Muistakaahan ihmiset kun meette sikainfluenssa rokotuksiin.
Ainakin seuraavia haittavaikutuksia on havaittu yleisesti influenssarokotteilla:
* Hermoston häiriöt, päänsärky
* Ihon ja ihonalaiskerrosten häiriöt, hikoilu
* Tuki- ja liikuntaelimistön ja sidekudosten häiriöt, lihassärky, nivelsärky
* Yleisluontoiset ja annostuspaikan häiriöt, kuume, huonovointisuus, vilunväreet, väsymys, punoitus, turvotus, kipu, mustelmat, kovettuma
* Veren ja imunestejärjestelmän häiriöt, ohimenevä trombosytopenia, ohimenevä lymfadenopatia
* Immuunijärjestelmän häiriöt, allergiset reaktiot, jotka johtavat harvinaisissa tapauksissa sokkiin, angioedeema
* Hermoston häiriöt, neuralgia, parestesia, kouristuskohtaukset, myös kuumeiset kouristuskohtaukset, neurologiset häiriöt, kuten enkefalomyeliitti, neuriitti ja Guillain-Barrén oireyhtymä
* Verisuonistohäiriöt, vaskuliitti, johon liittyy erittäin harvinaisissa tapauksissa ohimeneviä munuaishäiriöitä.
* Ihon ja ihonalaiskerrosten häiriöt, yleistyneet ihoreaktiot, kuten kutina, nokkosihottuma tai määrittelemätön ihottuma.
http://www.sikainfluenssa.fi/rokote/
"Hälytetyt julkisen terveyden viranomaiset päättivät torjua suuren pandemian ja neuvoivat presidentti Gerald Fordia päättämään jokaisen henkilön rokottamisesta sairautta vastaan Yhdysvalloissa.[4]. Rokotukset käynnistettiin, mutta rokotusten aiheuttamien haittavaikutusten vuoksi ne lopetettiin kun 50 miljoonaa henkeä oli rokotettu. Rokotus sairastutti ja tappoi huomattavasti tautia enemmän."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikainfluen ssa
rokotukset
26
1382
Vastaukset
- perheellinen
Olemme 4 henkinen perhe ja meistä kukaan ei ota rokotetta.
Sivuvaikutukset on ollut tiedossa.- troniQl
Ihanku nuo riskit olis mitenkään verrannollisia possunuhan riskeihin. Jos aatteellisista syistä sanoo ei, sen ymmärrän, mutta että tuollaisesta syystä...
- einiinväliä
troniQl kirjoitti:
Ihanku nuo riskit olis mitenkään verrannollisia possunuhan riskeihin. Jos aatteellisista syistä sanoo ei, sen ymmärrän, mutta että tuollaisesta syystä...
näköjään ei sun mielestä ole syytä kieltäytyä vaikka rokote tappaa enemmän kuin tauti.. mä en mistään hinnasta ota tuota rokotetta.. sikainfluenssa on vaan yksi luontoäidin menetelmistä maapallon väestömäärä kohtalaisena.
- troniQ
einiinväliä kirjoitti:
näköjään ei sun mielestä ole syytä kieltäytyä vaikka rokote tappaa enemmän kuin tauti.. mä en mistään hinnasta ota tuota rokotetta.. sikainfluenssa on vaan yksi luontoäidin menetelmistä maapallon väestömäärä kohtalaisena.
Luontoäiti ei niitä tietoja anna eikä kyseinen fiktiivinen hahmo muutenkaan vakuuta. Tuo rokotevastaisuus ei vieläkään pääse lähellekään scientologien ns. faktoja. Jos esittää väitteen kannattaa edes yrittää (!) tuoda keskusteluun mutta kuin pelle-einarin perunakellariakatemian musta tuntuu-vibat.
Kerropa mistä ne rokotteeseen kuolleet löytyvät. - troniQ
troniQ kirjoitti:
Luontoäiti ei niitä tietoja anna eikä kyseinen fiktiivinen hahmo muutenkaan vakuuta. Tuo rokotevastaisuus ei vieläkään pääse lähellekään scientologien ns. faktoja. Jos esittää väitteen kannattaa edes yrittää (!) tuoda keskusteluun mutta kuin pelle-einarin perunakellariakatemian musta tuntuu-vibat.
Kerropa mistä ne rokotteeseen kuolleet löytyvät.Ja pieni lisähuomautus: viittaus Gerald Fordin USA:han ei todellakaan ole relevanttia tämän viruksen suhteen. Internet on valitettavasti antanut kaiken maailman salaliitto-sopankeittäjille runsaasti epämääräistä ns. faktaa, jota voi käyttää mihin tahansa. Kannattaa tutustua ihan retoriikan perusteisiin ennen kuin levittää tämän kaltaisia mutu-pöljyyksiä.
- Terve ihminen
troniQ kirjoitti:
Ja pieni lisähuomautus: viittaus Gerald Fordin USA:han ei todellakaan ole relevanttia tämän viruksen suhteen. Internet on valitettavasti antanut kaiken maailman salaliitto-sopankeittäjille runsaasti epämääräistä ns. faktaa, jota voi käyttää mihin tahansa. Kannattaa tutustua ihan retoriikan perusteisiin ennen kuin levittää tämän kaltaisia mutu-pöljyyksiä.
Luottamus suomalaisiin päättäjiin on täysi nolla. Tällä vaalikaudella ne on jääneet valehtelusta ja hutiloiden tehdyistä laeista kiinni oikein urakalla. Noille en mitään voi, mutta terveydelleni voin. En helvetissä ota mitään rokotetta, jonka puupää Matti kumppaneineen on taas ostanut veronmaksajien rahoilla pönkittääkseen henkilökohtaista uraansa ja lautavarastoaan. Mitähän lehmänkauppoja tästäkin taas selviää, kun kaikki vanhat metkut alkaa pikkulhijaa paljastumaan.
- soon mä
Maanantaina tuli loistava ohjelma jonka voi katsoa vielä Yle Areenasta.
Hakusanaksi Prisma niin tullee oikea ohjelma joka on hyvä ja asiallinen kertomus siitä mitä sikaflunssa on ja mikä syy rokotuksiin on ja mitä tamiflu on jne jne jne..
kertoo hyvin asian..
Katsokaa niin ette epäröi
- totuudensarvi
Älkää hyvät ihmiset ottako rokotetta. Rokotetta ei ole testattu tarpeeksi ja sen pitkäaikaisia vaikutuksia ei tiedetä. Lääkärit puoltavat rokotetta, koska siitä lääketehtaat heille maksavat.
- teitä
Ollaanpas täällä viisaita. Uskokaa mitä lääkärit sanoo.
- reissumies47
Suomalaiset on tunnetusti sinisilmäsiä ja uskovat kaiken mitä isommat sanoo.
- "Terve kuin pukki"
En ota vaikka tyrkyttäisivät sitä minullekin.
ps. lahjoitan köyhille, eli esim. afrikkaan. - "Terve kuin pukki"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikainfluenssa
Vaikka kuinka olet yrittänyt korjata sitä linkkiä niin kai näät että ei onnistu korjaaminen tolleen. - hoitaja porvoosta
Itse työskentelen terveydenhuollossa, olen pitkään pohtinut rokotteen ottamista, enkä ole vieläkään päätynyt minkäänlaiseen ratkaisuun. En haluaisi rokotetta ottaa, mutta en myöskään missään nimessä haluaisi tartuttaa sairautta potilaisiini/asiakkaisiini joille sairaus voi olla hengenvaarallinen suuremmalla todennäköisyydellä kun minulle. Jos en terveydenhuollossa työskentelisi päätös olisi helppo, mutta nyt asia on ainakin minun kohdallani toisin.
- terveys tärkeämpi
No eikö tuo suomalaisten virkamiesten luotettavuus ole jo paljastunut? Mitä asiantuntijoita virkamiehet ovat muka yhtään mihinkään? Eivät ole tehneet päivääkään töitä, vaan ovat saaneet pallinsa poliittisen hyväveli-periaatteen mukaisesti. Ja nyt pitäisi uskoa sinisilmäisesti jotain virkamiesteä, että lääkkeet ovat täysin turvallisia, kun lääkeyhtiön kauppamies niin kerran sanoi?
Pitäisihän sinua terveydenhuollon ammattilaisena itsekin tietää, että pelkkä perustutkimus kestää helposti 5 vuotta. Puhumattakaan siitä, että saataisiin jotain kunnollista pitävää näyttöä. Nyt meillä ei ole mitään muuta kuin hätäisesti kyhätty rokotus, josta ei ole mitään kattavaa tutkimusaineistoa. Ainiin, ja valtion luotettavat virkamiehet, jotka missään nimessä eivät ole korruptoituneet... - hoitaja porvoosta
terveys tärkeämpi kirjoitti:
No eikö tuo suomalaisten virkamiesten luotettavuus ole jo paljastunut? Mitä asiantuntijoita virkamiehet ovat muka yhtään mihinkään? Eivät ole tehneet päivääkään töitä, vaan ovat saaneet pallinsa poliittisen hyväveli-periaatteen mukaisesti. Ja nyt pitäisi uskoa sinisilmäisesti jotain virkamiesteä, että lääkkeet ovat täysin turvallisia, kun lääkeyhtiön kauppamies niin kerran sanoi?
Pitäisihän sinua terveydenhuollon ammattilaisena itsekin tietää, että pelkkä perustutkimus kestää helposti 5 vuotta. Puhumattakaan siitä, että saataisiin jotain kunnollista pitävää näyttöä. Nyt meillä ei ole mitään muuta kuin hätäisesti kyhätty rokotus, josta ei ole mitään kattavaa tutkimusaineistoa. Ainiin, ja valtion luotettavat virkamiehet, jotka missään nimessä eivät ole korruptoituneet...Kyllä minä tiedän rokotteiden tutkimuksista ja tutkimusten kestosta paljonkin, en ole ilmaissut tietämättömyyttäni sen suhteen. Kuitenkin tässä tilanteessa, tällä hetkellä menen itse sillä tietämyksellä mitä meillä rokotteesta on tällähetkellä, aikaa kun ei tuloksia ole odottaa vuosia, sikainfluenssa on täällä nyt ja nyt on myös tehtävä päätökset ja toimittava.
Itse otin muutama päivä sitten rokotteen, jos en hoitotyötä tekisi en olisi sitä ottanut, mutta nyt koin vastuukseni sen ottaa, koska työskentelen sairaiden ihmisten parissa, joille sikaifluenssa voisi suurella todennäköisyydellä olla hengen vaarallinen. Tämä oli minun päätökseni, jokainen tehkööt itse päätöksensä.
Tähän mennessa en ole muita vaikutuksia huomannut kohdallani kuin sen lihaksen kipeyden johon rokote pistettiin. Sitä en minä, eikä kukaan muukaan vielä tiedä mitä vaikutuksia vuosien päästä voi ilmaantua. Se olkoot sen ajan murhe. - TK-ihme
hoitaja porvoosta kirjoitti:
Kyllä minä tiedän rokotteiden tutkimuksista ja tutkimusten kestosta paljonkin, en ole ilmaissut tietämättömyyttäni sen suhteen. Kuitenkin tässä tilanteessa, tällä hetkellä menen itse sillä tietämyksellä mitä meillä rokotteesta on tällähetkellä, aikaa kun ei tuloksia ole odottaa vuosia, sikainfluenssa on täällä nyt ja nyt on myös tehtävä päätökset ja toimittava.
Itse otin muutama päivä sitten rokotteen, jos en hoitotyötä tekisi en olisi sitä ottanut, mutta nyt koin vastuukseni sen ottaa, koska työskentelen sairaiden ihmisten parissa, joille sikaifluenssa voisi suurella todennäköisyydellä olla hengen vaarallinen. Tämä oli minun päätökseni, jokainen tehkööt itse päätöksensä.
Tähän mennessa en ole muita vaikutuksia huomannut kohdallani kuin sen lihaksen kipeyden johon rokote pistettiin. Sitä en minä, eikä kukaan muukaan vielä tiedä mitä vaikutuksia vuosien päästä voi ilmaantua. Se olkoot sen ajan murhe.Mitä vuosien päästä voisi ilmaantua? Kyse on ihan tavallisesta kausittain annettavasta kausi-influenssarokotteesta, sen kanta on ainoastaan eri, eli H1N1. Siinä ei ole mitään outoa, se on täysin normaali rokote, ei mikään spesifi jossain kellarissa keitelty.
- hoitaja porvoosta
TK-ihme kirjoitti:
Mitä vuosien päästä voisi ilmaantua? Kyse on ihan tavallisesta kausittain annettavasta kausi-influenssarokotteesta, sen kanta on ainoastaan eri, eli H1N1. Siinä ei ole mitään outoa, se on täysin normaali rokote, ei mikään spesifi jossain kellarissa keitelty.
"Euroopan lääkevirasto EMEA mainitsee julkisessa arviointilausunnossaan, ettei Euroopassa markkinoitavan Pandemrix-sikainfluenssarokotteen turvallisuudesta ole saatavilla täydellisiä tietoja.
Lääkevirasto ei ole kuitenkaan huolissaan puutteellisista etukäteistiedoista. Viraston mukaan rokotteen turvallinen käyttö mahdollistetaan siten, että Pandemrixiä valmistava yhtiö kerää tietoja rokotteen turvallisuudesta sen käytön aikana”.
Lähde: Euroopan lääkevirasto: Pandemrix, julkinen EPAR-yhteenveto (EMEA/540835/2009)
Itse olen muutenkin epäilevä lähes kaikkien uusien lääkkeiden suhteen, joten epäilen tätäkin rokotetta. Tulevaisuutta en osaa ennustaa, joten en 100% varmasti voi sanoa, että rokotus olisi täysin turvallinen. Tulevaisuus näyttää ja sitten tälläinen puupääkin kuin minä uskon, että rokote oli täysin turvallinen tai silloin selviää jotain muuta.
- Terve*
Ei mulla ole aikaa jonotella, ai niin, enhän mä ole riskiryhmällä. ;D
- keuhkot paskana
Niinpä...riskiryhmäläiset jonottavat rokoituksia nyt ja jos eivät ehdi niitä ajoissa saada, niin voivat jonottaa hengityskoneisiin tai meneekö se sitten arvalla. Arvaa onko kivaa kuulua todella riskiryhmään. On keuhkokuumerokotte, influenssarokoite, Tamifluu kuuri kaapissa, antibiootit kaapissa...mutta sikarokoitetta ei vain ole yhtä helppo itselleen saada.
- yx kyselee
keuhkot paskana kirjoitti:
Niinpä...riskiryhmäläiset jonottavat rokoituksia nyt ja jos eivät ehdi niitä ajoissa saada, niin voivat jonottaa hengityskoneisiin tai meneekö se sitten arvalla. Arvaa onko kivaa kuulua todella riskiryhmään. On keuhkokuumerokotte, influenssarokoite, Tamifluu kuuri kaapissa, antibiootit kaapissa...mutta sikarokoitetta ei vain ole yhtä helppo itselleen saada.
aamulla 2 possupiikillä " sain samalla myös influenssarokotuksen. Olin seitsemältä aamulla jo jonottamassa. Olipa muutama ennen minuakin jo tullut sinne.
Kysyisinkin sinulta "keuhkot paskana " mistä sait tamifluu reseptin?
Itse sairastan keuhkoahtaumaa ja saan myös ilmaisen flunssapiikin ja minullakin on keuhkokuumerokotus voimassa. - Voi hyvät ihmiset
keuhkot paskana kirjoitti:
Siitä tulee itsemurhat lisääntymään, näin olen lukenut tiedoista, joka koskee juuri Tamiflua
Kuullaanko lisää itsemurhista??????? - Kansa tietää&puhuu!
Voi hyvät ihmiset kirjoitti:
Siitä tulee itsemurhat lisääntymään, näin olen lukenut tiedoista, joka koskee juuri Tamiflua
Kuullaanko lisää itsemurhista???????Minäpäs luin varmasta lähteestä (vanhan muropaketin kyljestä!) että Tamifluu on UFO-ölliäisten isku! Viikon päästä rokotusten jälkeen oomme kaikki heidän orjia, kun he saapuvat!
- soon mä
Eilen eli maanantaina tuli loistava dokumentti jonka britit olivat tehneet.Ja ainoa oikea hoito on ottaa rokote..Tabletit eivät auta niiiiin kuin luulisi..Prisman dokumentti oli tyhjentävä..Ennen sitä en olisi ottanut nyt olen sitä mieltä että rokotus on paras suoja.
- rokotettu
Todella fiksua lietsoa pelkoa rokotetta kohtaan. Unohdin mainita, että lainauksesi Wikipediasta tapahtui 70-luvulla eikä tämän päivän rokotteella ole sen kanssa mitään tekemistä.
Kirjataan rokotuksen ottaneet rekisteriin ja hoidetaan heitä ensisijaisesti. Rokotuksesta kieltäytyneet voidaan hoitaa jos ehditään, he ovat oman päätöksensä tehneet. Teoilla kun sattuu olemaan seurauksensa... Jokainen päättäköön kohtalostaan itse.
Kiitokset nimim. Hoitaja Porvoosta, kun kannat yhteiskunnallisen vastuusi terveydenhuollon ammattilaisena ja ajattelet myös tulevien potilaiden kohtaloa. Toivottavasti et joudu hoitamaan rokotteesta kieltäytyneitä kollegoitasi heidän ajattelemattomuutensa tähden.- hoitaja porvoosta
Kiitos:) Hyvin vähän on työpaikallani rokotteesta kieltäytyneitä ja hyvin vähän on myös H1N1 potilaita hoidossa. Muistuttaisin silti, että rokotteesta kieltäytyminen ei saa leimata hoitajaa kuten ei minkään muunkaan ammattiryhmän edustajaa. Mielelläni hoidan myös hoitaja kolleegojani, palkka ja työtehtävät kun pysyvät samana potilaan ammatista riippumatta:)
- 1914
Helsinki, Helmikuu. 1914. N:o 2. XXX viertä. DUODECIM. Kirjotuksia lääketieteen ja lääkärintoiminnan aloilta.
. Rokotuksen vastustusliikkeestä.*) T. Hannikainen. Kun rokotuksen vastustusliike viime aikoina meidän« kin maassamme on alkanut saada jalansijaa, paikotellen huomattavassakin määrässä, lienee paikallaan, että me lääkärit koetamme tutustua tähän liikkeeseen ja muodos« taa itsellemme oman, varman mielipiteen asiassa. Pyy« dän sen vuoksi saada tässä luoda silmäyksen tähän Hik« keeseen, sen levenemiseen ja perusteluihin. Jo heti rokotuksen alkuaikoina ilmestyi sille itse Jen= nerin kotimaassa Englannissa vastustajia ja vihamiehiä, jotka kaikin keinoin ja väsymättä koettivat järkyttää yleisön luottamusta sen suojeluskykyyn ja herättää epäi« lyksiä sen vaarattomuuteen nähden. Kiivaimpina vastustajina esiintyivät muutamat lääkä« rit, jotka nähtävästi pelkäsivät rokotuksen tekevän lopun siitä runsaasta tulolähteestä, joka heillä siihen asti oli ollut isonrokon inokuloimisesta, variolatiosta. Mitä kum« mallisimpia juttuja levitettiin rokotuksen seurauksista. Eräs lääkäri Mosley Englannissa varotti vakavasti niistä l) Duodecitn=seuran vuosijuhlassa '8/n 1913 pidetystä esitelmästä lisätty ja täydennetty. 64 Rokotuksen vastustusliikkeestä. kauheista seurauksista, jotka eläimellisten nesteitten saat« tamisesta ihmisruumiiseen aiheutuisi sekä ruumiille että sielulle: sarvet muka kasvaisi rokotetuille ja eläimellisiä taipumuksia varmasti ilmaantuisi heihin. Toinen eng« lantilainen lääkäri, Jones kertoi eräästä lapsesta, joka rokotuksen jälkeen oli ruvennut nelin kontin juokse« maan, ammumaan kuin lehmä ja puskemaan kuin härkä, ja eräs rouva oli ruvennut yskimään kuin lehmä ja kar« vapeite oli kasvanut yli koko hänen ruumiinsa. Toiset taas vastustivat rokotusta uskonnollisista syistä rokotus oli sopimatonta sekaantumista taivaan valtiaan töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472