Käytän Abode photoshoppia ja siinä on varmaan väriasetukset vinksahtaneet väärin. Käyttäessä "auto levels", "auto colour" yms muita automaattitoimintoja se heittää kuvan värit käänteisiksi.
EI KUKAAN OSAISI NEUVOJA, MISSÄ ON VIKA??
Väriasetukset väärin
5
578
Vastaukset
- Jaska Perusjaska
Olet luultavasti sorkkinut levels-työkalun oletusasetuksia ja laittanut tumman ja vaalean pään uusiksi.
Avaa joku kuva, sitten ctrl L. Tuplaklikkaat MUSTAA pipettiä, asetat HSB-säätimien arvoiksi 0, 0 ja 0, tai jos painotöiden kanssa olet tekemisissä, aseta brightness-kohtaan arvoksi jotakin väliltä 3-7. Sitten ok. Sama juttu valkoiselle pipetille, paitsi että tällä kertaa arvoiksi 0, 0 ja 100, tai 93-97. Sitten painat ok. Voit myös tarkistaa harmaan pipetin, jossa arvoina täytyisi olla 0, 0 ja 50. Sitten klikkailet pari kertaa ok ja tallennat uudet oletusarvot. Nyt pitäisi taas skulata.
Sama pitäisi onnistua myös curves-työkalun kautta, mutta sillä nyt ei ole merkitystä kumpaa käytät.- hihi2
. . . mutta nyt automaattitoimintoja käyttäessä kuva muuttuu mustaksi ;o
- Jaska Perusjaska
hihi2 kirjoitti:
. . . mutta nyt automaattitoimintoja käyttäessä kuva muuttuu mustaksi ;o
Sinulla taisi jäädä tuo valkoinen pipetti asettamatta. Eli sekin täytyy vaihtaa. HSB-arvoiksi 0, 0, 95-100.
- hihi2
Jaska Perusjaska kirjoitti:
Sinulla taisi jäädä tuo valkoinen pipetti asettamatta. Eli sekin täytyy vaihtaa. HSB-arvoiksi 0, 0, 95-100.
sehän se olikin tainnut unohtua, sillä nyt kuva alkaa muokkaantua oikealla tavalla!=) kiitti neuvoista!
hihi2 kirjoitti:
sehän se olikin tainnut unohtua, sillä nyt kuva alkaa muokkaantua oikealla tavalla!=) kiitti neuvoista!
kyllä käyttämään Levels-työkalua manuaalisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808236
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264438- 504048
- 503175
- 513086
- 502840
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262506- 312009
- 291986
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv381923