koulu ei kiinnosta...

emt94

Onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa että koulu ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta?... Vai oonko ainoo? Oon ysillä ja nykyään oon entistä enemmän poissa tunneilta ym. Merkintöjä muutenkin paljon. Viime viikolla tulin joka päivä kouluun vähintään tunnin myöhässä ja perjantaina jäin kokonaan pois koska en vaan jaksanut lähteä kouluun... Tänäänkin olisi ollut ensimmäisenä valinnaista köksää 2 ekaa tuntia mutta ylläri en jaksanut mennä sinnekkään ja olin vielä senkin jälkeisen tunnin poissa. Kauheet kyselyt että missä sää taas olit ym. ja selityksiä ei uskottu. Kukapa jaksaisi heti viikonlopun jälkeen mutta mulla ei ollut kyse siitä vaan että ei vaan jaksa ihan sama mikä päivä tai mikä tunti... ennen lintsasin vaan tietyiltä tunneilta, lähinnä saksa ja uskonto. Mutta nykyään saatan yhtäkkiä vaan lähteä pois kesken päivän vaikka klo 13:15 vaikka koulu päättyisi klo 15. Joskus saatan myös tulla tunnin myöhässä ja vittuuntuneena lähteä 2 tuntia ajoissa. Olen tänä syksynä lähtenyt n. 20 kertaa yhtäkkiä vaan pois kesken koulupäivän kun ei vaan kiinnosta. Ja tunnin/2 tuntia myöhässä olen tullut myös jotain 15 kertaa. Koulunkänyti ahdistaa ja silleen. Ei mua siis kiusata tai mitään mutta jostain syystä vaan ahdistaa olla koulussa. Välkilläkin poltan tupakkaa jossain nurkassa kun ei jaksa portaillakaan istua muiden kanssa.

Nyt kun oon ysillä niin pitäis mennä koulu paremmin mutta keskiarvo taitaa pysyä siinä 6,5 niin kuin seiskalla ja kasillakin. Liikunta mulla oli vitonen ja kaikki lukuaineet jotain kutosia paitsi oli pari kasiakin. En tiedä edes jaksaisinko mennä edes amikseen ens vuonna (lukioon en todellakaan ole menossa) Ei siis ole enää mitään motivaatiota käydä koulua ja joka päivä tuntuu vaan turhemmalta ja turhemmalta kävellä sinne kun ei vaan kiinnosta. Haluan vaan nukkua kotona enkä jaksa käydä koulua! Ja en edes tiedä mitä tekisin yläasteen jälkeen. Opon tunneilla (ne joilla olen ollut, osan lintsannut ylläri ylläri) se vaan joka tunti selittää että jos ei viimestään jouluun mennessä tiiä että mihin menee yläasteen jälkeen niin alkaa olla jo kiire... hyvä kun tietäisin ennen yhteishakua jos edes silloinkaan... Taidan pitää välivuoden ysin jälkeen jos edes pääsen läpi... kannattaisko käydä kunnolla koulua? en mä mitenkään jaksais...

96

12228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äXDee

      Ei siinä elämässä pärjää jos ei jaksa kun vähän on kovaa. Kun sulla sitten työelämä alkaa siellä tulevaisuudessa nii tuskin sekään jaksaa innostaa montaa vuotta, mutta on vaan jaksettava. Nouse sieltä sun sängyn pohjalta ja tee asialle jotain!!! Oot selvästi vaan laiska. Mikä syy sekin on lähteä kesken koulusta, ettei jaksa? Ei mikään. Yritä löytää itsellesi jotain josta olet oikeasti kiinnostunut ja mistä olet haaveillu. Mitä ihmettä sä oot tehny nää kaks edellistä vuotta? Itse ainakin oon jo seiskalla ja pohdin jo kuumeisesti mitä haluan tehdä tulevaisuudessa. Kyllä se sieltä löytyy. Oot selvästi masentunu.

      • jos oot seiskal

        ja sul on viel paljon aikaa miettiä kaikkee ja elämäs on helppoo ja leikitte vielä hernepussihippaa... kyl mäkin ennen jaksoin jotenki käyd kouluu mut kokoajan vaa vähemmän ja vähemmän jaksan. Kuukaus sit olin viel about vaan 2 tuntii viikos pois ja nykyään saatan ol joka päivä 3h pois jos en jaksa... vituttaa...


    • masentunutlukiolaine

      joo sama tilanne mulla, en millään jaksaisi raahautua kouluun koska en kestä olla muiden ihmisten kanssa, haluan olla yksin. sosiaaliset tilanteet on niin paskaaaaa tällä hetkellä, enpä usko että mun kaverit tajuaa miksen puhu enää mitään, vaikka olenkin jtn yrittänyt kertoa. haluaisin aloittaa kaiken alusta sitten kun on voimia tehdä asiat kunnolla. nyt on sellanen fiilis että voisin pysyä kotona koko loppuvuoden.

      tänään tuli lintsattua yksi tunti, vaikka aluksi ajattelin olla koko päivän poissa... jotenkin sitten sinnittelin loppuun saakka. huomenna en MILLÄÄN haluaisi mennä kouluun, saisinpa sairaslomaa tai jotain... kun mulla saattaa olla masennus, tai mä ainakin toivon että mulla olisi koska sitten voisin ehkä ymmärtää itseäni vähän paremmin.

      sinäänsä koulu vois olal ihan mukava paikka, ja niinhän se olikin vielä joskus viime vuonna, mutta nyt kaikki menee vain ihan päin hanuria, pelkään muita ihmisiä yms. yms. yms. mikään aine ei oikeastaan kiinnosta, mä en pysty edes keskittymään tunneilla, en ymmärrä mitä opettajat sanovat.

      kokeilin tässä kouluun menoa kännissä, ajattelin jos olisi vähän mukavampaa, mutta eipä siitä juuri muuta iloa ollut kuin että sain kaverit ärsyyntymään entistä enemmän.

      tekisi mieli luovuttaa, jatkaa vasta joululoman jälkeen, mutta eihän se käy, jäisin jälkeen kaikessa ja erakoituisin totaalisesti.... vittu! saisinpa vain apua jostain, sellaista joka tosiaan auttaisi. kävin terkkarille puhumassa ja se ohjasi minut jonnekin lääkärille, mutta tuntuu että se ei välttämättä ratkaise mitään mun ongelmia. hitto kun masennuksen takia ei pääse teho-osastolle jossa mut parannettaisiin heti leikkaamalla joku juttu aivoista pois. sen jälkeen olisin taas täysin terve ja normaali....

      • vituttaasaatana93

        miten toi kuulostaa ihan perkeleesti samanlaiselta kuin mun ongelma paskakoulussa masentunutlukiolainen.mäkään en siedä että mua töllätään tai,että kun on muutenkin paskaolo,niin muut viellä lisäävät sitä.tupakkaa olen vetänyt toppatolkulla ja jotain alkoholia joskus.vittu saatana perkele!


    • koulu on peestä!!

      sama juttu mulla koulu ei kiinnosta pask*n vvertaa, en ole ollu melkein 2kk koulussa päivääkään. tää alko jo joskus 3vuotta sitten eka kerran. mä oon myös ysillä. Mutta koulun rehtori soittikii sossulle tästä, ni jouvun johonkii koulukotiin tai vastaavaan, mut ei se oo uus juttu oon ollu ennenkii saman jutun takia, mut eipä niistä mitään hyötyä ikinä ole...

      • >:(((((((((((((

        välillä en jaksais olla koulusaa, mutta en voi lintsata ku asun jossain helvetin korvessa ja kaikki kaverit on jotain saatanan hikkejä, jotka varmana menis heti ruikuttaan opettajille...
        Niin että välillä menee niin pahasti kouluun hermot, että paiskon kaikkia koulu roinia seiniä päin ja kaikki vihkot ja semmoset on ihan palasina...


        ja vanhuksien on turha ruikuttaa, koska sillon ku ootte käyny kouluu, teillä ei oo oluu mitään muuta elämää joten ootte menny 8 aikaa nukkumaan illalla ja heränny 6 aamulla ja jaksanut sen takii tehdä kaikkee paskaa koulussa. >:D


    • sthoih

      aika rankkaa...must tuntuu et sun pitäs selvittää mikä sua kiinnostas..itse yritän juuri samaa kun ei koulu kiinnosta ja olen lukiossa, tosin ei ole noin paha, lähinnä ainaista vitutusta, tajuat eron..mutta siis selvität mikä kiinnostaa, selvität mitä tarvii tehä et pääset tekemään sitä ja jatkat siihen suuntaan...
      sinnettele kuitenkin koulussa tämä vuosi loppuun niin ei tarvitse tuhlata seuraavaa vuotta käyden läpi samat asiat, se jos mikä vituttaa.

      ei kannata vaan nukkua jne, laiskistut vielä enemmän. koita vaikka opetella soittaa tai mitä vaan kunhan et vaan ala passiiviseks....
      Peruskoulu on paska kun kaikki vasikoi..mut koita sinnitellä, ei susta muuten tuu mitää..

      • yksneiti

        Sama täällä. Itse olen tosin lukiossa ja ennen suoriutunut kaikesta hyvin arvosanoin. ( KA ollut aina joku 8,7-9,3) No... rämmin yläasteen masennuksestani huolimatta ja koko homma meni läskiksi viime vuonna eli lukion ensimmäisellä luokalla. Kaksi jaksoa jaksoin opiskella kunnolla ( jaksotodistuksen KA tasan 9)...
        Ja sitten tuli se burnout. Olin henkisesti ja fyysisesti lopussa. Ihmisten seura ei kiinnostanut sitten paskan vertaa enkä käynyt enää koulussa. Koulutyöt jäi tekemättä, poissaolot selvittämättä, kursseista tuli nelosia ja aloitimpa viisaana tyttönä rajun viiltelynkin joista jokapäiväisenä muistutuksena toimii yli 60 arpea käsivarsissa ja nilkoissa.
        Lääkityksen vakavaan masennukseeni sain vasta kesällä eikä se näytä toimivan. Nytkin pitäisi tuo enkun ja ruotsin yo-vihkot, läksyt ja musiikin esitelmä olla tehtynä.
        Ja arvatkaapas onko.... no ei. En jaksanut edes aloittaa. Luulen että käyn lukion neljässä vuodessa koska ensivuonna en ole varmaankaan suorittanut kaikkia kursseja mitä pitäisi.

        Eli et ole ainoa laiskamato, onnea vaan jatkoon

        Jännä kuinka aktiivisia ihmiset ovat tähän aikaan yöstä. : O


    • Lintsari

      Sama juttu mullakin, mutta en lähde kesken päivän pois. Teeskentelen usein kipeetä. Herään aamulla, ei huvita mennä kouluun, soitan äitille: "joo, 38 kuumetta, en mee kouluun.", esitän 3-4 päivää kipeetä ja yks kuumeton päivä vielä päälle. Kuumeen saa helposti huijattua. Jos äiti/isä on tulossa kokeilemaan kuumeen, niin pitää päätä lamppua vasten. Jos joutuu laittamaan mittarin kainaloon niin hankaa vaan peitettä vasten ja voila!

      • ......

        Tällä hetkellä opiskelen amiksessa toista vuotta ja siinä syksyn alussa iski juuri sama tunne että en enää jaksa, sama jatkuu vieläkin. Poissaoloja on kertynyt todella paljon, ihme ettei ole heitetty vielä koulusta pihalle. Olen kyllä ajatellut lopettaa ton puurtamisen kun kyseinen ala mitä opiskelen ei välttämättä olekaan semmoinen mikä kiinnostaisi. Lisäksi jouduin koulun takia muuttamaan isosta kaupungista pienelle paikkakunnalle josta en edes pidä joten sekin varmasti vaikuttaa asiaan.

        Olen jo täysikäinen eli vanhemmat eivät enään liity kounlun käyntiini millään lailla että ongelmia ei sieltä suunnalta ole.


    • paskaakoulua3

      no hei oo kiitollinen siitä,että oot jo ysillä!mä oon seiskalla ja en vittu jaksais sitä saatanan paskaa koulua enää.ahdas ja tunkkainen paskaluokka.ihan idiootti opettaja ja avustaja on sairas päästään.en siis jaksa olla siellä.kaverit ovat ne jotka saa mut sinne menemään.just meni se vitun lomakin.viellä pitäis kitua 7 viikkoa siihen 1 viikon hiihtolomaan!et ole ainoa jota toi paskakoulu ei kiinosta.mätiiän monta sellasta.en enää ole jaksanut paljoa edes tehä läksyjäkään.lukuläksyjä en lue kun ne on ihan perseestä.päätä alkaa aina pitkinä päivinä särkeä ja tulee ihan saatanan kipeä olo.perjantaina on yhteen ja se on viikon helpoin päivä.luulis teistä yseistä,että ootte ihan helvetin onnellisia.koita kestää.mulla on viellä 2 kauheeta vuotta.parhaat kaveritkin lähtee ja tulee tilalle jotain vitun vajaita aivovammasia paskoja.:)

      • paskaakoulua3

        mutta mä ainakin oon välillä tehny itteni kipeeks tai muuten vaan lintsanuu sieltä.kun sillä perkeleen taksilla kuljen.jotkut on sellasia saatanan nörttejä,jotka menee innolla kouluun kun siellä on ihan helvetin kivaa.jotkut vielläpä tekee vapaaaikana ja jopa lomina tehtäviä!silloinkun sais olla irti käsiraudoista,niin kyllä on pakka tehä niitä koulun paska tehtäviä.ja mitä vittua te muut siinä koulua puolustelette.jos ei vittu jaksa niin ei jaksa!tää emt94 on ihan saatanan oikeessa!koulu pois suomesta!mä inhoon yleensä kaikkia koulun oppitunteja.ensimmäisiä paskaaineita ovat:kuvis(ehdottomasti!se pois koulusta!sitä vitun paskaa ei kestä kukaan!),äidinkieli(täyttä paskaa!),maantieto(en voi sietää,kun jauhetaan kaikkea paskaa.),matematiikka(jokseenkin paskaa,kun tunnilla nyöhää toisen luokan nimeltämainitsematon saman luokkalainen kusipää joka on ihan vitun ääliö,muuten matematiikka on ehkä jokseenkin siedettävää),puukässä(jotenkin ihan vitun perseestä,kun on niin saatanan vaikea keskittyä,kun se vitun ääliö avustaja kokoajan vittuilee ja töllää,muuten ehkä sekin siedettävä.)muista en osaa sanoa.kai köksäkin on jotenkin siedettävää,kun siellä saa syödä ja joskus juoda kahviakin.sulla sentään emt94 on viimenen vuosi.vaan 5 kuukautta.sit se on ohi.lain mukaan kukaan ei voi sua pakottaa menemään ees opiskelemaan tai töihin.kaverit on ne joiden takia ihan oikeasti olen koulussa.lukuunottamatta niitä muita kusipäitä.alaasteella oli ihan paskaa.hyi jumalauta!tsemppiä kumminkin.koulukin onneksi joskus loppuu!:D


      • paskaakoulua3
        paskaakoulua3 kirjoitti:

        mutta mä ainakin oon välillä tehny itteni kipeeks tai muuten vaan lintsanuu sieltä.kun sillä perkeleen taksilla kuljen.jotkut on sellasia saatanan nörttejä,jotka menee innolla kouluun kun siellä on ihan helvetin kivaa.jotkut vielläpä tekee vapaaaikana ja jopa lomina tehtäviä!silloinkun sais olla irti käsiraudoista,niin kyllä on pakka tehä niitä koulun paska tehtäviä.ja mitä vittua te muut siinä koulua puolustelette.jos ei vittu jaksa niin ei jaksa!tää emt94 on ihan saatanan oikeessa!koulu pois suomesta!mä inhoon yleensä kaikkia koulun oppitunteja.ensimmäisiä paskaaineita ovat:kuvis(ehdottomasti!se pois koulusta!sitä vitun paskaa ei kestä kukaan!),äidinkieli(täyttä paskaa!),maantieto(en voi sietää,kun jauhetaan kaikkea paskaa.),matematiikka(jokseenkin paskaa,kun tunnilla nyöhää toisen luokan nimeltämainitsematon saman luokkalainen kusipää joka on ihan vitun ääliö,muuten matematiikka on ehkä jokseenkin siedettävää),puukässä(jotenkin ihan vitun perseestä,kun on niin saatanan vaikea keskittyä,kun se vitun ääliö avustaja kokoajan vittuilee ja töllää,muuten ehkä sekin siedettävä.)muista en osaa sanoa.kai köksäkin on jotenkin siedettävää,kun siellä saa syödä ja joskus juoda kahviakin.sulla sentään emt94 on viimenen vuosi.vaan 5 kuukautta.sit se on ohi.lain mukaan kukaan ei voi sua pakottaa menemään ees opiskelemaan tai töihin.kaverit on ne joiden takia ihan oikeasti olen koulussa.lukuunottamatta niitä muita kusipäitä.alaasteella oli ihan paskaa.hyi jumalauta!tsemppiä kumminkin.koulukin onneksi joskus loppuu!:D

        ps:mäkin vedän vapaa ajalla tupakkaa joka päivä,kun vituttaa.oon miettinyt,että jos ottas askin mukaan ja polttas ainakun vituttaa.siis on se joskus ollut mukana,mutta ei oo tullu poltettua.saat multa röökiä kun loppuu.:D


      • Jalaa
        paskaakoulua3 kirjoitti:

        mutta mä ainakin oon välillä tehny itteni kipeeks tai muuten vaan lintsanuu sieltä.kun sillä perkeleen taksilla kuljen.jotkut on sellasia saatanan nörttejä,jotka menee innolla kouluun kun siellä on ihan helvetin kivaa.jotkut vielläpä tekee vapaaaikana ja jopa lomina tehtäviä!silloinkun sais olla irti käsiraudoista,niin kyllä on pakka tehä niitä koulun paska tehtäviä.ja mitä vittua te muut siinä koulua puolustelette.jos ei vittu jaksa niin ei jaksa!tää emt94 on ihan saatanan oikeessa!koulu pois suomesta!mä inhoon yleensä kaikkia koulun oppitunteja.ensimmäisiä paskaaineita ovat:kuvis(ehdottomasti!se pois koulusta!sitä vitun paskaa ei kestä kukaan!),äidinkieli(täyttä paskaa!),maantieto(en voi sietää,kun jauhetaan kaikkea paskaa.),matematiikka(jokseenkin paskaa,kun tunnilla nyöhää toisen luokan nimeltämainitsematon saman luokkalainen kusipää joka on ihan vitun ääliö,muuten matematiikka on ehkä jokseenkin siedettävää),puukässä(jotenkin ihan vitun perseestä,kun on niin saatanan vaikea keskittyä,kun se vitun ääliö avustaja kokoajan vittuilee ja töllää,muuten ehkä sekin siedettävä.)muista en osaa sanoa.kai köksäkin on jotenkin siedettävää,kun siellä saa syödä ja joskus juoda kahviakin.sulla sentään emt94 on viimenen vuosi.vaan 5 kuukautta.sit se on ohi.lain mukaan kukaan ei voi sua pakottaa menemään ees opiskelemaan tai töihin.kaverit on ne joiden takia ihan oikeasti olen koulussa.lukuunottamatta niitä muita kusipäitä.alaasteella oli ihan paskaa.hyi jumalauta!tsemppiä kumminkin.koulukin onneksi joskus loppuu!:D

        Olihan purkautumista kerrakseen. Ainoa jolla on ongelmia, olet sinä itse. Asenteessasi on paljon korjattavaa. Nämä mieltämäsi nörtit saattavat haluta elämältään jotain. Oletko ajatellut sitä? Menestyminen alemmilla kouluasteilla, tarkoittaa useasti myös menestymistä lukiossa, ammattikoulussa tai vaikka yliopistossa. Nämä ihmiset haluavat jotain muutakin, kuin olla sossuluukun käyttäjiä. Koulujärjestelmää ei voida Suomesta poistaa muutamien narisijoiden takia, kun enemmistö opiskelee kuitenkin suht mielellään. He myös jatkavat opintojaan peruskoulun jälkeen. Koulua ei todellakaan kannata nykyisessä tilanteessa lopettaa peruskouluun. Töiden saanti, pelkällä peruskoulutodistuksella on likipitäen mahdotonta. Eli kannattaa ajatella hieman, ja muuttaa omaa suhtautumistaan asioihin.


    • Roxas666

      Itseäni ei koulu osannut kiinnostaa paskan vertaa koko yläasteella. Amikseen mentyäni minulla diagnosoitiin ADD-oireyhtymä (eräänlainen keskittymis ja motivointi-häiriö). Lääkkeillä pärjäilen ja yritän olla ahkera, aloittaa ja tehdä hommat loppuun asti vaikka tällainen vittumainen vaiva nakertaakin.
      En nyt vihjaile yhtään että kaikki joilla on motivointiongelmia omaisivat tällaisen vian mutta itse olin yllättynyt kun tämä tuli todettua. Kannattaa lukea enemmän aiheesta mikäli kiinnostaa.

      Ja tsemppiä siihen opiskeluun. Kohottakaa vain keskiarvoa tähtiin asti. ;)

    • S SP

      Duuniin ei ole pakko mennä. Luulen että löydät niin halutessasi vaihtoehtoisen, mukavan elämäntavan. Pakkokoulu on perseestä.

      • appendixies

        Saattaa ehkä tässä vaiheessa tuntua kaukaiselta ajatukselta,mutta siinä vaiheessa,kun ei saakaan jatko-opiskelupaikkaa (amikseenkaan ei tänä päivänä välttämättä pääse) niin alkaa oikeasti tulla isoja ongelmia.Nykyajan työpaikkoihin,jopa siivoushommiin,tarvitaan nykyään joko alan koulutus tai työkokemusta joten vaihtoehdot on todella vähissä jos on vaan peruskoulupaperit...Työttömyys kun yleensä tarkoittaa köyhyydessä elämistä ja sossun luukulla juoksemista,niin en suosittele kenellekään.Itse masentuneena en jaksanut käydä koulua,amiskin jäi kesken ja nyt olen jo 21 mutta en saa töitä ja ei ole koskaan varaa tehdä mitään kun ei oo rahaa...Naistakin on vaikea saada,kun ne katsoo luuseriksi kun on työtön.Tällänen elämä on oikeesti aika perseestä.Nyt toivon että olisin käynyt koulun kunnolla,niin olisi töitä ja varmaan se nainenkin.Jos et jaksa käydä koulua,niin kannattaa jutella jollekin,pyytää vaikka lähetettä psykologille,eikä se tarkoita et ois hullu vaan se auttaa oikeasti kun voi jutella jollekin! Olisinpa itse tajunnut hakea apua ajoissa niin asiat vois olla toisin.Näiden kokemusten valossa voin vaan sanoa,että yrittäkää kestää se viiminen kouluvuosi,vaikka onkin paskaa,mut se on pian ohi,vaikka ei siltä tunnu! Ja miettikää et se on teidän elämässä tosi lyhyt aika mutta loppuelämän kannalta voi merkitä paljon...Ja jos keskiarvo ei riitä amikseen niin hakekaa kympille tai oppisopimuskoulutukseen,ne on ainakin helpompia vaihtoehtoja..


      • QQQQQQQa
        appendixies kirjoitti:

        Saattaa ehkä tässä vaiheessa tuntua kaukaiselta ajatukselta,mutta siinä vaiheessa,kun ei saakaan jatko-opiskelupaikkaa (amikseenkaan ei tänä päivänä välttämättä pääse) niin alkaa oikeasti tulla isoja ongelmia.Nykyajan työpaikkoihin,jopa siivoushommiin,tarvitaan nykyään joko alan koulutus tai työkokemusta joten vaihtoehdot on todella vähissä jos on vaan peruskoulupaperit...Työttömyys kun yleensä tarkoittaa köyhyydessä elämistä ja sossun luukulla juoksemista,niin en suosittele kenellekään.Itse masentuneena en jaksanut käydä koulua,amiskin jäi kesken ja nyt olen jo 21 mutta en saa töitä ja ei ole koskaan varaa tehdä mitään kun ei oo rahaa...Naistakin on vaikea saada,kun ne katsoo luuseriksi kun on työtön.Tällänen elämä on oikeesti aika perseestä.Nyt toivon että olisin käynyt koulun kunnolla,niin olisi töitä ja varmaan se nainenkin.Jos et jaksa käydä koulua,niin kannattaa jutella jollekin,pyytää vaikka lähetettä psykologille,eikä se tarkoita et ois hullu vaan se auttaa oikeasti kun voi jutella jollekin! Olisinpa itse tajunnut hakea apua ajoissa niin asiat vois olla toisin.Näiden kokemusten valossa voin vaan sanoa,että yrittäkää kestää se viiminen kouluvuosi,vaikka onkin paskaa,mut se on pian ohi,vaikka ei siltä tunnu! Ja miettikää et se on teidän elämässä tosi lyhyt aika mutta loppuelämän kannalta voi merkitä paljon...Ja jos keskiarvo ei riitä amikseen niin hakekaa kympille tai oppisopimuskoulutukseen,ne on ainakin helpompia vaihtoehtoja..

        koulu on perseestä lopetin ite tos 17 vuotiaana.te jotka ette siedä koulua ni lopettakaa koulu!toimikaa älkää kitiskö en tie milloin sen tänäpäivänä voi lopettaa mut ei oo väliä kyl jtn keksii aina


      • -.-
        QQQQQQQa kirjoitti:

        koulu on perseestä lopetin ite tos 17 vuotiaana.te jotka ette siedä koulua ni lopettakaa koulu!toimikaa älkää kitiskö en tie milloin sen tänäpäivänä voi lopettaa mut ei oo väliä kyl jtn keksii aina

        sama juttu, opiskelu ei kiinnosta enää. jaksoin sentään lukion tokalle asti hyvin arvosanoin (ka 8,5) mutta sen jälkeen numerot laski ku lehmän häntä, ja yo-kokeista pääsin just ja just läpi A:illa. nyt jätin amk:ssa ekan vuoden kesken, kai mulla on masennusta, mut en osaa/tajuu hakee apua..on ollu myös itsetuhoisia ajatuksia. elämä on syvältä :/


    • emt94

      Että jaksoit edes noin pitkälle. Vieläkään en ole kiinnostusta kouluun takaisin saanut näiden kaikkien kuukausien aikana. No teinpähän tuon yhteishaun ainakin, en vaan jaksais tätä peruskoulua enää. Vain 60 päivää jäljellä. Btw, en jaksanut mennä ekalle tunnille.

      • Nimimerkki91

        Itse olen 18v poika, lukiossa olen ja kirjoitukset lähenee, enkä ole jaksanut lukea juuri ollenkaan :( Mistään ei tunnu saavan enää otetta, koulu ei ole kiinnostanut koko lukion aikana ja keskiarvokin on varmaan jotain 6,4. 3 ja puoleen tai 4:ään vuoteen tulee koko paska käytyä, kursseja puuttuu. Jos kirjoitukset edes läpi pääsen niin pitää huokaista helpotuksesta..
        Nii ja tsemppiä muille koulua käyville.


    • lakkksaasafw

      mulla oli koko viime vuos samanlainen koulussa, joka viikko varmaa olin joltain tunneilta poissa.oon tosin lukiossa.en kyll koskaan tullut myöhässä, mutt saatoin joskus lähtee jopa kesken tunnin pois xD keksin jonkun tekosyyn.mutt mua ei masentanu olla koulussa, tykkään olla kaikkien ihmisten kaa, mut olin fyysisesti niin uupunut etten vaan jaksanu olla. kävin salilla ja treeneissä joka päivä, ett en vaan halunnu olla koulussa kun stressas ett heti koulun jälkeen juoksemaan ja sen takii sit lähin aiemmin koulusta ett ehin olla kotonaki ja tyyliin syyä jotain.

      ens vuonna pitää vähän vähentää noita muita tekemisiä. onhan se aika noloa kun poissaolo"vihko" täynnä semmosii yhen kahen tunnin poissaoloja..

    • blackmetal121212

      toihan kuvaa hyvin mua

      • tyttö 95

        no joo täällä on ihan samanlainen tyttönen. koulu on ihan vitun rasittavaa, ei nmitää järkee! se on vain ajanhukkaa ja kärsimystä. mä oon masentunut sen takia kun aina pitää lähtee kouluun ;( sekään ei haittais mitään jos vain kerran viikossa kävis koulussa. ihan perseestä' suoraan sanoen -.- halutaan vaan kiduttaa viattomia ihmisiä ;((


      • OO__00
        tyttö 95 kirjoitti:

        no joo täällä on ihan samanlainen tyttönen. koulu on ihan vitun rasittavaa, ei nmitää järkee! se on vain ajanhukkaa ja kärsimystä. mä oon masentunut sen takia kun aina pitää lähtee kouluun ;( sekään ei haittais mitään jos vain kerran viikossa kävis koulussa. ihan perseestä' suoraan sanoen -.- halutaan vaan kiduttaa viattomia ihmisiä ;((

        oon amikses eikä kiinnosta vittuakaan noi lukuaineet..


      • hulivintti
        OO__00 kirjoitti:

        oon amikses eikä kiinnosta vittuakaan noi lukuaineet..

        no teillä on ongelmat...
        mä käyn nykyään koulupsykologilla, ja kuraattorilla, kun koulu ei aina jaksa kiinnostaa...
        en tosin usko et mistään psykologistakaan ois mitään apua...
        koulu vaan jaksaa vituttaa! mulla on about 100-300m kouluun, ei oo pitkä matka, mut
        aina ei vaan jaksais käydä kouluu...
        käyn siel nykyään vaan siks, et päivisin ei oo muutakaan tekemistä, tai sit en vaan keksi mtn...
        en tuu läheskään kaikkien opettajien kaa toimeen!
        niillä on vaan joku ongelma, kun pitää pakottaa aina kouluun!


      • Vituttaa1234
        hulivintti kirjoitti:

        no teillä on ongelmat...
        mä käyn nykyään koulupsykologilla, ja kuraattorilla, kun koulu ei aina jaksa kiinnostaa...
        en tosin usko et mistään psykologistakaan ois mitään apua...
        koulu vaan jaksaa vituttaa! mulla on about 100-300m kouluun, ei oo pitkä matka, mut
        aina ei vaan jaksais käydä kouluu...
        käyn siel nykyään vaan siks, et päivisin ei oo muutakaan tekemistä, tai sit en vaan keksi mtn...
        en tuu läheskään kaikkien opettajien kaa toimeen!
        niillä on vaan joku ongelma, kun pitää pakottaa aina kouluun!

        Mua vituttaa opettajat. He ovat homoja. Viisastelevat mulle kuin olisivat jotain vitun professoreja. Imekää paskaa. Satutin jalkanikin viikko sitten siellä vitun koulussa ja ne mulkut ei tee asialle mitään. Vitut, sanon minä. Saatana, joudun vuoden päästä ylä-asteelle ja se on aivan perseestä. Syvältä sieltä. Vittu mihin tää maailma on menossa. Rehtorikin on aivan paska, vittuilee minulle henkisesti, näkeehän sen jo ilmeestä ja käytöksestä. Ämmähän on jo 65 vuotias. Meidän oma opettajamme on vitun jälkeenjäänyt. Jäin tänään koulun jälkeen puoleksi tunniksi tekemään jotain juutalaisläksyjä. Se gorilla tosiaan luulee olevansa kova. Onko se muka niin tärkeää tietää jostain paavalista asioita, joilla ei tee mitään tulevaisuudessa. Ja läksyjäkin tulee niin perkeleesti. Ja mulla on vielä astmakin, ja se opettaja pakottaa silti liikuntatunneille. Tekis mieli sanoo sille opettajalle suorat sanat. Kauheeta tonttuiluu tää koulu.


      • äskesten isi
        Vituttaa1234 kirjoitti:

        Mua vituttaa opettajat. He ovat homoja. Viisastelevat mulle kuin olisivat jotain vitun professoreja. Imekää paskaa. Satutin jalkanikin viikko sitten siellä vitun koulussa ja ne mulkut ei tee asialle mitään. Vitut, sanon minä. Saatana, joudun vuoden päästä ylä-asteelle ja se on aivan perseestä. Syvältä sieltä. Vittu mihin tää maailma on menossa. Rehtorikin on aivan paska, vittuilee minulle henkisesti, näkeehän sen jo ilmeestä ja käytöksestä. Ämmähän on jo 65 vuotias. Meidän oma opettajamme on vitun jälkeenjäänyt. Jäin tänään koulun jälkeen puoleksi tunniksi tekemään jotain juutalaisläksyjä. Se gorilla tosiaan luulee olevansa kova. Onko se muka niin tärkeää tietää jostain paavalista asioita, joilla ei tee mitään tulevaisuudessa. Ja läksyjäkin tulee niin perkeleesti. Ja mulla on vielä astmakin, ja se opettaja pakottaa silti liikuntatunneille. Tekis mieli sanoo sille opettajalle suorat sanat. Kauheeta tonttuiluu tää koulu.

        Koulutus tekee teille lapset ihan hyvää.. Opitte käytös tavat ja elämän arvot.
        Jättäkää ne opet rauhaan, ja kiinnittäkää huomionne koulukirjoihin.
        Pitäkää positiivista meininkiä yllä, nuorukaiset! Olette vielä nuoria, ja elämä on vasta alussa, joten muistakaahan olla ahkeria koulussa, ja olkaahan kilttejä vanhemmillenne -sekä opettajillenne!


      • lasten äiti <3
        äskesten isi kirjoitti:

        Koulutus tekee teille lapset ihan hyvää.. Opitte käytös tavat ja elämän arvot.
        Jättäkää ne opet rauhaan, ja kiinnittäkää huomionne koulukirjoihin.
        Pitäkää positiivista meininkiä yllä, nuorukaiset! Olette vielä nuoria, ja elämä on vasta alussa, joten muistakaahan olla ahkeria koulussa, ja olkaahan kilttejä vanhemmillenne -sekä opettajillenne!

        Äitinä minä tiedän, kuinka raskasta nuorten opiskeleminen on.
        He eivät jaksa malttaa oppia, on aina kiire kamujen luo, kaupoille, tai skeittaamaan kamujen kanssa.
        Lapsia pitää jaksaa tsempata - ja rakastaa, pitää huolta, ja arvostaa heidän työtään.
        Lapsillekaan ei ole helppoa, että vanhemmat arvostelevat jatkuvasti kokeiden tuloksia - sekä todistuksia.
        Nuoret, te yritätte parhaanne, me todella arvostamme sitä!
        Itselläni on kokemusta kolmenkymmenen vuoden takaa, ja kahden lapsen äitinä ei ole aina helppoa.
        Kasvoin itse köyhässä perheessä, minut on opetettu hyvälle, joten tiedän kyllä,
        että oppiminen ei ole aina helppoa, mutta yrittäkää kuitenkin parhaanne!
        Tsemppiä, lapset - ja nuoret!
        Onnea koulunkäyntiin, ja amikseen!
        Muistakaa vain tsempata, niin hyvin se menee!


      • lukekaaHEI
        lasten äiti <3 kirjoitti:

        Äitinä minä tiedän, kuinka raskasta nuorten opiskeleminen on.
        He eivät jaksa malttaa oppia, on aina kiire kamujen luo, kaupoille, tai skeittaamaan kamujen kanssa.
        Lapsia pitää jaksaa tsempata - ja rakastaa, pitää huolta, ja arvostaa heidän työtään.
        Lapsillekaan ei ole helppoa, että vanhemmat arvostelevat jatkuvasti kokeiden tuloksia - sekä todistuksia.
        Nuoret, te yritätte parhaanne, me todella arvostamme sitä!
        Itselläni on kokemusta kolmenkymmenen vuoden takaa, ja kahden lapsen äitinä ei ole aina helppoa.
        Kasvoin itse köyhässä perheessä, minut on opetettu hyvälle, joten tiedän kyllä,
        että oppiminen ei ole aina helppoa, mutta yrittäkää kuitenkin parhaanne!
        Tsemppiä, lapset - ja nuoret!
        Onnea koulunkäyntiin, ja amikseen!
        Muistakaa vain tsempata, niin hyvin se menee!

        mä oon ite meijän luokan paras oppilas, numerot on n. 8-10 .
        tykkään lukea kamujen kanssa koulun jälkeen portailla läksyjä, se on niin mukavaa!
        Lempiaineitani ovat ruotsi, hissa, bilsa, fysiikka, kemia, ja uskonto.
        kaikki aineet on kivoja, ja ryhmätyöt on mukavia.
        välkillä mennään portaille kertaamaan läksyjä, ja koulun jälkeen lukemaan.
        viimeisestä kokeestani sain kympin, joten opiskelkaa tekin, se todella auttaa, ja
        helpottaa mieltä!
        aamuisin syön kunnon aamupalan, ja koulupäivä menee yleensä ihan kivasti.
        huonoin numeroni on 7-,
        sen jälkeen olen lukenut ahkerasti, reilusti enemmän, kuin yleensä!
        vanhempieni mielestä koulunkäynti on innostavaa,
        ja he yrittävät todella auttaa mua koulunkäynnissä.
        onneks se on ruvennut menemään paremmin, kuin ennen, ja kaikki ovat siitä ylpeitä.
        jos läksyt ei suju, tai et saa rauhaa, kuuntele samalla musiikkia, tai soita kavereille, kysy läksyistä.
        helpottaa todella, kun on ystäviä tukena!
        lukekaa tekin, pääsette elämässä vielä pitkälle, kun oikeesti yritätte!


      • ygui7uo8p
        lukekaaHEI kirjoitti:

        mä oon ite meijän luokan paras oppilas, numerot on n. 8-10 .
        tykkään lukea kamujen kanssa koulun jälkeen portailla läksyjä, se on niin mukavaa!
        Lempiaineitani ovat ruotsi, hissa, bilsa, fysiikka, kemia, ja uskonto.
        kaikki aineet on kivoja, ja ryhmätyöt on mukavia.
        välkillä mennään portaille kertaamaan läksyjä, ja koulun jälkeen lukemaan.
        viimeisestä kokeestani sain kympin, joten opiskelkaa tekin, se todella auttaa, ja
        helpottaa mieltä!
        aamuisin syön kunnon aamupalan, ja koulupäivä menee yleensä ihan kivasti.
        huonoin numeroni on 7-,
        sen jälkeen olen lukenut ahkerasti, reilusti enemmän, kuin yleensä!
        vanhempieni mielestä koulunkäynti on innostavaa,
        ja he yrittävät todella auttaa mua koulunkäynnissä.
        onneks se on ruvennut menemään paremmin, kuin ennen, ja kaikki ovat siitä ylpeitä.
        jos läksyt ei suju, tai et saa rauhaa, kuuntele samalla musiikkia, tai soita kavereille, kysy läksyistä.
        helpottaa todella, kun on ystäviä tukena!
        lukekaa tekin, pääsette elämässä vielä pitkälle, kun oikeesti yritätte!

        vittuilojoille voin jo valmiiksi sanoa, että edellinen kirjoittaja ei leiju vaan KANNUSTAA opiskelemaan. Motivaatiota voi pitää itse yllä, ja jos ette pidä... omapahan on valintanne.


      • kuutosluokkalainen
        ygui7uo8p kirjoitti:

        vittuilojoille voin jo valmiiksi sanoa, että edellinen kirjoittaja ei leiju vaan KANNUSTAA opiskelemaan. Motivaatiota voi pitää itse yllä, ja jos ette pidä... omapahan on valintanne.

        Mä oon kutosella.Mulla on surkea paikka koulussa:istun yhen pojan vieressä,joka kiusas mua koko ekan luokan ja toisel puolella on sentään yks mukavempi,se on tyttö.Meijän koulu on tosi pieni:40 oppilasta. Minusta kaikkein turhimmat aineet koulussa ovat historia ja uskonto.Sanokaa,mitä hyötyä niistä on isona? EI MITÄÄN!!Ja kaiken lisäks mulla on RAUDAT,,,,että miettikääpä sitä.KUVIS ON KYL KIVAA!!!LEMPIAINE KOULUS.Ei ***tu ens torstaina on vielä hissan((((SEN TURHIMMAN AINEEN))))koe.Ja koe-alue on 40-SIVUA!!!
        ei vittu mä en kestä
        onneksi eläimet,parkour,ampuminen(ei elukoitten) antavat voimaa.........sekä jokaviikkonen sähly.uimahalliski käydään kerran viikossa.aloitan ehkä myös juoksemisen,kun nilkka paranee.meikäläinen pomppi yhellä jalalla koulussa tänään välkällä.

        anteeks vaan,jos meni vaha öhi asiat,mutta tykkään kertoa kaikenlaisesta.


      • yks vaan
        kuutosluokkalainen kirjoitti:

        Mä oon kutosella.Mulla on surkea paikka koulussa:istun yhen pojan vieressä,joka kiusas mua koko ekan luokan ja toisel puolella on sentään yks mukavempi,se on tyttö.Meijän koulu on tosi pieni:40 oppilasta. Minusta kaikkein turhimmat aineet koulussa ovat historia ja uskonto.Sanokaa,mitä hyötyä niistä on isona? EI MITÄÄN!!Ja kaiken lisäks mulla on RAUDAT,,,,että miettikääpä sitä.KUVIS ON KYL KIVAA!!!LEMPIAINE KOULUS.Ei ***tu ens torstaina on vielä hissan((((SEN TURHIMMAN AINEEN))))koe.Ja koe-alue on 40-SIVUA!!!
        ei vittu mä en kestä
        onneksi eläimet,parkour,ampuminen(ei elukoitten) antavat voimaa.........sekä jokaviikkonen sähly.uimahalliski käydään kerran viikossa.aloitan ehkä myös juoksemisen,kun nilkka paranee.meikäläinen pomppi yhellä jalalla koulussa tänään välkällä.

        anteeks vaan,jos meni vaha öhi asiat,mutta tykkään kertoa kaikenlaisesta.

        Totuus on että suurin osa mitä siel v###n koulussa opetetaan on ihan turhaa. Kuka lulee että tavallisille ihmisille on jotain hyötyä jostaki atomien, kemiallisten molekyylien ym. paskan tietämyksestä. Ite oon ysillä eikä koulu kiinosta enää paskan vertaa. Paljon hyödyllisempää jäädä kotiin nukkumaan, niinkuin tänäänkin tein.


      • tunnollinen1995
        yks vaan kirjoitti:

        Totuus on että suurin osa mitä siel v###n koulussa opetetaan on ihan turhaa. Kuka lulee että tavallisille ihmisille on jotain hyötyä jostaki atomien, kemiallisten molekyylien ym. paskan tietämyksestä. Ite oon ysillä eikä koulu kiinosta enää paskan vertaa. Paljon hyödyllisempää jäädä kotiin nukkumaan, niinkuin tänäänkin tein.

        eipä ton kaltaisia vitun runkkareita kiinnosta muu,kuin tietokoneella istuminen 24/7 ja kaikki muu paska.ota ittees niskasta kiinni vitun homo,niin koulukin alkaa sujua paremmin.ite vittu teen kaikki tehtävät kunnolla ja luen läksyjä ja koulu on kivaa.olen jo 9 ja harmittaa saatana,kun koulu loppuu.ei tollasilta vitun idiooteilta voi mitään muuta odottaakkaan,kuin kaikkea paskaa.mee ääliö vittuun täältä valittamasta,kun ketään ei kiinnosta.vittu se koulu on sun työtäs ja sun pitää vaan oppia hyväksymään se.olet todellinen idiootti,jos tänne viellä tulet puhumaan paskaa.näin monta turhaa viestiä.ei saatana mitä homoja."keskiarvo taitaa pysyä siinä 6,5 niinkuin seiskalla ja kasillakin."vittu hoida se koulus kunnolla vitun homo.vain tyhmät valittavat koulusta ja eivät ole siitä kiinnostuneita.vittu jonain päivänä viellä kadut,että et ollut tunnollinen koulussa.vittu ei se paljoa vaadi,että on tunnollinen koulussa ja kunnolla siellä.vittu mene vittuun täältä valittamasta.hoida koulus kunnolla.viellä ehdit muuttamaan suuntaas,mutta kohta se on myöhäistä.vitun idiootti.


      • emt94
        tunnollinen1995 kirjoitti:

        eipä ton kaltaisia vitun runkkareita kiinnosta muu,kuin tietokoneella istuminen 24/7 ja kaikki muu paska.ota ittees niskasta kiinni vitun homo,niin koulukin alkaa sujua paremmin.ite vittu teen kaikki tehtävät kunnolla ja luen läksyjä ja koulu on kivaa.olen jo 9 ja harmittaa saatana,kun koulu loppuu.ei tollasilta vitun idiooteilta voi mitään muuta odottaakkaan,kuin kaikkea paskaa.mee ääliö vittuun täältä valittamasta,kun ketään ei kiinnosta.vittu se koulu on sun työtäs ja sun pitää vaan oppia hyväksymään se.olet todellinen idiootti,jos tänne viellä tulet puhumaan paskaa.näin monta turhaa viestiä.ei saatana mitä homoja."keskiarvo taitaa pysyä siinä 6,5 niinkuin seiskalla ja kasillakin."vittu hoida se koulus kunnolla vitun homo.vain tyhmät valittavat koulusta ja eivät ole siitä kiinnostuneita.vittu jonain päivänä viellä kadut,että et ollut tunnollinen koulussa.vittu ei se paljoa vaadi,että on tunnollinen koulussa ja kunnolla siellä.vittu mene vittuun täältä valittamasta.hoida koulus kunnolla.viellä ehdit muuttamaan suuntaas,mutta kohta se on myöhäistä.vitun idiootti.

        "tunnollinen1995", tulinpas oikein tämän erittäin tasokkaan viestisi takia vastaamaan omaan vuoden vanhaan topicciin.

        Joo, koulu ei koskaan kiinnostanut itseäni, osuit oikeaan! Menin sieltä missä aitaa ei ollut ollenkaan, ja menen edelleen. Mitään muuta en ole tarvinnut tässä elämässä. Voin silti sanoa 100% varmuudella että pärjään elämässä aina paremmin kuin sinä. Eikä oikein vaikuta siltä, että olisit mitään siellä koulussa itse oppinut. Tekstisi näyttää 10-vuotiaan kirjoittamalta. Sinä voit täällä netissä kirjoitella, kuinka tunnollinen oikein olet. Sitten voit katsoa vaikkapa peiliin ja miettiä että "mikä vittu mua vaivaa", luuseri. Kasvatus pahasti mennyt pieleen sinun kohdallasi. Tajuat ehkä joskus että peruskoulun opetuksesta tarpeellista oli... ehkä puolet.

        Nimim. Topicin aloittaja, jolla menee kaikki paremmin kuin hyvin.


      • mutta kusipää
        tunnollinen1995 kirjoitti:

        eipä ton kaltaisia vitun runkkareita kiinnosta muu,kuin tietokoneella istuminen 24/7 ja kaikki muu paska.ota ittees niskasta kiinni vitun homo,niin koulukin alkaa sujua paremmin.ite vittu teen kaikki tehtävät kunnolla ja luen läksyjä ja koulu on kivaa.olen jo 9 ja harmittaa saatana,kun koulu loppuu.ei tollasilta vitun idiooteilta voi mitään muuta odottaakkaan,kuin kaikkea paskaa.mee ääliö vittuun täältä valittamasta,kun ketään ei kiinnosta.vittu se koulu on sun työtäs ja sun pitää vaan oppia hyväksymään se.olet todellinen idiootti,jos tänne viellä tulet puhumaan paskaa.näin monta turhaa viestiä.ei saatana mitä homoja."keskiarvo taitaa pysyä siinä 6,5 niinkuin seiskalla ja kasillakin."vittu hoida se koulus kunnolla vitun homo.vain tyhmät valittavat koulusta ja eivät ole siitä kiinnostuneita.vittu jonain päivänä viellä kadut,että et ollut tunnollinen koulussa.vittu ei se paljoa vaadi,että on tunnollinen koulussa ja kunnolla siellä.vittu mene vittuun täältä valittamasta.hoida koulus kunnolla.viellä ehdit muuttamaan suuntaas,mutta kohta se on myöhäistä.vitun idiootti.

        Tästä sun tekstistä näkee: "kusipää1995"
        1. Olet lapsellinen
        2. Sulla on äidinkieli 9, etkä osaa kirjottaa pisteitä, isoja alkukirjaimia ja pilkkuja oikein? Tekstistäsi on vaikea saada selvää.
        3. Vaikutat erittäin itsekkäältä ihmiseltä.
        4. Sulla ei ole koskaan ollut oppimisvaikeuksia (ainakaan tekstistä päätellen.)
        5. Et ymmärrä käsitteenä, mikä on tyhmä.
        6. Olet jonkin verran ylimielinen.
        7. Kuulostat jotenkin häiriintyneeltä, ehkä kiusatulta?

        Nämä sen takia, ettet osannut ilmaista itseäsi oikein, kuten fiksut ihmiset tekevät.
        Mutta jaksoin lukea tuon, ja sanon että tuo on kyllä tavallaan asiaa koko juttu. Me ollaan vitun nössökansaa. Olisit voinut kertoa asiasi asiallisemmin, niin muutkin olisivat saattaneet lukea ''vinkkisi''. Ja olen saman ikäinen kuin sinä, ja myöskin samaa sukupuolta. Enkä ole sun kielelles käännettynä mikään vitun hikkenörtti.


      • -.-
        emt94 kirjoitti:

        "tunnollinen1995", tulinpas oikein tämän erittäin tasokkaan viestisi takia vastaamaan omaan vuoden vanhaan topicciin.

        Joo, koulu ei koskaan kiinnostanut itseäni, osuit oikeaan! Menin sieltä missä aitaa ei ollut ollenkaan, ja menen edelleen. Mitään muuta en ole tarvinnut tässä elämässä. Voin silti sanoa 100% varmuudella että pärjään elämässä aina paremmin kuin sinä. Eikä oikein vaikuta siltä, että olisit mitään siellä koulussa itse oppinut. Tekstisi näyttää 10-vuotiaan kirjoittamalta. Sinä voit täällä netissä kirjoitella, kuinka tunnollinen oikein olet. Sitten voit katsoa vaikkapa peiliin ja miettiä että "mikä vittu mua vaivaa", luuseri. Kasvatus pahasti mennyt pieleen sinun kohdallasi. Tajuat ehkä joskus että peruskoulun opetuksesta tarpeellista oli... ehkä puolet.

        Nimim. Topicin aloittaja, jolla menee kaikki paremmin kuin hyvin.

        Mutta itsehän myöntää että on 9 :D?


      • Vituhiket
        tunnollinen1995 kirjoitti:

        eipä ton kaltaisia vitun runkkareita kiinnosta muu,kuin tietokoneella istuminen 24/7 ja kaikki muu paska.ota ittees niskasta kiinni vitun homo,niin koulukin alkaa sujua paremmin.ite vittu teen kaikki tehtävät kunnolla ja luen läksyjä ja koulu on kivaa.olen jo 9 ja harmittaa saatana,kun koulu loppuu.ei tollasilta vitun idiooteilta voi mitään muuta odottaakkaan,kuin kaikkea paskaa.mee ääliö vittuun täältä valittamasta,kun ketään ei kiinnosta.vittu se koulu on sun työtäs ja sun pitää vaan oppia hyväksymään se.olet todellinen idiootti,jos tänne viellä tulet puhumaan paskaa.näin monta turhaa viestiä.ei saatana mitä homoja."keskiarvo taitaa pysyä siinä 6,5 niinkuin seiskalla ja kasillakin."vittu hoida se koulus kunnolla vitun homo.vain tyhmät valittavat koulusta ja eivät ole siitä kiinnostuneita.vittu jonain päivänä viellä kadut,että et ollut tunnollinen koulussa.vittu ei se paljoa vaadi,että on tunnollinen koulussa ja kunnolla siellä.vittu mene vittuun täältä valittamasta.hoida koulus kunnolla.viellä ehdit muuttamaan suuntaas,mutta kohta se on myöhäistä.vitun idiootti.

        Vitu hikke pää kii ketää voi koulu kiinnostaa


      • Anonyymi
        lukekaaHEI kirjoitti:

        mä oon ite meijän luokan paras oppilas, numerot on n. 8-10 .
        tykkään lukea kamujen kanssa koulun jälkeen portailla läksyjä, se on niin mukavaa!
        Lempiaineitani ovat ruotsi, hissa, bilsa, fysiikka, kemia, ja uskonto.
        kaikki aineet on kivoja, ja ryhmätyöt on mukavia.
        välkillä mennään portaille kertaamaan läksyjä, ja koulun jälkeen lukemaan.
        viimeisestä kokeestani sain kympin, joten opiskelkaa tekin, se todella auttaa, ja
        helpottaa mieltä!
        aamuisin syön kunnon aamupalan, ja koulupäivä menee yleensä ihan kivasti.
        huonoin numeroni on 7-,
        sen jälkeen olen lukenut ahkerasti, reilusti enemmän, kuin yleensä!
        vanhempieni mielestä koulunkäynti on innostavaa,
        ja he yrittävät todella auttaa mua koulunkäynnissä.
        onneks se on ruvennut menemään paremmin, kuin ennen, ja kaikki ovat siitä ylpeitä.
        jos läksyt ei suju, tai et saa rauhaa, kuuntele samalla musiikkia, tai soita kavereille, kysy läksyistä.
        helpottaa todella, kun on ystäviä tukena!
        lukekaa tekin, pääsette elämässä vielä pitkälle, kun oikeesti yritätte!

        sinua on onnistanut kun olet syntynyt henkisesti terveeksi ja älykkääksi ja saanut synnyinlahjaksi hyvän muistin, itse poden
        aspergeniä ja autismia, en viihdy joukoissa
        enkä muista vuosilukuja, sekoitan eri sodat
        eikä kemia millään mennyt päähän . nuorena
        rakastin oppikoulussa käyntiä ja kielten opiskelua mutta kun muutettiin Hesaan
        Tampereelta ja koulu vaihtui niin senjälkeen
        en enää tykännyt niin kovasti opiskella,
        Tampereella ei kukaan kiusannut mutta
        Hesassa aina löytyi rääväsuisia poikia jotka
        arvosteli kaikkea mitä päällåni oli . autistinen
        syrjäänvetöytyvä oppilas houkuttaa muita kiusantekoon


    • Oj

      Kyllä se sieltä vielä. Itselläni oli sama ongelma että kun koulu nyt vain ei jaksanut kiinnostaa. En koulussa mikään huono ollut silloin kuin luin muttakun ei vaan innostanut lukea. Ikinä ei kouluissa ole kiusattukkaan enkä ole mielestäni hirveen syrjään vetäytyjäkään ollut. Amiksen kävin ja sieltäkin valmistuin kokiksi. Ei hyvillä arvosanoilla koska kun ei vaan napannut. Nyt olen 23v armeijan käynyt ja iltalukiota suoritan. Voin sanoa että kannattaa käydä koulut hyvin silloin kun on mahdollisuus. Yläaste iässä on vielä suht helppoa odotappa kun pääset siihen että olet työtön ja pitäisi laskut jollain maksaa. Kyllä se sieltä. Löydä oma juttusi ja ei se maailma siihen kaadu jos et nyt vielä yläaste iässä tiedä mitä sinun pitäisi tehdä tulevaisuudessa :)

    • Saambo on perseestä

      Joo mä oon siis seiskalla ja mul oli tos ennen joululomaa ni jtn 160 poissaolo tuntii ja läksyt tekemättä melkein aina... mut sain tokarii kuiteski 7,4 keskiarvon ja en vielkää tajuu sitä. En lukenu koskaa kokeisii,tehny läksyjä tai mitää. Enää 2 vuotta ni sit voi jättää tän paskan! :)

      • Minnajij

        Sanokaas, että onko 71 poissaolotuntia paha? Syksyllä tuli 65 poissaolotuntia, tosin olin viikon lomamatkalla, joten siitä koostui suurin osa poissaoloista. Nyt olin sit maanantaina pois, ja tuli täyteen siis tuo 71 poissaolotuntia. Itseänikään ei tuo koulu juurikaan kiinnosta, mutta pakko siellä on käydä. Kun ajattelee tarkemmin, tulevaisuudessa voi arvostaa sitä, että on käynyt koulut loppuun. Lukioonkin oon ajatellu hakee, eli pitäisi koulussa jaksaa käydä. Välillä pidän kyl noita "lepopäiviä", ihan vaan sen takia, että en yksinkertaisesti jaksa.


      • ....
        Minnajij kirjoitti:

        Sanokaas, että onko 71 poissaolotuntia paha? Syksyllä tuli 65 poissaolotuntia, tosin olin viikon lomamatkalla, joten siitä koostui suurin osa poissaoloista. Nyt olin sit maanantaina pois, ja tuli täyteen siis tuo 71 poissaolotuntia. Itseänikään ei tuo koulu juurikaan kiinnosta, mutta pakko siellä on käydä. Kun ajattelee tarkemmin, tulevaisuudessa voi arvostaa sitä, että on käynyt koulut loppuun. Lukioonkin oon ajatellu hakee, eli pitäisi koulussa jaksaa käydä. Välillä pidän kyl noita "lepopäiviä", ihan vaan sen takia, että en yksinkertaisesti jaksa.

        Ite oon ysillä ja tänä vuonna abouttirallaa 100-150 h poissa-oloja. Koulu sinänsä kiinnostaa mutta kun en jaksa mennä sinne. Loppujen lopuksi en opi siellä mitään, nukun tunnit ym. Kokeissa sentään pärjään ja keskiarvo oli talvella tasan 8.


    • dfdf43545

      saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatanan mitä paskan perkele"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

    • Epäreilua

      Tuttu tunne.. Itsekin lintsaan melkein joka päivä ja olen jäänyt myös luokalle. Se on epäreilua että yksi ystäväni joka nyt on lukiossa pääsi koulun läpi vaikka jo kasiluokasta asti sillä oli keskiarvona 4,7... Minulla on 6, mutta silti kaikki jauhaavat sitä samaa että jään nyt taas luokalle ja kaikkea vaikka kavereillani on paljon pahemmin asiat koulussa.. Ne saavat silti onnellisena jatkaa koulua lintsaten ja skipaten koulupäiviä.

    • SAATANAN KOULU VITTU

      Joo syysloman viimeinen päivä, täällä suomi24.fi:ssä haikeissa tunnelmissa masistellaan. Ei jaksais millään mennä jonnekkin v*tun kouluun. Lukuaineet on ihan v*tun pers*estä! Joku ruotsi, ihan turha pask* aine! Mitenkähän jaksaa vielä tuon ysin loppuun asti. Joka viikko samaa pask*a lukkari täynnä: matikka, kemia, ruotsi, äikkä, yhteiskuntaoppi... VOI VITT* ETTÄ V*TUTTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • KOULUKILLER

      Vittu Et Muaki Vituttaa Nii Saatanasti Ku Koulus On Kauheita Tärkeilijä Paska opettajia ja vittu sit ne sössöttää Siel Et Kouluu Käydään siks että opittas tavoille ja sillee LOL Kyl sitä kouluukin ilman osaa olla ja se Saatanan RUOTSI on ärsyttävin Aine Koulus kun olla voi vaa perkele sellasta vitun siansaksaa saatana että ei kukaa jaksa kuunnella Oon 8luokal ja onnex ei oo paljoo enää kouluu jäljellä :)
      koulu on vaa vieny suurimman osan elämästä perkele tuhlausta vaan höh mitä kaikkee sinä 8vuoden aikana muutaki olis ehtiny tekee

      (Sori Toi Kiroilu)

    • kolsmosluokkalainen1

      vitu on iha ythmää kun koulus sa pitää kuorii perunattn vaika en osaa ja opetaja huutaa minulle aina vaaan en kestsä sitä hommoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • tyttönen (:

      MUL ON NIIN SAMA JUTTU...mul on nyt niinku 155h poissaoloo koulusta ja niinku oon ysil ,vaaras saada mones aineest 4 :( mut ku vittu ei oikeesti kiinnosta toi koulu,ei oo mitää motivaatiota....elämän tilannekki on sellast paskaa,et huuuh,eikä mitkää psykologit auta tai kuraattorit vittuakaa

    • jvoadivhi

      Meijän koulus oli yhellä sankarilla jotain 300 tuntia poissaoloja seiskalla jos muistan oikein. Saatto olla hieman enemmänkin tai vähemmän. Ja kappas jäi luokalleen ja on nyt jälkeenjääneenä 8-luokalla kun muut samanikäiset on ysillä.

    • J2sX5

      Valitatte että mitä hyötyä on historiasta ja uskonnosta. No kaikki eivät niitä tule tarviimaan, mutta osa oppilaista eivät tiedä mihin ryhtyvät isona, eihän tämä yhteiskunta tule koskaan kehittymään jos kaikki viilaisivat vain sitä omaa putkenpätkäänsä. Tarvitaan erikoistumista jotta tämä helvetin maailma muuttuisi paremmaksi.

    • lukioukkeli

      No eiköhä peruskoulussa väh. joka toinen ole sitä mieltä ettei homma kiinnosta. Ei sua voi kukaan lukioon pakottaa. Mee amikseen ja opiskele ittelles joku ammatti, joka sua vois ees jonkin verran kiinnostaa. Loppujen lopuks se on sun elämäs.

    • koulu=timeater

      haistavitun koulut ny ketään kiinnosta
      paitsi sellaisia ketkä tähtää kaikkeista suurimpaan tavotteeseen johonkin insinööriksi tai jotain


      itseäni ei kiinnostanut peruskoulu hevonvittuakaan ja silti kivasti pääsin läpi ja töihinkin

      ja ihan ilman lukion
      tai ammattikoulun oksettavaa apua
      enkä mennyt suhteillä töihin vaan ihan oppisopimuksella
      huono juttu oli kun ensin oli palkka huonompaa kuin muilla
      mutta parissa vuodessa nousi jo normitason yläpuolelle eli en valita

      (siinä on se ero töissä ja koulussa ettei töissä joudu muistamaan ulkoa turhia asioita ja siitä saa jopa palkkaa kun tekee)

    • Riinaasssd

      Ite oon ollu lukuvuotena nyt 300 tuntia poissa koulusta... aamulla ei vaan jaksa lähtee ja sit vituttaa kun ei lähteny ja sitte on vaikeeta kun on pari viikkoo pois ja ei ilkeä mennä, jollekki oppilaille jotka on vähän hankelempia ja eivät mene kouluun, et tulee merkintö luvaton poissaolo ja 200 yli menee.. joutuu jotkut jopa osastolle

    • 4527465

      tollasille pitäs koulu kieltää kokonaan.jos ei maistu niin pysy veke.just tollaset tulee pilaa kaikkien muittenki ilmapiirin.mut turha vinkuu sit ku ei pääse ku paskaduuneihin jos edes niihin, ja itkee et rahat ei riitä mihkään.miks hyysätä tollasia luusereita yhtään enempää.mahollisuudet on annettu parempaan elämään,niin ei jakseta kun pitäs vähän tehdä jotai duunia opintojen etee.ei ymmärrä.

    • 5lkkoulu=Paskaa

      Totta sama juttu KOLU ON IHAN VITUSTA!!! syyt ovat:
      -opettajat ovat homoja!XD
      -on just se huonoin ope!! VIIIIITTTUUUU!!
      -LIKAA TU TEJA!!!
      -JA MUUTENKIN IHAN PASKA PAIKKA!!!

    • Ranteet auki yhyy

      No, jos kerran ette koulua jaksa käydä, varautukaa tulevaisuudessa kurjuuteen. Ei teitä kukaan palkkaa jos ette käy koulua, ja sossulta ei rahaa paljoa tipu. Sitten huudetaan yhteiskuntaa apuun kun on niin kurjaa ja masentunut ja kaikkea muuta paskaa.

    • Ei tuo kyllä nyt...

      Oikein normaalilta kuulosta. Uskoisin että aloittajan kannattaisi tosiaan hakea apua vaivaansa. En vain oikein osaa sanoa mistä, sillä tuo ilmiö on tietääkseni melko harvinainen.

    • PK Keskiarvo 9.7

      Onko kukaan koskaa miettinyt, miksi tämä yhteiskunta sitten on näin paska, että ihmiset joutuvat tekemään paljon asioita, joista eivät tykkää? Minä vihaan koulua ja tällaista pakottamista tällaiseen helvetin paskaan kuin työntekoon. Se vain saa minut onnettomaksi. Miettikää nyt sitäkin, että yläkoulun jälkeen, kun pitäisi mennä lukioon tai amikseen, niin sitten ne siellä vaa jaksaa muistuttaa, et "tää on vapaaehtoista". No, niinhän se ehkä on, mutta sinnekin on mahdollisesti haettu vaan ihmisten uhkailusta "onnettomasta elämästä tulevaisuudessa". Paskat, ne on ite nii onnettomia ja alistunu tän yhteiskunnan tavalliseen tylsään elämän tapaan, ettei mitään... Minähän teen mitä haluan ja nautin elämästäni. Katsotaan sitten lopussa, kuka on onnellinen, ja kuka ei. Ei elämäni tarkoitus ole mikään työnteko hemmetti soikoon. Tai ainakaan sellaisen, mistä en tykkää. (Ei kaikki työ ole niin pahasta.)Tehköön yhteiskunta kuitenkin niistä orjiaan, jotka sellaisen elämän haluvat, minusta ei.
      Peruskoulussa tein vain sokeasti töitä menestykseni eteen (oli muuten ihan kauheaa) ja nyt, kun olen lukiossa (ja saanut tarpeekseni opiskelusta), aion päästää menemään, ja tehdä elämästäni sellaisen, jota haluan oikeasti elää ja rakastaa! Eihän onnettoman elämän elämisessä ole järkeä, hemmetti soikoon ihmiset!

    • No niin no

      Kun on nuori, opiskelee peruskoulussa. Peruskoulussa on aivan turha stressata omaa tulevaisuuttaan, tarkoitan siis sitä, että ei tarvitse miettiä mitä työtä haluaa ja mihin ammattikorkeakouluun menee jne. Teidän nuorten tarvitsee vain käydä oppivelvollisuus loppuun saakka. Ainahan sitä voi pitää vaikka välivuoden. Ei se vanhemmaksi tuleminen tarkoita sitä, että te olette vain systeemin orjia. Te teette valintanne siitä, miltä tulevaisuutenne voisi olla. Kaveripiirit voi olla yksi syy, miksi koulunkäynti ri maistu, kotona puutteellinen tuki saattaa myös olla syy nuoren "pahoinvoinnista". Ei myöskään kannata tehdä sitä, että käy pelkästään koulua, vapaa ajat sit lusii vain kotona, se tuo vain ihmiselle fiiliksen, että elää vain koulua varten.. Ei näin. rauhoittakaa mielenne liikunnalla tai jollain jokapäiväisellä askareella, se myös motivoi jaksamista muilla elämän osa alueilla. (tässä tapauksessa teidän koulunkäyntiä) Kannattaa vain elää päivä kerrallaan eteenpäin. Jokainen kuitenkin varmasti tietää, että raha ei kasva puussa. Itse olen 25 vuotias ja olen vikaa vuotta ammattikoulussa. Rankkaahan opiskelu on 9 vuoden tauon jälkeen, mutta päätin että nyt tai ei koskaan.

      tsemppiä vain teille kaikille. muistakaa elää päivä kerrallaan.

    • serdftyhujikop

      SAMA ONGELMA ! VITTUUN KOKO KOULU ! SAATANA JOKAPÄIVÄ MEIKKAAN JA PUEN IHAN VAAN SITÄ VARTEN ET VOIN MENNÄ KOULUUN 6 TUNNIKS KUUNTELEE PASKAA ! EN OPI ES MITÄÄ JA MIKÄÄ EI JÄÄ PÄÄHÄ ! SAATANA MULLA ON VAA PARI KIVAA KAVERII JA YSTÄVIÄ JONKU VERRA JA POLTAN VÄLILLÄ KOSKA SITÄKÄÄN EI VITTU AINA JAKSA TEHÄ ! SAATANA ONKO MUITA ?

    • asdasdasd4

      sama vika.. juuri nytkin lintsaan koska ei kiinnosta, oon seiskalla ja olis vielä kestettävää ihan liikaa, oon jo varmaa tänä lukukautena 2 viikkoa lintsannu feikki sairaudella.. pakko kestettävä vaikkei jaksais..

    • en jaksa keksiä

      Mä olin koulusta viikon pois, sen jäkeen oli viikon syysloma, jonka jälkeen olin kaks viikkoa pois ja nyt menee kolmas viikko (on tiistai). Ärsyttää kun mä viihdyn koulussa tosi hyvin eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa, mutta nyt ihan yhtäkkiä en vaan millään jaksa sitä ja siksi oon ollu jotain kk:auden poissa.

      Nyt taas kouluun on aina vaan vaikeampaa palata, koska poisasoloja on niin paljon ja oon jääny ihan sairaasti jälkeen. Lisäksi mun äiti tulee töistä niin ajoisas kotiin, että en voi olla ikinä kotona kun lintsaan. Eli en voi jäädä nukkumaan, vaan on pakko herätä viideltä (herään niin aikasin koska koulu on 70 km päässä) ja lähteä johonkin. Aina menen sitten kaupungin keskustaan ja jään sinne. Joskus oon istunu siellä kahdeksan tuntia putkeen, koska en voi mennä kotiin enkä jaksa mennä kouluun.

      Todella ärsyttävää, enkä voi puhua tästä äidille, koska se on kamala ihminen, enkä vois ikinä sanoa sille mitään tämmösestä.. Olen 18-vuotias ja käyn ammattikoulua.

    • outoampuja

      Noh itse olen ollut yli puol vuot osastolla sekään ei auttanut mun tilanteeseen millään tavalla rupes vaan vituttaa entistä enemmä ku osaston hoitajat osas olla perseestä sitä en kehota että kukaan ei menis sinne sontaan noh osastolla olin juuri sentakia ku 9 luokka meni päin hanuria.... mut itse olen nyt diakoniopistossa jos se sais mun elämää raiteillee mut muutenki olen ollut sieltä jo 2 viikkoa pois enkä jaksa uskoa että mun elämä menis kohallee mut se osasto oli niin kauhee juttu mut se kyl sillee autti että pystyin suorittamaan ysin luokan osastolla en suosittele kenellekkään!

    • kouluonpaskaa

      Koulu onkin hei vitun hyvä keksintö kun näitä lukee nii täällä jokasella on masennus ja motivointiongelma ja ties mitä ja tämän kaiken syynä on KOULU vittu koulu vapaaehtoseks tai pois koko suomesta perkele!!!

    • Opettaja on tyhmä!

      Koulu on järjetöntä! Kun töitä hakee, mitä väliä sillä on, onko todistuksessa keskiarvo kymppi vain seiska? Lapsien pitäisi oppia, miten tehdään töitä, eikä opetella jotakin typeriä käytöstapoja. Pitäiskö minun muka tervehtiä jokaista käytävällä vastaan tulevaa lasta ja aikuista? Itselläni lukuaineet menevät aika hyvin, mutta käytös ei kuulemma mene. Valitetaan jokaisesta asiasta. Mitä minä teen elämässäni sellaisella taidolla, miten koripalloa pelataan. Entä mitä hyötyä jostain puutyöstä on? Opettaja valittaa, että tässä on puoli milliä liikaa! Mitä väliä? Kun ei kiinnosta! Alkaa vähitellen jo riittää se typerä opettaja. Olen kestänyt sitä jo melkein neljä vuotta. Vielä on noin viikko joululomaa. Sitten joutuu palaamaan sen typerän opettajan opetukseen.
      Koulussa ei ole järkeä!

    • koulu vituttaa

      Päätin kirjoittaa vaikka kuollut ketju onkin itselläkin on nyt 134 poissa oloa ja matikasta nelonen tulossa mutta en silti jaksa mennä sinne kouluun se on yksinkertaisesti niin vitun turhan tuntuista paskaa enkä edes älyä mitään mitä sielä yritetään opettaa en tiedä miten jaksan tän ysi luokan loppuun asti

    • Jokutälläivaam

      Jep, ei oo kivaa ku o monta vuotta kiusattu, vaik on tietty pistäny vastaa ja välil koettanu opeillekki kertomal saaha sitä loppumaa. No ei se siltikää oo kokona loppunu :D Mut se vähenee jos ei välitä ja sanoo vaa et vitun noobit hankkikaa elämä ;) Mut koulu ois ihan jees, jos kaikki ei levittelis paskoi juorui ja jos luokka ei ois täynnä idiootteja. Onneks mulla on sentää 3 ihanaa luottokaveria :3 Ja meil on aina ollu pien koulu, nyt on vaa 36 oppilasta :D Mut oon lintsannu iha kivast ja jättäny läksyi tekemättä..Ku en vaa jaksa tehä ku en osaa! Matikka on se heikoin aine. Siitä en tajuu enää mitää, ens vuonna ku meen yläasteelle se on varmaa 5 ;D
      OIkeestaan menee iha hyvi, mut oon aina väsyny, vittuuntunu ja itkettää :( Ei mitää tietoo miks, tuntuu etten jaksa o.o Kai se menee ohi ku loma alkaa. En jaksa paskaa kouluu.....Mut on mul esimerkkei et mihi se voi johtaa, nii yritän sentää parhaani :( Ei kaikki voi olla perfecto hikkejä...
      Ja sit vituttaa ku nää hyvät liikassa ragee jos failaa yhessäki jutussa! Vaikeeta onnistuu ku ei harrasta sitä lajia :D Mut yleensä vaa nauran niillekki. Välinpitämättömyydel pärjää iha kivasti.. Mut aina sekää ei toimi. Pakko yrittää vaa kestää sitäki paskaa....



      -- Kiitos, sain puhua. Ja nyt älkää ajatelko mua 12v angstilissuks, en oo sellanen. En vaa jaksa koulua. Haluisin yläasteelle, mut toisaalta se pelottaa, ku siel numerot tulee lähinnä tuntiaktiivisuudest jota mulla ei oo ):

      Sori.. Mut menee hermot ku koulussa on 3 luokkalaisia, jotka vittuilee mulle ja mun kamuille. me ollaa niitä tyylii yli3 vuotta vanhempii ja sit ne sanoo MEITÄ kakaroiks :DD Ei saatana mihi tää maailma on menos.
      Joo nyt meen selittämäst. Heippa ja kiitti ku sain vihdoi puhua.

      ~ Kouluun kyllästynyt 6 lk :lainen ~

    • Herätkää luuserit

      Koittakaas nyt vähän ryhdistäytyä. Yläaste on vielä niin helppo koulu, että siitä pitäisi saada vähintään 8 jos edes vähän kuuntelee tunneilla. Miten voitte olla noin laiskoja paskoja, ettette edes koulussa jaksa käydä?
      Ette tule koskaan saamaan niitä töitä, jos teillä on vain hädintuskin peruskoulu käytynä. Ja jos ei teillä ole jotain koulutusta tai taitoja, ette luultavasti pärjää edes siivoojan tai myyjän työssä.
      Ei minustakaan opiskelu ole mitään erityisen mukavaa, mutta silti vääntäydyn joka aamu lukiolle opiskelemaan ainakin sen 6 tuntia. Ei kai sitä muuten osaa mitään jos lintsaa puolet tunnesta ja jättää läksyt tekemättä.
      Mitä muuten meinaisitte tehdä, jos ette kävisi koulussa? Pelaisitte koko päivän pleikkaa ja lihoisitte kuin porsaat vai hengaisitteko kaupungilla kavereiden kanssa tupakkaa poltellen? Siitä vaan, se on oma elämänne.
      Onpahan se sitten 10 vuoden päästä hauskaa nauraa teille luusereille, jotka siivoatte vessan lattioita :)

    • ny e jaksa kouluun!

      Kirjoitin "opettaja on tyhmä" nimimerkillä joulun alla tänne ja päätin ny sit kirjottaa uusiks. Ny ei edelleenkää viittis menkouluu. Vaikka ny ku kouluvaihtu nii saatii enemmä oikeuksii mut jotenki vaa ei kiinnosta eikä jaksais huomen skoleen. Ei ennää niiopettajien takkii mut iha se vaa jotenki on semmost.

      Onneks senttää o toi viikonloppu ja perjantai nii pääsee taas vähäksi aikaa lepäämää.

      Mut tää keskustelupalsta on ollu mulle tosi tärkee. Siihen saa purkaa ajatuksiaan.

      Mukavaa viikonloppuu vaa kaikille!

    • Matt7838

      Käy vaan loppuun, olet kiitollinen siitä jälestä päin, usko pois.

      • ssszzzxxsz....

        Koulu pilaa elämäni, ajattelin lopettaa koulunkäynnin lähiaikoina. eivaakiinnostavittuakaa ei. olen seiskalla eikä kiinnosta paskaakaa oppia mitää tai pärjätä elämässä ja muuta paskaa : ) mieluummi oon kotona ja teen kaikkee kivaa kun tuhlaan aikaa koulussa... itsemurhaaki oon suunnitellu ku ei jaksa ei


      • kyrvänmuussaaaja6969
        ssszzzxxsz.... kirjoitti:

        Koulu pilaa elämäni, ajattelin lopettaa koulunkäynnin lähiaikoina. eivaakiinnostavittuakaa ei. olen seiskalla eikä kiinnosta paskaakaa oppia mitää tai pärjätä elämässä ja muuta paskaa : ) mieluummi oon kotona ja teen kaikkee kivaa kun tuhlaan aikaa koulussa... itsemurhaaki oon suunnitellu ku ei jaksa ei

        Kyllä pitää olla vitun typerä jos ei ymmärrä että jonkinlainen käytös / asenne vie pitkälle työn hakemisessa.

        Ja olet jotenkuten oikeassa että arvosanalla ei ole juurikaan väliä kunhan läpäiset.
        Mutta se tulee jotenkin vaikuttamaan tuleviin numeroihisi, esim. jos olisit 6 keskiarvoltasi niin ei tule olemaan helppoa sen numeron nostaminen.
        (jos nyt sattumalta vaikka haluaisit johonkin normikeskiarvoa parempaan lukioon)


    • ASTYU

      Eteeks te tajuu et tän keskustelun aloittaja on jo luultavasti päässyt ysin läpi. Ja on ehkä amiksessa , jos hänt' kiinnosti men. Meinaan tää on alottettu vuon 2009 ja nyt 2013 XD

      • Anonyymi

        Ja toiset tääl 2021 lukemas. On tääl kyl iha ihme porukkaa. Huomaa et joittenki kasvatus menny iha päin persettä ku kattoo et jotku 10v (ainaki sillo entiiä millon tä on julkastu)

        Mut jokatapaukses tuntuu et nykyää varsinki suomes alkaa opetus menee vaa entist paskempaa suuntaa.

        Ittel on jo varmaa 130 poissaoloo pelkästää kolmen kuukauden aikana. Varmaa joku burnout. Mut pakko kyl sanoo enneku joku tulee selittää et ”laiska mee töihi” et josku ei pysty henkisel tasol käymää sitä kouluu eikö se oo mistää laiskuudest kii. Esimerkiks itel on ainaki vaa sellai et kyl mä itte tiiän et mitä täs tulee käymää jos tää jatkuu samaa menoo. Ei vaan yksinkertasest pysty nousta sielt sängyst ylös.

        Ja ihmiset viel sanoo et suomi on onnellisin maa vaik jokatoine suomalaine sairastaa/ on sairastanu jonku tyypin masennust.

        Joo ehkä tä on sillee muihi verrattuna turvalline maa mut tääl on kyl hallitus ensinnäki ihan syvältä persereiästä ja siel on joku pikkulikka leikkimäs kotia.

        Joo ei kait siit sen enempää mutta ihmiset varmaa voi samaistuu.


    • swag2

      Teillä on motivointiongelma. Oli koulu miten tylsää. Siitä pitää oppia pitämään ja jos oikeasti jatkatte tohon malliin, ootte joko asumassa mutsin kanssa tai kadulla ku ei oo rahaa eikä työpaikkaa, koska teidän keskiarvo on mennyt päin helvettiä.

      • Anonyymi

        mokni pärjää elämässä ilman täydellistä koulu menestystä:) ja ei kaikille se koulu ole helppoa


    • jooo2

      svag2 pidä sinä se turpas kiinni sori mut sanoisit itekki näi jos olisit tässä tilanteessa...koulu ei vaan kiinnosta totta tiedän että pitäisi mutta kun ei niin ei opettajat....huoh...itse olen 8lk koulu ei ole kinnostanut 3 vuoteen...

    • 9 luokan poeka

      Koulu on viimisen pääle paska systeemi...

    • Vittuunkoulu

      Vanha keskustelu ihasm.. alotin just seiskan ja kouluu ollu jo 2 viikkoo... mä oon ollu vaa 2 päivän :O koulunkäynti ei vittuukaa kinosta -_-

    • koulu=helvetti

      Mä oon ollu masentunu heti ykkösluokan ekasta päivästä asti ja se on pahentunu koko ajan ja nyt oon 7lk ja on aika paskanen olo mennä kouluun.

    • AnnaJaToivoKanarbikKotka

      Mina siivoan laivalla tuokavereiden kanssa ja anna nostelee kirurgisia esineita kuplatalossa. Itisruhmalla ola paljon ambulansseja ja sateliittimissioneita kaunnissa.
      Ei Jessus.Mina kuolla sina elaa elina koretlainen tula ambulanssilla oksan luo äkdee t : joni muhamed.
      T; IRakilainenrastistihashtagitispaskahjengightetorysspoikalapabneb
      paskapää

      PS! LIITTYKÄÄ KAIKKI TOIVO KANARBIKIN IHANAAN SATELIITTIMISSIONIIN NIIN SAATTE PASKAA.

      • Sillo

        Minä ola anna kanama ja muna rakasta ritari tatu hahaha


      • annajatoivo

        moi


    • Eikäkouluontylsää

      Mä oon 6 luokalla ja koulu ei kinnosta

    • Koulupitääpolttaa

      Muakaan koulu ei kiiinnosta vittuakaan mut en oikee uskalla lintsatakkaan koska mun äiti vittu tappaa mut jos lintsaan ja oon 4 luokalla

    • tyranbanksit
    • jokulikkavaann

      ei muakaa koulu oikein natsaa.Just joulun välitodistukseenki ponnahti kaks vitosta eikä mul oo siis ennenollu ees yhtään vitosia mun missään todistuksissa.Kasilla koulu oli jotenkin edennyt paskemmin viellä ku olin seiskalla.En tiiä mistä johtuu.Olihan mulla koulunvaihtokin ja kaikki viellä.Kuitenkin ysillä tavoitteena mulla olis panostaa koulun paljon enemmän että pääsin sinne taidealalle mihin haluaisin.

    • Per-kel
    • novoivoivoi

      En muistanutkaan, että jälkimurkkuaika voi olla noin kamalaa. Osaisitteko veetutuspurkauksien sijaan kertoa, millainen sen koulun pitäisi olla, että kiinnostaisi pahimpien vuosien yli? Tulevaisuus kun on pitkä.

    • Anonyymi

      Historia on iha pe*seestä.

    • Anonyymi

      Bruht!!!
      Oikeesti älä valita vaan käy koulu loppuun... Mä teen niin. Kukaan ei jaksa sitä jos äijä lintsaa joka tunnin🙄. Lopeta vaan valitus ja ota vastuu elämästä... Ei... hanki ✨elämä✨ ja ✨ystäviä✨!!! Onnea!!🙂 Mutta lopeta se vithun valituss!!!!

    • Anonyymi

      on kummallista että perheessä voi olla aktiivisia ja ei- aktiivisia lapsia, itse olin innokas koulunkävijä ja vieläkin opiskelen vaikka 72v, nuoremmat sisarukset lopettivat koulunkäynnin 14 vuotiaana, eivät koskaan tehneet pakollisia kotitöitä eikä menneet koskaan mihinkään töihin, mutta nuo hoksasivat iskeä miehen joka ahkera töissä-kävijä jotka myös perivät omaisuutta, ei noilla ollut taloudellista hätää mutta niiden kateus minun työuraani oli silminpistävää kun itse eivät osanneet tai eivät halunneet tehdä mitään palkkatöitä . tuo taitaa olla
      joku psykologinen ongelma tai sairaus ettei mikään kiinnosta, mun sisarukset sentään lapsina liehuivat aina uökona ja kaduilla ,
      Hesan keskustassa ei ollut kovin mukavaa
      kun ei luontoa juurikaan ollut missään. kesäisin sentään pääsi Mustikkamaalle uimaan , kumma kyllä viihdyin ja vieläkin viihdyn hyvin paljon yksinäni , minulla oli
      työhaluton mies joka pyrki elämään minun siivelläni ahkera kun olin , valitettavasti myös poikani yritti myöskin elää mukavasti minun ansioillani onneksi olen onnistunut aivo -
      pesemään tuon ahkeraksi ja laiskuuden saanut siitä kytkettyä , paljon kotona oleva vanhempo voi periyttää laiskuuden omille
      lapsilleen .laisloille ihmisille nälkä tekisi
      välillä oikein hyvää ....

    • Anonyymi

      USA:ssa työttömyys on vain 5%, nälkä kun tulee niin työt maistuu, jollei opiskele niin päätyy siivoojaksi tai autokuskiksi, moni jäteautom kuski kerää tänään jätteitä ,
      jollei opiskele niin joutuu tekemään paska -hommia, onneksi sentään sain poikani yllytettyä metallialan koulutukseen , niin
      tuo sentään käy töissä, ite lopetin lukion kesken niin enpä kovin korkealle päässyt työelämässä , 3 kk äitiysloman jälkeen jouduin iltasiivoojaksi kun lasten pv hoito paikkoja ollut tarpeeksi, sentään sitten pääsin takaisin toimisto töihin mutta siihenkään työhön ei nykyään pääse ilman microsoftin ohjelmien osaamista , tuolla on niin paljon hyvin koulutettuja ihmisiä ettei
      heikommat pärjää, puutarha - ala tai eläinten hoito voisivat olla hyvä ammatti niin ei oo kiin rasittavaa kuin toimistotyö tai kaupassa tai varastossa työskentely

    • Anonyymi

      15-16 vuotias nuori voisi hakeutua vakituiseen työharjoitteluun johonkin yritykseen niin sitten koulunkäynnin voisi lopettaa kun voisi todistaa
      että käy töissä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe