MANni kuorma-auto, jossa kaksi akkua 24 voltin jännite. Kävi niin, että kiristäessäni akun kenkää, niin jakoavain osui metalliin ja tietenkin siinä kärähtää kipinöitä. Miten on, onko akut paskana ja laturi kanssa?
Akut + akut kärähtivät?
4
605
Vastaukset
- kolkytjarisat
Pikku kipunointi pitää mielen virkeänä. Kovaa ajoa vain.
- Draivari
Akun hajotessa olisit sen kyllä huomannut. Jos akun täyttötulppa olisi ollut auki, tai rikki, niin sieltä virtaava kaasu olisi kyllä voinut syttyä ja räjähdys hajottaa akun. Se olisi ollut varmasti ollut sairaalareissu sinulle. Olen nähnyt sellaisen tapauksen ja se räjähdys oli raju, ei mikään tussahdus.
- Shoe-Belly
Jokainen tietää missä järjestyksessä kengät irroitetaan/kiinnitetään.
Voi se vahinko käydä silti jos ahtaassa välissä patterit että onnistuu yhdistämään plussat ja miinukset.
Akku räjähtää ylöspäin, siis kansi lähtee (tämä perinteinen autoissa käytetty malli) ainakin omat havainnot ja tieteelliset tutkimukset tuottaneet tällaisen päätelmän.
Ja se on nimenomaan räjähdys, ei mikään pieni tussahdus, joten kannattaa pitää karvaturpa hiukan sivummalla kun kytkee. Pääkytkintä kannattaa käyttää jos sellainen varuste löytyy. Jos ei niin itse olen viimeistä kenkää laittaessa kääntänyt katseen pakenemissuuntaan juuri ennen kuin räppää kipinää kengän ja navan välissä.
- Toimihenkilö+V70
ja ns suomipenat ei osaa sen tietää kaikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812356- 1831954
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1721801Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1181616Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311555- 1141370
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1661106Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771103Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591045