Sisällysluettelo Word 2007:llä???

Aaarg

AAAPUA!

Olen taas hermoromahduksen partaalla. Kuinka saan Word 2007:llä sellaisen sisällysluettelon kuin haluan eli kuinka luon oman sisällysluettelon, joka ei pohjaudu mihinkään f*king tyyleihin?

Jouduin luomaan omat tyylit otsikoille, joita on kolmessa tasossa. Saan kyllä valittua haluamani tyylit sisällysluetteloon, mutta sisällysluettelon fontti, sisennykset yms. eivät ole sellaiset kuin haluan, vaikka luulin ne sellaisiksi asettaneeni. Otsikoiden välille ei saa tulla riviväliä ja toista tasoa on sisennettävä ensimmäiseen nähdeen sentin ja kolmatta toiseen nähden myös sentin. Myöskään täytemerkkiä ei käytetä.

9

2799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu kyllä

      Hiiren 2. painikkeella sisällysluettelon päällä muokkaa kenttää. Sieltä TOC. Sitten Näppää ”Sisällysluettelo” ja avautuvassa ikkunassa ”Muokkaa” ja saat uuden ikkunan. Siitä vaan sitten muokkaamaan

      Wordin ohjeesta varmaankin voisi olla myös apua. Kirjoita ohjeen hakuun sisällysluettelo ja katso, mitä löydät.

      • Aaarg

        Kiitos, täytyy kokeilla. Wordin ohjeessa ei ollut halaistua sanaa tästä aiheesta...


      • Aaarg

        Eipä tuo auttanut yhtään. Pääsin siitä vain samaan asetustenmuokkausvalikkoon, johon pääsee sisällysluetteloa luodessakin. Ongelmani on siis se, etten saa sisällysluettelon fonttia 2. ja 3. tason otsikoissa Times New Romaniksi (pistekoko 12), sivunumerot eivät tasaudu oikealle valinnasta huolimatta (1. tason otsikkojen sivunumerot ovat yhtä sarkainta pidemmällä ja tulostusalueen ulkopuolella) enkä saa täytemerkkiä pois, vaikka kuinka valitsen, ettei täytemerkkiä käytetä.

        Osaisiko kukaan auttaa?


      • Aaarg
        Aaarg kirjoitti:

        Kiitos, täytyy kokeilla. Wordin ohjeessa ei ollut halaistua sanaa tästä aiheesta...

        Tai siis onhan siellä sisällysluettelon tekemisestä, mutta ei siitä, kuinka kohtaamani ongelmia voisi ratkaista.


      • Kokeilin
        Aaarg kirjoitti:

        Eipä tuo auttanut yhtään. Pääsin siitä vain samaan asetustenmuokkausvalikkoon, johon pääsee sisällysluetteloa luodessakin. Ongelmani on siis se, etten saa sisällysluettelon fonttia 2. ja 3. tason otsikoissa Times New Romaniksi (pistekoko 12), sivunumerot eivät tasaudu oikealle valinnasta huolimatta (1. tason otsikkojen sivunumerot ovat yhtä sarkainta pidemmällä ja tulostusalueen ulkopuolella) enkä saa täytemerkkiä pois, vaikka kuinka valitsen, ettei täytemerkkiä käytetä.

        Osaisiko kukaan auttaa?

        Kyllä se ohje toimii. Kokeile vielä poistaa siällysluettelon kohdalta kaikki sarkaimet ja sitten valit siinä ikkunassa Tasaa sivunumerot oikealle.
        Perussyy ongelmaasi lienee kuitenkin, että haluat enemmän kuin osaat. Miksi et voi tyytyä johonkin niistä valmiista vaihtoehdoista.
        http://office.microsoft.com/training/Training.aspx?AssetID=RP102631671035&CTT=6&Origin=RC102631701035


    • ...

      Ootko tekemässä jotain opiskelutyötä, jolle vaaditaan tietynlainen ulkoasu? Jos oot, niin sitten rupa etsimään oppilaitoksen nettisivuilta ohjeita. Ne pitää olla jossakin, jos tiettyä ulkoasua vaaditaan.

      • Aaarg

        Teen pro gradu -tutkielmaa, jolla pitää olla tietty ulkoasu. En siis voi tyytyä valmiisiin vaihtoehtoihin. Laitoksemme ei kuitenkaan tarjoa minkäänlaisia käytännön ohjeita toisin kuin monet muut laitokset. Oppilaitoksemme atk-keskuksen ohjeetkin tarjoavat ratkaisun vain perustapauksiin (= samat asiat, mitkä löytyy Wordin omasta ohjeesta).

        Edellisen ohjelman version kanssa sain tehtyä kaiken mitä halusin ilman ongelmia. Ohjelman uusin versio ei vain jostakin syystä mulle aukea, eikä kukaan sitä osaa näemmä avatakaan.

        Mutta yritän yhä. Samoin minun pitäisi saada liitettyä kaksi dokumenttia toisiinsa tyylit ja muotoilut säilyttäen. Tällä palstalla joku sitä on jo kysynytkin saamatta apua. Lisää tiedosto (insert file) ei toiminut, muotoilut hävisivät. Myöskään asiakirjojen yhdistäminen ei onnistu, koska ne eivät sisällä samaa tekstiä.

        Huooh. Onko olemassa sellaisia yrityksiä, jotka tarjoavat tämänkaltaisia neuvontapalveluja? Voisin jopa maksaa siitä, että asia hoituisi.


      • Aaarg
        Aaarg kirjoitti:

        Teen pro gradu -tutkielmaa, jolla pitää olla tietty ulkoasu. En siis voi tyytyä valmiisiin vaihtoehtoihin. Laitoksemme ei kuitenkaan tarjoa minkäänlaisia käytännön ohjeita toisin kuin monet muut laitokset. Oppilaitoksemme atk-keskuksen ohjeetkin tarjoavat ratkaisun vain perustapauksiin (= samat asiat, mitkä löytyy Wordin omasta ohjeesta).

        Edellisen ohjelman version kanssa sain tehtyä kaiken mitä halusin ilman ongelmia. Ohjelman uusin versio ei vain jostakin syystä mulle aukea, eikä kukaan sitä osaa näemmä avatakaan.

        Mutta yritän yhä. Samoin minun pitäisi saada liitettyä kaksi dokumenttia toisiinsa tyylit ja muotoilut säilyttäen. Tällä palstalla joku sitä on jo kysynytkin saamatta apua. Lisää tiedosto (insert file) ei toiminut, muotoilut hävisivät. Myöskään asiakirjojen yhdistäminen ei onnistu, koska ne eivät sisällä samaa tekstiä.

        Huooh. Onko olemassa sellaisia yrityksiä, jotka tarjoavat tämänkaltaisia neuvontapalveluja? Voisin jopa maksaa siitä, että asia hoituisi.

        Sisällysluettelo on nyt mystisesti ok, vaikka ohjeillanne kovasti yrititte minua sekottaa.


      • Olisiko tästä apua?
        Aaarg kirjoitti:

        Teen pro gradu -tutkielmaa, jolla pitää olla tietty ulkoasu. En siis voi tyytyä valmiisiin vaihtoehtoihin. Laitoksemme ei kuitenkaan tarjoa minkäänlaisia käytännön ohjeita toisin kuin monet muut laitokset. Oppilaitoksemme atk-keskuksen ohjeetkin tarjoavat ratkaisun vain perustapauksiin (= samat asiat, mitkä löytyy Wordin omasta ohjeesta).

        Edellisen ohjelman version kanssa sain tehtyä kaiken mitä halusin ilman ongelmia. Ohjelman uusin versio ei vain jostakin syystä mulle aukea, eikä kukaan sitä osaa näemmä avatakaan.

        Mutta yritän yhä. Samoin minun pitäisi saada liitettyä kaksi dokumenttia toisiinsa tyylit ja muotoilut säilyttäen. Tällä palstalla joku sitä on jo kysynytkin saamatta apua. Lisää tiedosto (insert file) ei toiminut, muotoilut hävisivät. Myöskään asiakirjojen yhdistäminen ei onnistu, koska ne eivät sisällä samaa tekstiä.

        Huooh. Onko olemassa sellaisia yrityksiä, jotka tarjoavat tämänkaltaisia neuvontapalveluja? Voisin jopa maksaa siitä, että asia hoituisi.

        Hei. En tiedä minkäpituisia tiedostoja sinun pitää graduusi liittää. Minä teen aina välillä dokumenttteja, joihin tulee myös toisen tiedoston kaikki teksti. Menettelen niin, että olen laittanut Wordin asetuksissa kohdassa Lisäasetukset Leikkaamis-,..-asetuksissa kaikkiin kohtiin valinnaksi Säilytä lähteen muotoilu. Kun sitten liitän toisen tiedoston asianmukaiseen kohtaan, niin avaan sen ja kopion (valitse kaikki-kopioi-liitä). Se kopioituu alkuperäisellä tavalla muotoiltuna eikä tarvitse edes laittaa osanvaihtoja sen eteen tai taakse. Jos niihin kohtiin pitää saada erilaiset ylä/alatunnisteet tai sivunumerot, niin sitten tarvitaan osanvaihto. Meidän kansalaisopistossa on mahdollisuus käydä itseopiskelemassa tiettyinä aikoina niin, että siellä on ohjaaja paikalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe