Hämärää hiljaista

Suljen oven
hämärää, kaikki vielä nukkuu
Kuljen läpi hämärän kylän
onnellinen kylä
yhdistävää, jaettu leipä.

Pysähdyin,
tunsin yhdistävää jaetun leivän
ravitsevan palan.

Olenhan lähtenny sylin lämmöstä
vielä on hämärää hiljaista
tie kiemurtelevaa lehtien peitossa.

Syntynny - irronneitten laulu
kahisten lähellä toisiaan
alas varisseitten katseet
tunnen - huokaan sydäntuulen.

Olen kahlannu irronneissa lehtikasoissa
miten paljon paikoilleen jääneitä
alas varisemisen
ei, ei, se unta ollu.

Olen vaeltannu hämärän aamun
janoni kutsumana
teen tuohisen lippaan
uskollisuuden lähteestä juon.

Aavistuksen verran eroittuu taivas
ylös alhaalta katson
irronnu lehti.

8

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauris-62

      minä sitten tykkään valtavasti näistä sinun runoista !
      ihanaa taas kerran liisa :)

      • Oi tykkäät, hämärästäki aamusta.

        Kiitos vierailustas ja hyvää torstaipäivää


    • palanaavaa

      Niin kaunis ja niin syvä ja siinä Sinulla jäljittelemätön herkkyys.
      Sie vain katselet ihmisten läpi, kuljet paikkaamassa vuotavia
      arpia ja kuivaamassa tihruisia silmiä. Niin se vain on.

      Olihan kaunis, hyvää loppuviikkoa !

      • On taas saatu nähdä
        miten irtoaa putoaa
        alas tuo kesäpuku

        Itsensä siihen samaistuen
        jospa vois
        "rinnalla kulkea kappaleen matkaa"

        Tiedätkö
        olen itsekki jo tässä nestyykiä tarvinnu,
        "itkekää itkevien kanssa"
        lämmin kiitos syvällisestä palutteestas
        jossa sain kulkea.


    • *MURUKULTA*

      Jälleen saan ihastella kynäsi kaunista ja viisasta jälkeä
      Hienosti tämän voi mennä pinnalta tai syvältä lukien

      Nautinto ja nautittava runo joka tapauksessa

      Lämpöinen Kiitos Liisa, että toit Murukullankin luettavaksi upean runosi! :)

      • Aamupäivää sylillinen auringon säteitä
        aurinko kurkisti, vain hetken.

        irronneetki on olemassa
        jonnekki ajautumassa

        olen taas tuota luontoa katsellu
        ja se on minua vieny mennessään

        Eilinen vierailus josta olet jättänny
        sydäntäni lämmittävää palautetta, kiitos.


    • kaaru

      jälleen kerran Sinulta runoutta
      josta olen aina pitänyt
      runoissasi voin kulkea askeleissasi

      nyt vielä pihatöihin kiiruhdan
      harmaan taivaan alta löytyi sinistä
      aurinkokin hieman pilkistelee
      ja orava on ilostuttanut heti aamuani

      Kiitos runostasi:)

      • Lehdet kahisee askelten alla

        Arvaas
        minulla noita isoja haapoja, joista alas varissu mieletön määrä lehtiä
        olen jo niitä monta kottikärryllistä kärränny ja monta kärryllistä tulee vielä

        Hymyä lähetän päivääs, hyvää ulkoiluilmaa nautiskellaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe