Pystykorvarotu kerrostaloon?

KONAMI

Olen tässä miettinyt koiran ottamista, mutta en ole varma soveltuuko koira kerrostalo elämään.
Onko kenelläkään kokemuksia miten koira viihtyy kerrostalossa mm. silloin kun omistaja on koulussa?
Olen miettinyt jotain Saksanpystykorva rotuja (kuten esim. Keeshondia, Mittelspitz) ja myös toista pystykorva rotua Samojedinkoiraa, kuten myös Japaninpystykorvaa ja Suomenlapinkoiraa.
Rodun tulisi olla mielellään sellainen, että se olisi helppo kouluttaa, tottelevainen, ei hauku turhia (tai mahdollisimman vähän), Kestää muutaman tunnin yksin olon ilman sen suurempaa numeroa yms.
Koiran olisi hyvä olla myös helppo hoitoinen ja keskikokoinen tai hieman pienempi (esim. turvana illalla lenkillä käydessä). Eli siis ei mielellään mitään Chihuahuaa tai villakoira rotuja.
Jos joillakin on antaa neuvoja millaisen rodun olisi itse hankkimassa niin olisi tosi kiva (: kiitoksia.

2

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

Kerrostaloissa ja kaupungeissa koirista kasvaa yleensä hiljaisempia ja rauhallisempia kuin omakotitaloissa ja maalla. Kerrostaloissa koirat kasvavat pennusta saakka äänten ja ihmisten keskellä, joten tottuvat niihin hyvin. Omakotitaloissa ja maalla koirat sen sijaan elävär yleensä rauhallisessa ja hiljaisessa ympäristössä ja täten aikuisina reagoivat helposti ympäristön ihmisiin ja ääniin.

Kaikki pystykorvat muuten tarvitsevat runsaasti liikuntaa, jotkin sen päälle paljon aktiviteetteja.

Kaikki pystykorvat tottelevat oikein motivoituina hyvin. Luonne-erot ovat kaikilla roduilla niin yksilöllisiä ja suuria, että en rupea vertailemaan pystykorvaisten rotujen luonteita.

• jesuitta

Toimii. Asun kerrostalossa sheltin kanssa. Sheltti oli ennen maalla, mutta sopeutui hyvin kerrostaloon ja naapurit ovat sanoneet, ettei hauku, paitsi silloin kun posteljooni tiputtaa sanomalehden. (aiheen vierestä. tämähän on puolipystykorva)

Tässä kerrostalossa asuu minun koirani lisäksi Japanin akita ja suomen lappari, eivätkä nekään mitään mökää pidä, vaikkeivat nekään ole koko ikää asunneet kerrostalossa.

Jos se pentu tulisi sinne kerrostaloon heti, aivan varmasti osaa olla rauhallinen ja hiljaa asunnossa, kunhan keskityt koulutukseen. Ainut tympeä asia, minkä voin keksiä pennusta kerrostalossa on, että jos asut ylemmissä kerroksissa, ei ole niin kiva juosta joka päivä kymmeniä kertoja pennun kanssa pihalle, että oppii sisäsiistiksi. Onnea pennun hankintaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2195
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      16
      1214
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1158
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    7. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      989
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      253
      877
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe