http://www.iltalehti.fi/perhe/2009102310477810_pr.shtml
Lapsiasiamies tässä kertoo selkokielellä tätä kuva-asiaa. Jospa menisi jossain vaiheessa tyhmemmällekin perille?
""Lapsista otettujen kuvien julkaiseminen netissä saattaa vaarantaa lasten yksityisyyden suojaa, kirjoittaa Keskisuomalainen.
Millaisia valokuvia julkaiset netissä?
Lehden haastattelema lapsiasiainvaltuutettu Maria Kaisa Aula huomauttaa, että vanhempien harmittomina pitämiä kuvia voidaan internetissä muokata ja käyttää täysin toisessa yhteydessä.
Ongelmia voivat aiheuttaa esimerkiksi kuvakilpailut, sillä vanhempien lähettämiä digikuvia julkaistaan paperilehtien lisäksi verkkolehdissä. Kilpailukuvat liittyvät usein rantaelämään, lomareissuihin ja saunomiseen.
Aulan mukaan vanhemmat eivät välttämättä tiedosta kotialbumin ja internetissä julkaistavien kuvien eroa.
- Harva aikuinen haluaa itsestään alastonkuvaa julkisuuteen, ja teinejä varoitetaan laittamasta IRC-galleriaan paljastavia kuvia. Samalla tavalla pitäisi suhtautua myös pienten lasten yksityisyyteen.""
IL 23.10.2009 STT
Lasten kuvista virallinen kanta
Näin se vaan menee
1
358
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361770Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 64560
- 46550
- 30546
- 66536
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25520