"Vauvanteko" ja seksi, meneekö överiksi?

*Josephineh*

Eli kun kumppaninne kanssa olette sopineet esim. ehkäisyn poisjättämisestä ja yritätte lasta saada niin onko seksistä tullut teille niinsanotusti 'väkinäistä', vai pysyykö sama 'himo' päällä ja olette sillä mielellä että tulee jos tulee ja ei tule jos ei tule, ja seksi on pysynyt samanlaisena kuin ennen? Vai miten yleisesti olette asian ottaneet?

Itse olen malttamaton ja pelkään että seksielämä kuolee haluista ja himoista mun osalta, ja lopulta miehen osalta kun huomaa etten nauti seksistä enää kuten ennen kun alamme kohta lasta yrittämään kun saamme muuton aloitettua ensi kuussa ja valmistun keväällä insinööriksi vihdoinkin, ja häät on nyt ensin keväällä ennenkuin lasta alamme yrittämään, mutta se on edessä tuossa keväällä.

Olisi kiva kuulla niin naisten kuin miesten kommentteja, kokemuksia ja tapoja suhtautua siihen että sitä vauvaa yritetään nyt, ja jos ei satu tärppäämään pitkään aikaan niin viekö/veikö se teiltä seksihalut, alkoiko jonkinlainen riitely turhasta sen takia jne. Toivottavasti tiedätte nyt mitä ajan takaa. Mutta kokemuksia ja koettelemuksia olisi kiva kuulla.

13

2242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WI-MA

      Minusta huolit nyt ihan turhaan :) Me jätimme ehkäisyn pois 3 viikkoa sitten ja en koe että seksielämämme olisi muuttunut sen kummemmin :) Toki omassa mielessäni aina pilkahtaa ajatus, että josko se nyt tulisi se vauva ..ja seksin jälkeen tullut pari kertaa mietittyä yhdessä vauva juttuja :) Mutta en koe seksielämämme sen vuoksi "kuolleen" ta i edes haavoittuneen =) Itse kannatan periaatetta, tulee jos on tullakseen :)

    • Janitta

      myös sellaisina aikoina, jolloin en edes voisi hedelmöittyä. Pari kiertoa ollaan "yritetty".

      • *Josephine*

        Hyvä että olen pikemmin vainoharhainen kuin että siinä mielessä oikeassa että mieheni kyllästyy.
        Moni asia tottakai pyörii mielessä ja siinä se yksi kun ehkäisy jäi ja lasta yritämme=) Toivon että onnistuu ennen kuin joskus 10 vuoden päästä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Toivoa ja peukkua vaan pystyyn jos tärppäisi vielä sellainen maailman ihanin onneus=) Ja että tosiaan että ei menisi siihen "pakkonaintiin" vaan olisi spontaania kuten ennenkin on ollut.


      • miplis
        *Josephine* kirjoitti:

        Hyvä että olen pikemmin vainoharhainen kuin että siinä mielessä oikeassa että mieheni kyllästyy.
        Moni asia tottakai pyörii mielessä ja siinä se yksi kun ehkäisy jäi ja lasta yritämme=) Toivon että onnistuu ennen kuin joskus 10 vuoden päästä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Toivoa ja peukkua vaan pystyyn jos tärppäisi vielä sellainen maailman ihanin onneus=) Ja että tosiaan että ei menisi siihen "pakkonaintiin" vaan olisi spontaania kuten ennenkin on ollut.

        Ei ole ainekaan vielä mennyt seksi mitenkään robotiksi ja pakonomaiseksi. Meillä on 8kk yritystä takana. Meillä on kyllä ennen vauvantekoakin ollut tosi ahkera seksielämä ja on pysynyt samassa edelleen ja luultavasti jatkuukin ahkerana..


      • - - - - -
        miplis kirjoitti:

        Ei ole ainekaan vielä mennyt seksi mitenkään robotiksi ja pakonomaiseksi. Meillä on 8kk yritystä takana. Meillä on kyllä ennen vauvantekoakin ollut tosi ahkera seksielämä ja on pysynyt samassa edelleen ja luultavasti jatkuukin ahkerana..

        Mun täytyy kyllä tehdä poikkeus aloitettuun ketjuun, ja sanoa, että kyllä se meillä ainakin on seksiarkea muuttanut. En sanoisi, että huonompaan tai parempaan, mutta kyllä sitä huomautellaan puolin ja toisin, että nyt taas "pitäisi", kun eilen ei puuhailtu. Tosin itse en ole muutenkaan mikään joka-päivä-petiin -tyyppi, joten määrällisesti kertoja on ollut aikaisempaa enemmän, mutta sitten taas vastapainoksi tuo määrä sisältää aika paljon niitä kertoja, kun itse olen lähtenyt "leikkiin" mukaan vain antaakseni vauvatärpille mahdollisuuden, enkä siis ole välttämättä ollut ihan täysillä mukana huumassa, kun päässä on pyörinyt ihan muut ajatukset.

        Mutta toisaalta laatu ei välttämättä heikkene, vaikka määrä kasvaisikin. Mukaan mahtuu se normaali määrä niitä aikaisemman kaltaisia ei-pakotettuja kertoja ja sitten lisämausteena on muutama ekstrakerta, jolloin laatu ei ole tärkeintä, vaan määrä. ;)

        Voin myös kuvitella, että jollei pian tärppää, niin "yhtymisestä" katoaa aika paljon sitä spontaanisuutta ja huvittelumeininkiä... Toivottavasti ei tarvitse sitä pelätä...


    • milla34v

      Kyllä se muuttui jonkin verran... Ollaan siis nyt "yritetty" lasta vähän n. 7 kk. Ihan heti kierukan pois oton jälkeen isännälle iski ramppikuume :-) Eli piti hakea vähän virikkeitä aikuisten "lelukaupasta". Seksi muuttui jotenkin väkinäiseksi alkuun ja aika nopeasti tehtiinkin miehen kanssa sopimus, että en jaa turhan paljoa tietoa kuukautiskierrosta ja ovulaation ajankohdasta hänelle.

      Olen huomannut, että minä olen ovulaation aikaan paljon halukkaampi kuin muina aikoina, joten tuo sekstaaminen ajoittuu vähän puoli väkisinkin juuri ovulaation kohdalle. Nyt menee jo paljon paremmin :-) Seksiä harrastetaan, halutti tai ei, ovulaation aikaan, mutta muina aikoina seksielämä on kuten ennenkin; spontaania ja hauskaa. Me ei ole edes yritetty harrastaa seksiä ovulaationkaan aikaan joka päivä. Ollaan oltu jo 6 vuotta yhdessä, joten seksielämä ei ole ihan samaa kuin mitä se oli alkuaikoina. Sekstaamme ehkä n. kp 10, 11, ja 13. Mulla ovulaatio tapahtuu yleensä kp13. Muina aikoina ehkä n. 1-2 krt viikossa. Riippuu vähän fiiliksestä.

      • Aloittaja**

        Me olemme yhdessä haluamassa lasta. Tietää että pillerit jäi pois, mutta voisinko jotenkin "rauhoitella" miestäni, koska ottaa juuri nuo suorituspaineet, ja aika lujaa ja ns. pahaa. Ja en halua juuri sitä että seksi on hänelle pelkästään pakollista eikä nauti siitä normaaliin tapaan.

        Ja ennestään ISO kiitos kun olette vaivautuneet vastaamaan! Toivottavasti nyt jatkossakin.


      • - - - - -
        Aloittaja** kirjoitti:

        Me olemme yhdessä haluamassa lasta. Tietää että pillerit jäi pois, mutta voisinko jotenkin "rauhoitella" miestäni, koska ottaa juuri nuo suorituspaineet, ja aika lujaa ja ns. pahaa. Ja en halua juuri sitä että seksi on hänelle pelkästään pakollista eikä nauti siitä normaaliin tapaan.

        Ja ennestään ISO kiitos kun olette vaivautuneet vastaamaan! Toivottavasti nyt jatkossakin.

        Voithan sinäkin jättää kertomatta miehellesi, koska ovuloit, ja voit lohdutella, että kuukaudessa on vain "muutama päivä", jolloin seksi on lapsentekoa, ja muulloin vain sitä samaa mukavaa vapaaehtoista touhua, kuin aina ennenkin. Ja meillä asiasta on vähän vitsailtukin, mikä tekee toisinaan puuhasta rennompaa. Ja toisaalta, jollei ovulaation aikaan huvita, niin ei siihen voi itseään ja toista pakottaa. Tai voi, mutta siitä ne paineet sitten tulee. Ajatelkaa vauvan tekeminen muutenkin projektina, eikä niin, että heti oltaisiin vakavissaan sitä "tekemässä" ja että ylipäätään heti tärppäisi, koska ei välttämättä tärppääkään. Ensimmäisiä kuukausia voi hyvin pitää rentona "harjoitteluna" ja rauhoitella itseään ja toista, että tuskin onnistuukaan (vaikka oikeasti voi ihan hyvin onnistuakin).


      • milla34v
        - - - - - kirjoitti:

        Voithan sinäkin jättää kertomatta miehellesi, koska ovuloit, ja voit lohdutella, että kuukaudessa on vain "muutama päivä", jolloin seksi on lapsentekoa, ja muulloin vain sitä samaa mukavaa vapaaehtoista touhua, kuin aina ennenkin. Ja meillä asiasta on vähän vitsailtukin, mikä tekee toisinaan puuhasta rennompaa. Ja toisaalta, jollei ovulaation aikaan huvita, niin ei siihen voi itseään ja toista pakottaa. Tai voi, mutta siitä ne paineet sitten tulee. Ajatelkaa vauvan tekeminen muutenkin projektina, eikä niin, että heti oltaisiin vakavissaan sitä "tekemässä" ja että ylipäätään heti tärppäisi, koska ei välttämättä tärppääkään. Ensimmäisiä kuukausia voi hyvin pitää rentona "harjoitteluna" ja rauhoitella itseään ja toista, että tuskin onnistuukaan (vaikka oikeasti voi ihan hyvin onnistuakin).

        Kannattaa myös pitää mielessä, että on vain noin 10%-15% mahdollisuus tulla raskaaksi vaikka seksiä harrastaisikin oikeaan aikaan... Eli kannattaa ottaa se asenne, että siinä vierähtää useampi kuukausi ennenkuin tärppää. Vähentää kummasti suorituspaineita, kun tietää että "kerrasta" ei tarvitse onnistua :-)
        Ja kuten edellinenkin vastasi, niin jätä kertomatta turhat yksityiskohdat miehellesi, jos hänellä tuntuu olevan ramppikuumetta. Ja lapsenteko puheet kannattaa käydä mieluummin keittiössä kuin vällyjen välissä. Miehet tykkäävät pitää seksin seksinä :-) Ja anna miehesi laueta muuallekin kuin sisällesi kun ei ole ns tärppipäivät.. tuntuu olevan tärkeää ainakin jollekin miehille.


      • minä vai
        milla34v kirjoitti:

        Kannattaa myös pitää mielessä, että on vain noin 10%-15% mahdollisuus tulla raskaaksi vaikka seksiä harrastaisikin oikeaan aikaan... Eli kannattaa ottaa se asenne, että siinä vierähtää useampi kuukausi ennenkuin tärppää. Vähentää kummasti suorituspaineita, kun tietää että "kerrasta" ei tarvitse onnistua :-)
        Ja kuten edellinenkin vastasi, niin jätä kertomatta turhat yksityiskohdat miehellesi, jos hänellä tuntuu olevan ramppikuumetta. Ja lapsenteko puheet kannattaa käydä mieluummin keittiössä kuin vällyjen välissä. Miehet tykkäävät pitää seksin seksinä :-) Ja anna miehesi laueta muuallekin kuin sisällesi kun ei ole ns tärppipäivät.. tuntuu olevan tärkeää ainakin jollekin miehille.

        Se on 20-25% mahdollisuus raskautua kuukaudessa mikäli naisen munasarjat toimivat normaalisti.


      • im
        minä vai kirjoitti:

        Se on 20-25% mahdollisuus raskautua kuukaudessa mikäli naisen munasarjat toimivat normaalisti.

        kyllä ihan selvästi. Tosin lähihistoria on se, että tein idioottipaniikkiratkaisuna abortin ja heti tajusin, miten kamala teko se oli. Siitä lähtien olen vain kaivannut lasta, joka hetki. Nyt on vasta 1 kierto takana ja päätimme yrittää uudestaan. Mutta syyllisyys abortista kalvaa mieltä ja koen itseni tasapainottomaksi tyrkyksi, kun on seksiä. Itse en edes itseäni tarjoa. Olin muka niin varma päätöksestäni, mutta en olisi koskaan uskonut voivani näin pahoin sen jälkeen. Keskenmenon riskikin on nyt paljon suurempi.
        Miehelleni tilanne on varmasti vaikea myös. Olen häntä 6v nuorempi, hän pian 40 ja jo kahden lapsen isä. Olen aina rakastanut seksiä hänen kanssaan, halunnut koko ajan, mutta nyt olen ihan jumissa. Koen vaativani jotain, joka hänellä jo on ja joka ei ole enää siksi niin tärkeää hänelle. Ja kun jo sain sen ja menin tuhoamaan. Eli seksi on nyt tosi hankalaa. Älkää kiltit alkako haukkua mua, en ainakaan lue haukkuja. Ihan riittävän surullinen olo muutenkin. Mutta noin yleisesti uskon, että seksielämä vain parantuu ehkäisyn käytön lopettamisen jälkeen, jos molemmat lasta haluaa. Siitä tulee syvempää ja kauniimpaa. Mutta jos on yhtään epäselvyyttä siinä, haluaako molemmat, silloin mennee vaikeaksi.


      • - - - - -
        im kirjoitti:

        kyllä ihan selvästi. Tosin lähihistoria on se, että tein idioottipaniikkiratkaisuna abortin ja heti tajusin, miten kamala teko se oli. Siitä lähtien olen vain kaivannut lasta, joka hetki. Nyt on vasta 1 kierto takana ja päätimme yrittää uudestaan. Mutta syyllisyys abortista kalvaa mieltä ja koen itseni tasapainottomaksi tyrkyksi, kun on seksiä. Itse en edes itseäni tarjoa. Olin muka niin varma päätöksestäni, mutta en olisi koskaan uskonut voivani näin pahoin sen jälkeen. Keskenmenon riskikin on nyt paljon suurempi.
        Miehelleni tilanne on varmasti vaikea myös. Olen häntä 6v nuorempi, hän pian 40 ja jo kahden lapsen isä. Olen aina rakastanut seksiä hänen kanssaan, halunnut koko ajan, mutta nyt olen ihan jumissa. Koen vaativani jotain, joka hänellä jo on ja joka ei ole enää siksi niin tärkeää hänelle. Ja kun jo sain sen ja menin tuhoamaan. Eli seksi on nyt tosi hankalaa. Älkää kiltit alkako haukkua mua, en ainakaan lue haukkuja. Ihan riittävän surullinen olo muutenkin. Mutta noin yleisesti uskon, että seksielämä vain parantuu ehkäisyn käytön lopettamisen jälkeen, jos molemmat lasta haluaa. Siitä tulee syvempää ja kauniimpaa. Mutta jos on yhtään epäselvyyttä siinä, haluaako molemmat, silloin mennee vaikeaksi.

        Voi, kurja tilanne. Olosi on varmasti kamala, se heijastuu kirjoituksestasi tuskallisesti. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin, ja pääset pian nauttimaan siitä, minkä jo vahingossa päästit käsistäsi. :) Älä ajattele itsestäsi tuollaisia ikäviä, ja koita muistaa, että saat edelleenkin nauttia seksistänne, vaikka (salaisetkin) tarkoituksesi ja toiveesi olisivat sen suhteen pelkkää huvittelua suuremmat.

        Ei se aina ole helppoa silloinkaan, kun molemmat haluavat lasta. Silti tulee niitä kummallisien olojen hetkiä, kun mulla ainakin seksiin on liittynyt ennen NIIN toisenlaisia tunteita. Ennen oli erikseen "parisuhdeviihde" ja vakavat keskustelut / haaveet / haavat. Niiden yhteenliittäminen on välillä ollut kivuliasta, haastavaa ja tuntunut epätarkoituksenmukaiselta ja ärsyttävältä. Mutta toisaalta, kyllä sekin on kasvattanut. Tuonut suhteeseen uudenlaista kypsyyttä.

        tsemppiä, edelleen itse kullekin. :)


    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      514
      3755
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3444
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3040
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2332
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2200
    6. 223
      1638
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1291
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe