin todella miettiä asioita, kun huomasin, että myös muilla on vastaavia kokemuksia. Nyt se pulju sitten leveilee meidän rahoilla ja rakentaa lisää huijauskonttoreita! Aion todella irtisanoutua ko. puljusta, mutta sitä ennen haluaisin saada tämän asian jonkinlaiseen oikeudenmukaiseen päätökseen. Mietin, että mitä me DNA:n huijaamat voisimme tehdä yhdessä? Porukka olisi voimaa, yksi ihminen ei voi tehdä mitään.

    • "DNA Ryhmäkanne" kait olisi sellainen mitä täällä vois aloittaa, en vaan tiedä miten se menee sitte läpi.

      (Olis muuten hyvä liittymän nimikin DNA:lle "DNA Ryhmäkanne" :-)

      Mun on jotenkin vaikea sulattaa tuota "huijausta" (ollaan Suomessa), vaan luulen, että DNA systeemeissä on vikaa, ja se lähettää vääriä laskuja. DNA:n johto ei ymmärrä, että vika on heissä?! (tää siis on mahdollista nykyaikana kun on nää tietokoneet) Eli järjestelmät eivät ole riittävästi testattuja, eikä ne toimi oikein! Toki joissakin tapauksissa syy menee Nokian puolelle!! Eli Nokialla on tehty puhelimeen niin p@ska ohjelmisto, että se tekee mitä sattuu, ja ottaa yhteyksiä "emäalukseen" koska vaan ja kuinka pitkäksi aikaa vaan.

      Kannatan joka tapauksessa ryhmän liittymistä yhteen. Jospa sieltä löytyy sellainen tietämätön kupru jostain systeemistä, että hyvitykset ovat valtavat niin sehän voi mennä koko putiikki nurin kun rahat loppuu :-DD


    • jaksoit kuitenkin tänne kirjoittaa asiaa, jonka olisit voinut lähettää toisin sanoin dna-asiakaspalveluun otsikola "reklamaatio"

      hohhoijaa... valitusta jaksetaan, muttei viitsitä ottaa yhteyttä itse kohteeseen. Suurin osa jauhaa vaan p-askaa ilman mitään järjenhäivää...

      Mitäs te DNA-huijaamat nyt ootte oikein dna:lta saanut? En ole vielä mistään maailman valtakunnan lehdestä lukenut, että dna harrastaisi huijaamista... Luulisi, että heilläkin on erittäin valveutuneita asiakkaita, jotka paljastaisivat huijaukset.

      kummallisia salaliittoteoreetikoita, joiden mielestä vika on kaikkialla muualla kuin itsessään ja kaikki tekee vääryyttä häntä kohtaan ...


  • ei ainakaan nokian c7 tartte surffata netissä saadakseen laskua aikaan. siinä on semmoinen automaattinen päivitys hässäkkä. eli kun puhelin on päällä niin nettikin on auki..... itellä tuli tommonen n.1400 euron puhelin lasku kuukauden aikaan. expertin myyjät tuumivat puhelinta ostaessani, että tottakai se toimii vanhalla liitymällä eikä siihen tarvitse ottaa mitään nettijuttuja.. kiitosta vaan expert.........

  • Luulisin, että DNA:lla on heidän oma laskutusjärjestelmänsä sekaisin! Asiakaspalvelu uskoo mitä tietokone näyttää, mutta tietokone näyttää mitä laskutusjärjestelmä sanoo. DNA:n laskutusjärjestelmä on aina ollut shittiä. Vika voi siis olla laskutusjärjestelmässä ja viaton kärsii. DNA ei tiedä, että vika on heissä ja asiakas ei ymmärrä miksi vika muka olisi heissä, ja vika onkin DNA systeemeissä. :-) Koomista, mutta ei naurata.

    Voisiko kuluttaja-asiamies hommata DNA:lta todisteet, että heidän järjestelmissään ei ole vikaa? Kaikki tiedot löytyvät jostain DNA:n omista tietokoneista aivan varmasti (kirjanpitolaki määrää 6 vuotta).

    Onhan se mahdollista, että kännykin tekee laskua. En vaan ihan ymmärrä miten. Yleensä data-maksu on kait sidottu datan määrään eikä siirto aikaan. Jos kännyllä ei mitään tee niin kännyhän voi olla netissä kiinni, mut dataa ei siirry, eli ei laskua.

    On kolme vaihtoehtoa:

    1. data ominaisuudet liittymästä kiinni = ei tule laskua
    2. data paketti = aina vakio hinta (jos on?!)
    3. prepaid = ei koskaan mene yli

    Itse olen valinnut, että en käytä dataa ollenkaan. Käytän vain puhe ja SMS. Kaikki muut kiinni!!

    • ...niin ja piti vielä lisätä:

      - lapsilla pre-paid, AINA
      - DNA voi kyllä huijata tietoisestikin, eihän sitä koskaan tiedä. Jos vaan rahaa tulee niin eihän se johtajaa huoleta! :-) Lask vaan pitäisi pysytyä todistamaan oikeaksi muutenkin kuin vain asiakaspalvelusta sanomalla, että "kato on sul menny paljo dataaa hei"


  • Näitä kun täällä lukee, niin ei voi muuta kuin ihmetellä.... Miksei ihmiset voi ottaa Dna Arvo latausliittymää, jos laskujen kanssa on noin vaikeaa?? Mikä siinä on niin kauheaa? Siirrät oman numeron siihen ja maksat "laskun" etukäteen. Ei ole kauhean paha yhtälö... Lataan 10-20€ joka kuukausi ja mitään "haamulaskuja" ei tule jälkikäteen, mitä sitten pitäisi soitella ja selvitellä ympäriinsä. Ja jos oikein luin:

    MIKSIKÖHÄN
    arvon "KUSETUSTA SIIS?" on SIIPPANSA kanssa solminut KIMPPA-sopimuksen, kun ei puhelimen 3G/DATA-ominaisuuksia ole AIKOMUSTAKAAN käyttää.

    meinasin täysin tipahtaa penkiltä :D Ihmiset ei siis tiedä oikeasti edes mitä ne hankkii ja mihin rahat kannattaa pistää.. Eikö ihmisille riittä ihan laajakaista nykyään kotona jossa on aina sama kuukausimaksu?? Meikäläinen ei ikinä haluaisi pistää rahaa hukkaan teknologian syövereihin. Huoh.. miten sitä ennen aikaan pärjättiin kun ei ollut nettiä eikä datapaskoja? Ja olen siis vasta 24v ja ihmettelen todellakin, miten hitossa ennen tultiin toimeen??

  • Herranjumala! Pyytäkää sieltä dna:n asikaspalvelusta liittymästänne puheluerittely/dataerittely niin sieltä tulee kotiin postissa kirje missä ovat viranomaisten käyttämät telemetria tiedot nin tiedätte mistä laskunne muodostuvat... TIEDOKSI: Muodostuvat käytöstä! Mutta eipähän ole sen jälkeen ymmärtämisen ongelmaa...

  • Ihan tiedoksi että kaikkilla operaattoreilla on tuolla periaatteella kusetusmeininki. Perheessä ollu aijan kanssa Soneraa, saunalahtea dna:ta TeleFinlandia ja elisaa (osahan on jo toisissaan kiinni) ja kaikilla on ollut joskus ongelmia laskujen sun muiden kanssa (toisilla enemmän toisilla vähemmän). Itse olen nyt ollut Dna:lla pitkään ja olen tyytyväinen. Puhelimessa on varmuuden vuoksi netti koska meillä on käynyt niin että koira sai käveltyä kännykän yli netin päälle. Ja lasku tuli kerran väärään osoitteeseen, mutta niitä sattuu! Hölmöä on syytellä ennen kun selvitellään. Ja kannattaisi todellakin hankkia puhelin missä ei ole netti ominaisuutta jos sitä ei oikeasti edes tarvitse. Miksi maksaa turhasta kännykkää ostaessa? Ei tartteis tapella sen jälkeen.

  • Ja siis huoooh.. Et sitte parempaa keksinyt! Ei oo moisia ongelmia ihmisillä jotka tajuaa ottaa sen matkanetin tai dataeston. Ei maksa nettikään montaa euroa silloin kuussa ja estonhan saa päälle ihan ilmaiseksi.

  • DNA:llahan on kaikki muukin ihan sekaisin, eivät saa edes laskutustaan hoidettua ainakaan ajoissa, niin että laskut tulisivat ennen eräpäivää. Huom. lain mukaan kuluttaja-asiakkaalla on aina oikeus kahden viikon korottomaan maksuaikaan. DNA on törkeä rikollispulju, jossa ei vastata edes viesteihin.

    Ja miksi kuvittelevat voivansa lähetellä tonnin laskuja ihmisille? Huh huh - varokaa noita roistoja!

  • DNA:n lasku oli päivätty 7.4. ja kannettiin perille 19.4. Kävin postissa kysymässä, että onko se heillä kierrellyt pari viikkoa. Ei kuulemma ollut, vaan DNA:lla on vaikeuksia laskutuksessa.

    Kuinkahan kauan nämä vaikeudet mahtaa kestää, koko talvi meni jo samoissa merkeissä.

  • dna, kesä 2011:
    myyvät "ilmaispuhelinta" liittymän päivitystä.
    älkää ajako tähän puhelinmyynnin miinaan:
    - puhelin on sim-lukittu halpis
    - edellyttää 24 kk sopimusta; pitkä kytky!
    - takuu vain 12 kk
    - dna näkee millä puhelimella sen asiakas puhuu. vanhojen luurien käyttäjille tarjotaan uutta luuria jotta dna saa lisää laskutettavaa . se 'ilmaisuudesta'
    - TODELLINEN tarkoitus on kiertää etämyyntikaupan sääntöjä. puhelinliittymän myyjä myy kytkynä ilmaispuhelinta koska tällöin alkaa vääntö:
    jos asiakas haluaa peruuttaa kaupan, dna väittää että jos pakkaus on avattu tai laitetta kokeiltu, 14 päivän palautusoikeus ei ole voimassa.
    kokeilla voi ja palautusoikeus oikeus purkaa etäkauppa/puhelinmyynti säilyy. mutta käyttää ei voi.

    mukava detalji: dna ei toimita 'ilmaispuhelimen' mukana mitään tietoja palautustavasta ja -osoitteesta.

    kuluttaja VOI toukokuusta 2011 alkaen vaihtaa operaattoria myös 24 kk sopimuksissa. tässä syy miksi dna painoi täysillä päälle keväällä.

  • Kyllä Globetelkin kusettaa. Viime kuukauden puhelinlaskussani oli n. 200 min ylimääräistä, kun kysyin asiaa Globetelin asiakaspalvelusta, niin totesivat Nokian puhelimen laskurissa olevan virhe.
    Meni samantien operaattori vaihtoon. Luulisi näiden pienten operaattoreiden pyrkivän edes rehellisyyteen, koska se olisi hyvä kilpailuvaltti.

  • Multivammasta jengiä... älypuhelinten sovellukset käyttää nettiä ellei sitä ole kytketty erikseen pois päältä. älä osta sitä superupeeta n8:puhelinta jos olet niin idiootti ettet tajua mitä sillä puhelimella tehdään

    • Kyllä tuo vaatii puhelimeen perehtymistä, jotta osaa noita yhteyksiä käyttää oikein. Mielestäni puhelimessa pitäisi olla selvemmin näkyvillä milloin käytetään datayhteyttä ja milloin ei. Mielestäni tuo on ainakin joissakin luureissa aika huonosti toteutettu ja esimerkiksi ensimmäisellä nettikokeilulla puhelin saattaa helposti jäädä nettiin jos se menee heti nettiselailun jälkeen taskuun.

      Itse selailin puhelimella wlanin kautta ja sitten poistuin wlanin alueelta ja nettiselailu jatkui ilmeisesti maksullisena. Onneksi huomasin tuon ajoissa.

      Mutta turha operaattoria on tästä syyttää, vaikka tällaisissa tapauksissa luulisi heidän joustavan. Vika on mielestäni käyttäjän ja huonon laitesuunnittelun, jolloin käyttäjälle on epäselvää milloin netti on päällä ja netti voi mennä päälle jopa vahingossa.


  • Mielenkiintoinen juttu tapahtui. Minulla oli dna:lta nettitikku jonka sitten vaihdoin soneraan ja soneralta sanoivat, että sulkevat vanhan dnan. Tästä jo aikaa noin 5 vuotta. No tossa yksi kaunis päivä tuli käräjäoikeudelta kirje, että dna perii viiden vuoden ajalta aivan järjettömän summan niinku tähän hetkeen asti ???? MITEN ON MAHDOLLISTA ??? ei ole minkäänlaista laskua tullut sen jälkeen kun dna:n netti suljettii, en voi käsittää koko juttua. Tätä asiaa täytyy ruveta selvittämään todenteolla. Miksi dna laittaa käräjäoikeuteen saatavia viiden vuoden ajalta kun mitään laskuja ei ole tullut eikä edes perintäkirjeitä dna:lta. Niin ja kävin dnan sivuilla varmistamassa ettei mitään liittymiä ole niin tuli ilmoitus, että kyseisellä henkilötunnuksella ei ole liittymiä. Kun ikinä ei ole dna:lta ollut matkapuhelin liittymääkään.. SIIS MITÄ HELVETTIÄ. Ei dna:ta enää IKINÄ!!

    • Ei käsittääkseni kukaan operaattori pysty sulkemaan toisen puolesta nettiä vaan asiakkaan pitää tehdä se itse, puhelinliittymissä eri juttu.


    • keksitty juttu? suomessa laskut vanhenee muutenkin ja laskuttaja kärsii tappion, jos ei muista laskuttaa ajoissa. seuraavalta kirjoittajalta dna varmaan halusikin jo paikat hampaistakin!


  • No, tyttäreni lasku netinkäytöstä kuukauden ajalta oli melkein 1400 e . ei kyl naurata. Asiakaspalvelussa ei voida kuin pahoitella ja koettaa selvitellä asiaa joka ei johda mihinkään.

    • Isoja laskuja on helppo tehdä. Minä maksan 10MT nettiyhteydestä vain 13.90€ kuukaudessa ilman datarajoja. Liittymän päivitys tarpeita vastaavaksi on siksi tärkeää. Maksuvaikeuksissa voi ja kannattaa pyytää laskun kohtuullistamista.


  • LoL! Mikä siinä on niin vitun vaikeaa hankia sitä data pakettia / data estoa?

  • DNA on kyllä paskin tietämäni puhelinfirma.
    - Asiakaspalvelu on perseestä
    - Jonotus aika on vähintään 30 minuuttia, kun telefinlandilla on 20 sekuntia
    - paska ketju ei toimi kuluttajasuojalain mukaisesti
    - Puhelut ei kuulu missään
    EN KYLLÄ SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN MITÄÄN DNA:TA IHAN KOKEMUKSELLA VOIN SANOA, ETTÄ JOS HALUAA SOITTAAKKIN JOSKUS, NIIN OTTAA JONKU MUUN MIELUUMMIN, VAIKKA MAKSAISIKIN SEN SENTIN MINUUTILTA ENEMMÄN....

    DNA----> perseestä!!!!

    DNA ON paska!!!

  • Minua ihmetyttää se, että miksi juuri silloin kun miehesi unohti kännyn kotiin niin tämä tapahtui. Eikö se ollutkaan vahinkoa, että unohti kännyn juuri tuolloin kotiin. Onko mahdollista, että internettiänne on käynyt siellä kotona joku ulkopuolinen käyttämässä tuona aikana tai sitten, että osoitettanne ja numeroanne on käytetty tuona aikana jossain muussa osoitteessa, siis jostain muualta.

    Nämä voivat olla sellaisia asioita, joiden kanssa tällä hetkellä KAIKKI OPERAATTORIT TAISTELEVAT - eli että numeroa käyttää joku muu kuin te / sinä itse. Tämän vuoksi lasku piti maksaa, sillä oikea osoite alkajaisiksi ei ole perintätoimisto ja liittymän vaihtaminen toiselle operaattorille. Luultavasti puhelimenne ei käynnistyisi niin kuin pitää edes toisella operaattorilla.

    Jatkat sitä systeemiä, että puhelinta käytät vain puhumiseen ja nettiä, kiinteästä liittymästä. Nyt on näes piru irti tässä maassa. Liittymien väärinkäyttöä ja identiteettivarkauksia.

    Itse taidan olla maksanut ihan jopa jonkun tonnin laskuista, joita en ole aiheuttanut. Sitten joku maan mahtava oli laittanut minulle vielä ulkomaaneston joka kävi ilmi jossain yhteydessä.

    Nyt voi olla odotettavissa vaikka mitä. Älkää käyttäkö prepaidejä, joista ei tiedä kenen ne ovat. Ottakaa selvää kenen numero saamanne numero on ennen ollut. Tarkastakaa osoite- ja henkilötietonne operaattorilla, maistraatissa ja numeropalvelussa. Selvitä kuinka monta samannimistä kuin sinä olet löytyy ainakin tämän maan rajojen sisäpuolelta ja muista pohjoismaista.

    Tulkaa aborttiblogiin lukemaan lisää aiheeseen liittyvästä!

    • mikä salaliittohörhö tää oikein on?


  • oon saama mieltä!
    että VITTU jos tommosta tulee niin voi JUMALAUTA!!!!!!!!!!

  • Uudet matkapuhelimet käyttävät 3G-yhteyttä sovellusten (jotka ovat puhelimissa valmiina) päivityksiin. Dataa liikkuu kuukaudessa helposti 100mb.

    Onkin järkevintä ottaa älypuhelimen rinnalle pienin mahdollinen datapaketti, joka maksaa muutaman euron kuukaudessa. Siten netin käyttö on halpaa ja puhelimen softan ja sovellusten päivitykset toimivat moitteetta! Toki dataesto on aina mahdollinen, mutta lähes samalla hinnalla hankkii jo halvimman nettiyhteyden!

    Uusien älypuhelinten omistajat tulevat päivittäin tiskille laskujen kanssa ihmettelemään, mistä moinen summa on muodostunut. Monelle tulee yllätyksenä, kuinka uudet puhelimet ottavat nettiyhteyden lähes huomaamatta kaikkialla ja koko ajan, jopa öisin nukkuessa.

    • Kyllä dena osaa, ei ollu vielä edes 3g:tä, kun dna:n liittymä raksutti
      vaikka simkortti oli pöydällä ilman puhelinta.
      Samaanaikaan olin yhteydessä dna:han ja kysyin, onko liikennettä a.o liittymällä.
      Vastaus oli myönteinen.
      ilmeisesti dena oli ohjannut joidenkin muidenkin liittymien palvelut tuon
      meidän liittymänkautta.
      Puheluerittelyn mukaan jopa 4-5 viestiä minuutissa, ei siihenaikaan
      millään mahdollista.
      No saihan joku ilmaisia viestejä, prk..
      Markka-aikaan yli 1800mk lasku, kuulema lähetetty teksitviestejä niin maan
      peruustellisesti.
      Oli ensimmäiset ja viimoiset kyseisen puljun liittymät.


    • taitavaa osaamista kirjoitti:

      Kyllä dena osaa, ei ollu vielä edes 3g:tä, kun dna:n liittymä raksutti
      vaikka simkortti oli pöydällä ilman puhelinta.
      Samaanaikaan olin yhteydessä dna:han ja kysyin, onko liikennettä a.o liittymällä.
      Vastaus oli myönteinen.
      ilmeisesti dena oli ohjannut joidenkin muidenkin liittymien palvelut tuon
      meidän liittymänkautta.
      Puheluerittelyn mukaan jopa 4-5 viestiä minuutissa, ei siihenaikaan
      millään mahdollista.
      No saihan joku ilmaisia viestejä, prk..
      Markka-aikaan yli 1800mk lasku, kuulema lähetetty teksitviestejä niin maan
      peruustellisesti.
      Oli ensimmäiset ja viimoiset kyseisen puljun liittymät.

      Joo ja kummallista tässä jutussa oli myös, että sit siinä DNA-laskussa oli myös kaverin Saunalahden dataroaming ja mummunkaimansiskonlapsen telefinlandin laskut mukana....

      blablablaa....


  • siis vitun urpo ketjun alottaja, jos ei päässä kasva järki eikä perseessä karva niin voi vittu. älä tänne tuu vittuilee ja avaa sitä suollinta ku sällit yrittää auttaa. ei vittu ku tänne tulee ruikuttaa ku saatana ennevanhaa lössi kerääntyi kuluttajaasiamiehelle ni vittu ei siinä.

    no mutta vittu oma on ongelMANNE

    no kuitenkin vittu jos sun tarvii suoltaa puhelimeen nii mihin vittuu tarviit nettipuhelinta osta se halvin paska ja ruikuta sinne

    vittu ottaa pannuu ku näit lukee

  • Ihan on käyttäjän vika jos ei ymmärrä ETTÄ NYKYAJAN PUHELIMET MENEE ITEKSEEN SINNE NETTIIN. Onko se niin vaikea joko ottaa joku pikkunen ja halpa datapaketti sinne vakuudeksi ettei noin käy tai sitten pyytää se esto koko liittymään, huhu mitä idiootteja

  • ei tosta voi tulla ku 10 euron lasku ku ei selaile sitä nettiä lainkaan eli haistakoot vittu vaan koko DNA! oot ihan oikeassa nainen.

  • Ja voi V.I.T.T.U.

    Tuo nettiin menemisen estämisen suojeluraha on ihan
    operaattoreiden ahneutta.

    Kait tuon nyt jokainen taliaivokin tajuaa, että nettiin
    pääsee vasta sitten kun maksaa, eikä yhtään ennen.

    Eikä etenkään tietämättä.
    Eikä etenkään, että puhelin kytkeytyy ihan itse omia
    aikojaan nettiin kasvattamaan operaattorin liikevaihtoa.

    • Kait tuon nyt jokainen taliaivokin tajuaa, että nettiin
      pääsee vasta sitten kun maksaa, eikä yhtään ennen.
      Totta toinen puoli. Siis kaikissa liittymissä kulkee data olipa maksettua pakettia tai ei.
      Silloin data maksaa 1.52 €/ Mt. Tämä oli jo silloin kun logot ja taustakuvat ym. oli muotia. Nykyisin uudet ja jo hiukan vanhemmatkin puhelimet päivittää ohjelmansa ajantasalle heti kun asetetaan sim paikoilleen ja asetukset on kunnossa. Siinä äkkiä menee pari-kolmekymmentä Mt...


  • Itse sain 800 e laskun Dna:lta, datamaksujen takia. Silloin meinasi helvetti revetä. Oli ollut tietämättäni netti koko ajan päällä.

  • Itsekkin on pakko kommentoida tähän :D

    Porukat hommasi minulle DNA Onni ja liikkuvan laajakaistan jne.
    Hirveän innoissani olin kun pääsin vihdoinkin käyttämään 3G:tä.
    Kävimme vielä Expertillä tarkistaa että Kännykkäliittymässäni on varmasti 3G, ettei tule mitään turhia laskuja.
    Noh, ensimmäinen lasku 400€. Siinä vanhempani saivat kovan järkytyksen.
    Faija soittaa mulle että netti kiinni nyt.
    Sitten Faija päätti soittaa DNA:lle että ''MITÄHÄN VITTUA TÄMÄ ON!!'
    Mies sai kuulla kunniansa, noh myyjä pisti kaiken syyn toiselle myyjälle :D Hohhoh!
    Oli käynyt jonkinlainen ''sekaannus'' että DNA:n nettisivulla oli eri sopimus kuin paperilla mikä laadittiin Expertillä.
    Asia selvä, ei tarvinut maksaa 400€
    En käyttänyt nettiä sen jälkeen koska ei ollut tarvetta, seuraava 400€ lasku ilmestyy.
    Taas saa rakkaat vanhempani järkytyksen ja soitta takaisin minulle ''Ethän oo käyttäny nettiä''
    Siinä tuli kyllä naurut koska en ollut käyttänyt sitä ollenkaan.
    Taas tulee vihainen soitto myyjälle joka pahoittelee taas tilannetta ja yrittää hoitaa asiaa.
    Porukat oli pistäny Dataeston kunnes tilanne olisi selvä.
    Nyt kun asiat ovat selvät, en saa Dataestoa pois DNA:n nettisivuilta.
    Taas tulee soitto myyjälle että ottaa sen pois.
    Porukat soittaa taas ja kertoo että 15 min ja netti pitäisi olla kunnossa..
    Voi arvaa jo että onko. Dataesto ei ole vieläkään poissa..

    Joten, DNA..paskin liittymä ikinä.
    Hidasta, täyttä paskaa, ihmiset eivät osaa hommiaan.

    Heti kun sopimus raukeaa vaihdan kyllä Saunalahdelle liittymän!
    Jopa parempi nettitikku!!!

  • Kauhee huuto ja haloo!

    Kannattaisko vaan ensin opetella laitteen käyttö niin ei tule yllätyksiä? Puhelin itsestään tee mitään. Jos ei halua käyttää nettiä, laittaa netin pois päältä. Ainahan voi tilausvaiheessakin laittaa dataeston, niin ei edes maagisesti toimiva puhelinkaan sen jälkeen tee omia datapuheiluitaan.

    Toisekseen ne datayhteydet pitää laittaa itse puhelimeen - vähintään tallentaa, kun operaattori lähettää asetukset.

    Turha syyttää DNA:ta siitä, jos ei osaa laitetta käyttää. Seuraavaks varmaan tulet itkemään tänne, kun olitte ulkomailla tai lähellä rajaa ja tuli ulkomaanpuheluista sadan euron lasku...

  • vittu mikä inisiä ku jos ei ite osaa nettii pois si ees käytöstö ottaa. et taidatte molemmat vähä pölöjä olla??????!!!

  • Vaihtakaa Saunalahteen.. (Netti päällä koko ajan puhelut ja tekstarit) 14,95/kk. :)

    • Itsekin vaihdoin Saunalahteen, kun alkoi tulla yllättäviä datasiirtomaksuja. "Asiakaspalvelija" DNAn päässä alkoi huutamaan, kun kyselin, miksi minulle tulee datasta laskua, kun olen nimenomaan kieltänyt datan silloin aikoinani kun puhelimen otin. Loistavaa palvelua, osoittaa vaan minkälaiset tyypit DNAssa työskentelee. Joka tapauksessa, maksan siis siitä virheestä, että minulle ei oltu laitettu dataestoa silloin, kun sitä pyysin. Tämä kyseinen asiakaspalvelija, kenen kanssa laskusta puhelimessa asioin, ihmetteli vielä, miten voin muistaa, että olen dataestoa silloin pyytänyt. Miten niin en muka muistaisi?

      Kaiken kaikkiaan, todella surkeaa palvelua DNAlta. Jostain se on rahat lypsettävä, kusettamalla asiakkaita, jos ei muuten.

      No eipä ihme, toiseksi eniten tehdään reklamaatioita tästä firmasta koko maassa. Onneksi olkoon DNA, hopea ei ole häpeä!


  • Voi PERKELE!!! ostakaa vanhat kunnon netittömät puhelimet vihreillä näytöillä paskat kosketus näytöistä,ne ottavat kosketuksen ilmastakin.Joten en ihmettele vaikka oiskin netti menny ittestään päälle.

  • kuluttaja-asiamieheen yhteys heti ensimmäiseksi. Perinpohjainen selvitys asiaan.
    Netissä jossain vaiheessa ainakin sai täyttää sellaisen lomakkeen.
    Suosittelen nettipakettia, jos käytössä on älypuhelin, sillä välttyy jatkossa moisilta yllätyksiltä.
    Ikävä juttu.
    Elisalla meillä kävi exän kanssa joskus samoin, kun ei ollut tajuttu nettipakettia ottaa ja äkkiä sai 250 eken laskun kun vähän selaili nettiä.
    Tästäkin jotain 5-6 v. aikaa.
    Muuten kyl oon aika samaa mieltä Dna:sta, aika kurja firma, tälläkin hetkellä kytkypuhelin sieltä mutta, aion heti kun pystyy laittaa numerosiirron takaisin Saunalahdelle.

  • Miksi syytätte DNA:ta siitä, että laskuttaa teitä liittymänne datakäytöstä sopimuksen mukaan? DNA:lle on varmasti ihan se ja sama käyttääkö sitä puhelinta aikuinen, lapsi vai perheen koira. DNA laskuttaa sopimuksen mukaan.

    Ei edes DNA voi estää älypuhelinten automaattisia toimintoja. Kyllä se on käyttäjän vastuulla ottaa nämä palvelut pois päältä! Jos luette käyttöoppaan sielöä takuulla sanotaan, että päivitykset voivat maksaa riippuen operaattorista. Jos ette käyttöohjeita lue ja poista näitä automaattisia päivityksiä pois päältä, omapa on vikanne, jos datakäytöstä tulee kymmenien tai satojen eurojen lasku!

    DNA tai mikään muukaan operaattori ole ajatustenlukija ja voi tietää, mitä te sillä puhelimelle teette tai annatteko päivittää sovellukset netin kautta. Välillä tuntuu, että onko oikeasti näin idiottia suomalaisia, jotka vaatii operaattorilta selitystä ja hyvitystä siitä, ettei osaa käyttää laitettaan oikein.

    Tässäkin tapauksessa oikea valitusosoite ei suinkaan ole DNA, joka on toiminut ja laskuttanut täysin ohjeiden mukaan, vaan Nokia, jonka laite hakee automaattisesti päivitykset netistä kysymättä lupaa datan käyttöön. Sama kun soittaisin postin asiakaspalveluun kun toi laskun helsingin energian liian isosta laskusta...

  • 82 -vuotiaalle äidilleni myytiin syksyllä uusi puhelin, laitettiin Expert liikkeesä sim-kortti ja puhelin toimintakuntoon. Liittymä Dna:n kanssa jostakin 2000-luvun vaihteesta. Syksystä saakka raksuttanut datasiirtoa 2.05 €/ päivä. Satuin vain ihmettelemään hänen puhelinlaskun suuruutta. Voi olla ihan hinnaston mukainen veloitus, mutta moraalisesti täysin väärin veloittaa asiakkaan tietämättä ja käyttämättä internettiä ollenkaan tällaisia maksuja. Dataestoa ei ollut, eilä sellaisista edes puhuttu silloin kuin sopimus tehtiin. Eikä syksyllä Dna valtuuttama myyjä sellaista edes ehdottanut vanhukselle. Tässä Dna pesee kätensä täysin. Sama varmaan lähiaikoina ja nyt monella vanhuksella, joilla vanhoja liittymiä ja uusi puhelin....Helppo tietysti sanoa, että vastuu on käyttäjällä...Itse olen sitä mieltä, että Dna:n pitäisi uusia kaikki vanhat sopimukset, ja laittaa yli 80-vuotialle oletuksena dataesto, jonka voisi halutessaan avata. Nyt asia on päinvastoin!

    • Minulla ollut dna:n liittymä puolitoista vuotta ja olen tyytyväisenä soitellut ja viestitellyt vähäiset tarpeeni. Mieleenkään ei ole tullut käyttää nettiä puhelimella kun ei muutenkaan mitään tahdo nähdä ja minulla on liikkuva laajakaista ja läppäri.
      Tilasinpa sitten dna:n nettimyymälästä uuden puhelimen, ihan vaan halpis (muistaakseni 59€) Samsungin.
      Tuli sitten lasku ja minä kirjoittamaan asiakaspalveluun, että mitä tämmöiset tietoliikennemaksut on olevinaan. Väittivät että olen sellaisia käyttänyt, mihin minä etten ole enkä aiokaan käyttää. Sanoivat että tähän liittymään kuuluu nettimahdollisuus. Kuvittelin ensin että olen vahingossa uudessa puhelimessa jotain näppäillyt. Otin sitten dataeston (tosi tehokas ei näköjään ota enää multimediaviestejä vastaan)
      Tuli uusi lasku ja näitä tiedonsiirtomaksuja aika paljon lisää. Olen nyt jatkanut kiukkuista kirjeenvaihtoa asiakaspalvelun. Kaivanut liittymän mukana tulleen paketin esille ja todennut, että olen toiminut ihan ohjeiden mukaan. Missään kohtaa siellä ei varoiteta, että liittymä/puhelin voi itsekseen ottaa yhteyksiä.
      Miten minun muka se pitäisi tietää kun en ole yhtään kiinnostunut puhelimella surfailusta vaan soittamisesta ja liittymä tähän asti toimi eri tavalla.
      Ilmoitin kuluttajavirastoon. Kyllä liittymän tai puhelimen (siis tässä tapauksessa jokatapauksessa dnan) myyjän velvollisuus mielestäni on varoittaa moisesta.
      Minä nyt olen vasta 50 ja vasta eilen minulle alkoi selvitä, että näitä on sattunut muillekin.
      Täytyykin ottaa uudestaan yhteys sinne kuluttajavirastoon, ettei kaikkia mummoja ryöstetä. Itse ajattelin kylmästi kokeilla jättää sen dataosuuden maksamatta.
      Hankin jonkun toisen liittymän dataestolla ja heitän dnan kortin piirongin laatikkoon ja odottelen mitä tapahtuu. Annan sen sitten aikanaan ulosottomiehelle.
      Otapas sinäkin "missä moraali" yhteys sinne kuluttajan suojaan. Pitäähän näille joku roti saada.
      Minä taidan kirjoitella yleisönosastoille. Vanhukset kun enempi lukevat sanomalehtiä.
      Ja note101-2 ei kaikkia kiinnosta puhelimen ylimääräiset ominaisuudet ja säätöjen räpläämiset. Jos ostan auton lähden ajamaan enkä säädä kuin istuimen asennon. Ammattilaiset hoitaa huollot ja muut säädöt. Sama pitäisi koskea puhelimen käyttöönottoa.


  • No eikö nykyajan lapset halua auttaa edes äitiään uusien laitteiden hankinnassa ja käytössä. Jos sopimusvaltuutettu myyjä on tehnyt virheen, ilmoittakaa Dnalle myyjä ja pyytäkää korvausta turhista maksuista. Dna aloitti 2001 eikä varmaan niinvanhoja sopimuksia ole voimassa. Muuten puhelut maksaisi ainakin 0,5€ min.

  • Täällä myös yksi kokemus lisää näihin DNA:n datasiirtojuttuihin. Ostin äidilleni simpukkapuhelimen Dna-kaupasta ja varmistin myyjältä, ettei sillä mitenkään voi päästä nettiin. Vastaus oli: "Ei voi." Nyt äidilleni oli sitten laitettu lasku, jossa oli veloitettu datamaksua 2e/päivä. Tästä nyt saa taistoa käydä heidän kanssaan, yrittävät kaikin keinoin välttää ottamasta vastuuta. Samaisia perussimpukoita näyttää olevan pienillä lapsillakin ensipuhelimena, liekö heidän vanhemmillaankaan tietoa, että puhelin kytkeytyy nettiin vaikka myyjä sanoisikin, ettei se ole edes mahdollista...

  • hanki dna rajaton 4G

    lasku ei voi ylittaa paitsi jos soittaaa toiseen maahan

    rajaton maara puhetta teksti viesteja ja rajaton 50 mbit sekunnissa

  • Helv, mitä paisteja täällä on. Jos ei osaa sitä puhelintaan käyttää, niin ei se operaattorin vika ole. Ihan sama jos ajat autollasi metsään, niin et siitä lähde muita syyttämään kuin itseäsi.

    Opetelkaa aikuiset ihmiset ottamaan asioista selvää etukäteen. Jos tämä ei ole tuttua entuudestaan, niin se on sitten peiliin katsomisen paikka. Jokainen tietää, että omasta tyhmyydestä sakotetaan.

    Mikä ihmeen uusavuttomien maailma tästäkin maasta on tullut? ..ja ISOT kirjaimet ovat huutamista eivätkä kuuluhyväntavan mukaisesti keskustelupalstoille..

  • kyllä tf kaikki toimii ei laskuteta turhasta suosittelen sinullekkin!

  • Tuli mieleeni n.6-vuoden takainen konflikti Elisan Oyj:n kanssa. Minulle tuli 600€ puhelinlasku yhdeltä kuukaudelta. Olin ihmeissäni ja tilasin heiltä erittelyn puheluista. No sieltä tuli vain monta sivua eri puhelinnumeroita allekkain. Ja sekin maksoi erikseen se hyödytön nivaska. Ei siinä sitten auttanut kun maksaa tuo käsittämätön summa osissa heille takaisin, vaikka tiedän 100varmasti, etten ollut kyseistä liittymää juuri laisinkaan käyttänyt. Mieheni oli tuolloin töissä eräällä tv kanavalla jossa heillä oli työsuhdepuhelimet Elisan liittymillä. Sattumalta myös heille tuli sinne firmaan tuhansien laskut kyseiseltä kuukaudelta monelle työntekijälle. No tuo yrityshän ei sitä sulattattanut ja soitti Elisalle että jos ei laskuihin tule järkeä he irtisanovat kaikki liittymänsä ja siirtävät ne kilpailevalle operaattorille. Johan nuo heidän laskunsa"tarkistettiin" viivana ja hinnasta lähti monta sataa pois... Kyllä harmitti itseäni maksaa "turhaan" ja liittymäni vaihdoin hetimiten pois Elisalta.

  • Vieläkö operaattoreilla on laillinen oikeus ryöstää mielivaltaisesti asiakkaitaan. Nämä satojen ja Tuhansien eurojen laskut ei perustu mihinkään todelliseen. Suuret laskut ovat moraalitonta rikollisuutta.

  • elisalta tuli juuri 120e perintäkirje :DDD

    ja sitä ennen laskuttivat 4 kertaa peräkkäin pelkällä muistutuslaskulla jonka hinta yllättäen olisi ollut yhtä paljon kuin normaalin liittymän hinta.

    Olin siirtynyt moi lta elisalle ja sen kunniaksi tarjosivat -50% hintaan hyvän liittymän kahdeksi vuodeksi, yllätys yllätys, tarjous joka kuullostaa liian hyvältä. niin se on liian hyvä. pitäisi varmaa tehä lakijuttu etteivät saatanan riistäjät pääsisi liian helpolla, ei millään vaan jaksaisi kun on niin helppo reklamoida ja vaihtaa operaattoria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.