Rokotteiden kestosta

enolekovinfiksu

Otin reilu 10 vuotta sitten kai rokotukset hepatiitti A:ta ja B:tä vastaan ja varmaan jonkin muunkin rokotuksen (ennen Thaimaan matkaa).

Mistäköhän sitä voisi kysyä että pitäskö rokotuksia uusia. Ei ole mitään rokotuskorttiakaan. Tietääkö ne jotain jossain terveyskeskuksessa kun Suomen rokotuskeskuskin tais mennä nurin. Muistan kyllä vielä missä asuin 10 v sitten.

Tartteeko Dubaissa mitään rokotuksia...?

7

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Hepatiiteista terveydenhoitajatkin sanovat että ne ovat elinikäisiä, eli ei tarvi uusia ainakaan ennen 20 v kulumista. Tuo kolmas rokotteesi on saattanut olla jäykkäkouristus, se pitäisi uusia 10 v välein, eli nyt olis sen uusimisen paikka. Jäykkäkouristusrokotteen on syytä olla voimassa aina, ei pelkästään matkoilla.

      • enolekovinfiksu

        Soitin tänään aika moneen paikkaan, terveyskeskuksiin ja terveysviraston arkiston hoitajalle, mutta ei löytyny meikäläisestä mitään tietoja. Kiitti vinkistä, täytyy ottaa se jäykkäkouristusrokotus pian.


      • tikattu

        sama kuin 20 v??!

        Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
        Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)


      • se-sama-äijä
        tikattu kirjoitti:

        sama kuin 20 v??!

        Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
        Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)

        Otin rokotukset aikoinaan yhdessä terveyskeskuksessa Helsingissä. Soitin tänään myös sinne ja mitään tietoja ei löytynyt koska tietojärjestelmät oli uusittu 2002, lisäksi saman terveysaseman arkistoistakaan ei tietoja löytynyt.

        Mistäs helkkarista sitä nyt sitten tietää mitä rokotuksia on annettu? Pitäsköhän ottaa kaikki rokotukset uudestaan vaikka ne hepatiittirokotukset olisikin vielä voimassa, ei kai siitä haittaakaan luulis olevan...


      • pilkunnussintaa
        tikattu kirjoitti:

        sama kuin 20 v??!

        Riippuu aloittaja MINKÄ rokotuksen olet aikoinasi ottanut, toisissa on se 10v, toisissa pidempi aika.
        Missä kävit otattamassa sen hepatiittirokotteesi aikoinaan? (itse yksityisellä ja kyllä ne tietoni siellä ovat edelleenkin..)

        Hepatiittirokotteesta puhutaan elinikäisen suojan antavana rokotteena mutta vielä ei ole pitäviä todisteita asiasta. Tutkimuksia on tehty, mutta tulosten saaminen kestää siis "eliniän". On saatu tuloksia, että 25 v. kuluttua rokottamisesta on vasta-aineita ollut veressä. Sen vuoksi, kun en itse ole terveydenhuollon ammattihenkilö, en kehtaa väittää sitä vettäpitävästi elinikäisen suojan antavaksi, mutta itse heitin kommentin, kun hain rokotteen nelikymppisenä, etten toista tarvitse elinaikanani.


    • hate

      olisit ottanut keltakuumerokotuksen niin olisit saanut Yellov Feaver kansainvälisen rokotustodistuksen mihin voipi laittaa ylös kaikki muutkin otetut rokotukset , niin minä tein.Eipä tarvitse pähkäillä.

    • seikkailijatar......

      on hyvä ottaa 10 vuoden välein. Eli yhtä usein kuin se jäykkäkouristusrokotus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe