Ystävällisyys ja sympatian osoittaminen

pilvi*

Luin hiljattain maalaismiehen kirjoituksia arkistosta, kaivaten häntä palstan pitkäaikaisena osallistujana. Se mikä kiinnitti huomioni, oli rohkeus sanoa kannustava mielipide, silloin kun hän koki jonkun sen ansaitsevan!

Kyllä häntä siitä moitittiinkin, rumin sanoin ( nuolemista, mielistelyä ym ym.) Ei se ihan niin ole! Aitoa sympatiaa voi kokea lukiessaan mielipiteitä, jotka tuovat arkeemme päivänpaistetta, tai saavat tietojamme jostakin asiasta lisääntymään.

Päinvastaista käyttäytymistä hyvään ja asialliseen aloitukseen, saa lukea melkein päivittäin. Mihin on kadonnut ystävällinen suhtautuminen kanssaihmisiin? Useimmin on nimetön asialla, teilaten alkuunsa, (onnistumatta kuitenkaan), aloitekykyisen kirjoittajan yrityksen.

Kaikkihan me voimme paremmin, jos ystävällisyys ja toisten huomioonottaminen kuuluisivat jokapäiväiseen käyttäytymiseemme.

Eriävätkin mielipiteet voidaan tuoda esiin rakentavassa hengessä. Pyhäinpäivän mietteitä meille kaikille.

Olkaamme ystävällisiä toisillemme !

19

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välillä kuralla

vakavaa ole. Ja miksi pitää olla vaan hymistelyä ja hölötystä. Ihan hyvä on lukea vähemmänkin rakentavahenkisiä kirjoituksia, olipa pyhä tai arki. Ajattelepa, että tuo kanssaihminen voi sitten ollakin taas hyvällä tuulellä, kun on saanut puhallettua liiat höyryt ulos. Kyllä tässä iässä jo kestää kritiikkiä laidasta laitaan, kirjoituksia ne vaan ovat meiltä kaikenkarvaisilta otuksilta. Emme enää esitä mitään 'hyvä hengetär' roolia edes kirjallisessa muodossa.

• pilvi*

ihmettelee joskus miten niitä paineita niin on. Vaikka onhan meitä ihmisiä monenlaisia. Tässä iässä ei kyllä minullekaan jää traumoja, vaikka en pidäkkään riitelystä.

• 6543

kaipaamasi ihmemies häipynyt niinä aikoina kuin sinä tulit. Eikö olisi varmempaa hakea sitä aitoa ystävällisyyttä ihan aidosta elämästä

• pilvi*

pitkään vielä, minä tulin vuosi sitten tälle palstalle. Ei hän nyt mikään ihmemies ollut, mutta maltillinen ja ystävällinen laatukirjoittaja. Jepuliksen tultua hän sai tarpeekseen.

Nyt aioin saunoa ja nauttia illasta. Samaa toivotan muillekin.

• On paljon helpompi arvostella, kuin olla aktiivinen ideoija.
      On niin paljon helpompi haukkua, kuin kiittää, tai olla myötämielinen.

• *Kukkahame*

J...tuohon on helppo yhtyä, miten se onkaan ja vielä meidän elämänkokemuksella?
        Aloitettuun ketjuun pitäisi saada aiheesta jotain mielipidettä, vaan kyllä osalle se on mahdotonta.
        Mikä onkaan mukavampaa kun on ketju jossa mielipiteitä mukavasti, perusteluja ilman kynsiä ja hampaita, kyllä se nostaa mukavasti mieltä, ja siihen on mukavaa antaa omaakin panosta.
        Minusta keskustelut keskusteluina, en niinkään odota mitään kirjoittajan tuntemusta, kun vaan asiallista tarinaa ja hyvää mieltä saadaan näistä teksteistä.

Niin että päivä on ollut mieluista sukuloimista nyt sitten täällä..

• Laritsa M

Kolminkertainen HEI!-huuto ´pilvi*´lle.

HEI!-HEI!-HEI!

• eläköön!

hyvä kun joku hoksaa.

• pilvi*
        eläköön! kirjoitti:

hyvä kun joku hoksaa.

Sitä ihan ilostuu, kun on niin harvinaista nykyään, että ollaan samaa mieltä. Onhan se mukavampaa kirjoitella kun ei koko ajan sabotoida alotteita.

Nyt kello on vierähtänyt jo pitkälle, Hyvän yön toivotuksin! t pilvi

• pilvi* kirjoitti:

Sitä ihan ilostuu, kun on niin harvinaista nykyään, että ollaan samaa mieltä. Onhan se mukavampaa kirjoitella kun ei koko ajan sabotoida alotteita.

Nyt kello on vierähtänyt jo pitkälle, Hyvän yön toivotuksin! t pilvi

Tähän *pilven* aloitusviestiin ystävällisyydestä ja sympatian osoittamisesta sanoisin, että on niillä aikansa ja paikkansa.
        Luulen jopa että niiden osoittaminen on lajillemme sen säilymisen kannalta katsottuna hyvin tärkeätä. Kaltaisillani traumaattisilla ihmisillä näitä hyvän sosiaalisuuden tunnusmerkkejä esiintyy harvoin.

Kun näitäkin inhimillisen elämän keitaita joskus putkahtaa mieleen, silloin känkkäränkkä mieliala mäkeen ja 'kuplille kehumisen direkdiivi voimaan.

Kuten edesmennyt enoni sanoi: "kehutaan joku kuplille tai haukutan pataluhaksi". Eno oli sodassa kaukopartiomies ja tiesi Antti Rokan hahmon tavoin miten mielen ratekiaa harjoitetaan.

• en jaksaisi

Miten saa esiin arkistosta rekkaamattoman kirjoitukset ? Vai selasitko läpi kaikki jutut monen vuoden ajalta ?

• pilvi*

sillä ne tulevat esiin.

• xlukijatar
        pilvi* kirjoitti:

sillä ne tulevat esiin.

Kirjoitappas hakusarakkeeseen Alvar K. niin mitä arvelet. olisikko siinä maalaismiehen aiempi nikki? Samanlainen leppoisa teksti.

• kun et itse tunnu ymmärtävän.
      Kummallinen oikeuden ja inhimillisyyden taju sinulla on, nyt maalaismiehen suhteen.
      Omasta mielestäsikö teet oikein menemällä kaivelemaan hänen kirjoituksiaan. Onko se mielestäsi "ystävänpalvelusta", itsekäs ajattelu omine tarkoitusperinesi. Hän lähti täältä ihan omasta tahdostaan eikä nyt ole vastaamassa paikalla,enpä usko,että hän mitään puolustusasianajajaa tarvitsisi.
      Jokaisella,minullakin,on oma mielipiteensä ja käsityksnsä toisten kirjoituksista,emme ole analysoimassa persoonia. Kyllä hän varmasti osasi puolensa pitää,ei sinun uhrautuvaa ystävällisyyttäsi asiassa varmasti tarvita. Mitähän siis tarkoitat ottamalla poissaolevan henkilön esimerkiksi ystävällisyydestä ja sympatiasta, näitäkö piirteitä itsessäsi korostaaksesi,tällaiseenkin ajatteluun voi esille ottamasi asia johdatella.

Minä ainakaan en tykkäisi,jos minua (huomautan että nimimerkkiä),kirjoituksiani, reposteltaisiin täällä jonkun arvostelukyvyttömän nimimerkin ansiosta, jos todella olisin täältä poislähtenyt,vaikkapa ihan luonnollisenkin poistuman takia.Jaa...sitten en kyllä kykenisi ainakaan suuttumaan.
      Mutta kyllä sinun on vaikka vaan itseksesi pysyttäydyttävä siinä omauskoisessa inhimillisyyskäsitteessäsi ja sympatiassasi,mutta älä vaadi muita noudattamaan omaa "mieleistäsi tyyliä."

Tässä eriävä mielipiteeni,jonka toin esille OMASTA mielestäni ihan rakentavassa hengessä,kylläkin suorin sanoin,en laverrellen ummet ja lammet asian vierestä.

• pilvi*

siksihän ne arkistoidaan että niitä luetaan vuosienkin jälkeen. Annat ymmärtää niinkuin siinä olisi jotakin väärin?

Joidenkin kirjoituksista vain huokuu miellyttävä hyväntahtoisuus, mitä ei aina sinun hyökkäyksistä voi sanoa.

Tyylinsä kullakin, se mistä minä pidän on täysin oma asiani.Omiin tarkoitusperiin? Mitä ihmettä kuvittelet?

Siinä tarvitse mitään muuta tarkoitusta olla kuin, että joidenkin kirjoitukset miellyttävät. Samaa en voi sanoa

tyylistäsi aina moittia ja opettaa.

• sorry!!!

Minä kun luin ensin että sympatian osto, mutta sehän oso.

• h e h h e h

Hei Pilvi* anna niiden häärätä, on täyden kuunaika ja se pistää nämä väsyneet ylikierroksille hi hih naurattaa kuule minuakin.

• tsemppiä!
        h e h h e h kirjoitti:

Hei Pilvi* anna niiden häärätä, on täyden kuunaika ja se pistää nämä väsyneet ylikierroksille hi hih naurattaa kuule minuakin.

älä välitä, se on kova paikka tuolle kun menettää palstan kiinnostavimman naisen paikan. Sinä se olet, sillä sipuli !

• pilvi*
        tsemppiä! kirjoitti:

älä välitä, se on kova paikka tuolle kun menettää palstan kiinnostavimman naisen paikan. Sinä se olet, sillä sipuli !

etkö voisi käsittää,että ei kenelläkään tarvitse olla mitään salattuja tarkoitusperiä, pitääkseen joidenkin ulosannista. Ihminenhän on kirjoituksensa takana. Jokainen, joka tänne kirjoittaa on se ihminen, jonka ajatuksia luemme.

Ennenkuin tulinkaan palstalle olin lukenut niin maalaismiehen kuin Ruuneperin ajatuksia, tuskin olisin tullutkaan, jos en olisi niissä kokenut sitä inhimillisyyttä joka veti puoleensa. Sinun ajatuksiasi olen lukenut ihan mielenkiinnolla, mutta en koskaan ole ymmärtänyt, miksi minua yrität oudoilla tavoilla tulkita.

Ole oma itsesi vain, ja kirjoita ajatuksiasi, en minä halua olla esteenä sinunkaan personallisuudellesi.
        Ja sinä antaisit minun olla se, mikä minä rehellisesti olen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1338
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      160
      1270
    3. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      58
      1222
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1135
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1101
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      907
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      883
    8. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      81
      832
    9. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      51
      817
    10. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      795
    Aihe