Tärkeintä olisi rakastaa itseään

nuuh

mutta taas siellä juonitaan ja pahaa tahtoa riittää. Tällaista ajattelua pidetään loogisena ja järkevänä, koska onhan se jo nähty, mutta epäily vaan kuvastaa sitä ajattelua, sairasta maailmaa, jota palvelen. Jossa kaikki ovat yksin ja etsivät kumppania ja pettyvät. Ihminen on yksin harhassaan, pelossaan ja vihassaan. Kun muutan ajatuksiani positiivisiksi niin ympäristö alkaa myös vastata positiivisuudella. Kaikki sujuu. Silti ympärillä häälyy epäilys. Ihmiset tuntevat olonsa epävarmaksi, jos yhtäkkiä joku onkin erilainen. Sitä ei saa siihen samaan peliin mukaan. Mutta aina eteen tuodaan joku, joka onnistuu vetämään alas, esimerkiksi joku vallanhimoinen himoikas tyyppi, joka alkaa olla rasittava. Vapaalle sielulle tosin kukaan ei ole rasittava. Elämä on kummallista ponnistelua paremmaksi ihmiseksi. Tavoitteeni lyödään lyttyyn. Se on ihan sääntö. Kaikki vaan polkee paikallaan ja muuttuu kauheemmaks. Mutta olen silti vapaa, jos vain sen tajuan. Sitä tää kaikki on. Harha tekee ihmisestä yksinäisen, erillisen. Halut, viha, katkeruus, pelko. Niiden hautominen mielessä vaikuttaa siihen kuvaan, joka on itsestä. Mut tässä mä oon enkä voi muuta kuin huhuilla täällä autiossa maailmassa, jossa kaikki vaan suunnittelee ja juonii.

16

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi hates jazz

joka ei osaa rakastaa itseään, ei myöskään ketään muutakaan.

hyvää huomenta ja kaunista päivänjatkoa ;)

• MUN MIELESTÄ TURUNEN TIESI MITÄ TEKI.SE TYTTÖ OLI PANIIKISSA KOKO AJAN.EN HYVÄKSY.OLEN NÄHNYT PAHAA TIÄN MISTÄ PUHUN, ALISTUS NAISEN KOHDALLA. ON PERSEESTÄ.MÄ TAPPASIN SEN JÄTKÄN

• jussi hates jazz
        leteri61 kirjoitti:

MUN MIELESTÄ TURUNEN TIESI MITÄ TEKI.SE TYTTÖ OLI PANIIKISSA KOKO AJAN.EN HYVÄKSY.OLEN NÄHNYT PAHAA TIÄN MISTÄ PUHUN, ALISTUS NAISEN KOHDALLA. ON PERSEESTÄ.MÄ TAPPASIN SEN JÄTKÄN

en ymmärrä mistä puhut ja toiseksi toi huutaminen isoilla kirjaimilla ei oiken oo hyvä, ainakaan minulle, jos haluat jotain ihan oikeasti sanoa!

• ........
        jussi hates jazz kirjoitti:

en ymmärrä mistä puhut ja toiseksi toi huutaminen isoilla kirjaimilla ei oiken oo hyvä, ainakaan minulle, jos haluat jotain ihan oikeasti sanoa!

Käsittääkseni joku aamuloivennuksissaan jostain syystä yhdisti maailmaasyleilevän kommenttisi tähän hissifirman tyttären kaappausdraamaan ja sen tekijään. Oikeastaan kiinnostaisi mistä moinen ajatuskulku, millä traumalla ja millä aineilla se on aikaan saatettu.-

=DW=

• Putkivalo

sekä itselleen että muille, koska kaikki ollaan viallisia ja heikkoja. Ja tämä helpottaa sitä rakastamista huomattavasti :))

En tiedä mitä olet joutunut kokemaan jotta maailma näyttää sun silmissä sairaalta... tuntuu pahalta sun puolesta.

• nuuh

mä halusin vaan sanoa, että ihmiset ei tiedä kuinka hyviä tyyppejä ne todellisuudessa on. Tästä kyllä muistaakseni puhui eräs Jeesus niminen henkilö 2000 vuota sitten myös. Meidän sisällä jossain tuolla piilossa on sellanen tyyppi, joka ymmärtää ihmisiä, on kaikessa sivistynyt, ei halpamainen, ei katkera, ei vihaa vaan rakastaa. Mut ei sitä kyllä uskois.

• nuuh
        nuuh kirjoitti:

mä halusin vaan sanoa, että ihmiset ei tiedä kuinka hyviä tyyppejä ne todellisuudessa on. Tästä kyllä muistaakseni puhui eräs Jeesus niminen henkilö 2000 vuota sitten myös. Meidän sisällä jossain tuolla piilossa on sellanen tyyppi, joka ymmärtää ihmisiä, on kaikessa sivistynyt, ei halpamainen, ei katkera, ei vihaa vaan rakastaa. Mut ei sitä kyllä uskois.

että on vaan yks käärme käärmeitten joukossa niin se touhu on harhaisten ajatusmallien aikaansaannosta. Ei todellisten itsejen. Joku tunsi itsensä yksinäiseksi perheessä. Yksinäisyys on oman sydämen lukossa olemista.

• nuuh
        nuuh kirjoitti:

että on vaan yks käärme käärmeitten joukossa niin se touhu on harhaisten ajatusmallien aikaansaannosta. Ei todellisten itsejen. Joku tunsi itsensä yksinäiseksi perheessä. Yksinäisyys on oman sydämen lukossa olemista.

koko ajan universaalia rakkautta. Mun sydän on ollut aika katkera, mutta kun ajattelin yhtä ihmistä ja näin mielessä Jeesuksen, vaikka ei hän ole Jeesus niin se karsta hävisi aika suureks osaks. Jos onnistuisin voittaman egon voisin vastaanottaa hymyä ja rakkautta. Aika outoa, en olisi uskonut, mutta palkinto on aikamoinen, kun sen aika koittaa koska tahansa kenelle tahansa.

• Putkivalo
        nuuh kirjoitti:

koko ajan universaalia rakkautta. Mun sydän on ollut aika katkera, mutta kun ajattelin yhtä ihmistä ja näin mielessä Jeesuksen, vaikka ei hän ole Jeesus niin se karsta hävisi aika suureks osaks. Jos onnistuisin voittaman egon voisin vastaanottaa hymyä ja rakkautta. Aika outoa, en olisi uskonut, mutta palkinto on aikamoinen, kun sen aika koittaa koska tahansa kenelle tahansa.

Taidan välillä ymmärtää sua väärin, kun sun maailma taitaa näyttää erilaiselta kuin omani. Älä ymmärrä väärin, kiehtovaa se on. Hyvä kun korjaat aina kun harhailen :)

Musiikilla on voimaa. Tänään kuulin ekan kerran tämän, ja se oli rakkautta ensi kuulemalla. Tuli mieleen tämä sun juttusi - kärsiminen ja mitä siitä kasvaa.

http://www.youtube.com/watch?v=R2F_hGwD26g

• Putkivalo kirjoitti:

Taidan välillä ymmärtää sua väärin, kun sun maailma taitaa näyttää erilaiselta kuin omani. Älä ymmärrä väärin, kiehtovaa se on. Hyvä kun korjaat aina kun harhailen :)

Musiikilla on voimaa. Tänään kuulin ekan kerran tämän, ja se oli rakkautta ensi kuulemalla. Tuli mieleen tämä sun juttusi - kärsiminen ja mitä siitä kasvaa.

http://www.youtube.com/watch?v=R2F_hGwD26g

OKEI YMMÄRRÄT.MUN MIELIALAT JOSKUS YLÖS ALAS.OON JÄÄMÄSSÄ YKSIN.TYTÖT NOSTAA SIIVET YLÖS.MINÄ JÄÄN OON ÄITI MAA. ITKEN.SATTUU.VAIN LAPSET OSAA RAKASTAA MUA NIINKUIN MUMMU.HÄN ANSAITSI MUN KYNTTILÄN. NYT SATTUUU.

• leteri61 kirjoitti:

OKEI YMMÄRRÄT.MUN MIELIALAT JOSKUS YLÖS ALAS.OON JÄÄMÄSSÄ YKSIN.TYTÖT NOSTAA SIIVET YLÖS.MINÄ JÄÄN OON ÄITI MAA. ITKEN.SATTUU.VAIN LAPSET OSAA RAKASTAA MUA NIINKUIN MUMMU.HÄN ANSAITSI MUN KYNTTILÄN. NYT SATTUUU.

eN TIEDÄ KUN BRUCE LAULAAA MUN JA EX LAULUN.SATTUU.81 MINÄ ITKEN.JOS ISÄ TAI ÄITI KOSKETTAA OLKAPÄÄTÄ.MINÄ SAAN SÄTKYN.ON HALLLOWEEN.EN ITKE.

• Ich bin...
    • ...

Perusjuttu mun mielestä on, että ihminen on aina loppupeleissä yksin. Monet verhoutuvat verkostoihin, duunijengeihin, sosiaalisiin medioihin, sukulaisiin, perheeseen, naapureihin, ties mihin. Ja käyttävät sitten kaikkeen valtavasti aikaa ja energiaa. Vaan kun jotain ylltättävää tapahtuu, jonnekin net "ystävät" yllättäen häviävätkin. Noh, melkein kaikille tulee ainakin perinnönjakohommissa pelin henki selväksi. Eipä ne kivat siskot ja veljet nyt niin hyviä ystäviä olleetkaan, kun keskustellaan äiteevainaan vanhasta hopealusikasta.

Tällainen pieni ihminen on välillä kummissaan vahvojen ihmisten seurassa. Itse kun on itse ja nämät vahvat ihmiset lisäävät vain voimaansa liittoutumila keskenään. Minä vastaan "me". Yllättäen olen muutaman kerran huomannut, että minut koetaan uhkaksi. Jostain syystä nämä vahvat ihmiset kokevat joksikin kummajaiseksi ihmisen, joka puhuu vain yksikössä puolestaan ja asiastaan. Ei sovi pelin henkeen. En nyt viitsi mennä yksityiskohtiin, mutta oikein yllättynyt parikin kertaa, millaisia mahtivoimia on tarvittu yhden ihmisen niittaamiseen :DDD Noh, myönnetään, tullut tallattua itseä isommille varpaille liiankin usein.

Mutta yksin on tavallaan helpompi operoida. Tietää automaattisesti, että käy yhdenmiehen sotaa kaikkia vastaan. Noh, yhtään sotaa kai en ole ikinä voittanut, joitain taisteluita kyllä. Mutta merkille pantavaa on, että yhtään kaksintaistelua en ole hävinnyt koskaan. Syynä yksinkertaisesti se, että kukaan ei koskaan ole vastannut haasteeseen, yksin. Aina on vähintään jokin joukko-osasto tarjottu taistelukentälle.

Olihan tuo tietenkin aika militaristisen kuuloista... Mutta noin mä asian näen. Kun ei ikinä koskaan löytänyt omaa laumaansa, sitä on sitten yksinäinen susi. Kiertelee lauman liepeillä, metästelee itekseen, eikä kaipaa apua, kun ei sitä ikinä ole saanut, eikä luota oikein keneenkään. Ei tää mitään kovin erikoista ole. Täällä metsien kätköissä meitä on yllättävän paljonkin. Aina välillä törmää kolleegoihin jossain yhteyksissä. Mitään yhteenliittymiä emme edes yritä perustaa, sehän on periaatteittemme vastaista. Mutta sitä paljon puhuttua samastumista kyllä on. Ja jos oikein tulee turpiin, siitä voi sitten niitten kanssa joskus purkaa.

Mä voisin kirjoittaa aiheesta vaikka kuinka pitkään. Mulla kun on kokemusta aiheesta pian viidenkymmenen vuoden ajalta. Mä pärjään jotenkuten näin, välillä jopa hyvin. Sääliksi käy noita vahvoja ihmisiä, kun net jokatapauksessa joutuvat joskus yksinään kuseen kuitenkin. Ei niillä ole valmiuksia siihen.

Ei tarvi olla mitenkään kummallinen tai friikki, että asiat menee näin. Ne vaan menee. Ja oikeastaan näin on parempi. Voi ihan vapaasti hölmöillä elämänsä, ilman ympäristöpaineita. Ympäristö koittaa kyllä painostaa useastikkin. Asia vaan tahtoo kääntyä ympäristöä vastaan. Kuinkahan ison sulan saa hattuunsa jokin valtakunnan laajuinen organisaatio kun onnistuu väliaikaisesti niittaamaan yhden miehen? Niinpä.

Noh, sanotaan sen verran, että pari vuotta sitten otin turpiin oikein reilusti. Tais tulla iskettyä pienimuotoisesti vyön alle tässä jokunen viikko sitten. Ei mikään maata kaatava juttu, mutta ihan varmasti tuli "piireissä" rekisteröidyksi. Mukavaa olla vittumainen, kosto elää. Kunnia on mennyt ajat sitten, mutta maine taitaa kasvaa hiljakseen kokoajan :DDDDDDD

Elämässä joutuu pelailemaan, totta. Mutta sen olen oppinut, että pitää pelata niillä korteilla mitä nyt kädessä sattuu olemaan ja omaa peliä. Jos alkaa pelaamaan vastustajan peliä, häviää varmasti. Yllätysmomentti nääs. Noit urheiluporukat aina sanoo sitä, että joku hyvin treenattu ja kovia kuvioita opetellut potkupallo joukkue saatta yllättäen hävitä jollekin puulaakijoukkueelle, niillä kun menee oma peli sekaisin, tulee niille aivan outoja pelikuvioita ;DDD

=DW=

• nuuh

ja taas saan kohta turvautua siihen. Jos sitten pällistellään kummasti niin se on vaan hyvä. Ei ole hyvä yrittää miellyttää. Se on toisaalta oikea helmasyntini. Mutta se ei ole rehellistä asennetta. Mä uskon, että ei ole mulle hyväksi saavuttaa maallisia tavoitteita. Menetän isomman tavoitteen. Ei ole hyvä olla kaikkien silmissä ok, vaan paremminkin olla halveksittu ja vihattu. Silloin ego ei juhli niin paljon. Pettymykset on välttämättömiä. Ne ohjaavat oikeaan suuntaan. Mua ei epäonnistumiset ja epäoikeudenmukaisuus enää rassaa. Päteminen jossain selaisissa duuneissa ja opinnoissa, joita teen on naurettavaa. Se mua vaan , että kun ei kiinnosta enää tässä maailmassa mikään, mutta jostain pitäisi löytää sisua taistella kaikesta ja viedä asiat ja opinnot loppuun. Mä lukisin ilolla Raamattua. Se on kevyempää kuin ne jutut, jotka ennen kiinnosti. Tämä muu elämä on muuttunut niin tylsäksi, on tekniikka ja siitäkin pitäisi olla kiinnostunut. Pitäis taistella ja löytää sisua tehdä asioita, jotka ei kiinnosta. Onkohan sekin jotain egoismia, että pitää löytää sisua ja näyttää itselle?

• nuuh

vääriä diagnooseja. Jos ajattelee vähän eri tavalla voi jo sen takia saada daignoosin. Mutta monet fyysiset esimerkiksi omega 3:n puute voivat sairastuttaa esim. masennukseen. Oikeita hoidettavia sairauksiakin käsittääkseni on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      401
      3328
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1546
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1342
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      109
      1341
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1315
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1265
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1175
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1082
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      985
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      867
    Aihe