Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko renault hyvä auto?

jarkko

eli kannattaako harkita? kokemuksia?

18

7376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkija

      Kyllä Rellu on ajettavuudeltaan hyvä, samoin turvallisuudessa. Mutta Relluissa on eniten vikoja ADACin mukaan. Myös TM:ssa on käsitelty Rellujen huonoa laatua, kuten myös Aftonbladetissa. Huonompia malleja ovat Megane ja Laguna ( siis nykyiset versiot ).
      Merkkihuolto Bilissa on tunnetusti kallista.

      • crc

        Rellu on auto siinä missä muutkin. Niin kilpaillulla alalla kuin autonvalmistus ei voi olla suuria eroja laadussa yms. Mulla on ko. merkistä hyviä kokemuksia.

        Tästä ADACista...
        Rellut eivät - siis EIVÄT - olleet tiellejättöherkimpiä. Herätys "tutkija"! Jos viitsisit ottaa selville, ADAC listaa samat tiellejättömäärät myös siten, että otetaan huomioon ajokilometrit. Tätä tilastoa et tosin saa näkyviin muuten kuin olemalla ko. autoliiton jäsen. Tässä tilastossa Megane oli keskitasoa ja huonoimpia olivat Bora/Golf ja Astra. Laguna oli keskitasoa luotettavampi omassa sarjassaan.


      • ,,,,,

        ,,,,,,


      • Sakke

        Tutkija todennäköisesti ei ole omistanut yhtään Rellua saati muuta autoa. Hän tulkitsee tilastoja mielensä mukaan. Ja Bilia ei suinkaan ole ainoa Renault-liike Suomessa, edullista ja hyvää huoltoa tai palvelua saa, jos vain viitsii etsiä muualta.


    • ainakin

      on toiminut vallan mainiosti ,ei mitn sanomista 2.5 vuoden omistus ajan aikana. Auto on meg-00 1.4 16v,ja matkaa kertynyt vasta 53tkm,olen hemmetin tyde autooni.

    • Matti

      Itselläni on ollut viisitoista Rellua, eikä ole mitään syytä vaihtaa merkkiä. Tälläkin hetkellä on kaksi.

    • Eks

      Japanilaisen ja saksalaisen merkin jälkeen Renault TUNTUU HYVÄLTÄ!

    • la resistance

      oli edellinen auto laguna. oli hyvä, ei siinä mitään vikaa ollu. sen sijaan huolto-organisaatio ei tyydyttänyt. kyllä ne itse duunin teki ok:sti kun kärryn sinne lopulta sai, jonot vaan oli myrtsit.

    • lagu2

      Ja ei se siitä muuksi muutu, moni muu on kulkuneuvo, 6 vuotta meganella, eikä ainuttakaan korjaamokäyntiä tai vikaa, vain takuuaikaiset huollot, nyt laguna II:n ja hyvin menee.

    • Laguna-98

      oli paljon itsellänikin, ennenkuin hankin ekan Ranskalaisen monien Japsien (6kpl), Englantilaisen, Saksalaisen ja Jenkkien (3kpl) jälkeen. Olin vannoutunut Japsien ostaja ja puolestapuhuja ennen, mutta niin ne ajat muuttuu ja kokemusta kertyy. Eurooppalainen (Ranskalainen)voipi olla seuraavakin auto.

      • autoilusta nauttiva nainen

        Kukin ostaa tavaraa tarpeensa mukaan. Meillä Renault Laguna -99. Ulkokuori/ulkonäkö riittävän tyylikäs ja sulava, silmä tykkää siis. Muutaman vuoden käytön jälkeen edelleen uudenaikaisen oloinen. Väriskaala riittävä.
        Erikoisplussa sisäverhouksesta ja värityksestä. Kojelaudan suunnittelu on hyvä. Tyylikästä yksinkertaista, ilman turhaa sälää ja typerännäköisiä nappuloita. Huom. niskatyynyt kuin tähtiensotaleffan animoitujen sotilaiden päät - ja ovat siis vielä hyvät/erilaiset.
        Monessa autossa on istuttu mutta tähän suoraan kaipaa, niin mukava on kuskipenkki. Montaa autoa olen katsellut, vaan kun nyt niitä on kokeillut tiedän sanoa että moni kakku päältä kaunis vaan silkkoa sisältä.
        Ajo-ominaisuudet:Kaupunkiajo ok, maantieajossa ihana peli, mutta tiukoissa ohituksissa vääntöä saisi olla enemmän ettei henkikulta lähde. Varustetaso ok.
        Viat:huoltosopimus on hyvä olla olemassa, ainahan sen voi lopettaa - maanantaikappaleita on joka merkissä. Vähän lukko-ongelmia, pakkasella ovet ei aina aukea ja avain pyörii lukossa rehellisesti sanottuna tapahtunut kerran.
        1 ja 2 vaihteissa hiukan hiomista niin saadaan ehkä ne paremmin paikoilleen liekö kaupunkiajosta johtuvaa. Pari muuta epämääräistä vikaa lisäksi.
        Lopetti talvella yhteistyön - oli ulkona pidetty - kun edellispäivänä olin talliin saanut ei se enää sieltä liikahtanut. Parin tunnin jälkeen suostui käynnistymään ja huollossa kuulemma porattiin pakoputkeen reikä tai reikiä - joku jäätymisjuttu oli kyseessä vaikka auto seisoi tallissa. Mutta vaikka auto ei olis ihan kunnossa niin minä olen hengissä ja se on jotain se. Turvallisia menokelejä sinnepäin!


    • Megane 2004

      Valitettavasti.

      • timppa

        Ei löydy perusteluita.Tässä kuitenkin tulee asioita,jotka saavat uudesta meganesta todella hienon:hyvä vaihteisto,hieno käyttäytyminen ajossa, mukavat penkit,turvallisuus(!),luokkansa suurimmat tilat,...,tyylikkyys,muotoilu,...on ollut kyllä hiljainen ajaa!


    • tuula

      Mulla oli Clio RT (1.4 koneella) 5 vuotta ja hyvä auto se oli. Tytär ajoi sen nyt lunastuskuntoon ja uusi Clio pitäis saada. Olin vannoutunut WW-ihminen, mutta sitten retkahdin ranskalaiseen. Renussa oli hyvää ajomukavuus, tehoja olis saanut moottorissa enempi.

    • !!!

      ...merkki Renault on. Itsellä Scenic-00 1.6l 138000 mittarissa ja hieno peli ajaa. Tilaa on, hyvä tuntuma tiehen, perhe viihtyy kyydissä, muuntelumahdollisuudet erittäin hyvät jne...

    • eskimo

      Toista sataa autoa on ollu, eka renu nyt ollu vuoden, hyvä peli,minne ;ikuisen auringon maihin, ei sovi eskimoille,ärsyttäviä lapsenvikoja, siis meidän eskimoiden olosuhteissa, ei näin pienen, arktisten alueiden markkina-alueiden takia autoon fransmanni paljo satsaa,ois ees joku survivalkitt to finlad,saatavana että lukot pelaa pakkasessa ja lasit ei oo huurussa jos joku suorittaa uloshengityksen sadekelillä autossa,siis renussa.
      Okei toimii ehkä pari kolme vuotta, mutta moni muu merkki vähän pitempää, niin ja ne luukkujen sähköjohdot ,montako taivutusta lie laskettu iäksi, siis oven ja takaluukun .Peli on kyllä mukava (kun kaikki toimii,käytetyn omistaja:silloin kun kaikki vielä toimi.

    • Juha

      Ruotsalaiset näkyvät pitäneen viime vuonna Renault Méganesta, on kuudenneksi eniten myyty automalli. Varmaan on auton kelvollisuutta pohtinut joku muukin.

      http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,421729,00.html

    • Anonyymi

      Järkyttävä romu älä vaan mee ostamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe