C-Vectran cd-soitin

Aapo

Soittaako C-Vectran alkuperäinen cd-soitin myös rw-levyjä (siis itse poltettuja). Entäpä mp3:sia?
Kiitos asiallisita vastauksista.

15

1517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.J

      Soitin soittaa myös itse poltettuja levyjä. Tosin luin jostain, että kaikki levyt eivät siinä soisi. Itselläni ei ole ollut tämmöistä ongelmaa. Olisiko poltto-ohjelmasta kiinni? Soitin kieltäytyi soittamasta yhtä alkuperäistä cd:tä, mutta sekin taisi olla yksittäistapaus.

      Mp3:sia soittimella ei pysty soittamaan, mutta VDO:lla (Philips) on mallistossaan Vectraan soveltuva Cd/Mp3 -soitin (VDO Dayton CD 773 EDI Mp3), jollaista olen itse harkinnut. Ovh-hinta on 349 euroa johdinsarjat ja EDI-adapteri, jolla saadaan mm. rattikaukosäätö ja automaattisesti nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus toimimaan. Lisäksi kannattaa ostaa Vectraan sopiva kehikko, joka maksaa muistaakseni n. 20 euroa. Kehikossa soittimen alapuolelle tulee pieni säilytyslokero.

      • Aapo

        No kerrankin tällä palstalla sai asiallisen vastauksen!
        Kiitos!
        Olen myös kuullut että Kenwood:illa olis mallistossaan soittimia jotka tottelevat jollain adapterilla Vectran ratti"kaukosäätimiä" ja myös ohjaa opelin omaa monitoiminäyttöä.

        En ole mikään merkkirasisti, mutta jotenkin nuo VDO/Philipsit eivät oikeen kolahda. Mutta se on kai enemmän makuasia, eikä nyt puututa siihen sen enempiä.

        Kiitoksia vielä kerran selventävästä vastauksesta.


      • J.J
        Aapo kirjoitti:

        No kerrankin tällä palstalla sai asiallisen vastauksen!
        Kiitos!
        Olen myös kuullut että Kenwood:illa olis mallistossaan soittimia jotka tottelevat jollain adapterilla Vectran ratti"kaukosäätimiä" ja myös ohjaa opelin omaa monitoiminäyttöä.

        En ole mikään merkkirasisti, mutta jotenkin nuo VDO/Philipsit eivät oikeen kolahda. Mutta se on kai enemmän makuasia, eikä nyt puututa siihen sen enempiä.

        Kiitoksia vielä kerran selventävästä vastauksesta.

        Pakko vielä lisätä, että itsellänikin on ollut jonkinasteisia ennakkoluuloja Philipsin tuotteita kohtaan. Aiemmin mainitsemani soitin oli vähän aikaa alkuperäisen soittimen tilalla ja hyvältä kuulosti. Tosin autossa on vahvistin, erillissarja edessä ja paremmat kaiuttimet subi takana, eli on vaikea sanoa mikä tuossa on soittimen osuutta.

        Myyjä kehui tuota VDO:ta (eihän hän muuten myyjä olisikaan) ja varsinkin sen radiota. Alkuperäistä (VDO:ta) huonommaksi se tuskin voi muuttua. Kenwoodin soitin kuulostaa myös hyvältä vaihtoehdolta, jos Vectraan sopivia löytyy.

        Jollakulla oli muuten ollut ongelmia kopiosuojatun levyn soittamisessa Vectran soittimella. http://www.effi.org/tekijanoikeus/aanitteet/cd-kokemuksia.html


      •  J.J
        Aapo kirjoitti:

        No kerrankin tällä palstalla sai asiallisen vastauksen!
        Kiitos!
        Olen myös kuullut että Kenwood:illa olis mallistossaan soittimia jotka tottelevat jollain adapterilla Vectran ratti"kaukosäätimiä" ja myös ohjaa opelin omaa monitoiminäyttöä.

        En ole mikään merkkirasisti, mutta jotenkin nuo VDO/Philipsit eivät oikeen kolahda. Mutta se on kai enemmän makuasia, eikä nyt puututa siihen sen enempiä.

        Kiitoksia vielä kerran selventävästä vastauksesta.

        Pakko vielä lisätä, että itsellänikin on ollut jonkinasteisia ennakkoluuloja Philipsin tuotteita kohtaan. Aiemmin mainitsemani soitin oli vähän aikaa alkuperäisen soittimen tilalla ja hyvältä kuulosti. Tosin autossa on vahvistin, erillissarja edessä ja paremmat kaiuttimet subi takana, eli on vaikea sanoa mikä tuossa on soittimen osuutta.

        Myyjä kehui tuota VDO:ta (eihän hän muuten myyjä olisikaan) ja varsinkin sen radiota. Alkuperäistä (VDO:ta) huonommaksi se tuskin voi muuttua. Kenwoodin soitin kuulostaa myös hyvältä vaihtoehdolta, jos Vectraan sopivia löytyy.

        Jollakulla oli muuten ollut ongelmia kopiosuojatun levyn soittamisessa Vectran soittimella. http://www.effi.org/tekijanoikeus/aanitteet/cd-kokemuksia.html


      • J.J
         J.J kirjoitti:

        Pakko vielä lisätä, että itsellänikin on ollut jonkinasteisia ennakkoluuloja Philipsin tuotteita kohtaan. Aiemmin mainitsemani soitin oli vähän aikaa alkuperäisen soittimen tilalla ja hyvältä kuulosti. Tosin autossa on vahvistin, erillissarja edessä ja paremmat kaiuttimet subi takana, eli on vaikea sanoa mikä tuossa on soittimen osuutta.

        Myyjä kehui tuota VDO:ta (eihän hän muuten myyjä olisikaan) ja varsinkin sen radiota. Alkuperäistä (VDO:ta) huonommaksi se tuskin voi muuttua. Kenwoodin soitin kuulostaa myös hyvältä vaihtoehdolta, jos Vectraan sopivia löytyy.

        Jollakulla oli muuten ollut ongelmia kopiosuojatun levyn soittamisessa Vectran soittimella. http://www.effi.org/tekijanoikeus/aanitteet/cd-kokemuksia.html

        Sori, viesti tuli kahteen kertaan. Lähetin viestin jo kertaalleen, mutta en nähnyt sitä vaikka päivitin sivun selaimesta. Kun lähetin viestin toiseen kertaan eri nimimerkillä (255J.J) tuli ensimmäinen viestikin näkyviin. Outoa...


      • Aapo
        J.J kirjoitti:

        Sori, viesti tuli kahteen kertaan. Lähetin viestin jo kertaalleen, mutta en nähnyt sitä vaikka päivitin sivun selaimesta. Kun lähetin viestin toiseen kertaan eri nimimerkillä (255J.J) tuli ensimmäinen viestikin näkyviin. Outoa...

        Itse olen myös kuullut että jotkin soittimet ovat vähän nirsoja noiden joidenkin kopiosuojattujen levyjen kanssa. Jossain levyissä olen huomannut maininnankin kyseisestä asiasta. Esim Apulannan Hiekka -levyn kannessa lukee ettei levy mahdollisesti soi kaikissa autosoittimissa (Ja nyt ei sitten käännetä keskustelua siihen Apulantaan =). Anttilan myyjä sanoi että levyn voi palauttaa 10min sisällä jos se ei toimi autosoittimessa, kun asiaa kysyin. Levy kuitenkin toimi. (nyk autoni G-astra vm2001 jossa se vakio cd-soitin, Delco joku mikälie, Philipsihän sekin kai on?!)
        Tuosta C-Vectran soittimesta kyselin kun pitäisi ihan näinä päivinä moinen saada, toimitusaikataulu venynyt jo 3viikkoa yli!
        Koitin ettiä tuosta Kenwoodista ja sen adaptereista infoa netistä, mutten löytänyt. En ole mikään mestari näissä surffailuasioissa. Paremmin kai selviäis kun kysäsis jostain liikkeestä suoraan.
        Onko itselläsi muuten C-Vectra??


      • J.J
        Aapo kirjoitti:

        Itse olen myös kuullut että jotkin soittimet ovat vähän nirsoja noiden joidenkin kopiosuojattujen levyjen kanssa. Jossain levyissä olen huomannut maininnankin kyseisestä asiasta. Esim Apulannan Hiekka -levyn kannessa lukee ettei levy mahdollisesti soi kaikissa autosoittimissa (Ja nyt ei sitten käännetä keskustelua siihen Apulantaan =). Anttilan myyjä sanoi että levyn voi palauttaa 10min sisällä jos se ei toimi autosoittimessa, kun asiaa kysyin. Levy kuitenkin toimi. (nyk autoni G-astra vm2001 jossa se vakio cd-soitin, Delco joku mikälie, Philipsihän sekin kai on?!)
        Tuosta C-Vectran soittimesta kyselin kun pitäisi ihan näinä päivinä moinen saada, toimitusaikataulu venynyt jo 3viikkoa yli!
        Koitin ettiä tuosta Kenwoodista ja sen adaptereista infoa netistä, mutten löytänyt. En ole mikään mestari näissä surffailuasioissa. Paremmin kai selviäis kun kysäsis jostain liikkeestä suoraan.
        Onko itselläsi muuten C-Vectra??

        On, vähän käytettynä ostettu GTS 3.2. Muutamaa takuuseen korjattua vikaa lukuun ottamatta oikein mukava auto. Viallinen vakionopeudensäädin ja takapenkin kiinnikkeestä kuulunut natina korjattiin takuuseen.

        Autosta löytyy puhtia tarpeeksi, se on hyvä ajettava ja polttoaineenkulutuskin on yllättävän alhainen (11,6/100km enimmäkseen kaupungissa). Automaattivaihteisto sopisi autoon mainiosti vaikkei sillä manuaalinakaan tarvitse liikoja vaihdella, kun moottori jaksaa vetää 1000 kierroksesta lähtien. Rehellisesti sanoen jo 2.2 litrainen kone riittäisi hyvin Suomen nopeusrajoituksilla. Mikä malli itsellesi on tulossa?


      • Aapo
        J.J kirjoitti:

        On, vähän käytettynä ostettu GTS 3.2. Muutamaa takuuseen korjattua vikaa lukuun ottamatta oikein mukava auto. Viallinen vakionopeudensäädin ja takapenkin kiinnikkeestä kuulunut natina korjattiin takuuseen.

        Autosta löytyy puhtia tarpeeksi, se on hyvä ajettava ja polttoaineenkulutuskin on yllättävän alhainen (11,6/100km enimmäkseen kaupungissa). Automaattivaihteisto sopisi autoon mainiosti vaikkei sillä manuaalinakaan tarvitse liikoja vaihdella, kun moottori jaksaa vetää 1000 kierroksesta lähtien. Rehellisesti sanoen jo 2.2 litrainen kone riittäisi hyvin Suomen nopeusrajoituksilla. Mikä malli itsellesi on tulossa?

        Eli kuten otsikostakin jo selviää Vectra GTS 2.2 Automaatti on tuloillaan. Myös nykyinen Astra G 1.8 farmari (2001) on automaatti. Tuossa Vectran automaatissahan on myös mahdollista vaihdella itse vaihteita "manuaalisesti". Itse kyllä sanoisin sitä ehkä puoliautomaatiksi. Kun esim pysähtyy, niin se vaihtaa itsestään ykkös-vaihteen päälle.
        No sillä 3.2:lla jo kerkiää varmaan aika ripeästi. Itsekin kyselin ostovaiheessa V6:sen hintaa, niin noin 5000 euroa olisi tullut lisää 2.2 verrattuna. Ja kaipa tuollakin pääsee eteenpäin ja tarvittaessa taaksekin.
        Ai niin, on se 2.2 ns "Direct" moottori Entisen Ecotec:in sijaan. Kuulema vuodenvaihteessa muuttivat konetta hieman. Muutama heppa kuulema lisää ja kulutus karvan verran pienempi. Tiedä sitten onkos tuolla käytännön merkitytä.
        Kun nyt vaan sais sen Vectran sieltä, kaipa tällä viikolla sentään.
        Uskaltaiskohan siihen jo jättää kesäkumit alle? jos sen vaikka torstaina saa. Ei viitteis talvitassuilla ajella muutamaa päivää. Turun seudulla asustelen ja ajelen.


      • J.J
        Aapo kirjoitti:

        Eli kuten otsikostakin jo selviää Vectra GTS 2.2 Automaatti on tuloillaan. Myös nykyinen Astra G 1.8 farmari (2001) on automaatti. Tuossa Vectran automaatissahan on myös mahdollista vaihdella itse vaihteita "manuaalisesti". Itse kyllä sanoisin sitä ehkä puoliautomaatiksi. Kun esim pysähtyy, niin se vaihtaa itsestään ykkös-vaihteen päälle.
        No sillä 3.2:lla jo kerkiää varmaan aika ripeästi. Itsekin kyselin ostovaiheessa V6:sen hintaa, niin noin 5000 euroa olisi tullut lisää 2.2 verrattuna. Ja kaipa tuollakin pääsee eteenpäin ja tarvittaessa taaksekin.
        Ai niin, on se 2.2 ns "Direct" moottori Entisen Ecotec:in sijaan. Kuulema vuodenvaihteessa muuttivat konetta hieman. Muutama heppa kuulema lisää ja kulutus karvan verran pienempi. Tiedä sitten onkos tuolla käytännön merkitytä.
        Kun nyt vaan sais sen Vectran sieltä, kaipa tällä viikolla sentään.
        Uskaltaiskohan siihen jo jättää kesäkumit alle? jos sen vaikka torstaina saa. Ei viitteis talvitassuilla ajella muutamaa päivää. Turun seudulla asustelen ja ajelen.

        Hyvältä kuulostaa tuo 2.2 Direct. Varmasti leppoisaa menoa automaatilla. Eiköhän ne kesärenkaat uskalla jo laittaa, ainakin jos aamuisin ajelee varovasti. Ja toimiihan se ESP:kin Vectrassa ihan mukavasti... Mukavia kilometrejä, kunhan se auto sieltä tulee!


      • Kake!
        Aapo kirjoitti:

        Eli kuten otsikostakin jo selviää Vectra GTS 2.2 Automaatti on tuloillaan. Myös nykyinen Astra G 1.8 farmari (2001) on automaatti. Tuossa Vectran automaatissahan on myös mahdollista vaihdella itse vaihteita "manuaalisesti". Itse kyllä sanoisin sitä ehkä puoliautomaatiksi. Kun esim pysähtyy, niin se vaihtaa itsestään ykkös-vaihteen päälle.
        No sillä 3.2:lla jo kerkiää varmaan aika ripeästi. Itsekin kyselin ostovaiheessa V6:sen hintaa, niin noin 5000 euroa olisi tullut lisää 2.2 verrattuna. Ja kaipa tuollakin pääsee eteenpäin ja tarvittaessa taaksekin.
        Ai niin, on se 2.2 ns "Direct" moottori Entisen Ecotec:in sijaan. Kuulema vuodenvaihteessa muuttivat konetta hieman. Muutama heppa kuulema lisää ja kulutus karvan verran pienempi. Tiedä sitten onkos tuolla käytännön merkitytä.
        Kun nyt vaan sais sen Vectran sieltä, kaipa tällä viikolla sentään.
        Uskaltaiskohan siihen jo jättää kesäkumit alle? jos sen vaikka torstaina saa. Ei viitteis talvitassuilla ajella muutamaa päivää. Turun seudulla asustelen ja ajelen.

        jos odotat, että saat Gts:ään tuon uudemman 2.2 motin, sillä sitä ei saa kuin farkkuun ja signumiin.


      • GTS2.2 ei direct
        Kake! kirjoitti:

        jos odotat, että saat Gts:ään tuon uudemman 2.2 motin, sillä sitä ei saa kuin farkkuun ja signumiin.

        Kaikella ystävyydellä, mutta Kakella taitaa olla vanhaa tietoa - kyllä 2.2 GTS:sää saa nyt myös direct-moottorilla (kts. Opel-liikkeiden hinnasto).


      • Aapo
        GTS2.2 ei direct kirjoitti:

        Kaikella ystävyydellä, mutta Kakella taitaa olla vanhaa tietoa - kyllä 2.2 GTS:sää saa nyt myös direct-moottorilla (kts. Opel-liikkeiden hinnasto).

        Kyllä se Direct on, auto on saapunut liikkeeseen ja luovutus on huomenna (perjantaina). En ole tuohon moottoripuoleen niin tarkkaan perehtynyt, mutta näin minulle kerrottiin että vuodenvaihteessa alkoivat laittamaan myös GTS:ään Directin (ainakin 2.2 :een). Kertokaapas joku jos tiedätte, että mitä tuo "Direct" sana pitää sisällään Ecotec:iin verrattuna?? Vai onko vaan tälläinen myynnin edistämis juttu? Sen tiedän että muutama hepo lisää ja vähän pienempi kulutus, mutta onko käytönnössä mitään uutta?


      • Aapo
        Aapo kirjoitti:

        Kyllä se Direct on, auto on saapunut liikkeeseen ja luovutus on huomenna (perjantaina). En ole tuohon moottoripuoleen niin tarkkaan perehtynyt, mutta näin minulle kerrottiin että vuodenvaihteessa alkoivat laittamaan myös GTS:ään Directin (ainakin 2.2 :een). Kertokaapas joku jos tiedätte, että mitä tuo "Direct" sana pitää sisällään Ecotec:iin verrattuna?? Vai onko vaan tälläinen myynnin edistämis juttu? Sen tiedän että muutama hepo lisää ja vähän pienempi kulutus, mutta onko käytönnössä mitään uutta?

        On muuten melko harvinaista näillä palstoilla, että näin monta viestiä ja kaikki ihan asiallista. Kaipa nyt viimestään joku tulee ja kirjoittaa kuinka paska ooppeli on ja ylistää jonkun muun merkin taivaisiin...
        Katsotaanpa vaan...
        Huumoria tietysti saa olla, kunhan vakavasti letkautellaan. =)


    • meitsii

      Onko kellään tietoa/kokemuksia, siitä että kopiosuojattu CD-levy rikkoisi CD-soittimen? Itselläni on asiasta vahva epäily, kun laitettuani Poets of the Fallin viimeisimmän levyn -00 Astrani Deldo-soittimeen ei se tuli kerta toisensa jälkeen "error cd"-herjan kanssa ulos ja tuon jälkeen ei ole enää mitkään muutkaan levyt ko. soittimeen kelvanneet. Ennen tätä tapausta CD-soittimen kanssa ei ollut minkäänlaista ongelmaa, mutta tapauksen jälkeen on ollut tyytyminen vain radion kuunteluun.

      Ja mikähän on levy-yhtiön vastuu, jos soitin on todella hajonnut heidän levystään? Kommentoikaa viisammaat ja kertokaa omista kokemuksistanne!

    • Dimman65

      Moi mulla olis yksi kysymys, mulla on c-vecktra ja siitä puuttuu alkuperäinen soitin. Mistä ja mikä tämä soitin on nimeltään. Kiitos etu käteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe