Akut + akut kärähtivät?

epäonninen1234

MANni kuorma-auto, jossa kaksi akkua 24 voltin jännite. Kävi niin, että kiristäessäni akun kenkää, niin jakoavain osui metalliin ja tietenkin siinä kärähtää kipinöitä. Miten on, onko akut paskana ja laturi kanssa?

4

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolkytjarisat

      Pikku kipunointi pitää mielen virkeänä. Kovaa ajoa vain.

    • Draivari

      Akun hajotessa olisit sen kyllä huomannut. Jos akun täyttötulppa olisi ollut auki, tai rikki, niin sieltä virtaava kaasu olisi kyllä voinut syttyä ja räjähdys hajottaa akun. Se olisi ollut varmasti ollut sairaalareissu sinulle. Olen nähnyt sellaisen tapauksen ja se räjähdys oli raju, ei mikään tussahdus.

      • Shoe-Belly

        Jokainen tietää missä järjestyksessä kengät irroitetaan/kiinnitetään.
        Voi se vahinko käydä silti jos ahtaassa välissä patterit että onnistuu yhdistämään plussat ja miinukset.
        Akku räjähtää ylöspäin, siis kansi lähtee (tämä perinteinen autoissa käytetty malli) ainakin omat havainnot ja tieteelliset tutkimukset tuottaneet tällaisen päätelmän.
        Ja se on nimenomaan räjähdys, ei mikään pieni tussahdus, joten kannattaa pitää karvaturpa hiukan sivummalla kun kytkee. Pääkytkintä kannattaa käyttää jos sellainen varuste löytyy. Jos ei niin itse olen viimeistä kenkää laittaessa kääntänyt katseen pakenemissuuntaan juuri ennen kuin räppää kipinää kengän ja navan välissä.


    • Toimihenkilö+V70

      ja ns suomipenat ei osaa sen tietää kaikki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe