Ystäväni saksassa kertoi, että siellä on yleisesti käytössä vauvan hoitotason yläpuolelle asetettava lämmitin. Itse en ollut kuullutkaan tällaisesta laitteesta. Neuvolassa neuvottiin föönin käyttöä ilmakylpyyn... Vähän oli mielestäni hankalaa, jopa vaarallista... Löysin netistä yhden ainoan laitteen, joka oli tähän tarkoitettu. Mieheni tilasi laitten netistä ja kiinnitti sen kattoon hoitotason yläpuolelle, se on nyt ollut meillä viikon käytössä ja vauva sekä äiti tykkää kovasti. Ei tarvitse pelätä että vauva vilustuu kun otamme ilmakylpyjä ja vaippaihottumakin on parantunut! Onko muilla kokemuksia vastaavista? Löytyi linkistä http://www.purewarm.com/vauvan-hoitotasolammitin.html
Lämmin vaipanvaihto ja ilmakylpy
7
723
Vastaukset
- specsavers
Tuohan kuullostaa mielenkiintoiselta. Meillä on kotona keskusteltu huoneenlämmöstä ja sen terveysvaikutuksista. Mieheni ainakin käyttää tätä termiä, mutta oikeasti hän tarkoittaa että makuuhuoneessa on liian kuuma ja että lämpö maksaa. Tahdon pitää makuuhuoneen lammön 22 asteessa vauvan vaipan- ja vaatteenvaihdon takia. Pakko myöntää että myös itse nukun paremmin viileämmässä n. 19 asteessa. Tuollainen täsmälämmitin voisikin ratkaista pulmamme. Jos ymmärsin oikein linkistä, niin se ei lämmitä huoneilmaa, vaan ainoastaan kohdetta. Tuonhan vois vaippa-ajan jälkeen siirtää vaikka tuulikaappiin.
- huoneessa...
Ei vauvaa saisi nukuttaa kovin lämpimässä huoneessa kätkytkuolemariskin vuoksi. Kesällä ei asiaan aina voi vaikuttaa mutta nyt talvella kannattaa makuuhuone pitää riittävän viileänä.
- nakuilua
Meillä vaihdetaan vaippa hoitopöydällä vessassa ja samalla ilmakylvetään. Lämpötila on jotain 22 vessassa eli talon lämpöisin. Tuo laite kuulostaa aivan loistavalta vaipan vaihdon yhteydessä jos talossa on viileämpää. Muuten meillä kyllä on lämpötila siinä 18-20. Ilmakylpyjä on otettu siinäkin tilassa eikä valituksia ole tullut. Iloista kiherrystä lähinnä. Sairasteluja ei ole ollut. Kun on parveketuuletus päällä pidän vaan huolta että vaavilla on vähän enemmän yllä ja pipo päässä ei veto käy. Joskus nukahtaa lattialle leikkimatolle vartiksi niin laitan vaan peittoä päälle ja yritän saada päälaenkin suojattua. Vaunuissakaan ei ylipuukata vaatetta vaikka ulos mennään vaan sama periaate kuin aikuisella eli sellaiset varusteet että lämmin on ja ilma kiertää ettei tule hiki.
ps. jestas mikä huuto kun vaatteet pitäisi laittaa takaisin päälle ilmakylvyn jälkeen :)- VAIPPA HOUSU
VOITSÄ TULLA VAIHTAA MULLEKKI VAIPAT
- Mariella
Meillä ilmakylpyjä otetaan joka aamu aamupesun jälkeen sitterissä aamupalaa syödessä. Laitan vauvalle bodyn (alaosa auki ja sen verran ylhäällä, ettei kastu vaik pisut tulisi), jalkaan laitan pitkävartiset villasukat. näin vaavi pärjää loistavasti. Sitteriin, vauvan alle laitan pyyhen, niin ei sitteri kastu. Ei tarvita mitään lämmittimiä.
- nhnhnhnhnhn
Mei ei mitään erillisia ilmakylpyjä pidetä. Lähinnä koitan että vaipanvaihdot ei olis mitään pikatoimituksia eli siinä saa aina olla hetken ilman vaippaa ja jutellaan samalla. Meillä on poika ja voitte uskoa että on äiti kyllä saanutkin pissat mm. paidalleen, naamalleen, lattialle... :D Oon liian hyväuskoinen, ajattelen aina että ei se nyt tässä ajassa kerkee pissata, heh.
- Mariella
nhnhnhnhnhn kirjoitti:
Mei ei mitään erillisia ilmakylpyjä pidetä. Lähinnä koitan että vaipanvaihdot ei olis mitään pikatoimituksia eli siinä saa aina olla hetken ilman vaippaa ja jutellaan samalla. Meillä on poika ja voitte uskoa että on äiti kyllä saanutkin pissat mm. paidalleen, naamalleen, lattialle... :D Oon liian hyväuskoinen, ajattelen aina että ei se nyt tässä ajassa kerkee pissata, heh.
Minä teen aina sopimuksen rinsessani kanssa kun kannan esim. wc:sta missä on takapuoli pesty huoneeseen, missä laitetaan vaippa, että "äidin päälle ei pisuta". Ei muuten ole kertaakaan pissanut mun päälleni, kun on sellainen sopimus tehty. Ihme kyllä silloin tulee pissat päälle, kun ei tee sopimusta... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2659985K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1925694Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1675274PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *754901Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot73183Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe02550- 2122479
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122289Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3552049- 221828