Jumatsuikka

Mysteriet

Saaksmää sanoo pari sanaa
painavap pualeist

Ei mitää höyhensarjaa
ko raaka totuus vaa
sialuni pohjast

Syrävverel

Moon niin syrämmistyny
siähe ainasee turhaininää
iltapäivälehtie sivuilla

Ko taas kävi nii kauheesti
et yks kooho jäi auto alle
toine senk kuljettaja
ja kolmas villari...
vissiinki

Suajatiäl

Pirulaut - mää vaa sano
ko tulis ykski vastaa
semmonen viksu
ja vilmaattine

Kekä osais olla liikentees
niinko kuuluuki
syksysi

Hypätä keskel suajatiet
kaivaa takitaskust henkivakuutukse
ja huutaa - kurkku suarana

Mulla oh heijasti
enkä epäröik käyttää sitä

31

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...täällä vuodattamassa sydänverta heti aamusta...

      Sydämellisen kantaaottavasti runoilet. Henkeäsalpaavan tunteikas on runosi.

      Mää tykkäsi su runost.

      • Mysteriet

        Moon rauhottunu jo - nukuin tos ne pakolliset päiväyöunet vaa... =)

        Mää tykkään Su vastauksest, kuule - joten kiitosta vaa oikei kovi !!


    • Verolyäjä

      hianost tehty ilopilleri mutku joku tän täsä huamaani tää lenttä ko leppäkeihäs toispual. Ko täsä ei ol rakkaut ollenkka. Määv voisi vaik vetto lyärä kahe tunni rajast, panoksen vaik toi su heijastimes.

      • saada tuota

        Kopittelija yöperhosta pois palstalta, mut ei sekään lähtenyt, vaikk ei siinäkään mitään rakkautta ole, joten miksi tämän nyt sitten pitäisi lähteä?


      • *mie vaan*
        saada tuota kirjoitti:

        Kopittelija yöperhosta pois palstalta, mut ei sekään lähtenyt, vaikk ei siinäkään mitään rakkautta ole, joten miksi tämän nyt sitten pitäisi lähteä?

        Sulla ei ole tarpeeksi vaikutusvaltaa, tai sitten sulla on
        liian vähä suhteita sefuun. Niitä pitää hoitaa kunnolla ja hartaasti,
        että saa poistot tapahtumaan nopeaan tahtiin.
        Harmillista mutta totta!


      • Verolyäjä
        saada tuota kirjoitti:

        Kopittelija yöperhosta pois palstalta, mut ei sekään lähtenyt, vaikk ei siinäkään mitään rakkautta ole, joten miksi tämän nyt sitten pitäisi lähteä?

        lähtee. Täält vaa lähtee. On sellane meininkki, joku paha henk tääll jyllää. Se o semmone kare ja napanöyhtääsä nyppivä henk joka ei sallittisisi muitte olla ittiäs paremppi. Hyi.
        Mut tää runo ol kyl päivämpelastus!


      • Ihmettelijä.
        saada tuota kirjoitti:

        Kopittelija yöperhosta pois palstalta, mut ei sekään lähtenyt, vaikk ei siinäkään mitään rakkautta ole, joten miksi tämän nyt sitten pitäisi lähteä?

        Voi sua.. :(


      • ----!
        Verolyäjä kirjoitti:

        lähtee. Täält vaa lähtee. On sellane meininkki, joku paha henk tääll jyllää. Se o semmone kare ja napanöyhtääsä nyppivä henk joka ei sallittisisi muitte olla ittiäs paremppi. Hyi.
        Mut tää runo ol kyl päivämpelastus!

        Sefu itse ylläpitää ja antaa viestiä, että tämä palsta on VAIN rakkausrunoille.
        Piste!


      • Mysteriet

        Ai perkule ku sapettaa - tän ei alkuunka ees pitäny sinne rakkausrunoihi tulla, ku enhänmää siä muutenka enää juur kirjottele...
        Kiitos tuossa alempanaolevien tyylin.

        Mut väsyneen sitä tulee lätkittyä kaikenlaissii sanoja peräjälkee ja tungettua ne viä millon mihinki koloo - ei kyl pitäis... *nauraa*

        Kiitos Sulle kovasti runon luonnehdinnasta!!


      • helinäkeijuu
        Verolyäjä kirjoitti:

        lähtee. Täält vaa lähtee. On sellane meininkki, joku paha henk tääll jyllää. Se o semmone kare ja napanöyhtääsä nyppivä henk joka ei sallittisisi muitte olla ittiäs paremppi. Hyi.
        Mut tää runo ol kyl päivämpelastus!

        joo..
        on täällä kyllä outoa ja kateellista porukkaa!


    • Ei autoilija nää.
      Vaikka kuinka okulaaria katselee.
      Mut jos heijastaa.
      Ja oikein liivinkaa.
      Nii sit mäkin osaan sanoo.
      Et mä rakastan.
      Jokaista joka osaa pukeutua kunnolla liikenteeseen:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
      HYVÄ OLI RUNOSI KIITOS KUN AVASIT MONEN AISTIT :)

      • Mysteriet

        OI Margitta - Sinä olet päivänpaiste!!!

        Miljoonat kiitokset ja kaukohali *---0---*


    • ~~~

      Just laitoin poistopyynnön.
      Harakkarunot sun hevon kuuseen tältä palstalta.

      • Mysteriet

        Vaikka oma mokanihan tää oli... ei auttais sanoo =)


    • roxette

      enneko toi päästä-viiraa-harakka-mainitsija sai tahtonsa läpi!!!

      Aivan mahtava tunnelma! ja mikä tempo; loistava!

      Kirjoitat sinä käsiksiä lavalle tai telkkariin - kyllä pitäis!!!!!!

      Kiitos! KIItos!! KIITOS!!!!

      • Mysteriet

        Kiitos vaan itsellesi !!

        Omaa syytänihän se siirto oli - antaa rakkien räksyttää, ne elää semmosesta =)


    • lindalinda1

      tänne se on sitten siirretty kuitenkin * plääääh *

      Murteella muistutit,
      sanoilla leikittelit ja ärräpäillä
      vahvistelit - tärkiästä assiista.

      Mullaki on heijastin enkä todellakaan
      häpiä sitä käyttää.

      • Mysteriet

        Ko tännehän mää sen alunperinki meinasin.. =)

        Ei pitäis kirjottaa väsyneenä *huokaa* - mut ku mää oon aina väsyny ja joskus tekee vaan mieli jotain laittaa...

        Kiitos systeri - Sun sanas on aina ihania lukee!!


    • Puhut vähän mutta ASIAA ja hyvin sujuvastikin vielä.
      Hyvä Sie=)

      • Mysteriet

        Mun sattuu silmiin vieläkin kun sai taas tihrustaa oikein teolla niitä pimeitä taapertajia tuolla Turun illassa...

        Hitto - firma sais antaa meille nipun heijastimia mukaan ja me voitais jakaa niitä sitten kaikille itsarikandeille!!

        Siuta mie kiitän ja laitan tulemaan sellaisen enkuliheijastimen täs

        (\O/)
        /~~\


    • Minanoita

      Tää täti ratsastaa paikalle ja pysäyttää
      kimononsa "ptruuuuuuuu"
      Kuule Myslis tämä runosi on aivan totta
      ja hiivatin ajankohtanen sitä paitti...
      ja hianosti kirjuutettu=)))))))

      • Mysteriet

        Ptruu Sie Noitis, kimonon helmat lepattaa vieläki *nauraa* ;D

        Mie oon kuule kippee - pääs ei liiku ny ku räkä eessuuntaassun, eikä yhtäkä selvää ajatusta... (niinko niit ny olis ikuna liikkunu(?))

        Siks mie vaan kiitän - Kiitos

        *wirn*


    • mahdotonyhtalo

      Hyvän asian puolesta, mutta nyt sä sitten lepäät. Juot limpparia, syöt jäätelöä ja annat toisten passata. Jos ne ei passaa, niin paru niin kovaa, että passaus pelaa.. Paranemisia!

      • Mysteriet

        Olo on kuin osuuskaupan hoitajalla - mistä lie tommonenki sanonta ??
        Luulis et osuuskaupan hoitaja olis jo kauan aikaa sitte vaihtanu alaa jos tämmönen olo sil olis ollu koko ajan...

        Eikä tarttenu parkua =))

        Kiitos kamu


    • tee.

      Olemme näköjään yhtä mieltä yhdestä asiasta. Vavahduttavimmat runoaiheet löytyvät lähimpää, melkein nenän edestä. Olet taas huomannut yhden arjen tosiasian, joka pitää levittää eteen, että se nähdään. Hyvä!

      • Mysteriet

        Miljoonat kiitokset kivasta kommentistasi - joka on lisäksi niin totta kuin olla voi !!

        Kaikkea hyvää päivääsi - ja yritä väistellä lenssupöpöjä =)


      • Sivust vaan
        Mysteriet kirjoitti:

        Miljoonat kiitokset kivasta kommentistasi - joka on lisäksi niin totta kuin olla voi !!

        Kaikkea hyvää päivääsi - ja yritä väistellä lenssupöpöjä =)

        ,mutt kun ei kiinnost yhtään vuotaako Mysterietillä räkä vai ei


      • Mysteriet
        Sivust vaan kirjoitti:

        ,mutt kun ei kiinnost yhtään vuotaako Mysterietillä räkä vai ei

        Kantsiiks siit tul tän inisemä??


    • lumileijona

      Mahtavaa kansalais rohkeutta osoitat.
      uskallat osoittaa olevasi pieniksi sirpaleiksi hajoava ,
      ja vältääksesi sen kohtalon.
      nostat kissansilmän kohti tulevaa,
      sitä varoittamaan ja sinulle oikeus olemassa oloon antamaan.
      Otat vastuuta itsellesi.
      Hianoa

      • Mysteriet

        Mua sapetti eilen ihan tosissaan :/
        Piru kun tuolla pimeässä ajaa (ja pitää vielä noudattaa jonkunlaista aikatauluakin...) ja saa puolet ajasta varoa ihan tosissaan noita pimeitä kulkijoita... :/

        Otan vasullisen heijastimia mukaan joku ilta ja alan jakamaan niitä =)

        Toinen vähämielinen porukka on koirankusettajat!
        Kerranki yks akka oli semmoisen pikkuisen snautserin kanssa kävelyllä - snautseri oli fleksinarussa jo toisella puolen katua ku tää älytön naisinehmo vasta vartos et liikennevalot antaa luvan kulkea...
        Ajattele jos mää olisin siit kääntyny ja se naru oli osunu autoon - siin olis koira lentäny ku leppäkeihäs :/

        Sillon mää kyl kiakasin ja pahasti - emäntä melkein pillahti itkuun...

        Mistä noille järkee sais?

        Vaan Sinua minä kiitän kommentista =)


      • lumileijona
        Mysteriet kirjoitti:

        Mua sapetti eilen ihan tosissaan :/
        Piru kun tuolla pimeässä ajaa (ja pitää vielä noudattaa jonkunlaista aikatauluakin...) ja saa puolet ajasta varoa ihan tosissaan noita pimeitä kulkijoita... :/

        Otan vasullisen heijastimia mukaan joku ilta ja alan jakamaan niitä =)

        Toinen vähämielinen porukka on koirankusettajat!
        Kerranki yks akka oli semmoisen pikkuisen snautserin kanssa kävelyllä - snautseri oli fleksinarussa jo toisella puolen katua ku tää älytön naisinehmo vasta vartos et liikennevalot antaa luvan kulkea...
        Ajattele jos mää olisin siit kääntyny ja se naru oli osunu autoon - siin olis koira lentäny ku leppäkeihäs :/

        Sillon mää kyl kiakasin ja pahasti - emäntä melkein pillahti itkuun...

        Mistä noille järkee sais?

        Vaan Sinua minä kiitän kommentista =)

        Poliisi setä jakamaan,
        siinä samassa saisivat toiselta,
        jepeltä, hieman apua,
        se vois siinä hieman saarnata ja heijastimen hihaan sitoa.
        Ehkäpä siinä porkkanaa ja sitä keppiä.

        Minä olen tehnyt juuri sitä mitä sinäkin suunnittelit.
        olen pysäyttänyt autoni ja antanut heijastimen,
        aikasmoisella saarnalla varustettuna.
        Hyvin on oppi tarttunut.

        Huoltikset voisivat antaa joka tankkauksen yhteydessä uuden ja
        sen voisi antaa jollekkin pimeälle kulkijalle.
        se olisi kierrätystä.

        Mutta koitetaan vaan pikkuhiljaa opettaa,
        kyllä se kylmäkin rauta taipuu, kun tarpeeksi kauan hissukseen takoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe