Penkin sähkösäätö ei toimi

Trend 2001

Missä mahdollinen vika ? Kyseessä 01 -mallinen Mondeo. Penkin sähkömoottori pitää kyllä ääntä, mutta mitään ei tapahdu... Onko vastaavia vikoja ollut muilla, oliko vika mahdollisesti missä ja mitä mahdollinen korjaus maksoi ?

7

3076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mondeomiesten isä

Eli ei tuo sähkösäätö mene varsinaisesti rikki ollenkaan. Käytön puutteesta saattaa tulla jumiutumista rattaisiin. Irroitat vaan penkin ja herkistelet liikkuvia osia ja penkki takaisin, niin jo vain pelaa taas.

• siellä vaseliinissä

Sijaitsee siellä penkin alla ja osaakin oli joskus myynnissä ford club sivuilla ja niitä rattaita oli teetetty , itse löysin sen tämän sivuston kautta jokunen vuosi sitten 40 euroon ja sitä pelkkää kulmavaihdetta ei sitten saanut varaosana ostettava koko penkinalaosa ja hintaa siivot 750euroa ??????.
        AVK ei sitten myynyt tuota on turvavaruste ja ei voida käyttää uudelleen kolariautosta itse ihmettelin miten turvavyöt voi jättää kolariautoihin vaihtamatta jos ei yhtä sähkömoottoria voi myydä rattaineen ja mekanismeineen .

Tampereella oli ihan firmakin tehnyt niitä mutta 100euroa pk,neen oli kuulemma ollut näille "nuukajusseille" kallista. (yrittäjä haukkui ihan suoraan tinkaajat ja oli lopettanut rattaan teon)

Osan vaihto ei kestä max30min jollei ole näitä "tekniikkamerkonomeille" asianharrastajia.

• hy

moottorista kulmavaihde rikki.

• sähkötuolissa

yleinen vika tuo muovisen hammasrattaan pettäminen...

• Mondeomiesten isä
        sähkötuolissa kirjoitti:

yleinen vika tuo muovisen hammasrattaan pettäminen...

Minun Mondeolla ajettu 425 000 km eikä minun 140 kg painolla ole 7:ssä vuodessa tullut mitään vikaa kertaakaan penkkiin. Ei edes toppaukset ole menneet miksikään. Eli vaikea uskoa, että tuo sähkösäädön hajoaminen olisi yleinen vika.

Kaverilla toki oli vikaa n. 300 000 km ajetussa Mondeon sähkösäädössä, mutta hän sai sen itse korjattua vähän herkistelemällä osia. Eikä maksanut kuin tunnin vaivan.

Ei ainakaan ensimmäittenä kannata mennä Vehoon. Siellä saattavat vaihtaa varmuuden vuoksi koko penkin:)) Ja toisaalta vaikka säätö ei vanhassa autossa toimisikaan ja jos korkeus on suurinpiirtein sopiva, niin miksipä sitä suotta korjauttamaan. 20 vuotta sitten tuommosia luksuksia ei ollut autoissa ollenkaan ja silti ihmiset pystyivät ajamaan.

• FoMoCo
        Mondeomiesten isä kirjoitti:

Minun Mondeolla ajettu 425 000 km eikä minun 140 kg painolla ole 7:ssä vuodessa tullut mitään vikaa kertaakaan penkkiin. Ei edes toppaukset ole menneet miksikään. Eli vaikea uskoa, että tuo sähkösäädön hajoaminen olisi yleinen vika.

Kaverilla toki oli vikaa n. 300 000 km ajetussa Mondeon sähkösäädössä, mutta hän sai sen itse korjattua vähän herkistelemällä osia. Eikä maksanut kuin tunnin vaivan.

Ei ainakaan ensimmäittenä kannata mennä Vehoon. Siellä saattavat vaihtaa varmuuden vuoksi koko penkin:)) Ja toisaalta vaikka säätö ei vanhassa autossa toimisikaan ja jos korkeus on suurinpiirtein sopiva, niin miksipä sitä suotta korjauttamaan. 20 vuotta sitten tuommosia luksuksia ei ollut autoissa ollenkaan ja silti ihmiset pystyivät ajamaan.

" toisaalta vaikka säätö ei vanhassa autossa toimisikaan ja jos korkeus on suurinpiirtein sopiva, niin miksipä sitä suotta korjauttamaan. 20 vuotta sitten tuommosia luksuksia ei ollut autoissa ollenkaan ja silti ihmiset pystyivät ajamaan. "

Kirjoitat asiaa. Vanhassa Sierrassa ei nostimesta ollut tietoakaan ja ajo- korkeus oli useammalle kuskille vallan sopiva. Mitä enemmän elektroniikkaa sitä kalliimmaksi autoilu tulee auto ikääntyessä. 2001- 2007 Mondeon penkin korkeuden perussäätö on useimmille hyvä.

• tarvittu
        Mondeomiesten isä kirjoitti:

Et ole painollasi sitä penkin korkeutta säädellyt jolloin kyllä se mekanismi kestää, herkistelyt pidän omina jutusteluina.
        Vinkki toimii jonkin aikaa jos viitsii olla autosta ulkona ja ajattaa sitä penkinkorkeutta silloin napista mutta ei toimi kun sitä massaa alkaa olemaan siinä lisäkuormana se nailonratas on vain yksinkertaisesti halki, metalliakseli rymppien kanssa ja nailoniratas on siihen valettu ja työstetty halkeaa ja se on ihan tuurista kiinni kauanko kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7495
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3987
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3520
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2822
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2672
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2411
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2299
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2264
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1982
    Aihe