Nordnet sekoilut

Olkaahan varovaisia

Nordnetilla on vuosien saatossa ollut näitä sekoiluja jonkin verran. Haamukauppoja, Talvivaara kaupat Lontoossa, Wintrade päivitys sekoilut...

Aletaanpas keräilemään näitä vaikkapa tänne. Yllättävän vähän on asiasta kirjoiteltu netissä, vaikka töpeksinnät on olleet laajakantoisia.

Vaikka Nordnet kehuskeleekin "Paras palvelu ja alhaiset palkkiot aktiivisille sijoittajille!", niin palvelu on vain näennäisesti kelvollista. Suomenkieliseen markkinointiin on kyllä panostettu, mutta kuluttajansuojaan ei ole.
Nordnet väittää " Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta.", mutta tämä ei pidä paikkaansa , koska Nordnet ei kuulu Finanssialan Keskusliittoon tai Sijoitusrahastoyhdistykseen.

Minulla on ollut pitkään vääntöä Nordnetin kanssa koskien Wintrade päivitystä 16.6.2009. Päivitys esti kaupankäynnin. Miten laaja tämä töpeksintä oli?

Nordnetin kanta on ollut "Teknisistä vioista ei Nordnet Pankki ole vastuussa. Yhtiö ei ota vastuuta tieotojen tai asioiden totuudenmukaisuudesta tai annettujen tieotojen mahdollisten puutteiden tai virheiden aiheuttamista vahingoista.".
Minun mielestä kyseessä oli TESTAAMATTOMAN ohjelmistopäivityksen levittäminen, joka on lähinnä verrattavissa viruksen jakeluun, törkeätä huolimattomuutta.

10

1703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nerdnet jatkoa

12.8.2009
      Hei asiakas,

Toimitusjohtajamme lähetti eilen viestisi liittyen meillä käsiteltyyn reklamaatiosi. Tutustun tarkemmin kyseiseen tapahtumaan, haastattelen henkilöitä, jotka ovat hoitaneet asiaasi ja palaan myöhemmin asiaan uudestaan.

Ystävällisesti,
      Taru

Taru Rantala
      Country General Manager, Finland

Nyt kun olette tutkineet asiaa kuukauden, niin onko jo selvinnyt miten saan suomenkielisen materiaalin Ruotsin viranomaisten ymmärtämään muotoon?
      Väitätte edelleen nettisivuillannen että Arvopaperilautakunta tekee tarvittaessa käännöksen, mutta tämä ei pidä paikkaansa, koska Nordnet Pankki ei ole jäsenenä vaadittavissa yhteisöissä.

Asian tiimoilta on ollut keskusteluja Finannsivalvonnan kanssa ja tilannetta ei pidetä hyvänä. Finanssivalvonta on tarkistanut muutaman kohdan sähköpostistani ja pitää tärkeänä asian saattamista Ruotsin viranomaisille.

Terveisin asiakas

Olen pahoillani, että vastaukseni on viipynyt.

Jätin asiasi reklamaatio-osastollemme ja olet heiltä jo kerran saanutkin vastauksen (ennen yhteydenottoasi toimitusjohtajallemme). Tämä vastaus on edelleen pätevä. Tarkistan heiltä vielä, mikäli meihin on oltu yhteydessä Finanssivalvonnan osalta, mutta juuri nyt en voi tehdä asialle enempää.

Ystävällisesti,
      Taru Möller

Olen toiveikkaana odotellut useita viikkoja, jotta reklamaatio-osastonne vastaisi minulle toimeksiantonne johdosta.

Olen odotellut selvitystä mitä tapahtui 16.6.2009?
      Miksi toimeksiantoni ei mennyt pörssiin?
      Miksi Wintrade päivitettiin?
      Miksi Wintrade antoi ilmoituksen "Noteeraamaton paperi"?
      Miksi päivityksestä ei tiedotettu?
      Miksi minulle annettiin virheellistä ja harhauttavaa tietoa toimeksiantojen välittymisestä pörssiin (valehdeltiin)?

Miksi valehtelette kuluttajansuojasta ja valitusmenetelmästä?

Mitään vastausta tai selitystä toimistanne en ole saanut miltään taholta.
      Se paskapaperiksi luokiteltava vittuilu reklamaatio-osastoltanne ei ole vastaus.
      Lienee selvää ettei asiakassuhteen jatkolle ole mitään edellytyksiä ennen kuin tämä sotku on selvitetty.

Terveisin asiakas

• nordnet jatko II

5.10.2009
        Hei asiakas,
        Olen lähettänyt viestisi Reklamaatio-osastollemme uudelleen ja tulet saamaan heiltä vastauksen kirjeitse viikon, parin sisällä.

Ystävällisesti,
        Taru

---------------------------------------------------

Bromma,7·1O·2009
        Koskien reklamaatiotanne
        Tämä on vastaus sähköpostiviestiisi, jonka Taru Rantala / Nordnet Bank AB (Nordnet Pankki) vastaanotti 4. lokakuuta 2009·
        Kuten vastasimme kirjeessämme, joka on päivätty 20. heinäkuuta 2009, on Nordnet Pankin näkemys, että me emme ole korvausvelvollisia. Pahoittelemme, jos olet kokenut kirjeen sisällön epäselväksi. Siksi haluamme ennen kaikkea selventää näkemyksemme tapahtuneeseen liittyen.
        Pyydämme sinua käymään läpi ne säilytystili-/tilisopimuksen yleisten-ehtojen kohdat, joihin viittaamme -ensimmäisessä kirjeessämme. Näistä ehdoista käy ilmi, että asiakkaalla on velvollisuus teknisten häiriöitten yhteydessä soittaa ja antaa toimeksiannot suullisesti puhelimitse. Kantamme on siis, että sinun olisi pitänyt soittaa Nordnet Pankkiin 16. kesäkuuta 2009, jotta meklarimme olisivat voineet auttaa sinua toimeksiantojesi kanssa.
        Pahoittelemme, että toimeksiantojesi välitys ei toiminut ongelmitta 16. kesäkuuta 2009. Kokemasi häiriö ei ollut yleinen kaikille WinTrade-ohjelman käyttäjille ja koski vain muutamia asiakkaita. Nordnet Pankin tavoitteena on luonnollisesti tarjota asiakkailleen mahdollisimman toimiva tuote- ja palveluvalikoima ja tekninen osastomme tekee kaikkensa vähentääkseen ongelmatilanteita. Kaikilta vioilta emme voi valitettavasti välttyä.
        Jos olet tyytymätön tähän päätökseen, voit ottaa yhteyttä Ruotsin Kuluttajien pankki- ja rahoitusalan neuvontatoimistolta (Konsumenternas Bank- och finansbyrå) tai saattaa asian ratkaistavaksi Ruotsin valtion kuluttajavalituslautakuntaan (Allmänna reklamationsnämnden). Edellä mainittujen oikeussuojakeinojen lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa asia yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi. Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta.
        Ystävällisin terveisin
        Nordnet Bank AB
        Terhi Pakkala
        Reklamaatiovastaava

• nordnet III
        nordnet jatko II kirjoitti:

5.10.2009
        Hei asiakas,
        Olen lähettänyt viestisi Reklamaatio-osastollemme uudelleen ja tulet saamaan heiltä vastauksen kirjeitse viikon, parin sisällä.

Ystävällisesti,
        Taru

---------------------------------------------------

Bromma,7·1O·2009
        Koskien reklamaatiotanne
        Tämä on vastaus sähköpostiviestiisi, jonka Taru Rantala / Nordnet Bank AB (Nordnet Pankki) vastaanotti 4. lokakuuta 2009·
        Kuten vastasimme kirjeessämme, joka on päivätty 20. heinäkuuta 2009, on Nordnet Pankin näkemys, että me emme ole korvausvelvollisia. Pahoittelemme, jos olet kokenut kirjeen sisällön epäselväksi. Siksi haluamme ennen kaikkea selventää näkemyksemme tapahtuneeseen liittyen.
        Pyydämme sinua käymään läpi ne säilytystili-/tilisopimuksen yleisten-ehtojen kohdat, joihin viittaamme -ensimmäisessä kirjeessämme. Näistä ehdoista käy ilmi, että asiakkaalla on velvollisuus teknisten häiriöitten yhteydessä soittaa ja antaa toimeksiannot suullisesti puhelimitse. Kantamme on siis, että sinun olisi pitänyt soittaa Nordnet Pankkiin 16. kesäkuuta 2009, jotta meklarimme olisivat voineet auttaa sinua toimeksiantojesi kanssa.
        Pahoittelemme, että toimeksiantojesi välitys ei toiminut ongelmitta 16. kesäkuuta 2009. Kokemasi häiriö ei ollut yleinen kaikille WinTrade-ohjelman käyttäjille ja koski vain muutamia asiakkaita. Nordnet Pankin tavoitteena on luonnollisesti tarjota asiakkailleen mahdollisimman toimiva tuote- ja palveluvalikoima ja tekninen osastomme tekee kaikkensa vähentääkseen ongelmatilanteita. Kaikilta vioilta emme voi valitettavasti välttyä.
        Jos olet tyytymätön tähän päätökseen, voit ottaa yhteyttä Ruotsin Kuluttajien pankki- ja rahoitusalan neuvontatoimistolta (Konsumenternas Bank- och finansbyrå) tai saattaa asian ratkaistavaksi Ruotsin valtion kuluttajavalituslautakuntaan (Allmänna reklamationsnämnden). Edellä mainittujen oikeussuojakeinojen lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa asia yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi. Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta.
        Ystävällisin terveisin
        Nordnet Bank AB
        Terhi Pakkala
        Reklamaatiovastaava

http://sites.google.com/site/nordnet2009/ jatkuu.....

• NordNet Nyyppä

Eikös siellä sanota, että ASIAKAS ei saa olla törkeä ja huolimaton.

Mutta missään ei taideta sanoa että pankki ei saisi olla törkeä ja huolimaton.

• ei hyvä

Olen juuri todennut ensimäisen tapauksen joka ei ole ollut tyytyväinen Nordnetin toimintaan. Olin tähän asti löytänyt ainoastaan hyvää kertovaa Nordnetistä. nytkö on nähty se todellisuus, vai miksi ei aikaisemmin ole näkynyt tyytymättömiä asiakkaita?

• NordNet toimii ta ei
        ei hyvä kirjoitti:

Olen juuri todennut ensimäisen tapauksen joka ei ole ollut tyytyväinen Nordnetin toimintaan. Olin tähän asti löytänyt ainoastaan hyvää kertovaa Nordnetistä. nytkö on nähty se todellisuus, vai miksi ei aikaisemmin ole näkynyt tyytymättömiä asiakkaita?

Kyllä tyytymättömyyttä on muuallakin. Katsoppa esim NYSE:VTI kuvaajaa, ei näy ei. Sanoivat korjaavansa asian jo 6kk sitten, mutta ei toimi vieläkään.

Eipä mitään uutta sinänsä.

• vali vali
        ei hyvä kirjoitti:

Yksittäistapaus.

Tämän ketjun aloittajan itkuvirsi johtuu siitä että YHDEN kerran systeemissä ollut vika osui hänen kohdalleen, eikä uskaltanut soittaa meklarille/tehdä suojausta.

VTI:n kuvaajan näkee muualtakin.

• Hjyvänordnet
        vali vali kirjoitti:

Yksittäistapaus.

Tämän ketjun aloittajan itkuvirsi johtuu siitä että YHDEN kerran systeemissä ollut vika osui hänen kohdalleen, eikä uskaltanut soittaa meklarille/tehdä suojausta.

Onhan niitä Nordnet vikoja ja palvelupuutteita jatkuvasta. Mutta kun ei ole paikkaa minne ne kirjottelisi.
        Esim eQ:n foorumi sisältää paljon kommentteja vioista ja puutteista, jopa lähes reaaliaikaisena.

Voiko asiakasohjelman päivityksen johdosta tullutta palvelun estoa edes kutsua viaksi. Eikö päivitys ollut tietoinen toimenpide Nordnetin toimesta?

Todella käsittämätöntä huolimattomuutta. Tosin sana huolimaton kuvaa hyvin Nordnetin toimia.

http://sites.google.com/site/nordnet2009/finanssivalvonta-vastaa
        http://sites.google.com/site/nordnet2009/home/kuluttajansuojan-vastainen-toiminta/ruutudumppi100116_1.png?attredirects=0

"Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta." On edelleenkin tiedoksiantona palveluun tutustuville (järjestelmään kirjautumatta) kuten myös erikseen nykyisille asiakkaille (järjestelmään sisään kirjautumalla).
        Vai näkyykö se vain minun näytölläni ja on siten yksittäistapaus, kuten Nordnet aina töpeksiessään ilmoittaa.

• NordNet on sika
        vali vali kirjoitti:

Yksittäistapaus.

Tietotekniikka hommat ovat kuuluisia paskasta laadusta, eikä tämä yhtään vahvista tilannetta.

Lisäksi jos olet lukenut Nordnetin ehdot, niin ne nimenomaisesti irtisanoutuu aivan kaikesta vastusta ja työntää sen lisäksi vielä käyttäjlle velvollisuuksia.

Ovat suomeksi sanottuna törkeän pöyristyttävää tekstiä.

Oletko edes lukenut paperit läpi mihin olet sitoutunut?

Minua kohtan ei ole tapahtunut mitään vääryyttä (vielä). Mutta yleensä jos systeemi haisee, niin katala tilanne tulee ennemmin tai myöhemmin eteen.

• riiltaim
        vali vali kirjoitti:

Yksittäistapaus.

http://www.google.com/finance?q=vti

Tuolta löytyy ja vielä realiaikainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe