Erot GX, SLX ja Si

mot595

Suunnitelmissa on hankkia vm. 1999-2000 allu. Mitähän eroa noilla malleilla on. Mulla on joskus ollut 97 Si. Siinä ainakin oli semmonen puute, ettei ollut penkinlämppäreitä ja muutenkin kuskin penkki oli surkea. Kuvista päätellen penkit olis valitettavasti vielä 99-00 samaa sarjaa. Vai olisko ehkä SLX erilainen? Onko missään mallissa korkeussäätöä (muutakin kuin etureunalle)? Entä kääntyykö sedaneiden takapenkit kahdessa osassa, onko jossain mallissa suksiluukku jne?

(Joskus mulla oli 87 LX ja sitten 88 SLX. Niissä penkeissä oli suuri ero. LX:ssä matalat lättänät mutta taas SLX:ssä oikeinkin tukevat (noin vanhaksi malliksi).)

12

3534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juones

      Mulla on tollanen Si vm. -98 ja siinä ainakin on samat penkit kuin GTi:ssä ja lämmityksellä. Ikkunat toimii kammesta. Peilit on sähköset ja lämmityksellä. Ilmastointia ei oo. LX:n , GX:n ja SLX:n penkit on huonommat ja pehmeemmät jotenkin löysät. Sit on vielä SR- malli, jossa on GTi:n etupuskuri ja levyjarrut takana, mutta 1,6L kone.

    • n15s for ever

      1997 si malli, 1995 - 3/1998 mallit oli lx, gx, slx ja gti 4/1998 eteenpäin mallit oli gx, s, si ,slx, sr ja gti, jos ei sulla ollut penkinlämppäreitä niin on ollut tuo lx malli, mutta parhaat penkit on sr:ssä ja gti:ssä sillä niissä samat sitten s:ssä ja si:ssä ja sitten slx ja viimeiseksi gx mallissa noin niinkuin parhaimmista huonoimpiin s:ssä ja si:ssä samat mutta s:ssä normi kangasverhoilu ja si:ssä taas plyyshi kuten myös slx:ssä ja sr:ssä ja gti:ssä, gx:ssä kangasverhoilu, sitten taas s:ssä kampi-ikkunat kuten gx:mallissa ja slx:ssä ja sr:ssä ja gti:ssä sähköikkunat mutta si:ssä vain etuikkunat sähköllä slx:ssä kaikki ikkunat sähköllä sr:ää ja gti:tä ei saa kuin 3 ovisena kun taas s:ää vain 5 ovisena mutta gx,slx ja si mallit 4 tai 5 ovisia lisäksi gti:ssä on aina vakiona ilmastointi kuin muihin sen on saanut tehdaslisävarusteena, s:ssä ja sr:ssä sporttisempi ratti kuin gx, si tai slx mallissa ja gti:ssä taas nahkaratti, joitain ulkovärejä sai vain tietyn värisellä sisustalla jne malli ja värivariaatioita on niin paljon ettei jaksa kaikkia pilkulleen eritellä, jos olisi skanneri niin voisi skannata tuon facelift mallien myyntiesitteen tänne josta näkyisi kaikki malliyhdistelmät sisusta ja ulkoväri yhdistelmät, niin olis paljon helpompi yhdistää nuo mallit. ps gx mallit 1,4 tai 1,6 bensa tai 2.0 diesel, s vain 1.4 bensa, si 1,4 tai 1,6 bensa, slx vain 1.6 bensa ja sr vain 1.6 bensa ja gti vain 2.0 bensa että valkkaa sit nyt noista.

      • Allun

        LX-mallissa on penkinlämmittimet alkuperäisenä.


      • Kynkkä
        Allun kirjoitti:

        LX-mallissa on penkinlämmittimet alkuperäisenä.

        on täysin samat penkit, kun GTi:ssä. Tiiän, koska olen semmostakin ajanu. 3 ovisessa Si:ssä ei oo sähköikkunoita eikä keskuslukkoa. Niis voi lisäks olla jotain eroja ennen ja jälkeen sen faceliftin.
        Taiat kaveri nyt kyl keksii noit jutskoja vähä omasta päästäkin !


      • 1.6st
        Kynkkä kirjoitti:

        on täysin samat penkit, kun GTi:ssä. Tiiän, koska olen semmostakin ajanu. 3 ovisessa Si:ssä ei oo sähköikkunoita eikä keskuslukkoa. Niis voi lisäks olla jotain eroja ennen ja jälkeen sen faceliftin.
        Taiat kaveri nyt kyl keksii noit jutskoja vähä omasta päästäkin !

        -99 mallin si:stä löytyy sähköikkunat ja penkit ei todellakaan ole samat kuin gti:ssä


      • Kynkkä
        1.6st kirjoitti:

        -99 mallin si:stä löytyy sähköikkunat ja penkit ei todellakaan ole samat kuin gti:ssä

        Jos et usko !


      • Ei koskaan autossa
        Kynkkä kirjoitti:

        Jos et usko !

        on jälki-asennettu itse eli eivät ole tulleet sellaisena tehtaalta, itsekin muistelisin, että kangas on erilainen ja ei ihan niin tukeva ja jämäkkä, mut en ole varma.

        Monihan vaihtaa etujakkarat karvalakkeihin, kun ovat niin paskat, liukkaat ja ei mitään tukea jne. tai sitten vanhat niin kuluneet, kankaat rikki ja osa pehmusteista poissa, täynnä tupakan reikiä ja muita eritteitä, kun ei malteta mennä kotio jatkoille, käyttäisivät edes takapenkkiä, heheheheh.
        Tai jos verhoilu jurppii, saa autotarvikeliikkeistä tuning- look-a- like istuinsuojia, mutta useissa aivan kieroon vääntyneitä, joten eivät kovin laadukkaita, sellaista halpispaskaa ja köyhän miehen tuninkia.


      • Jycce
        Ei koskaan autossa kirjoitti:

        on jälki-asennettu itse eli eivät ole tulleet sellaisena tehtaalta, itsekin muistelisin, että kangas on erilainen ja ei ihan niin tukeva ja jämäkkä, mut en ole varma.

        Monihan vaihtaa etujakkarat karvalakkeihin, kun ovat niin paskat, liukkaat ja ei mitään tukea jne. tai sitten vanhat niin kuluneet, kankaat rikki ja osa pehmusteista poissa, täynnä tupakan reikiä ja muita eritteitä, kun ei malteta mennä kotio jatkoille, käyttäisivät edes takapenkkiä, heheheheh.
        Tai jos verhoilu jurppii, saa autotarvikeliikkeistä tuning- look-a- like istuinsuojia, mutta useissa aivan kieroon vääntyneitä, joten eivät kovin laadukkaita, sellaista halpispaskaa ja köyhän miehen tuninkia.

        Kädessäni on nyt tätä kirjoittaessani Almera N15 Si mainoskortti. Siinä lukee seuraavasti:
        Uusi Nissan Almera Si
        Moottori 1,6 DOCH 16V
        Teho 100 hv
        GT-istuimet edessä ja takana
        Sähkösäätöiset lämmitettävät ulkopeilit, sävylasit
        Ohjaustehostin, kierroslukumittari
        60/40 taittuva takaistuin , pääntuet myös takana
        Turvatyyny ja turvavyönkiristimet, A/ELR rullavyöt
        Takuu 3 vuotta/100 000 km
        OVH. 99.800 mk toimituskulut
        Autossa ei alkuun ollut sähkölaseja, mutta nekin tulivat faceliftin yhteydessä 5/98.
        Samoin etupuskuri muuttui ja siihen tuli sumuvalot
        Jos joku vielä epäilee niin katsoo sitten vaan Nettiautosta ko. myytävien autojen kuvia.
        EI VOI OLLA NOIN VAIKEETA !
        Sinänsä noilla asioilla nyt ei oo vitunkaan merkitystä, muuta kun pulun-nussioiden keskuudessa.


      • n15sportdeck
        Jycce kirjoitti:

        Kädessäni on nyt tätä kirjoittaessani Almera N15 Si mainoskortti. Siinä lukee seuraavasti:
        Uusi Nissan Almera Si
        Moottori 1,6 DOCH 16V
        Teho 100 hv
        GT-istuimet edessä ja takana
        Sähkösäätöiset lämmitettävät ulkopeilit, sävylasit
        Ohjaustehostin, kierroslukumittari
        60/40 taittuva takaistuin , pääntuet myös takana
        Turvatyyny ja turvavyönkiristimet, A/ELR rullavyöt
        Takuu 3 vuotta/100 000 km
        OVH. 99.800 mk toimituskulut
        Autossa ei alkuun ollut sähkölaseja, mutta nekin tulivat faceliftin yhteydessä 5/98.
        Samoin etupuskuri muuttui ja siihen tuli sumuvalot
        Jos joku vielä epäilee niin katsoo sitten vaan Nettiautosta ko. myytävien autojen kuvia.
        EI VOI OLLA NOIN VAIKEETA !
        Sinänsä noilla asioilla nyt ei oo vitunkaan merkitystä, muuta kun pulun-nussioiden keskuudessa.

        gti:ssä on penkissä airbagit joten ihan pilkulleen samat jakkarat ne ei ole. onhan tuossa s mallissakin sport istuimet jotka antavat paremman sivutuen urheilullisille kuljettajille jotka tietävät mitä ajamiselta hakevat, kuten tuossa facelift esitteessä sanotaan joka itseltä löytyy. miten muka 4 tai 5 ovisissa si malleissa on samat penkit kuin 3 ovisissa sr ja gti malleissa joissa on eteenpäin kääntyvät etupenkit, no ainahan näissä almeroissa on yhtenä vuotena tota ja toisena tätä.


      • Ykä Ylijämä
        n15sportdeck kirjoitti:

        gti:ssä on penkissä airbagit joten ihan pilkulleen samat jakkarat ne ei ole. onhan tuossa s mallissakin sport istuimet jotka antavat paremman sivutuen urheilullisille kuljettajille jotka tietävät mitä ajamiselta hakevat, kuten tuossa facelift esitteessä sanotaan joka itseltä löytyy. miten muka 4 tai 5 ovisissa si malleissa on samat penkit kuin 3 ovisissa sr ja gti malleissa joissa on eteenpäin kääntyvät etupenkit, no ainahan näissä almeroissa on yhtenä vuotena tota ja toisena tätä.

        On muuteltu ainakin Si-malleissa koko valmistuksen ajan pikkusen aina parempaan suuntaan eli jos vertaat ekoja ja viimeisiä on niissä aika paljon eroja. Siksi oikeastaan pitäisi mainita vuosimallikin, kun vertaa. Onko muka GTi:n penkeissä airbagit ? Si:n ja SR:n pekit kaiketi samat, mutta kankaan kuvio eri aluksi ja myöhemmin sama. Kannattaa katsoa noita Nettiauton myynti-ilmoituksista ja varsinkin vertailla eri vuosimalleja samassakin varustelutyypissä. Sarjan valmistuksen lopussa ei Si:n ja SR:n kesken tainnut olla enää muuta eroa, kun SR:n levyjarrut takana. Itse olen tarkoittanut 3 ovista mallia eli hatchbackiä tässä.


      • Kai silleen
        Ykä Ylijämä kirjoitti:

        On muuteltu ainakin Si-malleissa koko valmistuksen ajan pikkusen aina parempaan suuntaan eli jos vertaat ekoja ja viimeisiä on niissä aika paljon eroja. Siksi oikeastaan pitäisi mainita vuosimallikin, kun vertaa. Onko muka GTi:n penkeissä airbagit ? Si:n ja SR:n pekit kaiketi samat, mutta kankaan kuvio eri aluksi ja myöhemmin sama. Kannattaa katsoa noita Nettiauton myynti-ilmoituksista ja varsinkin vertailla eri vuosimalleja samassakin varustelutyypissä. Sarjan valmistuksen lopussa ei Si:n ja SR:n kesken tainnut olla enää muuta eroa, kun SR:n levyjarrut takana. Itse olen tarkoittanut 3 ovista mallia eli hatchbackiä tässä.

        SR:ssä on sama etupuskuri kuin GTissä, paitsi sitä muovista parin sentin alareunakoristetta ja ilman lampunpesijöitä varrellisina, mutta monet nakkaa nekin pois ankean ja vanhanaikaisen ulkonäön takia, varsinkin tuning-harrastajat. Samoin GTissä ja SR:ssä ei ole takana sitä kusipääsuojalistaa puskureissa tai se on yhtä ja samaa korinväristä, Si taitaa olla musta lista, ainakin vanhemmissa. Toi lista on vähän kuin sellaisille, jotka eivät esim. peruuttaessa tiedä, mihin suuntaan auto tai pyörät kääntyvät ja vievät kaiken mennessään tai vierusruutuun ei tyyppi osu millään ensimmäisellä kerralla, hyvä jos kuudennella.
        Niin ja sumarit ovat eri Si:ssä, mut tosiaan, ei nää kenenkään maailmaa kaada, mut hiukkan nippeliä tästä halukkaille. Yks puute tossa SR:n varusteissa ihmetyttää, penkinlämmittimessä ei ole kuin päällä tai pois, Si kaksi tehoa. Samoin peilinlämmittimet puuttuvat, mut ne saa harva se kerta vuodessa hetkessä raapalla auki, joten tuskin koskaan olen oikeasti kaivannut ja vielä vähemmän sitä käyttäisin, sillä akku sippas, mutta onneksi sain elvytettyä nestepintojen tasauksella ja ei sitten kraanavettä vaan tislattua, eiks ni.
        Korjatkaa, jos olen väärässä .


      • Jones Ounes
        Kai silleen kirjoitti:

        SR:ssä on sama etupuskuri kuin GTissä, paitsi sitä muovista parin sentin alareunakoristetta ja ilman lampunpesijöitä varrellisina, mutta monet nakkaa nekin pois ankean ja vanhanaikaisen ulkonäön takia, varsinkin tuning-harrastajat. Samoin GTissä ja SR:ssä ei ole takana sitä kusipääsuojalistaa puskureissa tai se on yhtä ja samaa korinväristä, Si taitaa olla musta lista, ainakin vanhemmissa. Toi lista on vähän kuin sellaisille, jotka eivät esim. peruuttaessa tiedä, mihin suuntaan auto tai pyörät kääntyvät ja vievät kaiken mennessään tai vierusruutuun ei tyyppi osu millään ensimmäisellä kerralla, hyvä jos kuudennella.
        Niin ja sumarit ovat eri Si:ssä, mut tosiaan, ei nää kenenkään maailmaa kaada, mut hiukkan nippeliä tästä halukkaille. Yks puute tossa SR:n varusteissa ihmetyttää, penkinlämmittimessä ei ole kuin päällä tai pois, Si kaksi tehoa. Samoin peilinlämmittimet puuttuvat, mut ne saa harva se kerta vuodessa hetkessä raapalla auki, joten tuskin koskaan olen oikeasti kaivannut ja vielä vähemmän sitä käyttäisin, sillä akku sippas, mutta onneksi sain elvytettyä nestepintojen tasauksella ja ei sitten kraanavettä vaan tislattua, eiks ni.
        Korjatkaa, jos olen väärässä .

        KIKKELI !!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe