Otin reilu 10 vuotta sitten kai rokotukset hepatiitti A:ta ja B:tä vastaan ja varmaan jonkin muunkin rokotuksen (ennen Thaimaan matkaa).
Mistäköhän sitä voisi kysyä että pitäskö rokotuksia uusia. Ei ole mitään rokotuskorttiakaan. Tietääkö ne jotain jossain terveyskeskuksessa kun Suomen rokotuskeskuskin tais mennä nurin. Muistan kyllä vielä missä asuin 10 v sitten.
Tartteeko Dubaissa mitään rokotuksia...?
Rokotteiden kestosta
7
603
Vastaukset
- ...
Hepatiiteista terveydenhoitajatkin sanovat että ne ovat elinikäisiä, eli ei tarvi uusia ainakaan ennen 20 v kulumista. Tuo kolmas rokotteesi on saattanut olla jäykkäkouristus, se pitäisi uusia 10 v välein, eli nyt olis sen uusimisen paikka. Jäykkäkouristusrokotteen on syytä olla voimassa aina, ei pelkästään matkoilla.
- enolekovinfiksu
Soitin tänään aika moneen paikkaan, terveyskeskuksiin ja terveysviraston arkiston hoitajalle, mutta ei löytyny meikäläisestä mitään tietoja. Kiitti vinkistä, täytyy ottaa se jäykkäkouristusrokotus pian.
- tikattu
sama kuin 20 v??!
Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..) - se-sama-äijä
tikattu kirjoitti:
sama kuin 20 v??!
Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)Otin rokotukset aikoinaan yhdessä terveyskeskuksessa Helsingissä. Soitin tänään myös sinne ja mitään tietoja ei löytynyt koska tietojärjestelmät oli uusittu 2002, lisäksi saman terveysaseman arkistoistakaan ei tietoja löytynyt.
Mistäs helkkarista sitä nyt sitten tietää mitä rokotuksia on annettu? Pitäsköhän ottaa kaikki rokotukset uudestaan vaikka ne hepatiittirokotukset olisikin vielä voimassa, ei kai siitä haittaakaan luulis olevan... - pilkunnussintaa
tikattu kirjoitti:
sama kuin 20 v??!
Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)Hepatiittirokotteesta puhutaan elinikäisen suojan antavana rokotteena mutta vielä ei ole pitäviä todisteita asiasta. Tutkimuksia on tehty, mutta tulosten saaminen kestää siis "eliniän". On saatu tuloksia, että 25 v. kuluttua rokottamisesta on vasta-aineita ollut veressä. Sen vuoksi, kun en itse ole terveydenhuollon ammattihenkilö, en kehtaa väittää sitä vettäpitävästi elinikäisen suojan antavaksi, mutta itse heitin kommentin, kun hain rokotteen nelikymppisenä, etten toista tarvitse elinaikanani.
- hate
olisit ottanut keltakuumerokotuksen niin olisit saanut Yellov Feaver kansainvälisen rokotustodistuksen mihin voipi laittaa ylös kaikki muutkin otetut rokotukset , niin minä tein.Eipä tarvitse pähkäillä.
- seikkailijatar......
on hyvä ottaa 10 vuoden välein. Eli yhtä usein kuin se jäykkäkouristusrokotus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323013- 71467
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201326Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441151
- 371021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381012Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877