Oletteko jo saaneet

höperömaija

tai aijotteko ottaa sikainfulenssa rokotteen?Minä en aijo,koska en mielestäni tiedä/ole saanut tarpeeksi tietoa sivuvaikutuksista.

19

216

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivaa tiedossa

Leijailen pilvissä ajatuksineni. Olemme järjestämässä iltamien tapaista tapahtumaa. Ne ovat jo keskiviikkona.
      Leikitään, lauletaan, pulistaan, juodaan kahvia, kerrotaan kummistusjuttuja, visaillaan. Piristää arkea kummasti-D

• ????????

rokotusjärjestyksessä vasta viimeisten joukossa, eli tokko sitä enää itselle riittääkään. Se on vähän niin ja näin tuon rokotteen kanssa kun epäilen sen tehoa/mahdollisia sivuvaikutuksia kun se on niin kiireellä kehitetty eikä kunnolla edes testattu! Ties vaikka rokote aiheuttaisi itse taudin!

• enkä taida mennä sitä ottamaan,jos tulee pakolliseksi niin asiahan on ihan toinen.

• ottaa kyseisen rokotuksen.

• seropin emäntä

Ensi viikolla menen rokotukseen, kuulun sairauksieni vuoksi riskiryhmään.

• seropin emäntä kirjoitti:

Ensi viikolla menen rokotukseen, kuulun sairauksieni vuoksi riskiryhmään.

Vimpan tiedon mukaan Turussa on sairastunut päiväkotilapsia ja nyt rokotetaan terveydenhoito henkilökuntaa. Seuraava rokutuserä olisi tulossa torstaina. Huomenna selvinnee milloin omani saan eli tuleeko pitkäkin odotusaika.
        Netissä on menossa uutisten mukaan kansalaisfoorumi jossa varoitetaan rokotuksen ottamista. Minä taas uskon tartuntatautien lääkärin puheisiin enemmän.

• t: terveys.
        umalehtinen kirjoitti:

Vimpan tiedon mukaan Turussa on sairastunut päiväkotilapsia ja nyt rokotetaan terveydenhoito henkilökuntaa. Seuraava rokutuserä olisi tulossa torstaina. Huomenna selvinnee milloin omani saan eli tuleeko pitkäkin odotusaika.
        Netissä on menossa uutisten mukaan kansalaisfoorumi jossa varoitetaan rokotuksen ottamista. Minä taas uskon tartuntatautien lääkärin puheisiin enemmän.

Miksi epäilet palstalaisten kuuloa ja näköä - tuo sama asia on tullut jo ainakin 10 kertaa uutisissa ja nettilehdissäkin luettavissa.
        Ällös huoli, kyllä sinä saat varmasti piikkisi ensimmäisten joukossa, olethan niiiiin... monella tavalla niitä ristiryhmiä.

• t: terveys. kirjoitti:

Miksi epäilet palstalaisten kuuloa ja näköä - tuo sama asia on tullut jo ainakin 10 kertaa uutisissa ja nettilehdissäkin luettavissa.
        Ällös huoli, kyllä sinä saat varmasti piikkisi ensimmäisten joukossa, olethan niiiiin... monella tavalla niitä ristiryhmiä.

milloin saan rokotuksen, joten ei sinunkaan tarvitse siitä huolta kantaa. Nettilehtiä en juurikaan ole lukenut ja en tiennyt ettei olisi saanut puhua siitä miten Turussa on sairastunut päiväkotilapsia.
        Toinen ottaa rokotuksen ja toinen ei. Viestisi ei oikein auennut tuon ristiryhmän suhteen??

• Tuskin otan rokotetta, ainakaan näillä tiedoilla rokotteesta....lisää tietoa, sitten voin harkita uudestaan...

• sulotar89

Eli mulle ei ole osunut tietoa tarpeeksi korviini noista ko.taudin oireista - eikä rokotuksistakaan.

Ja koska en kuulu mihinkään riskiryhmiin, niin kutsua ei tule.

Ja itseasiassa, en varmaankaan mene ottamaan noin epämäärisetä rokotusta, jos vaikka jotain ylijäämä-piikkejä tarjoilisivatkin omakustannushintaan paikallisesta tk:sta.

Eli ei kiitos rokotusta näillä tiedoilla.

• Samat sanat kuin vastasivat jo siniset S x 2.

• Yksi tuttuni otti sen työnsä merkeissä viimeviikolla ja on nyt hemmetin kipeänä.
      Sairastaa parastaikaa sitä sikalenssua jonka sai elävästä rokotteesta.
      Kuume neljässäkymmenessä ja hirveä olo.

Lisäksihän rokotteen riskit on liian suuret,liian nopeasti liikkeelle laskettu ja vakavista seurauksista on jo raportoitu maailmalta.
      Pakolliseksihan se ei voi tulla.

• arkipiru

jos kuolema alkaa kolkuttaa ovelle!!!

Pistoshan on vapaaehtoinen, mutta jos se sairaus kaikesta huolimatta puhkeaa, ihmiset jotka eivät rokotukseen suostuneet, ovat omillaan.

• ehdoton kuin vielä vähän aikaa sitten, jolloin olin varma että en sitä rokotetta ota. Ensinnäkin täällä sitä nyt suositellaan ihan kaikille, ja jopa ihan perusterveitä ihmisiä on sikainfluenssaan jopa menehtynyt. En nyt omalla kohdallani sitä eniten pelkää siinä mielessä, mutta tartunnan saaneena ehtisin kyllä mahdollisesti tartuttaa sen isoon joukkoon ihmisiä.

Ensi kuun loppupuolella ollaan lähdössä Murmanskiin, ja siellä ainakin tällä hetkellä sikainfluenssa on suorastaan räjähtänyt käsiin, mm. kaikki koulut ovat kiinni. Sitä nyt ei välttämättä auta ajatella, ensinnäkään en nyt ole ihan perillä milloin täällä on tällaisten tavallisten riskiryhmiin kuulumattomien pulliaisten mahdollista saada se rokote ja toisaalta Murmanskin tilannetta kuukauden päästä ei voi tietää.

Mutta, mietintämyssyssä siis on asia tällä hetkellä, ja pelissä kun ei todellakaan ole vain oma terveys vaan myös muiden.

• kuten jo aiemmin kerroin. Samoin ottaa mieheni sillä hän kuuluu vielä riskiryhmään. Turussa tämä tauti on nyt tosiasia valitettavasti:-(
        Käsiäni pesen alvariinsa ja niin tekee miehenikin. Mulla on käsiveskassa mukana käsidesiä, kun jokapaikassa ei ole mahdollisuutta pestä niitä. Kannattaa mielestäni uskoa enemmän ammattilaisiin kuin muihin.

• n.sorsa

saatte turkua syyttää Etelä- Suomen sikainfluensista täältä se alkoi ja minä en ota mitään rokotteita, jos ei ole ihan pakko, kun edes lääkeisiinkään koske jos ei ole ihan pakko ja ei ole muuten edes särkylääkettäkään lääkekaapissa, niin se on metallinen ja valkoinen, sekä lukollinen lääkekaappi ja siinä on punainen risti.

• totemi

En ota rokotetta ellei kutsu käy tai jotain.. Minusta kun tuntuu että se lunssa on jo mulla. Tai luulotauti:D Kuukausi sitten tuli oireet ja meni ohi. Toissapäivänä ne tuli takaisin ja nyt makaan kuumeessa sängynpohjalla. Kiva! Oksettaa niin maan pirusti mut mitään ei tule, pää meinaa räjähtää, silmät kipeet, maha sekasi, lihaksia jomottaa ja kurkku niin kipee että ääni meni plus nokka tukossa.
      Jospa se ois vaan mahatautia tai muuta flunssaa mitä on liikenteessä ollu lähipiirissä. Toisaalta jos minä tämän nyt näin lievänä sairastan niin rokotuksiakaan ei tarvitse ottaa:-) Sikälimikäli nyt hengissä selviää. Pahinta tässä on se että työt vähän kärsii...mut pystyn kuitenkin ne hoitamaan:)
      Muita täällä ei ole enkä ketään nää niin tuskin kellekkään tätä tartutankaan.

• Pikaista paranemista sinulle sinne sängynpohjalle! Eikö ne työt odota kiltisti, ettei kipeänä tarvitse stressata...

Minä en sitä rokotusta myöskään ottaisi itseni takia. Ei sen ottaminen kyllä minua pelotakaan, mitä nyt piikkikammo on sellainen että pyörtyy jo telkkarista piikityksiä katsoessa. ;D Uskon että selviän sekä influenssasta että rokotuksesta hengissä, joten ei sen puoleen mitään paniikkia...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2429
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      482
      2421
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1531
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1502
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1450
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1343
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      35
      1270
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      26
      1240
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      274
      1145
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      87
      1113
    Aihe