Digiboksi - Digi-TV viritys

Näinkin voi tehdä - ja minä olen tehnyt. Onko muut?

Olohuoneessa kaksi antennipistoketta.
Toisesta antennipiuha tallentavaan (tallenna 4:ä, katso 5:ttä) digiboksiin.
Toisesta antennipiuha digi-tv:n.

5

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      sillä ei tuossa ole mitään järkeä, kun antennipiuhan voi vetää telkkariin myös digiboksista, mikä ajaa saman asian ja yleensä säästää johtojen pituudessa.

      • huomioitavaa:::

        .

        että vähänkin hilkulla olevat esim svea-tv kanavat saattaa jäädä näkymättä jälkimmäisellä vastaanottimella koska tuossa on vaimennusta

        Toinen huomio että kierrätettävän laitteen on oltava päällä, ainakaan noksuissa ei kulje signaali läpi ellei ole IVO Fortumit päällänsä


    • on vielä

      jalostetumpi systeemi.
      "Olohuoneessa kaksi antennipistoketta."

      Minulla toisesta tulee satelliittisignaali ja toisessa on kaapeliverkko.

      Etua on siinä että niissä on eri kanavavalikoimat ja
      voi nauhoitella vielä laajemmin, minulla max. 7 kanavaa kerralla.

      Ja kerran kun talon kaapelisysteemit risasivat, minä olin talossa
      ainoa joka senkun jatkoin katselua koska satelliittisysteemi
      on ikiomani (yläkerros ja parveke etelään).

      • on asiat sinulla!

        Tallennus siis kahdella (vai kolmella?) laitteella, että saat tallennukseen 7 kanavaa kerralla?

        En muista miten oli tuon vaimennuksen kanssa, kun oli aikaisemmin tuo kierrätys päällä (nimimerkki huomioitavaa:::)

        "antennipiuhan voi vetää telkkariin myös digiboksista, mikä ajaa saman asian ja yleensä säästää johtojen pituudessa. "

        Ajaa juu saman asian... johtojen pituus ei nyt niin paljoa vaikuta - mielestäni. Ja Tv:ssä on Mpeg-4, joten voi katella halutessaan Nelosen HD kanavaa, mihin ei boksi pysty.

        ***
        Saa nähdä milloin saadaan markkinoille yhtä hyvä HD-boksi kuin mitä (omasta mielestäni) nyt on Procaster. Vai onko muita digi-bokseja markkinoilla, joissa voi tallentaa 4 kanavaa yhtäaikaa?
        Hyvä HD-boksi voisi olla (kun niitä ilmaisia HD kanavia joskus tulee enemmän):
        - 1 viritin HD.:le - nauhoitus 2 yhtäaikaa
        - 1 viritin digi-tv:lle - nauhoitus 2 yhtäaikaa
        ... aika näyttää.


      • tallennin
        RipsaK kirjoitti:

        on asiat sinulla!

        Tallennus siis kahdella (vai kolmella?) laitteella, että saat tallennukseen 7 kanavaa kerralla?

        En muista miten oli tuon vaimennuksen kanssa, kun oli aikaisemmin tuo kierrätys päällä (nimimerkki huomioitavaa:::)

        "antennipiuhan voi vetää telkkariin myös digiboksista, mikä ajaa saman asian ja yleensä säästää johtojen pituudessa. "

        Ajaa juu saman asian... johtojen pituus ei nyt niin paljoa vaikuta - mielestäni. Ja Tv:ssä on Mpeg-4, joten voi katella halutessaan Nelosen HD kanavaa, mihin ei boksi pysty.

        ***
        Saa nähdä milloin saadaan markkinoille yhtä hyvä HD-boksi kuin mitä (omasta mielestäni) nyt on Procaster. Vai onko muita digi-bokseja markkinoilla, joissa voi tallentaa 4 kanavaa yhtäaikaa?
        Hyvä HD-boksi voisi olla (kun niitä ilmaisia HD kanavia joskus tulee enemmän):
        - 1 viritin HD.:le - nauhoitus 2 yhtäaikaa
        - 1 viritin digi-tv:lle - nauhoitus 2 yhtäaikaa
        ... aika näyttää.

        Eiköhän alkuperäisellä kysyjällä ole kuitenkin vain yksi tallennin, jolla hän tallentaa 4:ää ja katsoo samalla 5:nnettä kanavaa. Siis ilmeisesti sinullekin tuttu Procaster. Suomen kielen lukusanojen päätteet ovat nykyään valitettavasti ihan yhtä hukassa kuin yhdyssanojen oikeinkirjoituskin.

        Se toinen Suomessa myynnissä ollut neljää kanavaa tallentava boksi on Finlux DTA-9500N/DCA-9500N. Tosin kyseinen vehje on käytännössä Procaster eri kuorissa, mutta ilman HDMI:tä, ilman pienemmän kaukosäätimen pikakelausnappuloita ja vasrustettuna aivan h-vetin bugisella firmiksellä. (Päivityksiä ei ole koskaan tullut.) Kummankin boksin valmistajahan on Arion. Omakohtaista kokemusta on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe