Rokotteiden kestosta

enolekovinfiksu

Otin reilu 10 vuotta sitten kai rokotukset hepatiitti A:ta ja B:tä vastaan ja varmaan jonkin muunkin rokotuksen (ennen Thaimaan matkaa).

Mistäköhän sitä voisi kysyä että pitäskö rokotuksia uusia. Ei ole mitään rokotuskorttiakaan. Tietääkö ne jotain jossain terveyskeskuksessa kun Suomen rokotuskeskuskin tais mennä nurin. Muistan kyllä vielä missä asuin 10 v sitten.

Tartteeko Dubaissa mitään rokotuksia...?

7

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Hepatiiteista terveydenhoitajatkin sanovat että ne ovat elinikäisiä, eli ei tarvi uusia ainakaan ennen 20 v kulumista. Tuo kolmas rokotteesi on saattanut olla jäykkäkouristus, se pitäisi uusia 10 v välein, eli nyt olis sen uusimisen paikka. Jäykkäkouristusrokotteen on syytä olla voimassa aina, ei pelkästään matkoilla.

• enolekovinfiksu

Soitin tänään aika moneen paikkaan, terveyskeskuksiin ja terveysviraston arkiston hoitajalle, mutta ei löytyny meikäläisestä mitään tietoja. Kiitti vinkistä, täytyy ottaa se jäykkäkouristusrokotus pian.

• tikattu

sama kuin 20 v??!

Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
        Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)

• se-sama-äijä
        tikattu kirjoitti:

sama kuin 20 v??!

Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
        Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)

Otin rokotukset aikoinaan yhdessä terveyskeskuksessa Helsingissä. Soitin tänään myös sinne ja mitään tietoja ei löytynyt koska tietojärjestelmät oli uusittu 2002, lisäksi saman terveysaseman arkistoistakaan ei tietoja löytynyt.

Mistäs helkkarista sitä nyt sitten tietää mitä rokotuksia on annettu? Pitäsköhän ottaa kaikki rokotukset uudestaan vaikka ne hepatiittirokotukset olisikin vielä voimassa, ei kai siitä haittaakaan luulis olevan...

• pilkunnussintaa
        tikattu kirjoitti:

sama kuin 20 v??!

Hepatiittirokotteesta puhutaan elinikäisen suojan antavana rokotteena mutta vielä ei ole pitäviä todisteita asiasta. Tutkimuksia on tehty, mutta tulosten saaminen kestää siis "eliniän". On saatu tuloksia, että 25 v. kuluttua rokottamisesta on vasta-aineita ollut veressä. Sen vuoksi, kun en itse ole terveydenhuollon ammattihenkilö, en kehtaa väittää sitä vettäpitävästi elinikäisen suojan antavaksi, mutta itse heitin kommentin, kun hain rokotteen nelikymppisenä, etten toista tarvitse elinaikanani.

• hate

olisit ottanut keltakuumerokotuksen niin olisit saanut Yellov Feaver kansainvälisen rokotustodistuksen mihin voipi laittaa ylös kaikki muutkin otetut rokotukset , niin minä tein.Eipä tarvitse pähkäillä.

• seikkailijatar......

on hyvä ottaa 10 vuoden välein. Eli yhtä usein kuin se jäykkäkouristusrokotus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      174
      6686
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      105
      3146
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      104
      1865
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      62
      1649
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      18
      1524
    6. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      36
      1354
    7. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1310
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      62
      1210
    9. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      15
      1203
    10. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      1143
    Aihe