Nordnet sekoilut

Olkaahan varovaisia

Nordnetilla on vuosien saatossa ollut näitä sekoiluja jonkin verran. Haamukauppoja, Talvivaara kaupat Lontoossa, Wintrade päivitys sekoilut...

Aletaanpas keräilemään näitä vaikkapa tänne. Yllättävän vähän on asiasta kirjoiteltu netissä, vaikka töpeksinnät on olleet laajakantoisia.

Vaikka Nordnet kehuskeleekin "Paras palvelu ja alhaiset palkkiot aktiivisille sijoittajille!", niin palvelu on vain näennäisesti kelvollista. Suomenkieliseen markkinointiin on kyllä panostettu, mutta kuluttajansuojaan ei ole.
Nordnet väittää " Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta.", mutta tämä ei pidä paikkaansa , koska Nordnet ei kuulu Finanssialan Keskusliittoon tai Sijoitusrahastoyhdistykseen.

Minulla on ollut pitkään vääntöä Nordnetin kanssa koskien Wintrade päivitystä 16.6.2009. Päivitys esti kaupankäynnin. Miten laaja tämä töpeksintä oli?

Nordnetin kanta on ollut "Teknisistä vioista ei Nordnet Pankki ole vastuussa. Yhtiö ei ota vastuuta tieotojen tai asioiden totuudenmukaisuudesta tai annettujen tieotojen mahdollisten puutteiden tai virheiden aiheuttamista vahingoista.".
Minun mielestä kyseessä oli TESTAAMATTOMAN ohjelmistopäivityksen levittäminen, joka on lähinnä verrattavissa viruksen jakeluun, törkeätä huolimattomuutta.

10

1706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nerdnet jatkoa

      12.8.2009
      Hei asiakas,

      Toimitusjohtajamme lähetti eilen viestisi liittyen meillä käsiteltyyn reklamaatiosi. Tutustun tarkemmin kyseiseen tapahtumaan, haastattelen henkilöitä, jotka ovat hoitaneet asiaasi ja palaan myöhemmin asiaan uudestaan.

      Ystävällisesti,
      Taru

      Taru Rantala
      Country General Manager, Finland
      __________________________________________________________
      13.9.2009
      Hei Taru

      Nyt kun olette tutkineet asiaa kuukauden, niin onko jo selvinnyt miten saan suomenkielisen materiaalin Ruotsin viranomaisten ymmärtämään muotoon?
      Väitätte edelleen nettisivuillannen että Arvopaperilautakunta tekee tarvittaessa käännöksen, mutta tämä ei pidä paikkaansa, koska Nordnet Pankki ei ole jäsenenä vaadittavissa yhteisöissä.

      Asian tiimoilta on ollut keskusteluja Finannsivalvonnan kanssa ja tilannetta ei pidetä hyvänä. Finanssivalvonta on tarkistanut muutaman kohdan sähköpostistani ja pitää tärkeänä asian saattamista Ruotsin viranomaisille.

      Terveisin asiakas
      _________________________________________________
      14.9.2009
      Hei asiakas,

      Olen pahoillani, että vastaukseni on viipynyt.

      Jätin asiasi reklamaatio-osastollemme ja olet heiltä jo kerran saanutkin vastauksen (ennen yhteydenottoasi toimitusjohtajallemme). Tämä vastaus on edelleen pätevä. Tarkistan heiltä vielä, mikäli meihin on oltu yhteydessä Finanssivalvonnan osalta, mutta juuri nyt en voi tehdä asialle enempää.

      Ystävällisesti,
      Taru Möller
      ___________________________________________________
      4.10.2009
      Terve Taru

      Olen toiveikkaana odotellut useita viikkoja, jotta reklamaatio-osastonne vastaisi minulle toimeksiantonne johdosta.

      Olen odotellut selvitystä mitä tapahtui 16.6.2009?
      Miksi toimeksiantoni ei mennyt pörssiin?
      Miksi Wintrade päivitettiin?
      Miksi Wintrade antoi ilmoituksen "Noteeraamaton paperi"?
      Miksi päivityksestä ei tiedotettu?
      Miksi minulle annettiin virheellistä ja harhauttavaa tietoa toimeksiantojen välittymisestä pörssiin (valehdeltiin)?

      Miksi valehtelette kuluttajansuojasta ja valitusmenetelmästä?

      Mitään vastausta tai selitystä toimistanne en ole saanut miltään taholta.
      Se paskapaperiksi luokiteltava vittuilu reklamaatio-osastoltanne ei ole vastaus.
      Lienee selvää ettei asiakassuhteen jatkolle ole mitään edellytyksiä ennen kuin tämä sotku on selvitetty.

      Terveisin asiakas

      • nordnet jatko II

        5.10.2009
        Hei asiakas,
        Olen lähettänyt viestisi Reklamaatio-osastollemme uudelleen ja tulet saamaan heiltä vastauksen kirjeitse viikon, parin sisällä.

        Ystävällisesti,
        Taru

        ---------------------------------------------------



        Bromma,7·1O·2009
        Koskien reklamaatiotanne
        Tämä on vastaus sähköpostiviestiisi, jonka Taru Rantala / Nordnet Bank AB (Nordnet Pankki) vastaanotti 4. lokakuuta 2009·
        Kuten vastasimme kirjeessämme, joka on päivätty 20. heinäkuuta 2009, on Nordnet Pankin näkemys, että me emme ole korvausvelvollisia. Pahoittelemme, jos olet kokenut kirjeen sisällön epäselväksi. Siksi haluamme ennen kaikkea selventää näkemyksemme tapahtuneeseen liittyen.
        Pyydämme sinua käymään läpi ne säilytystili-/tilisopimuksen yleisten-ehtojen kohdat, joihin viittaamme -ensimmäisessä kirjeessämme. Näistä ehdoista käy ilmi, että asiakkaalla on velvollisuus teknisten häiriöitten yhteydessä soittaa ja antaa toimeksiannot suullisesti puhelimitse. Kantamme on siis, että sinun olisi pitänyt soittaa Nordnet Pankkiin 16. kesäkuuta 2009, jotta meklarimme olisivat voineet auttaa sinua toimeksiantojesi kanssa.
        Pahoittelemme, että toimeksiantojesi välitys ei toiminut ongelmitta 16. kesäkuuta 2009. Kokemasi häiriö ei ollut yleinen kaikille WinTrade-ohjelman käyttäjille ja koski vain muutamia asiakkaita. Nordnet Pankin tavoitteena on luonnollisesti tarjota asiakkailleen mahdollisimman toimiva tuote- ja palveluvalikoima ja tekninen osastomme tekee kaikkensa vähentääkseen ongelmatilanteita. Kaikilta vioilta emme voi valitettavasti välttyä.
        Jos olet tyytymätön tähän päätökseen, voit ottaa yhteyttä Ruotsin Kuluttajien pankki- ja rahoitusalan neuvontatoimistolta (Konsumenternas Bank- och finansbyrå) tai saattaa asian ratkaistavaksi Ruotsin valtion kuluttajavalituslautakuntaan (Allmänna reklamationsnämnden). Edellä mainittujen oikeussuojakeinojen lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa asia yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi. Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta.
        Ystävällisin terveisin
        Nordnet Bank AB
        Terhi Pakkala
        Reklamaatiovastaava


      • nordnet III
        nordnet jatko II kirjoitti:

        5.10.2009
        Hei asiakas,
        Olen lähettänyt viestisi Reklamaatio-osastollemme uudelleen ja tulet saamaan heiltä vastauksen kirjeitse viikon, parin sisällä.

        Ystävällisesti,
        Taru

        ---------------------------------------------------



        Bromma,7·1O·2009
        Koskien reklamaatiotanne
        Tämä on vastaus sähköpostiviestiisi, jonka Taru Rantala / Nordnet Bank AB (Nordnet Pankki) vastaanotti 4. lokakuuta 2009·
        Kuten vastasimme kirjeessämme, joka on päivätty 20. heinäkuuta 2009, on Nordnet Pankin näkemys, että me emme ole korvausvelvollisia. Pahoittelemme, jos olet kokenut kirjeen sisällön epäselväksi. Siksi haluamme ennen kaikkea selventää näkemyksemme tapahtuneeseen liittyen.
        Pyydämme sinua käymään läpi ne säilytystili-/tilisopimuksen yleisten-ehtojen kohdat, joihin viittaamme -ensimmäisessä kirjeessämme. Näistä ehdoista käy ilmi, että asiakkaalla on velvollisuus teknisten häiriöitten yhteydessä soittaa ja antaa toimeksiannot suullisesti puhelimitse. Kantamme on siis, että sinun olisi pitänyt soittaa Nordnet Pankkiin 16. kesäkuuta 2009, jotta meklarimme olisivat voineet auttaa sinua toimeksiantojesi kanssa.
        Pahoittelemme, että toimeksiantojesi välitys ei toiminut ongelmitta 16. kesäkuuta 2009. Kokemasi häiriö ei ollut yleinen kaikille WinTrade-ohjelman käyttäjille ja koski vain muutamia asiakkaita. Nordnet Pankin tavoitteena on luonnollisesti tarjota asiakkailleen mahdollisimman toimiva tuote- ja palveluvalikoima ja tekninen osastomme tekee kaikkensa vähentääkseen ongelmatilanteita. Kaikilta vioilta emme voi valitettavasti välttyä.
        Jos olet tyytymätön tähän päätökseen, voit ottaa yhteyttä Ruotsin Kuluttajien pankki- ja rahoitusalan neuvontatoimistolta (Konsumenternas Bank- och finansbyrå) tai saattaa asian ratkaistavaksi Ruotsin valtion kuluttajavalituslautakuntaan (Allmänna reklamationsnämnden). Edellä mainittujen oikeussuojakeinojen lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa asia yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi. Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta.
        Ystävällisin terveisin
        Nordnet Bank AB
        Terhi Pakkala
        Reklamaatiovastaava

        http://sites.google.com/site/nordnet2009/ jatkuu.....


    • NordNet Nyyppä

      Eikös siellä sanota, että ASIAKAS ei saa olla törkeä ja huolimaton.

      Mutta missään ei taideta sanoa että pankki ei saisi olla törkeä ja huolimaton.

      • ei hyvä

        Olen juuri todennut ensimäisen tapauksen joka ei ole ollut tyytyväinen Nordnetin toimintaan. Olin tähän asti löytänyt ainoastaan hyvää kertovaa Nordnetistä. nytkö on nähty se todellisuus, vai miksi ei aikaisemmin ole näkynyt tyytymättömiä asiakkaita?


      • NordNet toimii ta ei
        ei hyvä kirjoitti:

        Olen juuri todennut ensimäisen tapauksen joka ei ole ollut tyytyväinen Nordnetin toimintaan. Olin tähän asti löytänyt ainoastaan hyvää kertovaa Nordnetistä. nytkö on nähty se todellisuus, vai miksi ei aikaisemmin ole näkynyt tyytymättömiä asiakkaita?

        Kyllä tyytymättömyyttä on muuallakin. Katsoppa esim NYSE:VTI kuvaajaa, ei näy ei. Sanoivat korjaavansa asian jo 6kk sitten, mutta ei toimi vieläkään.

        Eipä mitään uutta sinänsä.


      • vali vali
        ei hyvä kirjoitti:

        Olen juuri todennut ensimäisen tapauksen joka ei ole ollut tyytyväinen Nordnetin toimintaan. Olin tähän asti löytänyt ainoastaan hyvää kertovaa Nordnetistä. nytkö on nähty se todellisuus, vai miksi ei aikaisemmin ole näkynyt tyytymättömiä asiakkaita?

        Yksittäistapaus.

        Tämän ketjun aloittajan itkuvirsi johtuu siitä että YHDEN kerran systeemissä ollut vika osui hänen kohdalleen, eikä uskaltanut soittaa meklarille/tehdä suojausta.

        VTI:n kuvaajan näkee muualtakin.


      • Hjyvänordnet
        vali vali kirjoitti:

        Yksittäistapaus.

        Tämän ketjun aloittajan itkuvirsi johtuu siitä että YHDEN kerran systeemissä ollut vika osui hänen kohdalleen, eikä uskaltanut soittaa meklarille/tehdä suojausta.

        VTI:n kuvaajan näkee muualtakin.

        Onhan niitä Nordnet vikoja ja palvelupuutteita jatkuvasta. Mutta kun ei ole paikkaa minne ne kirjottelisi.
        Esim eQ:n foorumi sisältää paljon kommentteja vioista ja puutteista, jopa lähes reaaliaikaisena.

        Voiko asiakasohjelman päivityksen johdosta tullutta palvelun estoa edes kutsua viaksi. Eikö päivitys ollut tietoinen toimenpide Nordnetin toimesta?

        Todella käsittämätöntä huolimattomuutta. Tosin sana huolimaton kuvaa hyvin Nordnetin toimia.

        http://sites.google.com/site/nordnet2009/finanssivalvonta-vastaa
        http://sites.google.com/site/nordnet2009/home/kuluttajansuojan-vastainen-toiminta/ruutudumppi100116_1.png?attredirects=0

        "Suomessa valitusasian eteenpäin viemiseksi Ruotsin viranomaisille voi tarvittaessa auttaa Arvopaperilautakunta." On edelleenkin tiedoksiantona palveluun tutustuville (järjestelmään kirjautumatta) kuten myös erikseen nykyisille asiakkaille (järjestelmään sisään kirjautumalla).
        Vai näkyykö se vain minun näytölläni ja on siten yksittäistapaus, kuten Nordnet aina töpeksiessään ilmoittaa.


      • NordNet on sika
        vali vali kirjoitti:

        Yksittäistapaus.

        Tämän ketjun aloittajan itkuvirsi johtuu siitä että YHDEN kerran systeemissä ollut vika osui hänen kohdalleen, eikä uskaltanut soittaa meklarille/tehdä suojausta.

        VTI:n kuvaajan näkee muualtakin.

        Tietotekniikka hommat ovat kuuluisia paskasta laadusta, eikä tämä yhtään vahvista tilannetta.

        Lisäksi jos olet lukenut Nordnetin ehdot, niin ne nimenomaisesti irtisanoutuu aivan kaikesta vastusta ja työntää sen lisäksi vielä käyttäjlle velvollisuuksia.

        Ovat suomeksi sanottuna törkeän pöyristyttävää tekstiä.

        Oletko edes lukenut paperit läpi mihin olet sitoutunut?

        Minua kohtan ei ole tapahtunut mitään vääryyttä (vielä). Mutta yleensä jos systeemi haisee, niin katala tilanne tulee ennemmin tai myöhemmin eteen.


      • riiltaim
        vali vali kirjoitti:

        Yksittäistapaus.

        Tämän ketjun aloittajan itkuvirsi johtuu siitä että YHDEN kerran systeemissä ollut vika osui hänen kohdalleen, eikä uskaltanut soittaa meklarille/tehdä suojausta.

        VTI:n kuvaajan näkee muualtakin.

        http://www.google.com/finance?q=vti

        Tuolta löytyy ja vielä realiaikainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe