Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nähdä Venetsia ja kuolla!

Meriläinen

Taas tuli kutsu Venetsiaan.
Olen joskus tilannut Omega-kapseleita ja sitten lakannut sen tilauksen.
Olin kait niin hyvä asiakas että minua kannattaa kosia takaisin:))
Aina olen heittänyt pois nuo kutsut, nyt jokin veti käteni pois lehtilaatikon kohdalla ja se on tuossa pöydällä.
3 yötä ja matkat, aamiaset, suomea puhuvien oppaiden palvelut.
Olisipa egyptiin niin en epäröisi.
Olisihan upeaa nähdä venetsiakin, mutta kun olen tälläinen soffamatkustaja ollut aina, unelmoinut ja haaveillut mutten päässyt puusta pitempään.
Onko kukaan teistä ollut "Naturalin" matkoilla ja mitä siinä loppujen lopuksi vaaditaan sen jälkeen.
Rn ole vielä lukenut "pienellä painettua"

Hyvää viikonloppua palstalaislle.

32

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivellä.istuja

      Miulle tulikans tuo sama kutsu. aattelin et en oo niin edustavan näköinen että mainokseen pääsisin niin joutuisin varmaan jonkinlaiseksi markkinoijaksi sukuun ja lähipiiriin ihan vain 'kiitollisuudesta' kun reissuun pääsin. Onneksi oon hajuherkkä ja ei siksi houkuttele kanaalin tuoksut.

      • Meriläinen

        hakeekin markkinoijia tolla jutulla.
        Mie en ala myymään mitään enkä kutsuja pitämään kenellekään.
        En ole käynytkään kutsuilla kun siellä tulee olo että pitää emännän takia jotain ostaa.
        Sitä vartenhan niitä pidetään.


    • handek

      On tullut käytyä.
      Venetsia on käymätön paikka.
      Lähetään myö 2 yksinäistä ihmistä.
      Joutaahan tästä, maleksimasta.

      • Meriläinen

        mikäs meidän olis siellä ihastella kaupunkia ja toisiamme.


    • New Yorkiin. En ole siellä käynyt, mutta mieli on tehnyt ennenkin:-)

      • Meriläinen

        aivoni ajattelevi.
        Olemme tässä näköjään samoilla linjoilla :))


      • Meriläinen kirjoitti:

        aivoni ajattelevi.
        Olemme tässä näköjään samoilla linjoilla :))

        moneen muuhunkin paikkaan, mutta paljon olen myös matkaillut. Nyt taidan kuitenkin lähteä etelään, kun täällä on pimeää ja kylmää.


      • handek
        Meriläinen kirjoitti:

        aivoni ajattelevi.
        Olemme tässä näköjään samoilla linjoilla :))

        Nyt jo kaksi naista Venetsiassa, täytyy ihan kertailla Casanovan vaellusvuodet Jean Laforguen kirjoittama.
        Itselläni siitä on oikein tekonahkainen painos, miksiköhän?


      • handek kirjoitti:

        Nyt jo kaksi naista Venetsiassa, täytyy ihan kertailla Casanovan vaellusvuodet Jean Laforguen kirjoittama.
        Itselläni siitä on oikein tekonahkainen painos, miksiköhän?

        elokuvan? Siinähän tämä ikään kuin kirjoitti itse elämänkertaansa.


    • kawe

      historian harrastukseni on vienyt minua mm. Egyptiin (Kheopsin pyramidin sisään) Silkkitie-matkalle Keski-Aasiaan ja Marokkoon, sekä kaksi kertaa Venetsiaan molemmat automatkoja. Ensin kävimme kavereiden kanssa ja toisella kerralla lapset olivat mukana.
      Venetsian lähellä leirintäalueella asuttiin ja sieltä retkeiltiin paikallisliikenteen keinoin. Halpismatkoja, mutta paljon nähtiin. Nyt raihnaistuneena en lähtisi niin työläälle matkalle, mutta nuoruuden innostuksessa jaksoi vaikka mitä. Eikä oltu nirsoja, kun ei varaa ollut luksukseen.
      Lue se pieni teksti nyt alkuun, ilmaista ei ole olemassakaan.........

      • Meriläinen

        tiedän ettei ilmaista ole.
        Muutenkin olisin niin vaikea kulkija että haaveeksi taitaa taas jäädä.
        Sitäpaitsi se Egypti on ykkös sijalla.. vieläkin ja sen eteen teen työtä.
        Sinä olet kulkenut maita ja mantuja- onnellinen.
        Ehkä minäkin... sitten seuraavassa elämässä :) Pitäähän sinnekin jättää jotain koettavaa.


    • mulle tuli vain valittujen palojen joulukuvasto :) Oli siinä Rollisroyse tarjolla jos vaoittaisin arvonnassa, mutta matkasta kukaan mitään puhunut :((

      Ihanko ilmaiseksi matkan tarjoaisivat, ilman tilauksia?

      • Meriläinen

        "Sininen meri" juuri kirjoitti että sen tuttu oli ollut samalla matkalla eikä mitään ketunhäntiä ollut tarjoajan kainaloissa.
        Mulle muuten tuli hoppuhallin joulukuvasto, taas katselin mitä kaikkea en tarvi :)


    • Pirre*

      tänään viskasin lentoliput leivinuuniin :)

      • Meriläinen

        sen minkä mie oon kaks ketaa aiemmin tehnyt, mutta katotaan sanooko kolmas kerta toden ja jos niin mitä se sanoo.


      • kivellä.istuja
        Meriläinen kirjoitti:

        sen minkä mie oon kaks ketaa aiemmin tehnyt, mutta katotaan sanooko kolmas kerta toden ja jos niin mitä se sanoo.

        Hih ;-) miä aattelin mielessäin et kolmannelle lähtisin, ehkä vaan tää oli vasta toka. Harmi kun ei ole toiselle siirrettävissä ja nopeimmat ehtii ensin.


      • Meriläinen
        kivellä.istuja kirjoitti:

        Hih ;-) miä aattelin mielessäin et kolmannelle lähtisin, ehkä vaan tää oli vasta toka. Harmi kun ei ole toiselle siirrettävissä ja nopeimmat ehtii ensin.

        kaks ekaa meni suoraan lehtilaatikkoon, jotenkin tuntuu että sitä tyrkytetään mulle väkisin.
        Voisinko menettää jotain mahtavaa jos en nyt tartu siihen.
        Kiva leikkiä ajatusleikkiä.


    • asiasta. Minä en oo käyny elämäni aikana kuin Ruotsissa, Virossa ja pari kertaa Viipurissa.. Siinä elämäni 55v. ulkomaanmatkat.. Ei kyl kovin oo tehny mielikään... Vähän vaan haaveita ollu, moneenkin paikkaan. Mut jos ei ketunhäntiä, mee ihmeessä :)))

      • Meriläinen

        mielessäni vaihtoehtoja.
        Lähden, en, lähden, en.
        Keksin syitä vastaan ja sitten taas löydän puolesta monta juttua.
        Näinhän nää mun ajatukset menee, asiassa kun asiassa.


      • Meriläinen kirjoitti:

        mielessäni vaihtoehtoja.
        Lähden, en, lähden, en.
        Keksin syitä vastaan ja sitten taas löydän puolesta monta juttua.
        Näinhän nää mun ajatukset menee, asiassa kun asiassa.

        Aivan kuin miullaki, kumma juttu, oli asia mikä tahansa alkaa jojottamaa asiaa... Onkoha ikä ? :)))


      • Meriläinen
        sasus kirjoitti:

        Aivan kuin miullaki, kumma juttu, oli asia mikä tahansa alkaa jojottamaa asiaa... Onkoha ikä ? :)))

        omalla kohdalla näin että se on perintöä äidiltä.
        Äiti pelkäs kaikkea ja näki enneunia, jotka ei sitten aina osunut kohalleen,enkä tiiä että olivatko edes totta vai vain kerrottuja että sai minut luopumaan suunnitelmista.
        Vieläkin vaikka hän on ollut jo haudassa viisi vuotta elän kuin äiti olisi niskan takana ja teen tätä jojoamista. Ikään kuin en itse osaisi päättää asioista.


    • Sanonta soveltuu tietenkin mihin vain.

      Omatoimisesti siellä on täytynyt käydä kahdesti.

      Mistään en ole voittanut mitään.
      Yhdessä vaiheessa ajattelin ottaa ristikkolehdistä "työvoiton".
      Koska joka tapauksessa täyttelen niitä niin täytin ja lähetin kaikki käyttämästäni marketista puolen vuoden aikana löytämäni palkintoristikot.
      En saanut edes yhtä 8,50E:n voittoa.

      Säälistä kai lähettivät minulle 3 T-paitaa mallia The 11TH W-- P-- C--&--C
      Finland 2002

      • Meriläinen

        voitto ole...... meinasin ensin kirjoittaa, ja kirjoitinkin mutta jäin ajattelemaan.
        Tavallaan kait niinkin voi ajatella. Ei kyllä häviökään, ainakaan vielä.
        Koska eihän se kaikkea maksa.
        Kyllä siellä tulee rahaa menemään jos sinne lähden.

        Lotosta olen joskus saanut pari tonnia euroja, se oli ihan mukavaa kun silloin olin siinä pätkätyö putkessa.
        Muuten en juurikaan ole voittanut.
        Ja nyt just ne mainosti veikkauksen arpoja, uusia arpoja. Pitäisköhän kokeilla :)


      • vieläviedään

        joten elossa ollaan ;)
        Italiaa kierrelty jonkin verran, kahdesti Venetsiassa yövyttykin, ohimenomatkalla Itävaltaan.
        Padova(lähinaapuri) ihan ok, yövytty ja komelluksiakin sattunut.
        Ehkä keväällä Roomaan koko pesueen kanssa. Jäi yksi juttu kesken mm.Vatikaanissa.
        Riippuu olosuhteista onnistuuko.Tyttärenpoika oli jo varaamassa lentolippuja ja hotellikin olisi lähellä, mutta kahtotaan...


      • Meriläinen
        vieläviedään kirjoitti:

        joten elossa ollaan ;)
        Italiaa kierrelty jonkin verran, kahdesti Venetsiassa yövyttykin, ohimenomatkalla Itävaltaan.
        Padova(lähinaapuri) ihan ok, yövytty ja komelluksiakin sattunut.
        Ehkä keväällä Roomaan koko pesueen kanssa. Jäi yksi juttu kesken mm.Vatikaanissa.
        Riippuu olosuhteista onnistuuko.Tyttärenpoika oli jo varaamassa lentolippuja ja hotellikin olisi lähellä, mutta kahtotaan...

        kait kuuluu matkaamiseen, sulla on ainakin menoa tiedossa.
        Hyvä sinä :)


      • vieläviedään kirjoitti:

        joten elossa ollaan ;)
        Italiaa kierrelty jonkin verran, kahdesti Venetsiassa yövyttykin, ohimenomatkalla Itävaltaan.
        Padova(lähinaapuri) ihan ok, yövytty ja komelluksiakin sattunut.
        Ehkä keväällä Roomaan koko pesueen kanssa. Jäi yksi juttu kesken mm.Vatikaanissa.
        Riippuu olosuhteista onnistuuko.Tyttärenpoika oli jo varaamassa lentolippuja ja hotellikin olisi lähellä, mutta kahtotaan...

        Sormeni ja ajatukseni.

        Sovelsin ennestään tuntemani sanontaa "nähdä Napoili ja kuolla"

        Venetsiassa kävimme ensimmäisen kerran auto-/telttamatkalla 1971.
        Toisen kerran 80-luvun alussa penskojen kanssa kierrellessämme Nizzasta vuokraamallamme autolla Ranskaa, Italiaa, Itävaltaa ja Etelä-Saksaa.

        Napolissa piipahdimme päiväseltään risteilyn ohessa.
        Itse asiassa satamasta eteläiselle rautatieasemalle ja Pompeijiin.
        Siinä se päivä menikin joten Napolista en tiedä mitään.

        Italiassa viihdymme parhaiten pohjoisessa. Varsinkin Gardan tienoilla.
        Maisemien lisäksi alue poikkeaa mielestäni edukseen tavoiltaan ja toiminnaltaan.
        Etelä-Italian ja Sisilia ryöstömeininki puuttuu ja kaikki on selkeää.
        Ruokalistat ulkona, hinnat pitävät, paljon saksaa puhuvia ihmisiä yms.

        Tietenkin pakolliset paikat, Venetsia lisäksi Pisa, Firenze ja Rooma on täytynyt käydä tähystämässä.
        Roomaan saattaisimme mennä uudelleenkin.

        Adrian meren alueella on mukavat muistot jääneet Kroatiasta.
        Sloveniaa lukuun ottamatta eivät muut "hajoamistuotteet" suuremmin kiehdo.
        Makedoniassa emme ole edes käyneet.

        Albania nyt on oman tyylisensä.
        Korfu ei tehnyt vaikutusta.

        Mutta aloitukseen liittyen, mielestäni jokaisen kannattaisi käydä Venetsiassa.
        On se kuitenkin hyvin omaleimainen.


    • Pirre*

      Hyvää viikonloppua.

      P.s. mutta miksi kuolla...:/

      :)

      • Meriläinen

        kertoo vain siitä että mielessä on välillä tuokin sana.
        Mietin välillä mitä kaikkea vielä on kokematta, ettei jäisi kokematta. (Paitsi se suurin kalasaalis, hih)
        Haluan uskoa että kaikkeni olen elämäni eteen tehnyt kun lähdön aika tulee, vaikka aina jääkin tekemättömiä asioita, mikä on pelkästään hyvä.


    • Anonyymi

      Kiitos ja kumarrus kun olen saanut valtavasti tukea musiikki koulussa ja olen aivopotilas ja työssä ja mukana konsolissa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe